GeordieBurgh - 2.60 x 1.10 cm
-
Re: GeordieBurgh - 2.60 x 1.10 cm
Hey Ad,
Misschien kun je station Lelystad nabouwen leuk werkje met die staalconstructie
Bij Railz Miniworld in Rotterdam hebben ze hem ook helemaal uitgelasert geloof ik.
Gr
Tim
Bij Railz Miniworld in Rotterdam hebben ze hem ook helemaal uitgelasert geloof ik.
Gr
Tim
Groet,
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
ALSACE 160 viewtopic.php?t=18232
Oude baan (2015 - 2017):
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
Oude baan (2015 - 2017):
Tim,Timtrein85 schreef:Hey Ad,
Gr
Tim
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit in het begin als optie heb overwogen
En Miniworld was meer dan bereid hem te leveren in onderdelen...
Alleen heb ik de ruimte er niet voor
De Hanzelijn is bij Railz helaas opgedoekt...
Die is volgens mij wel in een geheel naar een partij X gegaan?
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Ongeveer halverwege dit jaar hebben ze het opgedoekt Bert
Men had ruimte nodig voor een nieuw project en de Hanzelijn moest er aan geloven... (Snif... )
Dag N baan...
Mvg,
Ad
Men had ruimte nodig voor een nieuw project en de Hanzelijn moest er aan geloven... (Snif... )
Dag N baan...
Mvg,
Ad
Ad,
Daar had ik niets van meegekregen, ik kom er toch regelmatig, de baan was gebouwd in opdracht van Pro Rail, dan zal hij daar wel heen gegaan zijn, jammer van die mooie baan.
Bert
Daar had ik niets van meegekregen, ik kom er toch regelmatig, de baan was gebouwd in opdracht van Pro Rail, dan zal hij daar wel heen gegaan zijn, jammer van die mooie baan.
Bert
Ow.. voor ik het vergeet
@Tim (Timtrein85), de onderkant van GeordieBurgh
Ik had nog foto's toegezegd, ga bijvoorbeeld ook even terug in ons draadje, het staat hier al online
Als dit niet de juiste indruk geeft, dan moet ik even wat meer mij best voor je doen
Laat het weten aub
Mvg,
Ad
@Tim (Timtrein85), de onderkant van GeordieBurgh
Ik had nog foto's toegezegd, ga bijvoorbeeld ook even terug in ons draadje, het staat hier al online
Als dit niet de juiste indruk geeft, dan moet ik even wat meer mij best voor je doen
Laat het weten aub
Mvg,
Ad
-
Jeetje wat vervelend te horen dat ze die baan opgedoekt hebben! Ik wilde binnenkort juist een keertje gaan kijken! Die baan heeft er maar een paar maanden gestaan toch?
Dank voor de foto en de flashback terug naar halverwege je draadje geeft weer een goede impressie. Ik ben niet zo elektrotechnisch onderlegd, maar dat komt vanzelf wel
Dank voor de foto en de flashback terug naar halverwege je draadje geeft weer een goede impressie. Ik ben niet zo elektrotechnisch onderlegd, maar dat komt vanzelf wel
Groet,
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
Oude baan (2015 - 2017):
Tim
Nieuwe baan (2024 - nu)
Oude baan (2015 - 2017):
Zo weer een klein stapje verder
De TBP (Treinbeeldscherm Perron, de vervanger van de CTA) maar eens schoon gemaakt
Hopelijk klaar om te spuiten
Leuk werkje voor het weekeinde..., hoop ik...
En dan deze borden op maat maken / aankleden
Mvg,
Ad
De TBP (Treinbeeldscherm Perron, de vervanger van de CTA) maar eens schoon gemaakt
Hopelijk klaar om te spuiten
Leuk werkje voor het weekeinde..., hoop ik...
En dan deze borden op maat maken / aankleden
Mvg,
Ad
Nice nice, ben benieuwd naar resultaat. Maar met een "pietje precies" dan moet het wel goedkomen.
Lekker bezig en ik blijf het in de gaten houden.
gr Ferry
Lekker bezig en ik blijf het in de gaten houden.
gr Ferry
NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Http://www.happyface.be
Hallo Ad,
Geweldig baanplan! even een paar suggesties: Bij een goederenstation hoort nu eenmaal een mogelijkheid om goederen over te laden op vrachtauto´s
Ten tweede hoort een dieselinstallatie niet zo dicht bij een woonwijk, ook als je later een olieraffinaderij gaat bouwen (een leuk idee voor in de toekomst?) staat die behoorlijk ver van de andere bebouwingen, kijk maar naar Pernis, Europoort en de Botlek.
Voor de rest een leuke baan met heel veel mogelijkheden!
