Baan van Steven
Re: Baan van Steven
En deel 2 van de foto's.
Fleischmann Hercules OBB met 4 dubbeldeks rijtuigen DB-regio waarvan 1 stuurstand
Dit ding kocht ik ooit op een eBay veiling samen met een andere loc voor zo'n 100 euro! De andere loc is verpatst en toen had ik een nieuwe Hercules voor 5 tientjes. De DB Regio dubbeldekkers die erachter hangen zijn een mix van Minitrix en Fleischmann materiaal (ik heb er nog 2, maar die hebben last van afgebroken draaistellen, nog even repareren).
Kato HGK Class 66 met 8x klapdekselwagens
Net als de andere Klazen een geweldig locje. Heel goede rij-eigenschappen en doet het altijd. De klapdekselwagens zijn van Minitrix, 2 komen er uit een setje met een MaK en de rest is er later bijgekocht.
Minitrix BLS Cargo Re 485 met 7x rongen staalwagens
Traxxje van Minitrix, de enige die goed rijdt met een pinnetjes-decoder in de Minitrix stekker. De decoder heeft de neiging eruit te trillen, maar een stukje plakband heeft dat probleem opgelost. De wagens zijn van Roco en lopen heel soepel.
Kato ACTS Class 66 met 5x Wascosa ketelwagens
Op de kop getikt bij een Spanjaard op eBay. Net als de andere Klazen en goed ding, alleen heeft deze soms de neiging op 1 bepaalde wissel te ontsporen. Weet nog niet waarom. Hij is de enige loc die dat doet. Verder goed, de wagens zijn van Minitrix.
Hobbytrain Re 474 SBB Cargo met 3x schuifwandwagens DSB
De Zwitserse BR189 in Cargo livrei. De 3 DSB-schuifwandwagens zijn van Minitrix en hebben soms wat kuren op 1 bepaalde stukje rail.
Minitrix DB BR185 1x Eanos, 1x zelflosser, 1x Oppeln (zoiets)
Een Traxxje met kuren. Er is al een nieuwe decoder ingegaan en deze doet af en toe ook raar. Soms brandt de verlichting aan beide zijden tegelijk (!) en hij weigert nog wel eens. Even op de kap duwen en hij gaat weer, maar het zit nog niet lekker. Nog maar eens in de revisie gooien. De wagens komen uit een Fleischmann setje.
Minitrix Lint
Hier heb ik tijden op gewacht. Het duurde heel lang voor hij leverbaar was na de aankondiging, maar het was het wachten waard. Voor 79 euro (dit is de basis-uitvoering) heb je een treinstel dat prima rijdt, lekker soepel en goed natuurgetrouw. Fijn ding!
Fleischmann DB Cargo BR145 met 4x Shell + 6x Texaco hete-oliewagens
De loc komt uit een setje met 4 wagens van Fleischmann. Het is nogal een klusje om deze te digitaliseren, je begrijpt niet dat Fleischmann het nog waagt locs uit te brengen zonder NEM-stekker. Maar goed, eenmaal gedigitaliseerd rijdt hij prima. De wagens zijn meest oudere Minitrix-wagentjes voor hete olie, her en der op de kop getikt.
Fleischmann Hercules Regental Cargo met 9x ertswagens
Ooit in Houten gekocht als beursaanbieding. Net als zijn OBB-broertje rijdt dit ding als een zonnetje. Ertswagens zijn van Roco.
Liliput DB Flirt treinstel
De nieuwste aanwinst. Mooi ding, rijdt erg goed.
Fleischmann HGK BR145 met 4x rijtuigen SBB
Fijn locje, identiek aan de andere BR145's. Rijtuigen van Roco.
Fleischmann BASF BR145 met 2x BASF ketelwagens + 2x VOTG + 5x BTT tankwagens
Ook identiek aan de andere 2 BR145's, en rijdt net zo fijn. De wagens zijn van Minitrix.
