Zeker kan je daar wat van leren! En je hebt helemaal gelijk, ik ben nog niet echt met pensioen. Dat duurt nog 38 jaar....dus tot die tijd zou ik nog wel eens een baantje in elkaar kunnen draaien. Filmpjes komen eraan, Robbie, heb er nu al aardig wat geschoten qua shots, maar nu moet ik het nog aan elkaar breien en daar gaat altijd veel tijd inzitten.....
Ik heb de afgelopen paar dagen weer gewerkt aan de baan. Aan het dorp om precies te zijn. Daar ga ik nu ook weer mee verder. En dat was gewoon tijdens het rijden, want dat doe ik ook veel om een goede bedrijfszekerheid te waarborgen. En jullie kennen me: daar heb ik ook weer een paar foto's van gemaakt.
Sinds een paar dagen doet het schaduwstation dus even niet mee. Bewuste keuze, want ik wilde wat andere samenstellingen rijden hebben en bovendien moest er daar in die regio veel worden schoongemaakt. Een voordeel/optie is nu dus wel (tijdelijk) om met extra lange treinen te rijden. De 101 met reclame en vuile wash rijdt nu dus even rond met een 11-delige EC van de SBB. De eerste 3 rijtuigen zijn versterkingsrijtuigen van de DB, die normaliter (uitgaande van een EC komend uit AMS) in Emmerich aangekoppeld. Even wat foto's .....
De lok nog even in close-up. Veel beter met zijn weatherjasje aan.....
Ook ben ik met wat creatief bloktrein samenstellen er in geslaagd om de kolentrein te laten trekken door de Fleischmann 139. Dit 'kostte' 1 wagon. De kolentrein bestaat nu uit 17 wagons (normaal=18=max. qua schaduwstation en trekkracht). Hiervoor moest ik 2 wagons uit de sleep halen, de zwaarste, en er 1 lichtere voor in de plek zetten. Sommige van die kolenwagons zijn vrij oud. De nieuwe lopen ronduit soepel. Ik ben ervan overtuigd dat de 139 er nog meer kan trekken, maar meer -nieuwe- kolenwagons heb ik niet. Ach, 17 is ook niet weinig natuurlijk.....
En gefotografeerd vanaf de overkant van het Rijndal
Nog een voordeel, naast dat deze sleep natuurgetrouw is: de 151 rijdt nu dus rond met 20 delige ertstrein. 2 van die heerlijk lange slepen over de baan heen. Primaaaaaa.....
J