teruglezend kwam ik Ben zijn bericht nog tegen met wat vragen.
Ja ik ben voor buiten aan rolstoel gebonden . in huiskamer kan ik met beleid los lopen en eventueel met rollator wat loopsteun of wandelstok. bukken en op mijn knieen gaat ook maar niet op mijn rug onder tafel en op die manier boven het hoofd werken . maar voor dat niveau -nul daar kan ik bij door dat kantelbaar te maken tot alles bedraad is en daarna naar niveau nul wat dan weer vast ligt ervan uitgaande dat als bedrading schakelingen enz op -nul goed gemonteerd is er dan niet meer bij hoef. dus zie daarboven geen verder bewegingsbeperking. hooguit dat het niet te mannen zal zijn en vraag dan wel hulp als dat nodig zou zijn maar dar zien we dan wel weer laten we eerst maar ergens kunnen starten hihi dan zal al doende snel duidelijk worden wat ik nog wel of niet meer kan . dus net al ik, geduld mannen, komt uiteinderlijk allemaal goed ha ha ha.
Één van de voordelen van dat wachten is dat ik genoeg tijd heb om achter de oogbollen te bouwen waar baan al drie keer klaar is ha ha en dus de nodige aanpasingen nog kan bedenken hihi .
groet Jan.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Hoi Jan , zie dat je -15 schaduwstation heb getekend ,maar kun je daar niet meer ruimte in de hoogte maken ?
Weet namelijk dat het bij de garagebaan aan de linkerkant ook 15 cm was ,en moest het soms leeftijden als er wat gebeurt was .
Met mijn armen stootte ik soms een ander treinstel van de rails ,vandaar dat ik je even waarschuw dat je die fout ook niet moet maken
hoi sjaak .
die hoogte is nog niet echt bepaald maar wat jij als een vorm van probleem hebt gemerkt is een serieus punt om over na te denken om die om te belijken of die ruimte hoger te maken het is tensltte de basis hoogte waaruit de rest erop wordt gemaakt dus best wel goede tip sjaak dank hiervoor .
groet jan .
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
hallo allemaal, ik wilde jullie toch maar even nog een update geven over hoe ver de vorderingen van de verhuizing Geinbaan Nieuwegein naar Utrecht verloopt..
kort samengevat komt het er op neer dat er nog geen steek is opgeschoten behalve dat ik gezien heb bij een bezoek oude huis dat al mijn treinen wagons en auto,s reeeds in een grote tas verzameld zijn en veilkig op ander adres zijn ondergebracht ingeval van plotselinge oppakken en inpakken en wegwezen handelingen de boel verzieken hihi . dus zit nog steeds te wachten op hulptroepen en met name op mini wonderland die gemakshalve ook niets meer laat horen. moedeloos wordt ik ervan en houd er maar rekening mee dat ik alles gewoon kwijtraak en niets meer zal hebben zoals er al zoveel van me is afgenomen.
oke dit was wat er te vertellen valt maar vond tussen update wel zo netjes . dus wie weet tot wanneer en wanneer dat ook is tot dan !!!!! groet Jan
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
ja mannen het is vor mij inmiddels de harde waarheid dat ons nederlandse zorgstelsel alleen maar echt werkt als je je leven lang de kantjes eraf hebt gelopen ipv keihard werken en dus de kans hebt gehad om mooi spaarpotje te hebben . nu blijkt door dit harde werken je feitelijk nergens rechtop hebt omdat je zogenaamd te veel verdiend hebt en dus al die khondedrden potjes die er wel zijn maar niet voor de hard werkende mens. nee menee de witu heeft te veel verdiend dus hebt u geen recht op al die hulp potjes waar we uiteindelijk via wat voor sysyeem ook wel voor gespaard hebben maar door je harde werken daar net geen recht op hebt laat staan uit die hoek hulp kunt verwachten en aangewezen bent op vrijwilligers die nu net niet voor handen zijn als je die dan nodig hebt en je angewezen bent op dure beroepskrachten die eigenlijk ook geen tijd hebben en dus nedrland bestaat uit één grote wachtkamer met mensen die simpel op ondersteuning wachten . en ja je hebt een paar duizend wachtenden voor je u moet nog even wachten . zucht zucht en blijft er niets ander over dan wachten enb al je eigen reserves op te maken en dan nog heb je teveel om op bijzondere bijstand te mogen rekenen . ja ja lang leve het zorgstelsel. sorry voor sombere uitspraken maar spreek uit de praktijk .
groet jan
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Hoi mensen ik had een privé mailtje aan Jan gestuurd ,omdat ik hem al lang niet op het forum gezien had .
En kreeg vanavond van zijn dochter het onderstaande bericht .
Beste Sjaak,
Hier Kim, de dochter van Jan.
Via z’n mail zag ik dat er een berichtje was.
Ik moet helaas mededelen dat Jan op 11juli is overleden.
Ik weet dat hij veel op dit forum zat maar ik heb werkelijk geen idee wie z’n contacten waren en waar hij allemaal aan mee deed. Dus mocht u nog andere contacten kennen bij dit forum zou u hun willen informeren?
Heb de dochter gecondoleerd met het verlies van een goede mens en forummer .
Ha sjaak. Wat ontzettend goed van je dat je een mailtje gestuurd hebt. Ik bedacht me laatst hetzelfde omdat ik helaas al zo'n vermoeden begon te krijgen. Helaas is het vermoeden dus werkelijkheid. Triest verhaal.
Bedankt voor het delen hier, Ik heb zijn draadje van begin tot eind helemaal uitgelezen ondanks dat ik nog niet zo lang hier zit. Jan leek me een geweldig leuke man en had het echt met hem te doen dat hui uit zijn huis bij zijn geliefde baan weg moest. De modelwereld mist echt een icoon nu.
Mijn gedachten gaan naar de dochter en andere nabestaanden, alle sterkte voor hun.
Michel
Ik ben niet zo'n actieve poster hier, meer een meelezer. Dit draadje was één van de dingen die ik altijd wel bekeek als er iets nieuws was, vanwege Jan zijn inventieve bouw- en knutselwerken en sympathieke manier van schrijven. Jammer om te horen dat hij al een poosje terug zijn laatste enkeltje heeft moeten kopen. Sterkte aan alle nabestaanden.
Een triest bericht. Ik denk dat veel forumleden net als ik hebben genoten van zijn eigenwijze creativiteit. Ik dacht wel eens "hoe kun je dat voor elkaar krijgen?", als hij weer iets fantastisch had bedacht. Maar met vallen en opstaan bleek hij het dan toch weer werkend te hebben gekregen.
Gelukkig hebben we dit draadje nog om nog eens terug te kijken op die wonderbaarlijke vondsten van Jan.
Rust zacht Jan.
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor