Yo J.
Ik vind zelf de dakpannen erg mooi. je tip over het dry-brushen heb ik in terheijden ook gekregen en heb ik gisteren maar eens in de praktijk gebracht:
Ik vind het effect erg mooi en het maakt het net wat meer af inderdaad.
Om Bob een antwoord te geven: Dat gaat zeker gebeuren, nu de kleuren klaar zijn word er nog reclame geplaatst en zal het hotel voorzien gaan woden van gras, planten en een terras met schuttingen en een treurwilg.
Maar om de scene mee ruitleg te geven:
Hotel "hertogin von Marel" heeft buiten zijn terras ook een tuinterras. Het terras word voorzien van wijnstruiken en het tuinterras krijgt een mooie treurwilg en een grasmat. Dit deel (wat nu nog blauw is) krijgt een mooie schutting van Markenburg en aan de spoorzijde parkeerplaatsen. Aan de linkerzijde zijn wegwerkzaamheden, hier al een team specialisten het dorp voorzien van glasvezel netwerk. (dit maakt een mooi contrast met de stoom en de moderne tijden.) de werkzaamheden zijn afgezte met een knipperinstallatie. De hoofdweg krijgt op dat deel 6 verkeerslichten en een aantal lantaarnpalen. Dit word zelfbouw overigens.
Het stationsplein krijgt een klein parkje met een drietal bomen en een centraalpunt met standbeeld van Hertoging von Marel. Maar dat word niet de enige blikvanger daar, het heeft een bushalte en een krantenkiosk en de underdog in het plein word de imbiss stube (worstenkraampje) welke door Markenburg speciaal voor mij word gefabriceerd. En dat ziet er nu al erg gaaf uit kan ik vertellen.
Bij het station ga ik de perrons en stootjukken bouwen en deze krijgen ook hun aankleding in de vorm van attributen en een draaiende waterkolom. Ik denk aan balsahouten zijkanten en een schelpenzand bovenzijde. of ik moet iets mooiers vinden
Dan blijft er nog een stukje over en dat is het linkerdeel aan de kant van de modulescheiding. hier komt een seinhuisje en een parkeerplek voor de auto's. Ik denk ook nog aan wat antieke rangeerseinen maar wat zeker gaat gebeuren is een klein goederenspoortje aan de perronzijde. Deze zal via een linkerwissel van spoor 1 aftakken en aan de pleinzijde langs het perron lopen. Dit verweerde spoor word toneel voor een goederenwagen en eventueel een locomotief. Hij zal iig wel functioneel gaan worden.
Zo moet dat eruit gaan zien:
Kortom ik heb nog ZAT te doen de komende winter
Groetjes Martin