Pagina 14 van 24
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 25 jan 2016 18:43
door Marksintpancras
sein verplaatsen?
Het kan, andere oplossing is dat je een voorsein plaatst.
Ik heb een sein op de nevenbaan, net na een bocht, ik heb het gedeelte met borden geregeld. Een bord als voorsein (weinert) en met borden de remweg bepaald en maximaal snelheid verlaagt naar 40km/uur
meer wegen leiden toch naar rothenburg?
Met vriendelijke groet,
Mark
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 25 jan 2016 19:03
door WimC
De machinist ziet dit sein, zoals het nu geplaatst is, pas 10 cm* van te voren. Dat is wel erg laat. Dan helpt een voorsein ook niet meer.
*omgerekend dus 16 meter.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 25 jan 2016 22:12
door 141
WimC schreef:
Hallo Wim,
Wat is dit een plaatje van een plaat!!!
Tja, het zicht op het sein. Na het sein moet de trein door een wissel en zal de snelheid niet erg hoog zijn. Je kan de toegestane snelheid ook verlagen door middel van een bord en de dienstdoende machinisten zullen daar niet voor de eerste keer komen en de situatie wel kennen.
Gr. Clemens
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 25 jan 2016 22:37
door WimC
Niettemin heb ik vanavond het sein verplaatst.
Het staat nu nog voor het bosje, terwijl het er eerst achter stond, waardoor het vanaf de plek waar de LINT staat niet te zien was.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 26 jan 2016 10:31
door 141
Vanuit dit perspectief staat het sein inderdaad veel beter.
Gr. Clemens
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 26 jan 2016 13:12
door Marksintpancras
ja, hij staat nu wel mooi, zelfs een machinist met beperkt zicht kan hem zien
Ik ben nu bezig met plaatsen van borden tbv het seinwezen, zoals in het echt. Dit sein wordt meestal met een bord aangekondigd.
Met vriendelijke groet, Mark
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 27 jan 2016 21:29
door WimC
Oh, dat wist ik niet. Met welk bord word een dergelijk sein dan aangekondigd? En hoe ver voor het sein staat het normaal gesproken?
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 30 jan 2016 20:09
door WimC
Vandaag het eerste perron in het station aangelegd
Het ziet er ook meteen een stuk beter uit, zo met een perron.
Aan de rechterkant van het perron (dus naar de zijkant van de baan toe) moet het nog doorgetrokken worden.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 30 jan 2016 20:47
door Marksintpancras
Beste Wim,
Dat station ziet er goed uit, de huizen heb je echt goed neer gezet.
Maar even terug komen op dat zijn, je kan het bord Ne2 / So3 - vorsignaltafel gebruiken.
Dit signal kan ook zonder voorsein (lichtbaken) gebruikt worden ivm aangeven van het hoofdsein.
Met vriendelijke groet,
Mark
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 30 jan 2016 23:25
door 141
Hallo Wim,
Het plaatsje en station Rothenburg begint al aardig vorm te krijgen. Die BR 627 blijft een geinig treinstelletje om te zien.
Gr. Clemens
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 01:08
door niko
Hoy Wim ik heb je draadje voor het eerst gezien vandaag en gelijk maar ineens doorgenomen, je baan ziet er top uit .
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 08:59
door Reindier
Erg mooi geworden het perron het ziet er super uit! Vind vooral bij je laatste huisjes de bomen ervoor mooi zodat je net de huizen niet goed kan zien.
Gr Reinier
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 12:16
door william
De tweede foto ziet er inderdaad erg goed uit.
Groeten,
William
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 13:01
door bob vermeulen
Hallo Wim,
Mooi strak perron heb je gemaakt en dat station gebouw is trouwens ook erg goed.
Past presies bij het emplacements omvang
Mvrgr Bob
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 13:08
door shoven
Ziet er goed uit Wim, mooie sfeer.
Alleen die bus, is die niet wat te modern voor het tijdperk van jouw treinen?
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 14:03
door WimC
Bedankt allemaal.
@Reinier: ik was juist iets minder tevreden over de bomen voor die huisjes en zat er over te denken ze te laten kappen. Ze blokkeren het zicht erop net iets teveel. Maar aan de andere kant zorgen ze voor een mooie rustieke sfeer.
@Mark: dat bord is toch voor een voorsein?
@Steven: De bus past prima, want ik rijd hoofdzakelijk periode V/VI, kijk maar eens
hier. Best veel moderne rommel. De 627 is periode V. De ET90 is een museumtrein.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 16:44
door Marksintpancras
Beste Wim
Ik wist het ook niet, maar bij nebenbahnstrecken mag dit bord ook gebruikt worden zonder voorsignaal.
Ik gebruik ook in 2 situaties alleen het bord ipv bord + voorsignaal, op mijn enkelsporige baan om het hoofdseizoen aan te kondigen. dit is conform het signaalboek van de DB.
Met vriendelijke groet,
Mark
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 17:58
door Wim H
WimC schreef:...@Reinier: ik was juist iets minder tevreden over de bomen voor die huisjes en zat er over te denken ze te laten kappen. Ze blokkeren het zicht erop net iets teveel. Maar aan de andere kant zorgen ze voor een mooie rustieke sfeer....
Hallo Wim,
De bomen beperken het zicht inderdaad, maar ipv ze allemaal te kappen zou je er 2 of 3 kunnen laten staan. Dan houd je toch nog een beetje groen en rustieke sfeer, maar heb je ook beter zicht op de huizenrij.
Groet, Wim
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 31 jan 2016 21:32
door shoven
WimC schreef:@Steven: De bus past prima, want ik rijd hoofdzakelijk periode V/VI, kijk maar eens
hier. Best veel moderne rommel. De 627 is periode V. De ET90 is een museumtrein.
Ah OK, niks gezegd dan. Ik keek alleen naar deze ene foto.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 01 feb 2016 08:54
door FidOo
Wim, ik zou de bomen juist laten staan. Vind het juist heel natuurlijk overkomen zo. Ja het blokkeerd het zicht op de huizen. Maar is dat juist niet het doel van die bomen. Geeft juist een mooie doorkijk onder de bomen door richting de huizen.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 07 feb 2016 12:53
door Marksintpancras
Beste Wim,
Ik heb de basis uitvoering van minitrix lint nr 12585, ik heb de volgende rijeigenschap probleem, problemen met 2% stijgingspercentage, ivm op 1 draaistel aandrijving, lijkt de lint wel te slippen, herken jij dit probleem? Ik zoek hiervoor een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Mark
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 07 feb 2016 14:16
door WimC
Nee, die van mij doet het prima.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 07 feb 2016 16:26
door shoven
Ik heb ook zo'n ding, en die gaat zonder problemen omhoog en omlaag in mijjn helix (waar de 3% soms toch ook wordt aangetikt).
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 08 feb 2016 10:11
door gvandersel
Het stuurrijtuig dat achter de ET90 hangt, van welke fabrikant is die? Ik ken dit type stuurrijtuig in N alleen als silberling. Een gewone lijkt me ook wel wat.
Groet,
Gerard van der Sel.
Re: Rothenburg (spoor N)
Geplaatst: 08 feb 2016 18:42
door WimC
Da's een mitteleinsteigwagensteuerstand, zoals de duitsers dat zo mooi zeggen, geen silberling dus. Van Fleischmann.
Ik heb 'm net twee weken, bij Modelshop Lippe gekocht voor €59,99 (of iets in die buurt).
Grt,
Wim