Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Re: Mini-diorama: Juliaberg, 60 x 60cm
Julia en Bart,
Ik wil niemand anders te kort doen, maar volgens mij hebben jullie een prijswinnaar in handen.
Ik begin steeds meer te balen dat ik niet naar Lochum kan komen.
In één woord.....SCHITTEREND !!!
Henri
Ik wil niemand anders te kort doen, maar volgens mij hebben jullie een prijswinnaar in handen.
Ik begin steeds meer te balen dat ik niet naar Lochum kan komen.
In één woord.....SCHITTEREND !!!
Henri
Het wordt heel, heel erg mooi!
Wat ik vooral zo handig vind, is dat jullie bij alles aangeven welk merk je hebt gebruikt. Ik moet nog heel veel aan de scenery van mijn baan gaan doen en ik leer hier heel veel.
Succes en tot zaterdag. Als jullie een man met bril en baard ademloos naar jullie diorama zien staren, dan ben ik dat.
Groet,
Jan
Wat ik vooral zo handig vind, is dat jullie bij alles aangeven welk merk je hebt gebruikt. Ik moet nog heel veel aan de scenery van mijn baan gaan doen en ik leer hier heel veel.
Succes en tot zaterdag. Als jullie een man met bril en baard ademloos naar jullie diorama zien staren, dan ben ik dat.
Groet,
Jan
Inderdaad Bart en Julia, dat met die achtergrond werkt heel geloofwaardig zo. Grappig, dat je dat nu pas ziet nu er kleur in het geheel begint te komen. Meteen weer een ideetje voor hier voor een achtergrond......
Jullie maken er echt een heel werk van, van 'zo'n dioramaatje'. Petje af!
J.
Jullie maken er echt een heel werk van, van 'zo'n dioramaatje'. Petje af!
J.
Fantastisch werk, het ziet er goed uit met de mooie details!
Ik ben benieuwd hoe het er "live" uitziet in Lochem, ik kom zeker even kijken!
Groeten Bren
Ik ben benieuwd hoe het er "live" uitziet in Lochem, ik kom zeker even kijken!
Groeten Bren
Iedereen bedankt voor de lovende woorden. Ondertussen waren we gisteren natuurlijk ook aan de slag, met de laatste leuke details. In dit geval: mensen en dieren.
We maken van Bison secondenlijm een klein plasje lijm op een papiertje. Dan voorzichtig een schaapje oppakken met een pincet, pootjes in de lijm en dan plaatsen op de juiste plek.
In dit geval vlak bij het hek, waar de schaapjes door de herder en de hond doorheen worden geleid.
Een werkje waar veel concentratie voor nodig is...
De kampeerplaats is ook hersteld en er is gelukkig weer een tweede kampeerder verschenen.
We delen nu niet alle details want er moet nog wel wat te raden en zien overblijven voor Lochem, maar dit briljante vieze laatste grapje van Julia wil ik jullie niet onthouden.
Want met zoveel toeristen bijelkaar heb je altijd iemand die zich niet gedraagt. Ook hier weer, een wildplasser in onze mooie natuur...
Wat hebben we nodig? Een deugniet en zijn vriending (links), een stukje optic fiber (rechts) en secondenlijm (linksonder).
Plassen doe je in een boogje. Zoals je hierboven ziet, is de optic fiber wel gebogen maar met relatief ruime bogen. Te ruim, want als we dit zo gaan gebruiken, plast deze man wel tien meter ver. We hebben dus veel kortere bogen nodig en die maken we door de fiber om een schroevendraaier te winden en die met een fohn voor 3 minuten te verwarmen. Dan krijg je een krulsnoertje en daar knip je dan een deeltje uit.
Dit is een realistisch boogje (na al die lekkere koele frisdrank die hij heeft gedronken in het kasteel). Hier is het plasstraaltje naast de onverlaat gelegd, bij zijn kruis, om te meten waar die de grond gaat raken en afgesneden moet worden. Ja, als je dit tikt merk je pas hoe bizar dit klusje was...
Nu wordt het wel heel smerig: hier wordt de plasstraal met secondenlijm tegen het kruis gehouden om de boel vast te maken.
Door het verwarmen is er helaas een beetje onzuiverheid in de straal gekomen. Of hij moet snel een uroloog gaan bezoeken, dat kan ook.
Hier is de viezerik in actie. Ook nog met losse handen, bah! Wij snappen wel dat zijn vriendin er boos aan komt lopen om hem hierop aan te spreken.
Op de rotsen is overigens met twee druppels parket lak een plasje urine op de grond gemaakt.
Bart en Julia
We maken van Bison secondenlijm een klein plasje lijm op een papiertje. Dan voorzichtig een schaapje oppakken met een pincet, pootjes in de lijm en dan plaatsen op de juiste plek.
In dit geval vlak bij het hek, waar de schaapjes door de herder en de hond doorheen worden geleid.
Een werkje waar veel concentratie voor nodig is...
De kampeerplaats is ook hersteld en er is gelukkig weer een tweede kampeerder verschenen.
We delen nu niet alle details want er moet nog wel wat te raden en zien overblijven voor Lochem, maar dit briljante vieze laatste grapje van Julia wil ik jullie niet onthouden.
Want met zoveel toeristen bijelkaar heb je altijd iemand die zich niet gedraagt. Ook hier weer, een wildplasser in onze mooie natuur...
Wat hebben we nodig? Een deugniet en zijn vriending (links), een stukje optic fiber (rechts) en secondenlijm (linksonder).
Plassen doe je in een boogje. Zoals je hierboven ziet, is de optic fiber wel gebogen maar met relatief ruime bogen. Te ruim, want als we dit zo gaan gebruiken, plast deze man wel tien meter ver. We hebben dus veel kortere bogen nodig en die maken we door de fiber om een schroevendraaier te winden en die met een fohn voor 3 minuten te verwarmen. Dan krijg je een krulsnoertje en daar knip je dan een deeltje uit.
Dit is een realistisch boogje (na al die lekkere koele frisdrank die hij heeft gedronken in het kasteel). Hier is het plasstraaltje naast de onverlaat gelegd, bij zijn kruis, om te meten waar die de grond gaat raken en afgesneden moet worden. Ja, als je dit tikt merk je pas hoe bizar dit klusje was...
Nu wordt het wel heel smerig: hier wordt de plasstraal met secondenlijm tegen het kruis gehouden om de boel vast te maken.
Door het verwarmen is er helaas een beetje onzuiverheid in de straal gekomen. Of hij moet snel een uroloog gaan bezoeken, dat kan ook.
Hier is de viezerik in actie. Ook nog met losse handen, bah! Wij snappen wel dat zijn vriendin er boos aan komt lopen om hem hierop aan te spreken.
Op de rotsen is overigens met twee druppels parket lak een plasje urine op de grond gemaakt.
Bart en Julia
Ongelovelijk, ik Weet niet of we dit goed moesten keuren
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Bart en Julia,
Elke keer weer zit ik hier
Op zo`n afmeting zoveel kleine en schitterende details bedenken en uitvoeren.
Als ik dit zo bekijk, gaat dit diorama geen 1 jarig leven krijgen,
eigenlijk hoort hij daarna gewoon in een winkel etalage te staan (in Lochem bijvoorbeeld)
maar nog meer, hoort dit soort vakwerk eigenlijk ook thuis in 1 van de modelspoorbladen.
Dit is pas echt laten zien, wat je in N-spoor kunt maken.
TOP.
mvg
Freddy
Elke keer weer zit ik hier
Op zo`n afmeting zoveel kleine en schitterende details bedenken en uitvoeren.
Als ik dit zo bekijk, gaat dit diorama geen 1 jarig leven krijgen,
eigenlijk hoort hij daarna gewoon in een winkel etalage te staan (in Lochem bijvoorbeeld)
maar nog meer, hoort dit soort vakwerk eigenlijk ook thuis in 1 van de modelspoorbladen.
Dit is pas echt laten zien, wat je in N-spoor kunt maken.
TOP.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Dat ziet er erg mooi uit, nu ben ik toch wel erg benieuwd naar de rest van de details. Gelukkig kan ik dat zondag bekijken. Wat hebben jullie een hoop gedaan in de laatste dagen. Petje af hoor!
Gr. Niels.
Vanavond hebben we echt de laatste klusjes gedaan aan de scenery & backstage.
De achterkant van de (aan de voorkant) linker tunnels. De rode draden zijn de optic fibers voor het kampvuur, de olielamp en het groene licht in de tunnel. Het stopcontact is o.a. voor de MP3 speler. In het metalen doosje met het zwarte deksel links zit de electronica voor het wisselend verlichten van de kamers van het kasteel.
