Fantasia
Re: Fantasia
Rijden jullie nog wel met bonte goederentreinen? Die zijn een hoop boeiender dan die effe bloktreinen. En in 't echt zijn die ook frequenter te spotten. Hoe zit het op jouw modelbaan? Waar zijn die bonte treinen?
groetjes,
groetjes,
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
Rory,
Setje is van Minitrix nr 15258 met 10 wagons zie doos 2x 5 verschillende ook met verschillende nummers maar daar let ik niet op @Michiel,
Ja er wordt een klein beetje bont gereden, is ook nog een beetje verzamelen maar links en rechts rijden er ca 4 bonte trientjes. Maar Cointainers zijn ook bont, zeker als ze met bontgoed geladen zijn
Setje is van Minitrix nr 15258 met 10 wagons zie doos 2x 5 verschillende ook met verschillende nummers maar daar let ik niet op @Michiel,
Ja er wordt een klein beetje bont gereden, is ook nog een beetje verzamelen maar links en rechts rijden er ca 4 bonte trientjes. Maar Cointainers zijn ook bont, zeker als ze met bontgoed geladen zijn
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Krassen krassen zoals Jeroen doet is nog niet weggelegd voor mij. Een muurtje plakken dus eigenlijk te makkelijk en te egaal. Of dit het is weet ik nog niet maar ben met steentjes plakken begonnen
Ook niet het makkelijkste en er is heel veel geduld voor nodig...... waar is dat niet voor nodig
Afijn bij Groenrijk stond nog meer als alleen decoratie zand.... ja kleine steentjes...
Dus aan de slag met verdunde witte houtlijm en steentjes. Dit is net na het aanbrengen van de steentjes met een overvloed aan lijm... ziet er een beetje raar uit maar is ook een kwestie van geduld Hier kan je zien dat de steentjes met een pincet, nadat ze gedoopt zijn in de lijm, deze tegen het hout aan duwt en in positie schuift. Hier het eerste resultaat En van de andere zijde. Het werd echter te smal in de doorgang en wagons gingen raken. Daarom met een slijptol de nodige dikte afgeslepen van de stanen zodat de wagons zonde raken door het tunneltje konden rijden. Het restant van het slijpsel ligt nog onder de rail maar wordt tzt aangepast.
Het geeft ook aan dat de verbinding met de lijm eigenlijk heel sterk is want niets kwam los tijdens het afslijpen
Ook niet het makkelijkste en er is heel veel geduld voor nodig...... waar is dat niet voor nodig
Afijn bij Groenrijk stond nog meer als alleen decoratie zand.... ja kleine steentjes...
Dus aan de slag met verdunde witte houtlijm en steentjes. Dit is net na het aanbrengen van de steentjes met een overvloed aan lijm... ziet er een beetje raar uit maar is ook een kwestie van geduld Hier kan je zien dat de steentjes met een pincet, nadat ze gedoopt zijn in de lijm, deze tegen het hout aan duwt en in positie schuift. Hier het eerste resultaat En van de andere zijde. Het werd echter te smal in de doorgang en wagons gingen raken. Daarom met een slijptol de nodige dikte afgeslepen van de stanen zodat de wagons zonde raken door het tunneltje konden rijden. Het restant van het slijpsel ligt nog onder de rail maar wordt tzt aangepast.
Het geeft ook aan dat de verbinding met de lijm eigenlijk heel sterk is want niets kwam los tijdens het afslijpen
Grtzz Rob
Ziet er goed uit Rob
groetjesss Sjaak
groetjesss Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
-
Ziet er goed uit Rob, weer een handige tip erbij om goedkoop aan scenery te komen.
Fred The Railroader
-
Er was nog genoeg restant van de eerste sessie papier maché over dus dat hebben we vandaag weer aangelengd met water en wat tegellijm en kliederen maar weer.
