Fantasia

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

henry

Re: Fantasia

Bericht door henry »

heidi of garnalen

Onderwerp starter
Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Ik zeg niks :oops: :oops:

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Rob Fongers

ieder dag een beetje kliederen en kijken wat het resultaat is de de volgende morgen. Heel leuk om te doen en je toch iedere keer weer verbazen van het resultaat. Zo zie je maar dat je meer kan dan dat je weet. Lekker experimenteren met dit resultaat
P1080632.jpg
P1080632.jpg (79.81 KiB) 3331 keer bekeken
P1080635.jpg
P1080635.jpg (72.98 KiB) 3331 keer bekeken

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

wim lagerwaard

Bericht door wim lagerwaard »

Dat ziet er goed uit zeg.
Rob je hebt een mooie berg gemaakt van die vervormde doos.

Vr Gr Wim

Saraan

Bericht door Saraan »

Rob,

het begon als een doorgezakte doos, nu is het een grote blob plaaster. Maar ik ben er helemaal van overtuigd dat het binnenkort een impressionant hoekje gaat worden, waar menig foto genomen zal worden. Ga vooral door met kletsen en kliederen. Ik geniet van elke update! 8-)

groetjes,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Vincent

Bericht door Vincent »

ziet er tot nu toe zeer goed uit.

mvg vincent

vincent
www.elfd.nl

Jos

Bericht door Jos »

Mooi hoor Rob!
Op die eerste foto lijkt het net of iemand met een gipspoot voor de berg ligt :mrgreen:

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
Rob Fongers

Dat vertel ik nog wel van die gipspoot :geek:

Grtzz Rob

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Het is mooi geworden. Het is ook een gipspoot. Die van Rob nadat hij uitgegleden is over een garnaal :lol:

Fred The Railroader

Vincent

Bericht door Vincent »

als dat een gipsen poot is dan weet ik niet wat voor blok ik nog steeds om mijn enkel heb. want het lijkt er niet echt op :D

mvg vincent

vincent
www.elfd.nl

Onderwerp starter
Rob Fongers

Dat van die Gipspoot komt :mrgreen: :mrgreen: een beetje geduld want ik was ff druk met andere dingen. Tussendoor zag ik bij de bouwmarkt dozen waarin styropoor zit in vele maten van dik tot dun en klein tot groot. Vooruit denkend aan wat er nog moet gebeuren d8 ik neem mee :shock: :shock: Dus je raad het al kon het niet laten staan.

P1080639.jpg
P1080639.jpg (26.39 KiB) 3438 keer bekeken

Grtzz Rob

wim lagerwaard

Bericht door wim lagerwaard »

Rob is dit nu alweer een raadsel wat je gaat maken, nee toch?
Daar ben ik echt niet goed in.

Vr Gr Wim

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Het is handig voor bergen te maken :mrgreen: Bij welke bouwmarkt heb je het gehaald Rob?

Fred The Railroader

ronaldm

Re: H0-spanning en Booster

Bericht door ronaldm »

Rob,

Door een link vanuit Koploper kwam ik hier terecht. Ik zag dat je met power 4 boosters werkt en dat je de TC spanning op H0 had ingesteld.
Mijn vraag: Wordt deze "data" ook via Loconet aan de Boosters meegedeeld, zodat zij ook een hogere spanning afgeven. (Dit oa ter compensatie van het spanningsverlies over de bezetmelderdiodes)?

Mvg
Ronald

Onderwerp starter
Rob Fongers

Ronald,

De spanning van de P4's staan op ca 21V op de rails en zijn niet aan te passen. Voordat ik de P4's aangeschaft had stond de TC al op H0, maar geeft toch ca 1~2 V minder af dan de P4's.
Bij normale snelheden valt dat verschil in spanning niet op echter bij hoge snelheden wel, althans hier. Het viel me pas op[ bij het ijken van de locs dat ze een sprongetje maakten bij hoge snelheden, bij lagere snelheden < 200kmh zie ik het eigenlijk niet.

Grtzz Rob

ronaldm

Bericht door ronaldm »

Rob,

Bedankt voor het antwoord. Ik was eigenlijk van plan om mijn baan deels nog vanuit TC en het drukkere deel via de P4 te voeden. Ik concludeer uit je antwoord dat, dat zou kunnen. Echter dan wel de TC op H0-spanning zetten. Maar dat het eigenlijk -gezien het toch nog bestaande- spanningsverschil mooier zou zijn om dan de hele baan maar via boosters te voeden.

Mvg
Ronald

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hallo Ronald,

Ik heb de P7 besteld voor de oude baan. Dit om meerdere redenen, daar kunnen ca 10 treinen tegelijk rijden en ben er inmiddels achter dat de overspanning/kortsluit beveiliging niet meer werkt op de TC. Komt wel goed uit maar betekend ook dat als er een lichte kortsluiting is deze dus maar blijft sluimeren totdat de temperatuur beveiliging inschakelt.