Hobbytrain Hupac Taurus met 3x Behaltertragwagen
Locje van Hobbytrain. Deze is voorzien van een Hornby decoder. Hij rijdt goed; de decoder heeft een aantal extra uitgangen, en dat voor een tientje. De wagentjes zijn van Roco, rijden (meestal) goed maar tijdperk klopt niet met de loc.
Fleischmann DB BR110 beige met 4x IC-wagens DB
Dit is een oud barreltje dat ik voor 2 tientjes ergens scoorde. Hij maakt een rotherrie en heeft heel weinig trekkracht. De 4 Roco rijtuigen erachter krijgt hij amper een helling op.
Fleischmann Hercules OBB met 4 dubbeldeks rijtuigen DB-regio waarvan 1 stuurstand
Dit ding kocht ik ooit op een eBay veiling samen met een andere loc voor zo'n 100 euro! De andere loc is verpatst en toen had ik een nieuwe Hercules voor 5 tientjes. De DB Regio dubbeldekkers die erachter hangen zijn een mix van Minitrix en Fleischmann materiaal (ik heb er nog 2, maar die hebben last van afgebroken draaistellen, nog even repareren).
Kato HGK Class 66 met 8x klapdekselwagens
Net als de andere Klazen een geweldig locje. Heel goede rij-eigenschappen en doet het altijd. De klapdekselwagens zijn van Minitrix, 2 komen er uit een setje met een MaK en de rest is er later bijgekocht.
Minitrix BLS Cargo Re 485 met 7x rongen staalwagens
Traxxje van Minitrix, de enige die goed rijdt met een pinnetjes-decoder in de Minitrix stekker. De decoder heeft de neiging eruit te trillen, maar een stukje plakband heeft dat probleem opgelost. De wagens zijn van Roco en lopen heel soepel.
Kato ACTS Class 66 met 5x Wascosa ketelwagens
Op de kop getikt bij een Spanjaard op eBay. Net als de andere Klazen en goed ding, alleen heeft deze soms de neiging op 1 bepaalde wissel te ontsporen. Weet nog niet waarom. Hij is de enige loc die dat doet. Verder goed, de wagens zijn van Minitrix.
Hobbytrain Re 474 SBB Cargo met 3x schuifwandwagens DSB
De Zwitserse BR189 in Cargo livrei. De 3 DSB-schuifwandwagens zijn van Minitrix en hebben soms wat kuren op 1 bepaalde stukje rail.
Minitrix DB BR185 1x Eanos, 1x zelflosser, 1x Oppeln (zoiets)
Een Traxxje met kuren. Er is al een nieuwe decoder ingegaan en deze doet af en toe ook raar. Soms brandt de verlichting aan beide zijden tegelijk (!) en hij weigert nog wel eens. Even op de kap duwen en hij gaat weer, maar het zit nog niet lekker. Nog maar eens in de revisie gooien. De wagens komen uit een Fleischmann setje.
Minitrix Lint
Hier heb ik tijden op gewacht. Het duurde heel lang voor hij leverbaar was na de aankondiging, maar het was het wachten waard. Voor 79 euro (dit is de basis-uitvoering) heb je een treinstel dat prima rijdt, lekker soepel en goed natuurgetrouw. Fijn ding!
Fleischmann DB Cargo BR145 met 4x Shell + 6x Texaco hete-oliewagens
De loc komt uit een setje met 4 wagens van Fleischmann. Het is nogal een klusje om deze te digitaliseren, je begrijpt niet dat Fleischmann het nog waagt locs uit te brengen zonder NEM-stekker. Maar goed, eenmaal gedigitaliseerd rijdt hij prima. De wagens zijn meest oudere Minitrix-wagentjes voor hete olie, her en der op de kop getikt.
Fleischmann Hercules Regental Cargo met 9x ertswagens
Ooit in Houten gekocht als beursaanbieding. Net als zijn OBB-broertje rijdt dit ding als een zonnetje. Ertswagens zijn van Roco.