Groeten,
Hans
Geweldig baanplan! even een paar suggesties: Bij een goederenstation hoort nu eenmaal een mogelijkheid om goederen over te laden op vrachtauto´s
Ten tweede hoort een dieselinstallatie niet zo dicht bij een woonwijk, ook als je later een olieraffinaderij gaat bouwen (een leuk idee voor in de toekomst?) staat die behoorlijk ver van de andere bebouwingen, kijk maar naar Pernis, Europoort en de Botlek.
Voor de rest een leuke baan met heel veel mogelijkheden!
Groeten,
Hans
Hoi Hans,
Dank voor je reactie, GB is alles behalve perfect maar gaat wel leuk worden!
Over tankplaten, ik hoop dat ik mijn huiswerk een beetje goed heb kunnen doen
Ik heb verschillende locaties onsite kunnen bekijken, en mijn favorieten zijn Venlo en Roosendaal
Roosendaal is "mijn" model geworden voor de toekomstige tankplaat op Geordieburgh (van Rik heb ik onsite foto's mogen maken van de tankplaat daar)
En de opstelling van de diesel tanks is overgenomen van station Venlo (toch een beetje de streek / omgeving waar Geordieburgh zou moeten "bevinden" qua locatie)
Zoals je kan zien staan de tanks dicht bij de bebouwde kom: Klik hier voor goegel maps details van de tankplaat tanks bij Venlo
Zware industrie zal op Geordieburgh (een fictief stadje opgericht in de jaren 50 / 60) onmogelijk worden, daar is de ruimte gewoon er niet voor en klopt niet met een mogelijk bestemmingsplan
Wel zal er een transport overslag bedrijf gaan komen; GBL (GeordieBurgh Logistics) gekoppeld aan het spoor onder de tankplaat
En zal de gehele hoek rechts boven in beslag gaan nemen
Ben daarvoor druk aan het zoeken voor voorbeelden en aan het (her)aanleren van autocad en 3D tekenen (daarom is het ook zo "stil" hier)
Links daarvan komt minimaal de "bekende" Mercedes dealer van Faller (en het maximale wat ik kwijt kan aan lichte "industrie") en daaronder de woonwijk
Eerst focussen op het station afmaken en alles voor en rond de perrons / spoor verkrijgen en ontwikkelen
Maar schroom niet om opbouwende kritiek te geven, ik sta open voor alles en ideeën
En te delen wat er in ons hoofd omgaat qua bouw
Mvg,
Ad
Dank voor je reactie, GB is alles behalve perfect maar gaat wel leuk worden!
Over tankplaten, ik hoop dat ik mijn huiswerk een beetje goed heb kunnen doen
Ik heb verschillende locaties onsite kunnen bekijken, en mijn favorieten zijn Venlo en Roosendaal
Roosendaal is "mijn" model geworden voor de toekomstige tankplaat op Geordieburgh (van Rik heb ik onsite foto's mogen maken van de tankplaat daar)
En de opstelling van de diesel tanks is overgenomen van station Venlo (toch een beetje de streek / omgeving waar Geordieburgh zou moeten "bevinden" qua locatie)
Zoals je kan zien staan de tanks dicht bij de bebouwde kom: Klik hier voor goegel maps details van de tankplaat tanks bij Venlo
Zware industrie zal op Geordieburgh (een fictief stadje opgericht in de jaren 50 / 60) onmogelijk worden, daar is de ruimte gewoon er niet voor en klopt niet met een mogelijk bestemmingsplan
Wel zal er een transport overslag bedrijf gaan komen; GBL (GeordieBurgh Logistics) gekoppeld aan het spoor onder de tankplaat
En zal de gehele hoek rechts boven in beslag gaan nemen
Ben daarvoor druk aan het zoeken voor voorbeelden en aan het (her)aanleren van autocad en 3D tekenen (daarom is het ook zo "stil" hier)
Links daarvan komt minimaal de "bekende" Mercedes dealer van Faller (en het maximale wat ik kwijt kan aan lichte "industrie") en daaronder de woonwijk
Eerst focussen op het station afmaken en alles voor en rond de perrons / spoor verkrijgen en ontwikkelen
Maar schroom niet om opbouwende kritiek te geven, ik sta open voor alles en ideeën
En te delen wat er in ons hoofd omgaat qua bouw
Mvg,
Ad
Ad,
Kan je het niet beter in SketchUp tekenen, Autocad kan wel 3D maar is moeilijker.
Even met Streetview gekeken naar de tanks, wel leuk als je op de ene weghelft rijdt is het zonnig en op de andere weghelft bewolkt.
Wel leuk om je zaterdag ontmoet te hebben.
Kan je het niet beter in SketchUp tekenen, Autocad kan wel 3D maar is moeilijker.
Even met Streetview gekeken naar de tanks, wel leuk als je op de ene weghelft rijdt is het zonnig en op de andere weghelft bewolkt.