Na eerst wat model dmv van houtafval en drollen mache gedaan te hebben dus weer een klieder partij met het aanbrengen. Iedere verandering brengt meer en meer structuur in de baan. De tunnel portalen hebben nog steeds niet mijn goedkeuring en moet daar nog eens goed over nadenken en zal me weer laten inspireren op Rail. En nog eentje van de muurtjes
Na eerst wat model dmv van houtafval en drollen mache gedaan te hebben dus weer een klieder partij met het aanbrengen. Iedere verandering brengt meer en meer structuur in de baan. De tunnel portalen hebben nog steeds niet mijn goedkeuring en moet daar nog eens goed over nadenken en zal me weer laten inspireren op Rail. En nog eentje van de muurtjes
Grtzz Rob
Hee Rob,
Dat begint er heel goed uit te zien.
Is het nu zo dat je rails op zijn plek wordt gehouden door de ballast? Op eerdere foto's zag ik dat het met schroeven vast zat. Heb je nu ballast aangebracht, schroeven eruit en klaar? Of zit de rails nog apart vastgelijmd of zoiets?
Dat begint er heel goed uit te zien.
Is het nu zo dat je rails op zijn plek wordt gehouden door de ballast? Op eerdere foto's zag ik dat het met schroeven vast zat. Heb je nu ballast aangebracht, schroeven eruit en klaar? Of zit de rails nog apart vastgelijmd of zoiets?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Steven,
De rails ligt vast met de ballast. Schroeven verdwijnen links en recht en nog een beetje bij ballasten om de gaatjes te verbergen.
Langzaam aan komt er meer, Taurus komt met een sleep uit de tunnel om de hoek......
En dan nu een raadplaatje, wat gaat dit worden........
De rails ligt vast met de ballast. Schroeven verdwijnen links en recht en nog een beetje bij ballasten om de gaatjes te verbergen.
Langzaam aan komt er meer, Taurus komt met een sleep uit de tunnel om de hoek......
Grtzz Rob
-
halloR Fongers schreef:Steven,
ik ben slecht in puzzels oplossen
maar nu denk ik het toch te weten
je probeert een doos in elkaar te zetten
gr Wim
Laatst gewijzigd door wim lagerwaard op 07 mar 2010 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dood? Dat klinkt wel erg macaber. Ga je hier een berg van maken?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
een typ fout, een doos had er moeten staan heb het al gewijzigdHookies schreef:Een dood? Dat klinkt wel erg macaber. Ga je hier een berg van maken?
sorry Wim
ik vind het wel wat weg hebben van een vulcaan.
Maar begint mooie vormen en kleuren aan te nemen zo. Wel een flinke uitbreiding aan het bestaande gedeelte. Flink wat extra spoor er bij om gebruik van te maken.
Maar begint mooie vormen en kleuren aan te nemen zo. Wel een flinke uitbreiding aan het bestaande gedeelte. Flink wat extra spoor er bij om gebruik van te maken.
-
Meer de bodemloze put van de knipJos schreef:Een stortkoker van de lokale steengroeve?
@Wim,
Bijna
@Joost,
Ja wordt iedere dag leuker en komt steeds meer aan de telkens veranderende gedachten...
@Martin,
Het wordt idd een probeersel voor een berg, scheelt in ieder geval een hoop kranten
Grtzz Rob
Wat ik ook wel eens gedaan heb: Kippegaas in de ruwe vorm duwen, 1 of 2 laagjes papier-mache erover (zodat gips etc niet door de gaten valt) en daaroverheen kun je dan andere smurrie smeren. Makkelijk en licht. Beetje zelfde idee als horren/vliegengaas maar dan goedkoper.R Fongers schreef:@Martin,
Het wordt idd een probeersel voor een berg, scheelt in ieder geval een hoop kranten
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
als je bij de ijzerwinkel gegalvaniseerd horregaas haalt kun je die van de rol kopen.
de mazen zijn klein en je kan hier zo gips overheen maken, wat je ook kan gebruiken is roodband, dit koop je in de bouwmarkt, roodband wordt door de stucadoor gebruikt en heb je in verschillende kwaliteiten.
je hoeft op deze manier alleen je rails in de berg af te dekken en de horregaas gaat goed vast zitten in het gips, denk eraan dat je niet gewone horregaas of kippegaas gebruikt, dit gaat doorbloeden en krijg je niet meer weg
groetjes henry
de mazen zijn klein en je kan hier zo gips overheen maken, wat je ook kan gebruiken is roodband, dit koop je in de bouwmarkt, roodband wordt door de stucadoor gebruikt en heb je in verschillende kwaliteiten.
je hoeft op deze manier alleen je rails in de berg af te dekken en de horregaas gaat goed vast zitten in het gips, denk eraan dat je niet gewone horregaas of kippegaas gebruikt, dit gaat doorbloeden en krijg je niet meer weg
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
In ieder geval bedankt voor de info.
Maar na de zaak enigszins gemoduleerd te hebben kwam het er zo uit te zien.
Daarna de eerste kwak Papier Mache erover om ook enig houvast te krijgen.....
En van boven.
En nu maar afwachten of we morgen weer een laag kunnen doen.
Maar na de zaak enigszins gemoduleerd te hebben kwam het er zo uit te zien.
Daarna de eerste kwak Papier Mache erover om ook enig houvast te krijgen.....
En van boven.
En nu maar afwachten of we morgen weer een laag kunnen doen.
Grtzz Rob
-
En een stukje bewegend beeld
De prut van de berg is een beetje in elkaar gezakt en als het uitgehard is moet ik eens kijken wat de schade of het resultaat is. Het staat nu in de verwarmings ruimte zodat e.e.a. wat vlugger gaat.
De prut van de berg is een beetje in elkaar gezakt en als het uitgehard is moet ik eens kijken wat de schade of het resultaat is. Het staat nu in de verwarmings ruimte zodat e.e.a. wat vlugger gaat.
Grtzz Rob
het bewegend stukje heeft er nog geen zin in
Is de berg toch al hard geworden? En ja idd youtube is soms wat traag met uploaden.henry schreef:het bewegend stukje heeft er nog geen zin in
Groeten Chris
-
Chris,
Nee maar karton en water maakt week . Maar goed maakt niet uit geeft ook weer een nieuw perspectief. Als het niet gelukt is kan ik altijd nog horrengaas gaan halen. Heb net een nieuwe emmer met prut gemaakt dus kan voorlopig voorruit
Ja Youtube, had een foutje gemaakt tijdens het uploaden, links is inmiddels aangepast Moest ff mn aansteker testen en die doet het nog steeds goed.
@ Henry,
Dat doorbloeden is toch niet errug, in de natuur gebeurt het niet anders.
Nee maar karton en water maakt week . Maar goed maakt niet uit geeft ook weer een nieuw perspectief. Als het niet gelukt is kan ik altijd nog horrengaas gaan halen. Heb net een nieuwe emmer met prut gemaakt dus kan voorlopig voorruit
Ja Youtube, had een foutje gemaakt tijdens het uploaden, links is inmiddels aangepast Moest ff mn aansteker testen en die doet het nog steeds goed.
@ Henry,
Dat doorbloeden is toch niet errug, in de natuur gebeurt het niet anders.
Grtzz Rob
ik hou van medium en niet van rauw met veel bloed.
doorbloeden betekent roest en daarom is dat niet verstandig.
nog veel plezier met je emmer snot
groetjes henry
doorbloeden betekent roest en daarom is dat niet verstandig.
nog veel plezier met je emmer snot
groetjes henry
He Rob, gaaf filmpje hoor. Vraagje, wat is de schaalsnelheid van de treinen op de (aansteker) camera postities? Voor mijn gevoel rijden de goederentreinen wel wat snel.
Groet, Jeroen
Groet, Jeroen