Liliput DB Flirt treinstel
De nieuwste aanwinst. Mooi ding, rijdt erg goed.
Fleischmann HGK BR145 met 4x rijtuigen SBB
Fijn locje, identiek aan de andere BR145's. Rijtuigen van Roco.
Fleischmann BASF BR145 met 2x BASF ketelwagens + 2x VOTG + 5x BTT tankwagens
Ook identiek aan de andere 2 BR145's, en rijdt net zo fijn. De wagens zijn van Minitrix.
Hobbytrain Hupac Taurus met 3x Behaltertragwagen
Locje van Hobbytrain. Deze is voorzien van een Hornby decoder. Hij rijdt goed; de decoder heeft een aantal extra uitgangen, en dat voor een tientje. De wagentjes zijn van Roco, rijden (meestal) goed maar tijdperk klopt niet met de loc.
Fleischmann DB BR110 beige met 4x IC-wagens DB
Dit is een oud barreltje dat ik voor 2 tientjes ergens scoorde. Hij maakt een rotherrie en heeft heel weinig trekkracht. De 4 Roco rijtuigen erachter krijgt hij amper een helling op.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Ik vind die ena laatste een stoere loc die Taurus de is prachtig de rest ook hoor mooi
Ik ben dus niet de enige met een belabberde BR185 van Minitrix.
Het is weer een mooie fotoserie Steven!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Hookies schreef:Ik ben dus niet de enige met een belabberde BR185 van Minitrix.
Bij mij rijd de minitrix van rail4chem goed hoor
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mis ik nu nog de Class 152 van ATW. Kan dat?
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Al mijn andere minitrixen rijden ook prima, alleen die 185 niet.Krab schreef:Hookies schreef:Ik ben dus niet de enige met een belabberde BR185 van Minitrix.
Bij mij rijd de minitrix van rail4chem goed hoor
mvg Sjaak
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ja die heb ik ook nog, alleen die rijdt niet rond. Het is een Class 150 volgens het doosje.Overdijk schreef:Mis ik nu nog de Class 152 van ATW. Kan dat?
Hij rijdt nog niet momenteel, moet nog even wat meters maken om goed te rijden. Ik heb nog een paar oude barreltjes die naar digitaal moeten worden omgebouwd, maar dat komt nog tzt.
@Hookies: het is alleen die ene 185 die kuren heeft, de andere twee doen het goed.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Hoi Steven,
zo te zien heb je genoeg wat wel rijdt
Het is een hele mooie collectie materieel die je inmiddels hebt verzamelt.
Groeten,
William
zo te zien heb je genoeg wat wel rijdt
Het is een hele mooie collectie materieel die je inmiddels hebt verzamelt.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Steven,
Mooie collectie hoor!
Vraagje, van welk merk zijn die rongen staalwagens?
gr. Ron.
Mooie collectie hoor!
Vraagje, van welk merk zijn die rongen staalwagens?
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Hoi Ron, die zijn van Roco, art nr 24026
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
shoven schreef:Hoi Ron, die zijn van Roco, art nr 24026
Bedankt, ik ga er eens achteraan.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Zo hard kan jij niet lopen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Whahahahaha
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Tuurlijk wel, tis N-spoor geen LGB.R Fongers schreef:Zo hard kan jij niet lopen
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Let wel op dat je een stevige loc ervoor zet, het zijn 6-assers. Ik heb er 7 en dat is een vrij heftig sleepje.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Ik heb vandeweek een proefstukje gedaan en het viel me niet tegen. De ballast is N-ballast, het viel me toch niet tegen.
Eerst ballast aangebracht met het ballasthulpje en daarna ingedruppeld mbv een injectiespuit zonder naald. Het mengsel is 50/50 boekbinderslijm met water met een drupje afwasmiddel. Ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Eerst ballast aangebracht met het ballasthulpje en daarna ingedruppeld mbv een injectiespuit zonder naald. Het mengsel is 50/50 boekbinderslijm met water met een drupje afwasmiddel. Ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Hi Mark,mark schreef:Bale is dat he.
