Gisteravond is Lemstad Goederen dus een heel stuk verder gekomen. Het ziet er nu zo uit:
Aan het einde van de dag waren de twee opstelsporen (links) en de bediening van DHLEM (rechts) voorzien van ballast en gefixeert met lijm. Daarom zie je bijvoorbeeld links tussen de sporen nog een donkere tint in het bruin.
Dat is hier goed te zien: alles wat donkerbruin is, is nog nat van de houtlijm.
Tussen de sporen is het gras en onkruid flink opgeschoten. Tussen de
dieseltanks (rechtsonder) en het spoor naar
DHLEM ligt nog een grote bruine deksel van iets technisch, geen idee wat daar onder zit.
Als we iets verder lopen richting de goederenloods en weer richting het transformatorstation kijken, zien we nog meer gras. Het is wel duidelijk dat dit goederenstation betere tijden heeft gekend. Maar het is ook weer niet helemaal ongebruikt, de
dwergseinen zijn nog allemaal in werking en zo zien we dat alleen de trein vanaf DHLEM hier een veilig sein heeft gekregen.
Vanaf dat spoor, gezien vanonder de oude
portaalkraan:
Zo ziet die kraan er nu uit. Samen met het houten schuurtje, waar we straks gaan kijken, is die gisteren ook definitief geplaatst.
Merk op dat de dwergseinen, zoals die hieronder, net als in de echte (Duitse) werkelijkheid aan de achterkant zijn voorzien van geel/zwarte strepen om ze beter op te laten vallen.
Onder de portaalkraan steekt de
ontkoppelaar tussen de rails uit. Links zie je het trapje om naar boven te klimmen als je de kraan moet bedienen.
En als je boven bent, zie je dar het kleine zwarte motortje dat de takel heen een weer beweegt.
Die loopt op rails en als 'ie klaar is met werken, wordt hij onder een houten afdakje geparkeerd.
Ook het krakkemikkige schuurtje met spoormateriaal is geplaatst. Dit is de achterkant en de situatie ten opzichte van het transformatorstation en de dieseltanks.
Voor het schuurtje ligt nu grijs schoon grind. Met wat diverse rommel ervoor.
Het huisje valt van ellende bijna uit elkaar, het staat wat uit het lood en de ramen zijn al lang geleden dichtgetimmerd. Onkruid en gras groeien er enthousiast tegenaan.
In de avond is het zelfs een erg ongure plek geworden.
Vandaag ga ik misschien verder met het per dwarsligger verwijderen van steentjes die ik daar niet wil hebben, het bruin verven van plekken waar dat moet omdat er geen ballast ligt (dicht bij de wissels bijv.) en het verder fixeren van ballast, maar dan bij de toekomstige locloods en naast het transformatorstation.
Bart