Wel leuk om je zaterdag ontmoet te hebben.
Ik denk dat Ad zijn tekening aan het maken is om GBL door markenburg te laten maken. En daarvoor is autoCAD juist geschikt..!
Ad,
Veel succes nog met jouw werkzaamheden aan het n spoor, ik ben benieuwd wanneer je al een gedeelte af hebt. Ik hoop volgend jaar te kunnen beginnen met mijn treinbaan, wordt erg leuk.
Ik zal zeker wat foto´s gaan plaatsen als er wat interessants is gebeurd maar voorlopig alleen maar uitzoeken
Groetjes,
Hans
Veel succes nog met jouw werkzaamheden aan het n spoor, ik ben benieuwd wanneer je al een gedeelte af hebt. Ik hoop volgend jaar te kunnen beginnen met mijn treinbaan, wordt erg leuk.
Ik zal zeker wat foto´s gaan plaatsen als er wat interessants is gebeurd maar voorlopig alleen maar uitzoeken
Groetjes,
Hans
Hoi Ad,
Heb even je draadje gelezen, ik zie dat we een beetje dezelfde smaak hebben, houden lekker van modern . Jij bouwt ook prachtige dingen en ook heel strak!!! Heel netjes hoor!
Heb even je draadje gelezen, ik zie dat we een beetje dezelfde smaak hebben, houden lekker van modern . Jij bouwt ook prachtige dingen en ook heel strak!!! Heel netjes hoor!
Pfff, wat voel ik mij rot...
4 reacties en niet eens een dank je wel van mijn kant....,dank jullie voor de reacties
@Ben, dank je voor de suggestie, echter slaat Joost de spijker op zijn kop
Ik moet zaken kunnen uitwisselen om "mijn" ideeën werkelijkheid te maken, en autoCAD is de standaard om deze zaken probleemloos uit te wisselen en overal geaccepteerd word
Daarbij komt dat je het gratis kan aanvragen onder een studenten overeenkomst
@Joost, klopt als een zwerende vinger
Ik wil inderdaad mijn zaken via Markenburg laten lopen, Mark heeft zo veel ervaring en tips dat het altijd een feest is met hem te mogen sparren
Ook al valt ie om van het werk, op een of andere manier weet hij altijd tijd te maken en mee te denken
En om kosten in toom te houden, wil ik zelf mijn zaken gaan tekenen voor productie
Mijn smaak is veel te strak / recent om commercieel rendabel te zijn
@Hans, leuk je zo enthousiast te zien, gaat echt goedkomen
Het uitzoeken en oriënteren kan ook erg bevredigend zijn, beter te lang zitten snuffelen en zoeken dan iets maken waar je niet helemaal achter staat
Ook voor GeordieBurgh heb ik nog zooooo veel maten opgenomen, ideeën en ongetekend spul liggen...
Maar er zit maar 24 uur in een dag en je ken waarschijnlijk ook de dagelijkse verplichtingen
Ook mijn huidig "projectje" om een Veolia Lint te maken, was het uitzoeken en op locatie gaan al heel leuk om te doen voor mij
@Mario, ik hou zeker van jou bouwstijl, maar vergeleken met jou bouwsnelheid ben ik een stilstaande ambtelijke molen
Hopen dat Mark(enburg) weer snel tijd kan maken, kan niet wachten op mijn materiaal hiervoor dat moet komen
Maar hier ligt ook nog zat om te bouwen, luxe probleem....
Tijd
Mvg,
Ad
4 reacties en niet eens een dank je wel van mijn kant....,dank jullie voor de reacties
@Ben, dank je voor de suggestie, echter slaat Joost de spijker op zijn kop
Ik moet zaken kunnen uitwisselen om "mijn" ideeën werkelijkheid te maken, en autoCAD is de standaard om deze zaken probleemloos uit te wisselen en overal geaccepteerd word
Daarbij komt dat je het gratis kan aanvragen onder een studenten overeenkomst
@Joost, klopt als een zwerende vinger
Ik wil inderdaad mijn zaken via Markenburg laten lopen, Mark heeft zo veel ervaring en tips dat het altijd een feest is met hem te mogen sparren
Ook al valt ie om van het werk, op een of andere manier weet hij altijd tijd te maken en mee te denken
En om kosten in toom te houden, wil ik zelf mijn zaken gaan tekenen voor productie
@Hans, leuk je zo enthousiast te zien, gaat echt goedkomen
Het uitzoeken en oriënteren kan ook erg bevredigend zijn, beter te lang zitten snuffelen en zoeken dan iets maken waar je niet helemaal achter staat
Ook voor GeordieBurgh heb ik nog zooooo veel maten opgenomen, ideeën en ongetekend spul liggen...
