Markenburg bouwt verder

Hier het forum van Mark van 't Hoff
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Ad,
Je mag zeker doorgaan! Hoe meer ideeën hoe beter.
Ik heb zelf ook wel ideeën, maar als ik nu van verschillende mensen dingen hoor die overeenkomen dan stop ik daar als eerste mijn energie in.

Ook heb je link zitten bekijken en dat is eigenlijk een vrijstaande "doos" (niet lullig bedoelt) waar de supermarkt in zit. Vindt je dat het mooist of is het misschien wel een idee om een supermarkt te hebben waar nog enkele woningen bovenop zitten? Dat geeft natuurlijk best een andere aanblik omdat dat platte dak dan gebroken wordt door andere bouwlagen en meer ramen zitten in delen van de gevels. Ik hoor graag hoe je er verder over denkt!
Overigens is het wel eens leuk om met Bing maps te kijken omdat je dan ook in vogelvluchtperspectief kan kijken en dat komt best wel goed overeen met wat je op de modelbaan ervaart.
http://www.bing.com/maps/

@ Robert,
Bing maps is nog niet in Naarden geweest, maar ik heb een AH gevonden in een creme wit pandje aan de Marktstraat 23. Vlakbij de kerk. Bedoel je die?
Want die heeft een behoorlijk modelbaan "knuffel gehalte". ...Ja ach wie de beelden ziet met google streetview weet wat ik bedoel. ;)

@ Rick,
De locatie hoeft zeker geen punt te zijn. Als het Nederlands is past het al snel in één van de thema's zoals we die in het assortiment hebben. En anders maken we nog een nieuw thema. ;)
Overigens maken we bij Markenburg dingen voor het Markenburg assortiment. Daarbij kijken wat er in het algemeen leuk kan zijn voor op de modelbaan. (Dat is precies ook wat we nu in dit draadje doen). En daarnaast hebben we ook de mogelijkheid voor je om iets bijzonders aan te vragen. In dat geval gaan we dat bijzondere speciaal voor de aanvrager ontwikkelen.
Ik heb foto's bekeken van de melkfabriek en het theater. De fabriek is al gesloopt denk ik, maar het theater is er nog wel, al lijkt het in de tijd verbouwt te zijn. klopt dat? Ik heb foto's gevonden op een site genaamd "Heerlen vertelt".
Overigens als je tekeningen hebt van fabrieken heb ik beslist interesse! Waar we met het assortiment een beetje op letten is de omvang (niet gigantisch groot of wanneer het eventueel deelbaar is in verschillende gebouwen mag de omvang in z'n totaal ook nog best flink zijn.) en of het wat met het spoor te maken kan hebben, want dat maakt het soms wat interessanter. En verder letten we er natuurlijk ook op of het goed te maken is met de technieken die we hebben.

Overigens hoor ik graag heel veel meningen over de winkels, bedrijven en andere gebouwen, dus iedereen die dit leest, post gewoon even hoe je er tegen aankijkt ook al denk je misschien "dat is toch niet zo belangrijk?" Want dat is het wel. Ik kan immers alleen iets goeds doen met veeeel feedback.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Robert_N-Nm »

Precies, die bedoel ik. Als dat niet een geschikt pandje is dan weet ik het ook niet. En je hebt ook gelijk een mooi naam voor het thema, "Marktstraat".

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

ns1200
Berichten: 807
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:03

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door ns1200 »

Hallo Mark

Het theater is nog in orginele staat met dien wijziging dat er in 1958 bij gebouwd is.
Verder is er alleen van binnen verbouwd.
Op Wikipedia staat ook een en ander over de bioscoop.

De Melkfabriek is qua grootte niet te groot, dacht zo'n 20 x 30 cm. Moet ik na kijken.
Hoor wel wat je opties zijn.

