Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

@AAhendriks,

de huizen die je daar op de foto ziet staan zijn deels geweatherd. Sommige iets meer dan andere. Bijvoorbeeld de kerk heeft alleen een andere laag verf gekregen, en is nog niet geweatherd. Tevens zie ik dat ik het houtwerk op de kerk nog aan moet pakken, want dat ziet er nog veel te plastic uit. Overigens, echt zwaar vervuilde huizen zullen het niet worden, die ben ik in het echte Rijndal ook niet zo 1,2,3 tegengekomen.

@Ron,

ja, ik heb ook zin om die hele scene daar gestalte te geven. De bankjes heb ik dus al, nu dus nog een soort van buitenbar (lees: bier-in-massahoeveelheden-distributiepunt) bouwen. Die boom moet ook nog wat voller worden gemaakt zie ik. En er moet er nog eentje komen. Tevens iets van verlichting. Eens zien of ik dat met SMD-LED's voor elkaar kan krijgen.......

Enne, drumstokken heb ik genoeg. In de loop der jaren heb ik er genoeg kapot geslagen :D

@Michiel,

ja, deze methode werkt perfect voor het bouwen van straten en stoepen enzo. Ik kreeg niet de indruk dat het los zal laten, maar je moet natuurlijk wel eerst houtlijm op de desbetreffende plek smeren, anders hecht het totaal niet. Of het na verloop van jaren los zal laten?! Tja.....dan moet je na verloop van jaren nog maar eens een berichtje aan me sturen! :)

En jij hebt gips dat afschilfert? Daar heb ik totaal geen last van eigenlijk. Ik meng door het gips ook altijd wat houtlijm, kun je er ook iets langer mee werken. Overigens, ik gebruik Modelgips van Knauf.

@all,

helaas zit ik hier nu Cancún. Nouja, helaas. :? Lekker weertje is het hier wel natuurlijk. Ik bedoel dat ik nu niet verder kan werken aan dat pleintje voor de kerk. Helaas was de klei nog niet droog om er in te gaan krassen. Anders dan met gips moet je met klei wel wachten tot het helemaal droog is. Anders duw je als het ware de klei uit elkaar, en met voegen e.d. dus naar elkaar toe waardoor je je eigen bouwsel weer helemaal opkloot. Het idee van dat pleintje is natuurlijk zo'n echt Duits truttig pleintje. Maar dat zal vast geen verrassing zijn!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Boppard

Bericht door Michiel »

Jeroen schreef:ja, deze methode werkt perfect voor het bouwen van straten en stoepen enzo. Ik kreeg niet de indruk dat het los zal laten, maar je moet natuurlijk wel eerst houtlijm op de desbetreffende plek smeren, anders hecht het totaal niet.
Strijk je dan de DAS-klei op natte houtlijm, of laat je de houtlijm eerst drogen?


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hallo Michiel,

De DAS-klei leg je meteen op de natte houtlijm.


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

Jeroen schreef:...helaas zit ik hier nu Cancún. Nouja, helaas. :? ...
'As in' Cancun, Mexico?? Goh, wat vreselijk dat je nu niet kunt krassen, zeg. Hallo, waar kan ik invullen dat we ruilen? :o :mrgreen: 8-) :shock:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Kras reizen zeker :twisted: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Whahahahahah mafkees


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Boppard

Bericht door shoven »

Jos schreef:Kras reizen zeker :twisted: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,
Jos
Aanbieding?? :mrgreen: :lol: 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Boppard

Bericht door AAHendriks »

Jeroen schreef:@AAhendriks,

de huizen die je daar op de foto ziet staan zijn deels geweatherd. Sommige iets meer dan andere. Bijvoorbeeld de kerk heeft alleen een andere laag verf gekregen, en is nog niet geweatherd. Tevens zie ik dat ik het houtwerk op de kerk nog aan moet pakken, want dat ziet er nog veel te plastic uit. Overigens, echt zwaar vervuilde huizen zullen het niet worden, die ben ik in het echte Rijndal ook niet zo 1,2,3 tegengekomen.
Alrighty, ik kon het niet goed zien op de foto's, maar inderdaad je moet het niet te veel weatheren.

Heb je trouwens al een idee wat je gaat doen als je klaar bent met je baan? Uitbreiden?

Albert.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Haha.....ja, het is hier natuurlijk prima toeven in dat CUN. Straks trappen we dat hok weer die vijver over, dus morgen kan ik weer wat aan Boppard gaan doen. Tussen het zonnen en bieren door hier heb nog wel wat bomen in elkaar weten te draaien, dus daar kan ik dan ook weer mooi mee aan de gang. Er staat thuis immers ook weer een fiks krasklusje te wachten.

@AA-Albert,

tja, daar vraag je me wat. Uitbreiden zou ik wel willen, maar ik denk dat de huiseigenaar daar niet zo blij mee zal zijn. Misschien dat ik links wat kan aanpassen. Het lijkt me wel leuk om dat te doen, want bouwen vind ik toch wel erg leuk om te doen.