Maar er zit maar 24 uur in een dag en je ken waarschijnlijk ook de dagelijkse verplichtingen
Ook mijn huidig "projectje" om een Veolia Lint te maken, was het uitzoeken en op locatie gaan al heel leuk om te doen voor mij
@Mario, ik hou zeker van jou bouwstijl, maar vergeleken met jou bouwsnelheid ben ik een stilstaande ambtelijke molen
Hopen dat Mark(enburg) weer snel tijd kan maken, kan niet wachten op mijn materiaal hiervoor dat moet komen
Maar hier ligt ook nog zat om te bouwen, luxe probleem....
Tijd
Mvg,
Ad
Laten we het dan maar niet over mijn bouwsnelheid hebbenAd_M schreef:@Mario, ik hou zeker van jou bouwstijl, maar vergeleken met jou bouwsnelheid ben ik een stilstaande ambtelijke molen Mvg,
Ad
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik weet er alles van Ad! Deel dezelfde ervaringen met Mark en zijn bedrijfje! Mijn eerste gebouwtje is ook door Markenburg geleverd en door mij getekend. Dat wordt het geval met alle gebouwen op mijn Kiel modules. (loop zelfs te denken of ik de hoge brug uit karton ga maken!)Ad_M schreef: @Joost, klopt als een zwerende vinger
Mvg,
Ad
@Joost
Vandaag weer wat moois verkregen via Markenburg
Zal morgen wat foto's posten, het is nu te laat daarvoor
Tijd voor mijn mandje in te gaan...
Wordt vervolgd
Mvg,
Ad
Vandaag weer wat moois verkregen via Markenburg
Zal morgen wat foto's posten, het is nu te laat daarvoor
Tijd voor mijn mandje in te gaan...
Wordt vervolgd
Mvg,
Ad
Foto's, Foto's, foto's
Gr Ferry
Gr Ferry
NS-DB-ÖBB - 160 is precies groot zat - Happyface Railways
Ligt zeker nog steeds in zijn mandje......
mvg ronald
mvg ronald
Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2
Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771
Was het maar waar...Ronaldp schreef:Ligt zeker nog steeds in zijn mandje......
mvg ronald
Nou, hier is mijn maatwerk van Markenburg weer:
Lekker spanend zou je zeggen.., maar dit is een kleine mijlpaal voor Geordieburgh
Dit zijn de laatste delen van perron 1 a+b (met hekjes) om het station "af" te krijgen
Het perron is verbreed en op lengte gemaakt, hoe het bij het eigenlijke station zat worden de Preisertjes te pletter gereden zodra de eerste GTW, Lint of Hondekop langs dendert
Wat zijn die andere flappen dan?
Dat wordt een vergrote luifel met verlichting, koepels en TBP-schermjes die je ook in mijn Lint draadje voorbij zag komen
In het zakje zitten bankjes met station namen
De geleide tegels en witte stenen nog superen als de al gebouwde perrons
Het station nog in elkaar zetten en kijken of ik het kan aanpassen hoe we het uitgedacht hadden, er moet minimaal een BK in komen
Heb je al trek???
En een paar zaken aanpassen die totaal niet conform werkelijkheid zijn aan het station
Het perron materiaal nog ontwerpen / maken en alles rond om het station en spoor wat nog niet in de "handel" is
Zat te doen, maar eerst de Veolia Lintjes af
Mvg,
Ad
-
Je hebt je handen weer even vol Ad. Wel mooi spul hoor! Zeker als je naar de perrons kijkt die je al gemaakt hebt. Liam wil ook zulke perrons maar ik denk dat mijn attentionspan te kort is om daar aan te beginnen…
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Raymond kijk eens op je gemakkie hier, als je een huisje kan plakken, dan is dit ook te doen
Dit zijn standaard kitjes en zijn hele leuke dingen mee te maken
Het is eigenlijk het zelfde als Kit-Bashing en zelf je gebouwen gaan maken
Kwestie van doen en oefenen, maakt het uit als je eerste brouwsel als een "aambei" er uit zie
Als je maar lol heb
Je heb zat meersterbouwers hier op het forum, met zat voorbeelden
En ze zijn allemaal begonnen zoals wij
Ben trouwens ook zo traag als een slak
Mvg,
Ad
Dit zijn standaard kitjes en zijn hele leuke dingen mee te maken
Het is eigenlijk het zelfde als Kit-Bashing en zelf je gebouwen gaan maken
Kwestie van doen en oefenen, maakt het uit als je eerste brouwsel als een "aambei" er uit zie
Als je maar lol heb
Je heb zat meersterbouwers hier op het forum, met zat voorbeelden
En ze zijn allemaal begonnen zoals wij
Ben trouwens ook zo traag als een slak
Mvg,
Ad