Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

Ja hoor, ff een plein maken pfff.....

Geniaal!

Greetz, Jeroen



Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Boppard

Bericht door Bouwe »

Ziet er goed uit Jeroen!

(ben je hiervoor ook in te huren? ;) )

mvg Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3903
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Thanks boys. Het is wel echt een kütklus, je bent er echt wel uren mee bezig. En dat voor iets met de afmetingen van een Iphone ;).

Maar goed, ik verwacht straks met kleur aan de gang te kunnen, en dan zien we pas echt wat voor resultaat het is geworden.

Tevens was ik vorige week ook nog bezig met een ander projectje wat bij dit thema hoort. Rechts van het plein komt dus een kroeg met biertuin. Omdat je er echt met je neus bovenop zit, wilde ik wat aan binnengebeuren doen. Dus: barbouwing!

Gewoon met wat roerhoutjes van de BK en lucifers enzo....

Afbeelding

De onder- en achtergrond maak je van een ouwe pinpas. Stuk snijden, verven en hoppakee!

Afbeelding

De bar zelf. Gewoon van kleine houtjes een beetje pielen. Best leuk werk eigenlijk!

Afbeelding

Afbeelding

De boel is nu al geverfd enzo, maar daar heb ik nog geen foto van. Wel van hoe het was toen ik er mee aan het lijmen was.

Afbeelding

Ook hangen er inmiddels al LEDjes boven teneinde de boel te verlichten. Vandaag red ik het niet meer, maar morgen moeten er dan maar Preisers komen. En lantaarns voor op het pleintje, en dat soort snuisterijen.

J


Afbeelding

AAHendriks
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:41

Re: Boppard

Bericht door AAHendriks »

Jeetje Jeroen, krijg je nou geen kramp in je handen? Dit gaat een mooi pleintje worden. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je dit gaat afmaken en vooral met wat voor verf. Trouwens dit is allemaal met DAS klei gemaakt?

Mvg,

Albert.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3903
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Ik gebruik om dingen te verven, variërend van huisjes tot rotsen, altijd de verfjes van ModelColor. Dit kun je oa. bij Wentink in Arnhem kopen. Droogt mooi dof op.
Inderdaad heb ik al de straten en stoepen met DASklei gemaakt. Werkt prima!
krijg je nou geen kramp in je handen?
JA! :evil:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3723
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Dit kunnen we wel weer verwachten een complete tap van de biermeister. ;)
Ziet er goed uit!!

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

En hoe ga je nou de biertjes maken? :lol: :lol:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3022
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Jos schreef:En hoe ga je nou de biertjes maken? :lol: :lol:

Groetjes,
Jos

Kleintje bier :lol:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3903
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Schachbrett schreef:
Dit kunnen we wel weer verwachten een complete tap van de biermeister. ;)
Gr Chris
Ja, iets dergelijks wil ik er nog wel infrommelen. Ik zal vanavond eens een fotootje maken met de verlichting aan. Nog niks zit absoluut vast, aangezien ik eerst nog achter wat bierdrinkpoppetjes aan moet.....
Jos schreef:En hoe ga je nou de biertjes maken? :lol: :lol:

Groetjes,
Jos
Tja.....kleine stukjes ijzerdraad wit en geel verven? Geen idee of ik dat voor elkaar krijg trouwens. Even kijken of dat te doen is. :?

Voor de liefhebbers van bewegende beelden......

Enjoy!

J


Afbeelding

henry
Berichten: 1919
Lid geworden op: 03 nov 2009 19:41
Locatie: apeldoorn

Re: Boppard

Bericht door henry »

echt een mooi filmpje,
moet ik ook voor zorgen dat er muziek bijkomt i.p.v. de geluiden om je heen

top man

groetjes henry


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Boppard

Bericht door Overdijk »

Oei, oei, oei wat ziet er mooi uit op de film. Je ziet de panto`s gewoon iets bewegen voor dat de locs de tunnel ingaan. Het is dat je nou niet bepaald naast de deur woont en mijn locbestand nog analoog rijd, anders was ik met plezier eens langs gekomen om wat TP IV/V materiaal over je baan te laten lopen. Heb recentelijk mij door de 249 pagina`s op het andere forum en de 46 pagina`s hier heen gelezen (lees geworsteld tussen de bedrijven door). En wat een mooi werk op een relatief klein oppervlak. Ik heb dan ook een paar wijze lessen geleerd van jouw werk, oa. less is more, de schaduwstations eronder onder het schuine dak, wheateren rijdend materiaal en dat het toch wel erg mooi is om met bovenleiding te rijden. Zelfs met een ander thema baan (geen bergen, maar glooiend landschap) is er enorm veel te leren van jouw werk. En ik zal zeker nog eens de beide draadjes doorlezen, voor de details die nu niet zijn blijven hangen in mijn geheugen.

Met veel waardering voor je werk,
Ron Overdijk


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Boppard

Bericht door Mctrain »

Eindelijk een filmpje welke ik aan mijn collega's kan laten zien! Ik werk in de bouw, en als ik dan vertel dat ik een beetje met treintjes loop te prullen, hoor je een kleine lach...
maar als ze dit filmpje zouden bekijken, piepen ze wel anders. Indrukwekkende foto's en nu een zeer mooi filmpje, net echt!!!

Wel jammer dat die tunnelportaal er teveel opstaat, maar dat is mijn mening, zou liever meerdere delen van je baan zien. En wel gaaf, zo in die helix, dat je mega veel treinen hebt rijden, ik heb het al druk met 1 trein!!!

Ga vooral zo door met die inspirerende filmpjes en foto's.

Groeten,

Dun Arno


Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Boppard

Bericht door gek op stoom »

hoi jeroen

net de film bekeken
als je niet ander weet
is het net of het echt is
MOOI

Gr andy


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Toppie Jeroen, zeer onderhoudend filmpje ;) ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

rene_k
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2010 20:08

Re: Boppard

Bericht door rene_k »

Heel mooie film. Zeer mooi de details uitgewerkt op je baan. Respect.
Ik zet de link eens op het Spassbahner Forum. Hebben die ook nog wat te kijken.
Groet,

René


Groet,

René

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Boppard

Bericht door mdedeugd »

Hoi Jeroen.
Complimenten en een pluim. ;)
Da,s weer een puik filmpje.
Gaaf die muziek er bij,
Sucses

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3903
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Overdijk schreef:Oei, oei, oei wat ziet er mooi uit op de film. Je ziet de panto`s gewoon iets bewegen voor dat de locs de tunnel ingaan. Het is dat je nou niet bepaald naast de deur woont en mijn locbestand nog analoog rijd, anders was ik met plezier eens langs gekomen om wat TP IV/V materiaal over je baan te laten lopen. Heb recentelijk mij door de 249 pagina`s op het andere forum en de 46 pagina`s hier heen gelezen (lees geworsteld tussen de bedrijven door). En wat een mooi werk op een relatief klein oppervlak. Ik heb dan ook een paar wijze lessen geleerd van jouw werk, oa. less is more, de schaduwstations eronder onder het schuine dak, wheateren rijdend materiaal en dat het toch wel erg mooi is om met bovenleiding te rijden. Zelfs met een ander thema baan (geen bergen, maar glooiend landschap) is er enorm veel te leren van jouw werk. En ik zal zeker nog eens de beide draadjes doorlezen, voor de details die nu niet zijn blijven hangen in mijn geheugen.

Met veel waardering voor je werk,
Ron Overdijk
Ron, vriendelijk bedankt voor je aardige en leuke reactie. Kijk, daar zijn die fora nou voor: zolang iemand er wat van opsteekt vind ik dat leuk. En, glooiende bergen maak je waarschijnlijk ook op die manier. Ik zou zeggen: post vooral je voortgang hier, want ik ben ook benieuwd en mijn motto blijft ook altijd 'beter goed gejat dan slecht bedacht'.

@Dun Arno,

dankjewel man! Toevallig had ik veel filmpjes op mijn laptop van die kant van de baan, met dat tunnelportaal. Feit blijft dat dat stuk klaar is, en vaak goed verlicht (althans, tegenwoordig wel). Bij het stadje ben ik nu nog bezig met de bouw, en het linkerdeel is ook klaar. Op wat details na, that is. Daar is het licht vaak slecht, vooral 's avonds. Tja.....

In ieder geval zal ik bij vervolgfilmpje ook wat meer aandacht besteden aan de railspiraal, het schaduwstation enzo.
rene_k schreef:Heel mooie film. Zeer mooi de details uitgewerkt op je baan. Respect.
Ik zet de link eens op het Spassbahner Forum. Hebben die ook nog wat te kijken.
Groet,

René
Absoluut doen! Kende dat forum nog niet....eens bekijken.....
Gaaf die muziek er bij
Met deze muziek krijg ik in ieder geval niet van Youtube dat gezeik dat ik het auteursrecht heb geschonden! :roll:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3266
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Boppard

Bericht door Michiel »

Jeroen, ik heb het filmpje gezien, en werkelijk perfect! Gradioos mooie baan, gevarieerd treinverkeerd, scherpe plaatjes, creatief gefilmd, leuk gemonteerd, passend musiekje... kortom perfect! Ze zullen van heel ver moeten komen om met schaal N nog beter te doen! Ik heb genoten! 8-) 8-) 8-)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3723
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Dat ziet er geweldig uit!!
Het is continue meer dan genieten. :D

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Boppard

Bericht door FaCo »

Jeroen.

Schitterend filmpje! Vooral het deel dat de camera met de trein meebeweegt.
Beetje jammer van het berichtje op dezelfde youtube pagina. "Jogger findet Frauenleiche im Rhein bei Boppard (WinklerTV)". Mis je echt niemand uit het plaatselijke bordeel? :D


Groetjes, Frans
Keep on thinking!