Rick


Love Kit Bashing and Home Made Structures

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Pleun »

mmhajvth schreef:Ook heb je link zitten bekijken en dat is eigenlijk een vrijstaande "doos" (niet lullig bedoelt) waar de supermarkt in zit. Vindt je dat het mooist of is het misschien wel een idee om een supermarkt te hebben waar nog enkele woningen bovenop zitten? Dat geeft natuurlijk best een andere aanblik omdat dat platte dak dan gebroken wordt door andere bouwlagen en meer ramen zitten in delen van de gevels. Ik hoor graag hoe je er verder over denkt!
Een winkel rij met daarboven van die typische jaren 50 en 60 flats, die maar een woonlaag of 4 hoog zijn vaak, lijkt met wel wat.
Je had ze ook met alleen een wikkeltje op een hoek, maar zonder winkel zijn ze ook welkom.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Pleun,

Kijk eens op http://www.bing.com/maps/
En zoek dan eens naar het Brabantplein in Breda.
bedoel je zoiets?

Als je een beter voorbeeld hebt van wat je bedoelt kijk ik daar natuurlijk graag naar.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door maarten »

Ik zou eerder denken aan de buurtwinkeltjes op de hoek zoals je die zag/ziet bijvoorbeeld in de Speelhuislaan in Breda.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4084
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Ad_M »

mmhajvth schreef:En zoek dan eens naar het Brabantplein in Breda.
bedoel je zoiets?

m.v.g.

Mark
Naar dit type ben ik zeker op zoek, kan natuurlijk ook het winkelstraatje in Schiebroek Teldersweg aanhalen voor Bing, zit ook weer zo'n Lidl "blokkendoos" bij ;)
En een school (deze is niet mooi in mijn optiek) en modern kerkje
Maar dit is allemaal dat moderne spul (zeker niets mis mee in mijn straatje :mrgreen: )

Het oude noorden in R'dam heeft ook wel wat:
https://maps.google.nl/maps?q=rotterdam ... 04.11,,0,0
Meer dat knusse en wat meer in de Markenburg stijl, krijg gelijk trek waar je hier voor staat (volgens mij kan je ze dumpen in een weiland en er komen nog mensen op af...) :lol:
Wel even rondklikken, het gaat om de stijl van winkeltjes & huisjes

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Maarten,

Speelhuislaan in Breda.
Jaren '30 En dan nog origineel jaren '30 met bovendien een goederenspoor voor de deur.
Leuk ook dat wonen en winkels/werkruimte zo harmonieus in elkaar vervlochten zijn. Zeker vanaf de jaren '60 zie je namelijk steeds meer functiescheiding. (Winkels apart woningen apart en zeker de industrie apart... etc.)
Maar jaren '30 bebouwing doet het doorgaans goed. Het is beslist interessant om te kijken na gelang de reacties hier of jaren '30 bebouwing het ook goed doet op de modelbaan.

@ Ad,

Die jaren '60 winkelstrip met woningen er boven is inderdaad duidelijk. Er zijn veel variaties op en het is nu interessant om te meten of veel mensen dat iets vinden voor op hun baan.

Dat oude noorden van Rotterdam zit boordevol interessante combinaties. Want direct achter de straat die je gelinkt hebt zit een flinke gevangenis. Heel stijlvol maar waarschijnlijk te groot van formaat voor een modelbaan. Verder wordt in die buurt ook 19e eeuwse bebouwing gecombineerd met jaren '60 hoogbouw en statige monumentale herenhuizen. Maar de winkelstraat op zich geeft zeker een aantrekkelijk "modelbaan" sfeertje.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

geospoor
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jan 2013 14:35
Locatie: Utrecht

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door geospoor »

Als men dan toch ideeën mag leveren
Misschien is het ook leuk om het kroegje Derat hoek Lange smeestraat Springweg
en de Morgenster hoek Oudegracht Geertestraat in Utrecht te bekijken.
Zo zijn er wel meer mooie objecten in Utrecht zoals het Maliebaan station (Spoorweg Museum)
om het dan weer tot de spoor hobby terug te brengen.

m.v.g.
George


Vriendelijke Groet,
Geospoor.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ geospoor.

Ideeën zijn zeer welkom zelfs.
Heb je misschien een google maps linkje van de bewuste kroegjes?
Want dat zoekt een stuk makkelijker.

m.v.g.

mark


Love to build realistic... ...let's be kind.

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Pleun »

mmhajvth schreef:@ Pleun,

Kijk eens op http://www.bing.com/maps/
En zoek dan eens naar het Brabantplein in Breda.
bedoel je zoiets?

Als je een beter voorbeeld hebt van wat je bedoelt kijk ik daar natuurlijk graag naar.

m.v.g.

Mark
Ja inderdaad, al lijkt mij die in Breda in google maps een beetje een saaie rechte doos, maar dat worden deze flatjes al gauw.

Voorbeeldje bij mij in het dorp is een rijtje met een wat interessanter dak: "Van Eesterensingel 131, Alblasserdam"
Of een wat meer recht toe recht aan variant "Van Hogendorpweg 10, Alblasserdam"
Of "Ganzerikplein 2A, Schiebroek, Rotterdam", waar je ook minimodelspoorwinkel in kan ontwerpen
Toevallig alle drie voorbeelden zonder platte daken, maar die zijn vast wel te vinden met hulp van forumleden

Het centrum van Alblasserdam heeft trouwens een interessante bouwstijl: jaren 40 Delftse School, met dank aan de Duitse luchtmacht
Zoek maar op Dam, Alblasserdam en Haven, Alblasserdam.
Spoor is overigens lastig zoeken hier, want we hebben enkel een stukje ondertunnelde Betuweroute.

Wellicht een leuk typisch Nederlands thema voor de toekomst zijn dijkhuizen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ pleun

Als we het gaan hebben over een winkelstrip met woningen er boven en een puntdak, gaan mijn eerste gedachte uit naar een strip zoals bijvoorbeeld in Waalwijk.
Pastoor Kuijperstraat c.a. nummer 28.
https://maps.google.nl/maps?client=fire ... CC8Q8gEwAA

@ all
Wat vinden van zo'n soort jaren '50 winkelstrip?

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door maarten »

Dit dus:
https://maps.google.nl/maps?q=pastoor+k ... 2,135,,0,0

Past wel in het Markenburg straatje. :mrgreen:

Persoonlijk zou ik het niet hoeven, maar dat komt ook omdat ik (nog) geen behoefte heb aan een hele woonwijk. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4643
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hoontje »

Voor.

Maar een plaatselijke kroeg ofzo zou ook erg op prijs gesteld worden.
Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4084
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Ad_M »

Idem

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Pleun »

mmhajvth schreef:Als we het gaan hebben over een winkelstrip met woningen er boven en een puntdak, gaan mijn eerste gedachte uit naar een strip zoals bijvoorbeeld in Waalwijk.
Pastoor Kuijperstraat c.a. nummer 28.
https://maps.google.nl/maps?client=fire ... CC8Q8gEwAA
Dat is inderdaad een vergelijkbaar flatje van mijn voorbeelden, ik heb die van mij enkel aangehaald omdat ik die ken.
Een puntdak maakt zo'n winkelflatje wat minder saai.


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4643
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hoontje »

Maar die flatjes horen gweoon bij het straatbeeld hier... Heel saai wellicht, maar toch... Ik ben voor 1 of 2 producten van die categorie..

of zoiets, de bomenflats in Tilburg (hart van brabantlaan rondom WEST POINT / hazelaarstraat), ik heb geen idee hoe ik een google-mapslink moet maken, mijn adresbalk blijft leeg...


Groet,


Hoontje


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4084
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Ad_M »

Hoontje schreef:ik heb geen idee hoe ik een google-mapslink moet maken, mijn adresbalk blijft leeg...
Groet,
Hoontje
Rechtsboven kan je ergens linkjes kopiëren in je browser Alwin ;)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4643
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hoontje »

I know maar op dit apparaat heb ik die keuze niet :?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Alwin,

In nieuwe versies van google maps heb je alleen maar een grijs knopje met een symbooltje van een paar kettingschakels.
Anyway. Je bedoelt de galerijflats van de Hart van Brabantlaan in Tilburg: https://maps.google.nl/?ll=51.560348,5. ... 8,,0,-3.33
Valt me nog mee dat je niet de Westpoint aandraagt. :mrgreen: Ach met ongeveer 88cm hoog zou die maar zo op bijna iedere baan passen, toch? :mrgreen:

@ all

Zijn er meer mensen die galerijflats op hun baan willen?
Even voor de beeldvorming heb je voor een normale galerijflat al wel snel een grondvlak nodig van 10cm bij 50cm. Zo ook de Grote Eik in de Hart van Brabantlaan
De overige flats in de Hart van Brabantlaan hebben al snel 85cm en meer nodig omdat die nou eenmaal breder zijn.
Ik hoor heel graag van zo veel mogelijk mensen of ze überhaupt interesse hebben in een galerijflat. En zo ja, of je denkt dat je daar ook ruimte voor op je baan hebt, of in de toekomst zou hebben.

Natuurlijk hoor ik ook nog steeds graag zo veel mogelijk mensen over de winkelgalerij met woningen er boven en andere wensen die je hebt.

Alvast super bedankt voor de reacties.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Jeroen »

Zo'n groot kantoor/hotel/flat/.....-ding. Dat lijkt me wel wat ja.

Evt. op Duis-B. wel verbouwen.....maar ik wacht eerst wel eens waar je mee komt.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4084
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Ad_M »

Voel met net zo keffertje met al dat ja :lol: :mrgreen:

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4643
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door Hoontje »

Mark,

WestPoint gaat ooit nog besteld worden bij je. Duurt nog een module of 8 voor ik daar ben ;-)

Zoiets ook leuk qua winkelgalerij? Kunt er volgens mij wat je wilt voor gebouw 'bovenzetten'...

[URL/] https://maps.google.nl/maps?q=hertogjan ... 64,,0,5.01 [/URL]

Oh en als voorbeeld voor een kroeg:

https://maps.google.nl/maps?q=Stationss ... .08,,0,0.3

Of:

https://maps.google.nl/maps?q=Tramstraa ... .48,,0,3.1

Stukje verderop zitten ook weer van die supermarkten met een bovenwoning:

https://maps.google.nl/maps?q=Tramstraa ... 7,,0,-5.61

Of:

https://maps.google.nl/maps?q=Hoge+Ham, ... 16,,0,9.51

Waarin allerlei losse gebouwen / huizen staan met winkels erin...


Groet,

Hoontje

PS Gallerijflats, dat woord zocht ik, dank je! Oh en yes please :mrgreen: maar doe rustig aan, ik ben nog een module of 8 ervan verwijderd :P


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

@ Hoontje

Zo te zien is het je gelukt om een linkje te plaatsen. ;) goed bezig!

@All
In de maand februari komen er natuurlijk ook weer nieuwe dingen uit. Vanavond zijn de eerste producten voor deze maand alweer gelanceerd, dus kijk snel op: www.markenburg.nl en vind je weg naar het nieuw thema "Details openbare ruimte" of klik even hier.

Natuurlijk proberen we onze nieuwe producten zo veel mogelijk te laten aansluiten bij jouw wensen. Post daarom in dit draadje wat je graag zou willen hebben op je baan.
Bij voorbaad thanks voor je post.

m.v.g.

Mark
Laatst gewijzigd door mmhajvth op 03 feb 2014 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Markenburg bouwt verder

Bericht door mmhajvth »

Als jullie het niet erg vinden heb ik nog een kleine verrassing.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Plaats reactie