Zo, weer even wat zitten klieren aan de oever. Als ik klaar ben met dit schrijven, dan kan ik weer met groenzooi aan de gang. Dat gaat dus binnenkort van die hoek van de baan meer complete foto's opleveren. Eindelijk!
Eerst maar weer even de rotsen gedaan. Het recept kennen we eigenlijk al natuurlijk.
Eerst een basis laag van oker+wit. Sterk verdund natuurlijk, dan krijg je een mooi vlekkerig effect.
Beetje close-up. Zo zie je de steenstructuur mooi.
Daarna met zwart eroverheen. Zo krijg je een mooie waas. Direct weer beetje wegvegen met een spons. Nouja, vegen. Het is meer aantippen eigenlijk, tamponeren. Get it?
Dan met diezelfde verf en een dun penseeltje de kieren en spleten benadrukken. Zo krijg je mooi een dieptegevoel.
Als laatste met wit nog drybrushen.
Close-up...
De muurtjes heb ik ook nog meegenomen uiteraard. Die verf je met een lichte grijze (dunne!) kleur. Niet te egaal, dat is niet mooi. Lekker beetje meer-beetje minder. De muur ligt er uiteraard al een poosje, dat is het idee.
Dan met die dunne zwarte verf (ie. eigenlijk water met een kleurtje) er ook overheen. Gebruik de spons weer om het weg te halen, zo blijft de verf mooi achter in de kieren enzo....
Je ziet op de foto het verschil wat de zwarte verf maakt. Ongelofelijk eigenlijk, niet? Zo makkelijk en zoveel effect!
Ook dan weer drybrushen. Maakt de muur ook meteen weer wat ouder en 'brokkeliger'.
Dan nog maar een klein overzichtje van hoe het er uiterst rechts op de baan nu bij ligt. Nu nog bomen/struiken/groenzooi en hoppa!
Jojo!
J