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Boppard

Bericht door marco »

Ja jeroen ik reageer niet vaak in je draadje maar ik volg het helemaal hoor :D
Ik wilde ook ff zeggen dat het een zeer mooi filmpje is.

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

rower
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 nov 2010 12:09

Re: Boppard

Bericht door rower »

Hoi Jeroen eigenlijk nooit gereageerd op jou draadje, maar moest het nu toch even doen, zit ook eigenlijk kleine voorgeschiedenis aan af.
Toen ik besloten had om weer een oude hobby op te pakken namelijk de treinbaan, was ik nog niet helemaal overtuigd van schaal N.
Als eerste ben ik hier begonnen op het forum met lezen en wat losse vraagjes, maar toch was ik nieuwsgierig net als vroeger naar Ho spul, dus maar even verhuist naar het beneluxforum.
Haha en nu komt het wie kom ik daar tegen jij dus je hele draadje daar gelezen en met bewondering naar je fotoos gekeken, mijn baantje wat ik had voorgesteld aan de jongens daar in Ho bleek niet of heel moeilijk haalbaar.
Nog meer gekeken en nog meer gekeken naar jou draadje dus, en toch maar weer terug hier dus N leek me toch beter, en toen kwam ik je ook hier dus tegen misschien niet goed gekeken eerste keer.
Nu dit filmpje dacht ik nu moet ik toch even reageren, om het nu allemaal rijdend te zien is echt prachtig en ik zie dat jou talent niet alleen bij het modelbouwen ligt maar dus ook met filmen.
In ieder geval mijn complimenten, dacht moet het toch eens zeggen.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3903
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hé boys, wat een commentaren man. Ik ben helemaal overweldigd....en sprakeloos. Thanks! Ik zal snel weer een filmpje maken. Heb gisteren alweer het nodige filmwerk gedaan. Helaas doe ik dat met mijn fotocamera, maar ik moet zeggen dat de kwaliteit me niet eens heel sterk tegenvalt. Ach, gewoon beetje creatieven.....het is eigenlijk ook net als met modelbouwen!
Michiel schreef:Jeroen, ik heb het filmpje gezien, en werkelijk perfect! Gradioos mooie baan, gevarieerd treinverkeerd, scherpe plaatjes, creatief gefilmd, leuk gemonteerd, passend musiekje... kortom perfect! Ze zullen van heel ver moeten komen om met schaal N nog beter te doen! Ik heb genoten! 8-) 8-) 8-)
Nou Michiel.... :oops: , ik zie af en toe van die fiNescale jongens die aan het bouwen zijn geslagen. Goeie god zeg, dat is echt niet van echt te onderscheiden. Maar voor de tijd die ik heb en het budget én wat ik qua ruimte krijg moet ik niks te klagen hebben. Zo'n filmpje is ook wel weer eens leuk om te maken, beetje actie hé!
FaCo schreef:Jeroen.

"Jogger findet Frauenleiche im Rhein bei Boppard (WinklerTV)". Mis je echt niemand uit het plaatselijke bordeel? :D
:D :D

@rower,

goed man! Erg leuk dat Boppard in N je heeft geïnspireerd om schaal N te gaan rijden. Tja, ik kijk af en toe in Arnhem bij de W'tjes mijn ogen uit wat er in schaal hO allemaal te koop is. Vooral de Viessmann Ks-signalen vind ik schitterend. Maar ja, heb ik daar ruimte, geld, tijd, en zin voor? Neuh...niet echt. Ach, ik hoef toch niet meer de voordelen cq. nadelen van schaal N t.o.v. hO op te gaan noemen? Iedereen die hier leest en schrijft weet het eigenlijk al.

En stay tuned, want ik ben nog niet klaar met bouwen. Vandaag maar weer eens een Bouw-update doen. Maar dan moet ik eerst weer eens wat in elkaar fröbelen....

Yojo!

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Jeroen,

Het is hier een beetje donker, dus op detailfoto's van de Lint moet je nog even een dagje wachten, vrees ik.

Tegenvraagje: die witte rijtuigen met die rode streep, die op je filmpje als eerste te zien zijn (niet de ICE), wat zijn dat voor rijtuigen? Naast de Thalys en enkele treinstelletjes van 3-4 rijtuigen, wil ik op termijn nog een sleepje van zes of acht bijeensparen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3903
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Hi Martin,

het zijn de IC/EC rijtuigen van de nieuwe DBAG, althans, de nieuwste kleurstelling (ICE-kleurstelling). Ik heb er een stuk of 20 van Fleischmann en Roco. Wellicht kun je er een keer wat scoren met lok via een startsetje. Heb ik destijds ook eens gedaan....scheelt weer munten.

J


Afbeelding
Plaats reactie