Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

twain
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:31
Locatie: Rotjeknor

Re: Boppard

Bericht door twain »

de de drank truck is weer onderweg zie ik :mrgreen:

mooi werk jeroen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Er is nog meer onderweg op Boppard 1:160. Tussen het groenen door laat ik de treinen natuurlijk gewoon lekker rijden. Hier de 143 die met een Regio-Express de tunnel uitduikt.

Afbeelding

Straks meer foto's van het behaalde resultaat. Voorlopig ligt de lijm nog even te drogen.

J


Afbeelding

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

Jeroen mooie plaatjes weer!

Super!

Groet, Jeroen


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Dat ziet er weer verschrikkelijk mooi uit. Vooral na de finishing touch, het drybrushen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Boppard

Bericht door Mctrain »

Wow!! gave foto!! Moest twee keer kijken of het 1op1 was of niet.
Wat me wel kwl lijkt op jou baan is een mistmaker, dan een kleine sluier mist maken, en dan van die super foto's nemen!! Dan is het helemaal af!!

Groeten,

Arno


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Boppard

Bericht door spoor65 »

:o

UHHHHH, kan dit topic misschien niet beter een andere naam krijgen :?: :?:

"Modelspoorbouw Universiteit Boppard"

Jeroen, een prachtig verslag, met mooie foto`s en super duidelijk weergegeven hoe je dit zo prachtig mooi hebt weten te maken.

Deze manier van in beeld brengen, in woord en met foto's, is een inspiratie voor mij in ieder geval, maar durf wel te zeggen, voor iedereen die graag
een mooie baan wil bouwen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ha die Freddy,

dankjewel voor je complimenten. En ik was nog helemaal niet klaar met dat stukje scenery! :D

We gaan nog even verder met groenen. Het moge duidelijk zijn hoe ik dat doe. Neem kleine stukjes tegelijk, +- 10 á 15 cm (zeker met dit smalle stukje wat begroend moet worden). Gewoon houtlijm erop smeren, het Wildgras van Heki leg ik eigenlijk op 'de Rijn' en daar pak ik dan telkens plukjes uit, een beetje geordend. Zo kun je mooi tussen je vingers of met een pincet van die plukjes gras. Die gaan dan wel door als een soort zeer hoog gras, je kent dat wel, niet echt onderhouden plantsoengras :)

Afbeelding

Afbeelding

Ook de rots heeft al wat groen eromheen gekregen. Nog iets van struikjes fabriceren met de draadmethode denk ik. Is een mooi klusje voor vanavond....

Afbeelding

Nog niet helemaal opgedroogd: bij de steunmuurtjes groeit het groen ook echt overal. Heerlijke klusjes dit! :geek:

Afbeelding

Jo, ga ik gauw weer verder!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Langzaam aan wordt het schilderij compleet,het lijkt wel een stilleven. ;) :D


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ja oké, een stilleven met lange treinen, als het even kan, Schachmans. :)

Vandaag met roerstaafjes (uit Mexicooooo :mrgreen: ) een vangrail geprobeerd te maken. Is lullig verven, want het is van dat goedkope irritante plastic. Maar gewoon paar keer verven, en we krijgen 'm wel grijs. Ik maak het als volgt.

Als eerste pak je een zooitje spoorspijkers, waar je de kop afknipt op een schuine manier. Je weet wel, dat je er naar kijkt en je hebt al een gat in je vinger zo scherp (.....). Het betreffende roerstaafje snij ik dan in de lengte doormidden, en dat druk ik dan op die scherpe punten.

Afbeelding

Tevens heb ik mij vandaag en gisteren bezig gehouden met het verouderen van wat materieel. 2 Loks in dit geval, de 101 en de 185.2.

De 185 met z'n smerige jasje....

Afbeelding

En dan de 101...

Afbeelding

....in close up. Ik heb deze lok dus al eerder voorzien van transfers, zodat ie weer net wat anders is dan de andere 101's die ik in mijn bezit heb.

Afbeelding

Als laatste foto nog even een overzicht van hoe de rechterkant er nu bij ligt. Ik ben er best content mee. Maar we zijn er nog niet. Meer auto's, verkeersborden en dat soort grappen moeten er allemaal nog komen. Ik ben alweer bezig.... 8-)

Afbeelding


Afbeelding

Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Boppard

Bericht door Vincent »

durf bijna zelf niet te beginnen, omdat ik weet dat ik het zelf nooit zo mooi zou kunnen krijgen.

ga zo door.


mvg vincent


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

Begin zo langzamerhand een %#$&* aan je te krijgen Jeroen, Je legt de lat veel te hoog hier :oops: :lol:

Keep on the good work, impressive


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Even een bovenleidingvraagje: rijd jij met de panto's tegen de draad of net eronder?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

@Vincent,

wat een onzin! :x Gewoon proberen. Enne....het is pas mooi als je het zélf mooi vindt. En zoals altijd mijn tip en credo: neem kleine stukjes tegelijk, en werk héél rustig.