De TC gaat dan nog alleen dienst doen om zaken in te stellen zoals programmeren en testen. Voeding volledig via boosters. Dus eigelijk identiek zoals jij ook naar voren brengt.

Grtzz Rob

Onderwerp starter
Rob Fongers

Hallo Mannen,

Ja kan ik rustig zeggen want zelfs een verdwaalde vrouw komen we helaas niet tegen. Maar goed.....

Allereerst is onze jongste zoon uit huis vertrokken en kwam er een kamer vrij. Na Conny lief aangekeken en gesmeekt te hebben lukte het dus niet om die kamer te arresteren :x :x :x . Had met een Helix mooi een verdieping om laag gekund(train from heaven :mrgreen: :mrgreen: ) en daar nog 16m² erbij gehad. Ja jammer dan maar dat betekende wel dat een groot deel van de afgelopen weken besteed zijn aan het opnieuw inrichten van die kamer voor mijn vrouw. Was een leuk werkje :D :D

Daar kwam dus ook die doos met styropoor vandaan van alle nieuwe kastjes :D :D :mrgreen: :mrgreen: Dus verkrijgbaar in de bouwmarkt en het kastje krijg je erbij.

Afgelopen week bezoek van Wim Ros met een update van de Loconet interface. Had af en toe nog last van resets waarbij koploper de TC niet meer zag. Dit gaat nu aanzienlijk beter, erger nog geen ellende meer gehad de laatste 7000km.

Ja en dan was er nog een opmerking over een gipspoot. Bijna goed want het is papier mache en was op dat een proefstukje om achter het tunnel portaal te maken. De proef was op zich goed echter tekort. Dus weer naar de bouwmarkt en een stuk regenpijp gehaald van 80mmØ.

Deze ingespoten met silicone olie om hechting te voorkomen.
Dit is voordat de constructie verlijmd is
Dit is voordat de constructie verlijmd is
P1080641.jpg (77.21 KiB) 3412 keer bekeken
Daarna de papier maché erop en het tunnel portaal ertegen aan zodat de schuint van het portaal enigszins wordt meegenomen in de vorm. .....en dan drogen laten......
P1080643.jpg
P1080643.jpg (53.58 KiB) 3412 keer bekeken
Na 1 dag is het vergenoeg gedroogd en kan het zo van de pijp afgeschoven worden. en dan is dit het resultaat.
P1080646.jpg
P1080646.jpg (60.68 KiB) 3412 keer bekeken
.

Na enige bewerkingen is het dan geplaatst bij Mont Maché. Van te voren had ik de binnenzijde al reeds voorzien van zwarte verf om weerkaatsing van licht te voorkomen. Hier is het portaal te zien met de de vorm van de tunnel erachter. Als Het droog is zal ik dit nog een beetje bijwerken en kan Mont Maché verder geschapen worden.
P1080651.jpg
P1080651.jpg (82.05 KiB) 3412 keer bekeken

Grtzz Rob

Jos

Bericht door Jos »

Gaaf hoor Rob!
En dat klussen dat ken ik, we zijn hier bezig een vaste trap naar de zolder te plaatsen.

Groetjes,
Jos

Krab

Bericht door Krab »

Anders ik wel huiskamer is klaar dus nu de kamer in de garage gaan maken :mrgreen:

groetjesss Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Hookies

Bericht door Hookies »

Mont Maché, je moet er maar op komen. Leuk gedaan als tunnel. Onthouden maar.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
Rob Fongers

Tja en dan is er weinig te vertellen allen te laten zien hoe Mont Maché verder vordert :o :o

Styropoor wordt gebruikt als basis voor de verdere schepping
P1080654.jpg
P1080654.jpg (64.55 KiB) 3227 keer bekeken
Daarna met stukjes styropoor de nodige wilderigheid gemaakt.
P1080656.jpg
P1080656.jpg (69.58 KiB) 3227 keer bekeken
En zie met een kwakkie prut is het ineens anders.
P1080658.jpg
P1080658.jpg (63.28 KiB) 3227 keer bekeken

Grtzz Rob

Vincent

Bericht door Vincent »

ziet er goed uit rob, en dat klussen ken ik idd ben nog geen week het gips uit en ik heb alle wanden en het plafon van kleur voorzien. ik ga morgen maar weer werken heb ik nog een beetje rust lol.

vincent
www.elfd.nl

henry

Bericht door henry »

vincent die gipspoot kan zo de treinbaan op als ik dit van rob zie :D :D
fijn dat het weer beter gaat

zier er top uit rob, wordt echt een leuke berg.
nu nog een padje naar het kasteel en het is klaar of mischien een kabelbaan
groetjes henry

Krab

Bericht door Krab »

Heee Rob ,
is hij ook weer afneembaar voor storingen in het treinnet?? :shock:

groetjesss Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie