De afgelopen dagen zijn we weer druk geweest met de modules. De depotmodule is nu defenitief voorzien van de ringloods, werkplaats, kolenbunker, blaasinrichting en waterkolommen. Na de vakantie komende week zal er met dank aan Hans Lubbers weer een werkende draaibrug in zitten en hopelijk lukt het me eea draaiend en bewegend te maken. Zo niet dan kan ik dat ter plaatse in Lochem mooi doen.
Wat ik sowieso in de laatste week moet doen is zorgen dat de bedrading is uitgebreid en aangepast. De servo's plaatsen staat op de laatste plaats. Dat komt voornamelijk door de twee hoofdmodules. Hierin heb ik de electronica uitgebreid en verbeterd. Ik heb voornamelijk de bedrading uitgebreid maar ook de bestaande verbindingen verbeterd.
Na de bedrading was het de beurt aan twee leuke klussen: Het stationsgebouw en de eerste twee armseinen.
Het stationsgebouw is leuk gelukt al branden er twee led's niet van de 18. bummer, maar wellicht krijg ik die nog wel aan de praat. Ik ben al wat aan het spelen geweest met lichteffecten en heb hiervan een klein filmpje geschoten. De algemene verlichting moet nog in lichtsterkte ingeregeld worden en voorzien van een TL effect. Toch heb ik 4 led's al leuk ingeregeld.
In het onderstaande filmpje zie je een lantaarn links van het gebouw knipperen (defecte starter) en daarna zal het voorste lantaarn van de opslag aan gaan met een TL effect. Bovenin het gebouw zie je vervolgens dat de haard al lekker staat te knipperen (althans ik hoop dat het duidelijk is) terwijl de stationswachter naar de Voice zit te kijken achter de TV even verderop.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Even op de afbeelding klikken:
![Afbeelding](http://i1090.photobucket.com/albums/i366/martindomburg/th_20120910_021825.jpg)
het tweede projectje waren de twee armseinen. Deze zijn voorzien van een servo en zijn nu nog op basis instellingen ingeregeld:
![Afbeelding](http://i1090.photobucket.com/albums/i366/martindomburg/th_20120910_022142.jpg)
Deze wil ik nog het zogenaamde "bounce" effect gaan geven maar in N-spoor is dat best lastig om zichtbaar te maken. Hier zal ik met later zeker nog verder in gaan verdiepen.
De komende week ben ik op vakantie maar als ik terug kom ga ik vrolijk verder met de to-do list
Even een overzicht:
- locs storingsvrij laten rijden (sommigen doen wat lastig nog.... hoort er schijnbaar bij)
- opnieuw ijken van een paar locs
- Ik wil de BR85 digitaliseren
- bovenleidingsportalen aanbrengen
- dachtlichtseinen aansluiten
- draaibrug inbouwen
- OC32 software updaten en aanpassen
- MCC Car lader plankje bouwen
Maar daar heb ik gelukkig een hele week de tijd voor
groetjes en tot over een weekje
Martin