@Martindomburg,

moet je even mee naar buiten?! :twisted: :D :lol:

@Hooters,

ik rijd met de panto's tegen de draad aan. En dan zo'n stukkie omhooggebogen draad in de tunnels. Werkt prima met Viessmann!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Boppard

Bericht door martindomburg »

Jeroen schreef: @Martindomburg,

moet je even mee naar buiten?! :twisted: :D :lol:

Ga toch geen mongol stompen jonguh... :twisted: :lol:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hahaha. Komtteruitdan!! :twisted:

Even wat plaatjes tegen de verveling. De smerige 101 met IC rijdt langs Boppard. Aangezien ik nu bezig ben om het dorpje wat gestalte te geven, heb ik daar de boel even 'opgeruimd' (=op de grond geflikkerd) zodat ik wat plek heb om te bouwen.

Afbeelding

Gisteren alleen maar muziek zitten maken, dus geen tijd voor de baan. Vandaag wel. Ik verwacht straks ook weer even een bouw-update te kunnen geven. Ik heb eergisteren al wel een voetgangerstunneltje gemaakt voor onder de sporen, incl. verlichting natuurlijk. Vandaag wil ik die gaan detailleren, voorzover dat enigszins zichtbaar is. Wat echt een kluif wordt is een trap van het perron naar de sporen. Niet zozeer de trap zelf, wel de plaatsing en dus aansluiting op het perron. Er moet immers weer gedremeld worden in het perron.....hmm..... :cry:

Ohja, deze had ik ook nog.

Afbeelding

Straks dus weer even wat bouwfoto's.


Afbeelding
Gebruikersavatar

vancorler
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 aug 2010 21:43
Locatie: Breda

Re: Boppard

Bericht door vancorler »

hey naamgenoot, het is idd een prachtige naam he :P ;)

ik heb vandaag ff in jouw draadje gekeken, maar man o man wat een prachtige baan zeg :shock:
als ik kijk naar alle details, en de bomen. echt prachtig. jouw baan is echt een inspiratie om m'n eigen
baan zo mooi mogelijkte krijgen(al lijkt het me sterk dat ik van die mooie plaatjes krijg als bij jou )
ik ga vanaf nu ook nauwlettend jouw draadje volgen om meer en meer ideën op te doen.

groetjes,
Jeroen

p.s.
Heb een poging gedaan om bomen te maken zoals in je andere draadje bescreven staat.
heb de smaak te pakken hoor :D


klein maar fijn, een n-baan van 1,6m x 1,2m
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo. Gisteren nog tot laat bezig geweest met klooien aan de baan. De planning van het dorp heb ik nu een beetje rond. Nu alleen nog effe bouwen. 8-)

Afbeelding

Op deze manier moet het wel te doen zijn ook af en toe nog de spoorlijn te kunnen zien tussen de gebouwen door. Ik wilde het niet helemaal volbouwen. Besides, daar heb ik de huizen niet eens voor. Zo hou ik nog wat ruimte voor parkeerplekken, plantsoentje (plantsoentje, jonguh!! :twisted: ) en de onbetwiste biertuin. Heb tot gisternacht 2 uur nog van die Oktoberfest-bierbankjes in elkaar zitten lijmen. Van dat fijne spul van Ndetail. Erg mooi. Zal straks nog wel FF een fotootje plaatsen.

Het tunneltje wat ik gisteren heb afgemaakt kostte ook nog de nodige moeite. Verlicht met LED's, en ook een trap van het perron die erop aansluit. Dat is helaas niet zichtbaar. Ach, het was een leuke oefening om een keer te maken.

Afbeelding

Vanmiddag post ik nog wat meer nieuws. BTW, alle foto's van de ICE-3 materieeltest zijn ook klaar. Nog even uploaden naar Photobucket, en dan kan ik dat verslag ook posten. Dat doe ik overigens niet vandaag. Heb ik nl. volgende week ook nog wat te doen in Cancún (ja, zelfs ik schrijf tegenwoordig in Sinterklaas-taal :) )


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Dat tunneltje wordt een mooie nieuwe hangplek voor de dames van plezier. ;) :lol:
Ziet er weer goed uit.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

twain
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:31
Locatie: Rotjeknor

Re: Boppard

Bericht door twain »

ziet er weer top uit.
erg tof tunneltje en mooie dorp layout

zijn de leds in het echt de zelfde kleur als op de foto?
en weetje toevallig welk merk/type led het is?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Yo Chris,

tnx. Iets dergelijks vermoedt men inderdaad bij dit soort obscure tunneltjes. Wellicht voor de ingang nog een coke-dealer ofzo, het moet wel enigszins zichtbaar zijn natuurlijk.


@twain,

de LED's hebben dezelfde kleur als op de foto. Ik heb ze van iemand gekregen een poos geleden (Michiel, die ook mijn stationsgebouwtje heeft gebouwd. Je weet wel, Michiel van de Neu-Unterüberhangbauchschweinerschitzelbimmelbahnen. :D Er zaten ook een zooi weerstandjes bij -natuurlijk- en volgens mij komt de hele zooi van Conrad. Althans, de sticker kwam me bekend voor.

Inmiddels ben ik al bezig met de asfalteer-werkzaamheden met DAS-klei. Ook de bankjes voor de biertuin zijn geverfd, dus we zijn nog niet klaar!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Yo J,

Voor de geestverruimde middelen die worden toegedient met spuiten,wordt het toch net te gek om het na te bootsen in N spoor.
Maarja het zijn de details die het hem doen. ;)


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Nou, mocht ik wat van die Krimi-Preisertjes kunnen vinden, dan zou dat wel de plek zijn om ze neer te zetten. En anders verzin ik wel wat anders. Een zwerver ofzo, of een vioolspelende Roma incl. slappe hoed op de grond... :)

Righty, vandaag hard aan het werk geweest met de DAS-klei. Hij is nu ook op. Komt me wel goed uit, want ik moet morgen toch weer arbeiden, en zo'n klein klompje bewaren....daar wordt het ook nooit beter van.

Allez, eerst een foto. Dat praat wat makkelijker.

Hier een overzicht. De eerste gebouwen, de kerk en de kroeg, zijn van hun grondplaatje gedaan. Deels met geweld, deels met een mesje en deels met de Dremel. In de weke DAS-klei heb ik ze gewoon goed vastgedouwd. Niet vergeten: eerst houtlijm op het hout smeren, en dan pas de klei erop. Die heb ik overigens met een afgezaagd stuk drumstok (van mijn andere hobby) even á la Mario de Pizzabakker platgerold. Dus als het ware leg je gewoon stroken. En die rol/druk/plak je dan weer aan elkaar. Niet moeilijk.

Afbeelding

Ook heb ik de straten voorzien van stoepen. Wel zo netjes natuurlijk. Die maak je gewoon van dikkere plakken klei. Er valt goed te werken met dat spul!

Afbeelding

De ingang van het krappe tunneltje naar.....tja....naar 'boven' heeft ook een ingang gekregen. Verven die hap, en van die borden erop die aangeven hoe laag en smal het tunneltje is....

Afbeelding

Zoals ik al had bedacht komt de grote boom in de (bier)tuin van de kroeg. Ik ga er denk ik nog maar eentje maken. De bankjes zijn inmiddels ook geverfd, maar eerst een ondergrondje natuurlijk....

Afbeelding

Nog even een doorkijkje, zodat je ongeveer een idee krijgt van hoe de Preisertjes het straks gaan ervaren......wel gezellig zo, niet?

Afbeelding

Jojo! Nu even wachten tot de klei droog is, en dan het kerkplein eruit krassen :? / Tja, veel werk, maar een beetje krassen meer of minder kan er ook nog wel bij! :geek:

J


Afbeelding

AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Boppard

Bericht door AAHendriks »

Zo, ik ben ff een weekje weg voor training en Jeroen gaat als een trein met zijn baan. Ik ben zeer benieuwd naar de eind resultaat van je dorpje. Ga je de huisje nog weatheren??


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Dat ziet er gelikt uit. Ben erg benieuwd naar de Biergarten naast het Hofbrauhaus.
Hoop trouwens dat je nog meer drumstokjes hebt :mrgreen: :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Boppard

Bericht door Michiel »

Jeroen,

deze techniek van DAS-klei op hout vind ik uitermate interessant. Hoe hecht DAS-klei op hout, en blijft het ook gehecht na verloop van jaren? Of heeft het de nijging van te gaan afschilferen, zoals gips dat nogal eens durft doen? Ik elk geval ziet het er nu al erg natuurlijk en "organisch" uit, wat ik persoonlijk erg kan waarderen. Ik kijk echt uit naar het vervolg, en ga ook eens een pakje DAS-klei kopen om te testen.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Plaats reactie