De groene kabel voert alle stroomdraden naar het kasteel, voor elke kamer twee.
Deze zwarte kabel is voor de discobal-motor, voor het dansen in het kasteel. Er langs lopen ook twee fibers voor de oogjes van het monster. De electronica daarvoor zitten in dat grijze doosje links achter. En in het witte doosje op de voorgrond zitten de waxinelichtjes voor het kampvuur.
Helemaal achterin zie je de felblauwe achterkant van de steunmuur en linksachter zie je het schuine plankje dat de basis is van het riviertje onder de bruggen. Van dat riviertje zie je ook de basis, de goot, van boven naar beneden lopen, overigens.
In het donker en met de MP3 speler voor het geluid ziet het er allemaal ongeveer zo uit.
Onstage zijn de laatste details aangebracht.
Het totaalbeeld:
Bart en Julia
De achterkant van de (aan de voorkant) linker tunnels. De rode draden zijn de optic fibers voor het kampvuur, de olielamp en het groene licht in de tunnel. Het stopcontact is o.a. voor de MP3 speler. In het metalen doosje met het zwarte deksel links zit de electronica voor het wisselend verlichten van de kamers van het kasteel.
De groene kabel voert alle stroomdraden naar het kasteel, voor elke kamer twee.
Deze zwarte kabel is voor de discobal-motor, voor het dansen in het kasteel. Er langs lopen ook twee fibers voor de oogjes van het monster. De electronica daarvoor zitten in dat grijze doosje links achter. En in het witte doosje op de voorgrond zitten de waxinelichtjes voor het kampvuur.
Helemaal achterin zie je de felblauwe achterkant van de steunmuur en linksachter zie je het schuine plankje dat de basis is van het riviertje onder de bruggen. Van dat riviertje zie je ook de basis, de goot, van boven naar beneden lopen, overigens.
In het donker en met de MP3 speler voor het geluid ziet het er allemaal ongeveer zo uit.
Onstage zijn de laatste details aangebracht.
Het totaalbeeld:
Bart en Julia
Die pissende gozer.....genitaal!
Hoe verzin je t en hoe werk je t uit. Kunst!
J.
Hoe verzin je t en hoe werk je t uit. Kunst!
J.
Niet boos worden als je ooit zo'n plassend ventje tegenkomt op een H0n3 baan...inderdaad genitiaal.
Groeten,
Johan
Groeten,
Johan
Goed, nog 1 nachtje slapen te gaan. Mooi op tijd af haha, zelfs nog een avondje over om de camper af te tanken, kleding en slaapspullen en dergelijke in te pakken. Gekkenhuis!
Gisteravond dus de allerlaatste klusjes gedaan. Zoals een filter op het licht, dat was over de gehele breedte even fel en dat ziet er niet mooi uit aan de zijkanten, de foto wordt daar overmatig verlicht. Bij het bouwen is alle licht welkom, maar nu kunnen we het aanpassen. Eerst strookjes knippen.
Voor:
Na:
Daarna het dak op de kast. De schroeven netjes verzonken.
De hoekjes zijn iets geschaafd om ruimte te bieden aan de hoekbeschermers.
De afgewerkte hoekjes. Ook de schroefjes in het midden zijn afgewerkt, met nette zwarte dopjes.
Met de ruit geplaatst.
Tot slot nog twee grapjes van Julia. Backstage:
En op ons takenlijstje heeft Julia nog een taakje bijgeschreven. We zullen zien, het wordt in ieder geval een prachtige laatste N-spoordagen in de kerk!
Tot morgen of zondag,
Julia en Bart
Gisteravond dus de allerlaatste klusjes gedaan. Zoals een filter op het licht, dat was over de gehele breedte even fel en dat ziet er niet mooi uit aan de zijkanten, de foto wordt daar overmatig verlicht. Bij het bouwen is alle licht welkom, maar nu kunnen we het aanpassen. Eerst strookjes knippen.
Voor:
Na:
Daarna het dak op de kast. De schroeven netjes verzonken.
De hoekjes zijn iets geschaafd om ruimte te bieden aan de hoekbeschermers.
De afgewerkte hoekjes. Ook de schroefjes in het midden zijn afgewerkt, met nette zwarte dopjes.
Met de ruit geplaatst.
Tot slot nog twee grapjes van Julia. Backstage:
En op ons takenlijstje heeft Julia nog een taakje bijgeschreven. We zullen zien, het wordt in ieder geval een prachtige laatste N-spoordagen in de kerk!