En anders bouw ik wel weer een nieuw project. Moet toch wat doen....:)

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

In iedergeval zit je geen duimen te draaien in Cancun,laat het dan AUB boompkes zijn. ;) :lol:

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Boppard

Bericht door evo »

Jeroen schreef:Tussen het zonnen en bieren door hier heb nog wel wat bomen in elkaar weten te draaien
Ik vraag me af wat die arme douanejongens daar nu weer van moeten denken... :lol:


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Boppard

Bericht door Robert_N-Nm »

Ach hoeven die douanejongens eens een keer niet te duimendraaien (denken is denk ik weer een stap te ver, we hebben eerst de protocollen nog) bij de piloten-check inn. Hopelijk zijn de collegae geduldig want er staat anders nooit een wachtrij bij deze balies.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hahaha!

Maar het klopt wel, zeker op AMS trekken ze altijd een raar gezegd bij de crew bagage-dropoff. 'Meneer, wat is dát daar in uw koffer'. Euuuhh, ja. 'Ik hobby gewoon wat aan met bloemistendraad en wat tangetjes....'. Ach ja.

Maar nu weer fris en fruitig ( :? ) terug in Ede, en de oogst is niet misselijk. Alles is weer goed gegaan met de bagage en de bomen.
Gedraaid in CUN staan er nu weer 9 dennen en 1 kastanjeboom (-achtig ding) helemaal klaar en 2 skeletten nog niet helemaal klaar voor verdere behandeling. Toch niet verkeerd.

Ik ga eerst eens kijken of ik nu verder kan gaan met het pleintje etc.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Nou Welcome back :P :P

Heb ik gelijk een vraagie aan je. Wat voor gips gebruik jij voor het krassen? Is dat modelbouw gips of roodband.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Jo Rob,

het gips waar ik in ga krassen voor het plein en de stoepen enzo is geen gips, maar DASklei. Voor de steunmuren enzo gebruik ik altijd Modelgips van Knauf.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Oke, maar dat moet je eigenlijk gieten :shock: :shock: , wordt ineens keihard.

Maar goed weet ff genoeg voor de experimenten


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

....daarom altijd ruim houtlijm erdoorheen doen. Verder nooit problems mee gehad. Ik kan het lang genoeg bewerken....is wel weer stukkie duurder dan Rotband....

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Jeroen schreef:....daarom altijd ruim houtlijm erdoorheen doen. Verder nooit problems mee gehad. Ik kan het lang genoeg bewerken....is wel weer stukkie duurder dan Rotband....

J
Stukkie duurder, Oeiiiiiiii, Rob woont wel in Zeeland hoor!!!!! :lol: :D :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

:geek:

Maar weer even een update van het bouwen vandaag.

Vanmiddag (nog steeds) bezig geweest met stoepen inkrassen....die lelijke inham, dat is precies waar de kerk komt te staan, dus dat zie je niet meer.

Afbeelding

...en het langverwachte project: het dorpsplein. Erg veel werk, maar met een biertje erbij is het best prima te doen. Hoewel, niet te lang en niet te vaak. Ik wilde persé een pleinachtig idee, dus met klinkertjes in een cirkel. Tja.....daarvoor uiteindelijk een passer een beetje omgebouwd om er cirkels mee in te kunnen krassen.

Afbeelding

En vanuit het zolderraam....krijg je een beetje de indruk hoe groot het is. Of hoe klein, wat je wil...

Afbeelding

Die cirkels zijn het probleem eigenlijk niet. Meer de kleine voegen die je er dus allemaal afzonderlijk in moet krassen. Pffff.... :(

Na een goed half uur de eerste helft klaar....

Afbeelding

..en hoppa, ook weer de 2e. Een keurige cirkel dus!

Afbeelding

En nu de rest nog.....moet natuurlijk weer een ander figuurtje zijn.....pfffffff......

Afbeelding

Overview met mijn pincet. Krijg je weer een idee van de grootte.

Afbeelding

En dan een close-up met een sloeber-20 EUROcent-munt.

Afbeelding


Hier krijg je wel écht een lamme klauw van! Het is tot nu toe mijn meest intensieve krasproject. Althans, dat ik mij kan herinneren......

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

SjoerdK
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 jun 2010 23:15

Re: Boppard

Bericht door SjoerdK »

Dat ziet er goed uit. Pas met dat 20 euro cent munt zie je pas hoe klein het is.

Waarmee kras mee?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Sjoerd,

ik kras met een heel klein en vooral scherp mesje. Zoals ik al zei, veel werk, met name omdat het allemaal in 'bochten' is....maar het resultaat is er hopelijk naar. Zeker straks met wat kleur!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Heel mooi!!!

Je hebt nu zeker een biertje verdient.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Dat ziet er goed uit!!!
Ik kan uit eigen ervaring wel zeggen dat het veul werk is. ;) :roll:

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Tering geweldig man


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3747
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Boppard

Bericht door maarten »

Wow, dat ziet er nu al geweldig mooi uit. :o Monnikenwerk, maar dan heb je ook wat, respect!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Plaats reactie