Hmmm, dat is op zich wel een apart topicje waard. Heb geen zin in ellende wat dat betreft, en ik gebruik graag jullie ervaringen met connectoren, vandaar de vraag. Kortom: alles wat naar een bezetmelder (op een andere module) gaat via een kroonsteen, en de rest gewoon via zo'n sub-D ding doorpluggen? Bezetmelders aan elkaar hangen is natuurlijk prima te doen met de bijgeleverde kabel. Althans, Wim Rosoftros levert er zo'n kabel bij, dus lijkt me een ideetje van zo inpluggen. Wel een vraagstuk op zich....misschien een apart draadje. Het is nog niet acuut van belang, dus voorlopig laat ik het nog even voor wat het is
@Jerome_BNLS: Oei, ik zag het ja. Tja, af en toe vind ik bouwen en andere zaken belanrijker, en ik heb geen zin om het op 3,5 fora te posten (N-spoor, BNLS, Stummi, mobablog). Voorlopig is het hier nog Duisburg-Beksheim-Prime-time. T.z.t. zal ik een nieuw topic op BNLS posten. Zal jullie lekker boeien, aangezien je hier prima kunt meelezen, niet?
Bon, terzake. Vandaag was, ondanks dat ik servo's wilde plaatsen, toch tijd voor wat testwerk en wat ge-finetune aan de bovenleiding. En dat laatste is nog niet klaar. Ook staat nog niet alle bovenleiding erop. Maar ik wilde wel eens weten of de treinen al zonder al te veel problemen konden rijden, daarbij gebruikmakend van hun panto. Wel, dat lukte aardig. Er zijn nog wat hickup's hier en daar op het spoor, maar dat is niet zo'n big deal om dat weg te poetsen.
De allereerste volwaardige trein op DU-Beksheim was een echte Ruhrgebiet-Zug: de BR 146 met Doppelstock-tjak. Kijkt u even mee?
Een beetje van boven geschoten. Met zon moet dit er nog mooier uitzien! (en met bebouwing, afgewerkt, verouderd, blabla)
Een shot van tussen de masten enzo....
En wat meer in close-up. Tja, lang geleden dat ik het rollend materieel heb gefotografeerd!
Robert kwam verrassend ook nog even langs op zijn racemonster. Let wel, we hebben het hier over een fiets. Maar naast een fles water zat er ook nog een Taurus (en ja, dit was ONGEPLAND dames en heren!) in zijn rugzak.
Taurus meeting 146....
En even in close-up. Wát een gave lok zeg. Wie weet gaat er ook nog zo'n ding rondrijden hier. Maar voordat we kunnen (rond)rijden moet er veel gebouwd worden, en dat heeft dus even prioriteit.
En nog even een foto van de Crossrail 185 en zijn neefje, 146.bla.blablabla op sporen. Het leuke van dit soort foto's zo af en toe is dat je de boel goed in verhouding ziet. Ik zie het al redelijk voor me met echt wat uitgebreide scenery langs en op het spoor. Om de boel echt te laten rijden moet er vééél gebeuren. Dan moeten er gewoon nog een paar modules worden gemaakt. Daar zullen we over een paar weken/enkele maanden wel mee beginnen. Eerst maar eens een beetje testen met de wissels en de ingewikkelde bovenleiding boven alle wissels.
Bon! Dat was het even voor het moment. Snel weer wat getest met servo's, en ook heb ik nog een keer telefonisch overleg met Rob F. (A.K.A. Fonge Rob) over het wisselkruis en Engels wissel qua aansluiting en schakeling.
Yojo!
J.