Tot morgen of zondag,
Julia en Bart
Zal morgen een extra rolletje voor in het fototoestel nodig hebben.
Zo. Aantal zaken zijn al ingepakt in de camper, slaapspullen (voor zaterdag op zondag) zijn ingepakt, Florien heeft voor ontbijtjes gezorgd voor morgen. Diorama staat nog te drogen (mja) en gaat morgen de camper in. Over 5 uurtjes gaat de wekker, nog even een speurtocht printen voor de kleintjes morgen & dan ga ik ook even slapen.
Voor iedereen die er dit weekeinde is: tot morgen en/of overmorgen, het wordt een prachtig weekeinde!
Bart
Voor iedereen die er dit weekeinde is: tot morgen en/of overmorgen, het wordt een prachtig weekeinde!
Bart
veel plezier
Hills and Meadows on social media
-
Hallo Julia
Ik heb je diorama gezien eerst op het forum maar vandaag in het echt, hij is heel mooi geworden.
En ik heb ook op de foto gezien wat je op het briefje hebt geschreven, nou voor mij ben je de winnaar.
dat we nog maar veel van je mogen horen.
groeten Wim Lagerwaard
Ik heb je diorama gezien eerst op het forum maar vandaag in het echt, hij is heel mooi geworden.
En ik heb ook op de foto gezien wat je op het briefje hebt geschreven, nou voor mij ben je de winnaar.
dat we nog maar veel van je mogen horen.
groeten Wim Lagerwaard
Hoi Bart en Julia,
Als jullie "buren" op het evenement, kunnen wij alleen maar zeggen: geweldig werk jullie twee
Ziet er super uit en er is een hoog niveau neer gezet, en hopelijk veel lol mee gehad en nog mee te krijgen
Het is jullie gegund, het is zeker een echte winnaar
Jammer dat onze Diorama nog helaas nog niet helemaal af is, maar we staan er wel zoals toegezegd...
Het is / was gezellig met jullie gebabbeld te hebben en van jullie werk te genieten!
Het is een aanrader om even langs te komen, gister was super gezellig en een goede opkomst (vergeet niet te stemmen op een van ons)
Vergeet niet Julia's lijstje te vragen als je er bent! (soort spoorzoekertje)
Vandaag het hoge woord
Mvg,
Ad en Geordie
Als jullie "buren" op het evenement, kunnen wij alleen maar zeggen: geweldig werk jullie twee
Ziet er super uit en er is een hoog niveau neer gezet, en hopelijk veel lol mee gehad en nog mee te krijgen
Het is jullie gegund, het is zeker een echte winnaar
Jammer dat onze Diorama nog helaas nog niet helemaal af is, maar we staan er wel zoals toegezegd...
Het is / was gezellig met jullie gebabbeld te hebben en van jullie werk te genieten!
Het is een aanrader om even langs te komen, gister was super gezellig en een goede opkomst (vergeet niet te stemmen op een van ons)
Vergeet niet Julia's lijstje te vragen als je er bent! (soort spoorzoekertje)
Vandaag het hoge woord
Mvg,
Ad en Geordie
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Wow, we hebben de eerste prijs... We zijn allemaal supertrots! Iedereen bedankt voor het stemmen, foto's volgen!
Bart
Bart
Julia en Bart,
Gefeliciteerd, is ook goed te begrijpen, vooral leuke details.
Veel plezier met de prijs.
Leuk je gisteren gesproken te hebben.
Gefeliciteerd, is ook goed te begrijpen, vooral leuke details.
Veel plezier met de prijs.
Leuk je gisteren gesproken te hebben.
Julia gefeliciteerd (en Bart)
Dat is gewoon eer na het vele werk!
Dat is gewoon eer na het vele werk!
Julia en Bart,
Van harte gefeliciteerd met jullie eerste prijs, ik hoop Juliaberg nog eens ergens live te mogen aanschouwen,
groetjes,
Bert
Van harte gefeliciteerd met jullie eerste prijs, ik hoop Juliaberg nog eens ergens live te mogen aanschouwen,
groetjes,
Bert
Hoi Julia en Bart,
Van harte gefeliciteerd met jullie overwinning. Helemaal terecht, jullie diarama was echt top.
groetjes Bart
Van harte gefeliciteerd met jullie overwinning. Helemaal terecht, jullie diarama was echt top.
groetjes Bart