Als ik niet zoveel wissels had zou ik ook zeker voor peco gaan, goede keuze iig!
Tja, nu moet je eerst weer wat gaan rijden omdat je even niet verder kunt
Heb je trouwens nog over je spiraal nagedacht?
Gr.
Mark
Wat laat maar toch een antwoord. Ja, ik ga de spiraal aanpassen. Er zijn teveel treinen die er moeite mee hebben. En bovendien kan ik meteen een andere aanpassing doen.
Het wachten is nu even op een lading flexrail van Peco. Die heb ik 3,5 week geleden besteld bij Hatton's. Omdat het maar duurde heb ik ze gemaild. Als reply kreeg ik terug dat er meer problemen waren met de levertijden en dat er zelfs klanten waren die hun spullen pas na 10 weken binnen hadden! Het schijnt aan extra strenge security in Engeland te liggen... Lekker dus. Dus nog even geduld vrees ik.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Ojee, Ik ben ook al ruim 2 weken aan het wachten op rails van eHattons.shoven schreef:Hi Mark,mark schreef:Bale is dat he.
Als ik niet zoveel wissels had zou ik ook zeker voor peco gaan, goede keuze iig!
Tja, nu moet je eerst weer wat gaan rijden omdat je even niet verder kunt
Heb je trouwens nog over je spiraal nagedacht?
Gr.
Mark
Wat laat maar toch een antwoord. Ja, ik ga de spiraal aanpassen. Er zijn teveel treinen die er moeite mee hebben. En bovendien kan ik meteen een andere aanpassing doen.
Het wachten is nu even op een lading flexrail van Peco. Die heb ik 3,5 week geleden besteld bij Hatton's. Omdat het maar duurde heb ik ze gemaild. Als reply kreeg ik terug dat er meer problemen waren met de levertijden en dat er zelfs klanten waren die hun spullen pas na 10 weken binnen hadden! Het schijnt aan extra strenge security in Engeland te liggen... Lekker dus. Dus nog even geduld vrees ik.
Groetjes Ron
-
shoven schreef:
Wat zien ik STOF
Grtzz Rob
Je bedoelt stof op de wagon? Tja, ik heb laatst een paar gaten geboord in deze kamer, en daar is ondanks de stofzuiger nog iets van terug te zien.
En ik ben niet zo'n stoffert, ik ben liever aan de baan bezig.
En ik ben niet zo'n stoffert, ik ben liever aan de baan bezig.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Ja, en het gekke was dat ze er 2 pakjes van gemaakt hadden, 1 met flexrails en 1 met de rest. Die met de rest was met een weekje binnen maar bleek de verkeerde wissels te bevatten dus ik wacht nu op de goede. En die met de flex moet dus nog steeds komen... duurt meestal idd wat langer door de afwijkende vorm, maar dit duurt nu wel erg lang.Overdijk schreef:Ojee, Ik ben ook al ruim 2 weken aan het wachten op rails van eHattons.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Nou, gisteren was het binnen hoor. 4 weken levertijd. Ook mijn foutief geleverde wissels waren vervangen, en gisteren binnen. En vervolgens blijkt er nog steeds 1 van de 12 het verkeerde model! (gelukkig een die niet essentieel is, maar ik word hier niet blij van)Overdijk schreef: Ojee, Ik ben ook al ruim 2 weken aan het wachten op rails van eHattons.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Verstandige keuze denk ik!Ja, ik ga de spiraal aanpassen. Er zijn teveel treinen die er moeite mee hebben. En bovendien kan ik meteen een andere aanpassing doen.
Ga ook binnenkort proberen een begin te maken met mn nieuwe spiraal, oude was ook niet goed..
Weet je ook hoe je de aanpassing gaat doen?
Groet,
Mark