De bouw van Stadt Schellenbach: Depot Stadt Schellenbach
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
En nu nog een keer verwijderen stond er namelijk 3x
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Denk dat het forum een hickup had, heb echt maar 1x gepost
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Ik ben wel heel benieuwd hoe je ondergronds station gaat worden. Gaaf om zo die tunnelbuizen te zien.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Ik heb het ook al een aantal keren gehad dat het 2x gepost was. Gelukkig hebben we de verwijderknop .
Ben ook benieuwd naar dat ondergronds station, ziet er veelbelovend uit.
Ben ook benieuwd naar dat ondergronds station, ziet er veelbelovend uit.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Zo de druk is er weer vanaf, de draadjes liggen op hun plek, alle blokken zijn aangesloten en de wissels zijn gepolariseerd.
De draadjes netjes afgewerkt in bundels met spiroband en de kabels met tyraps.
IMG_20180603_235348 by Martin Domburg, on Flickr
Rechts komt een plaatje te liggen met twee blokkaarten TM44
IMG_20180603_235342 by Martin Domburg, on Flickr
DZe kabels liggen klaar op de plank waar de TM44 blokkaarten komen te zitte van het scenery gedeelte. Daarkomt ook de 15V distributie voor de rijspanning.
IMG_20180603_235324 by Martin Domburg, on Flickr
Ik vond in de spullen van Marelburg nog een DIR, een kastje waarmee je met een afstandbedieining handmatig een loc kan besturen. Direct maar even geplaatst onder de baan. Valt straks weg in de plaat die ervoor komt.
IMG_20180603_235311 by Martin Domburg, on Flickr
Van de week ga ik hier alvast de seinen plaatsen, er komen twee vertrekseinen met voorsein van Viessmann
IMG_20180603_235316 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180603_235319 by Martin Domburg, on Flickr
Het station krijgt ook beeld en geluid. Voor beeld heb ik een 0.96" full color oled scherm besteld op tinyshield.com. Op tip van Bas Stuy via Facebook is dit ideaal om een verlichte reclame-uiting te maken op het perron. Hier op de foto zie je de AVT 200 soundmodule. Met een geheugen van 128MB kan je 8 geluidsprogramma's aansturen. Ik stuur hem rechtstreeks aan via de OC32 en daarmee kan ik zelfs 96 geluidsprogramma's maken als ik dat zou willen. Om hem te voeden heb ik een eigen VSP-5 stabilisatieprint geplaatst voor een stabiele 5V op de module.
Deze week weer druk met ombouwen en support geven. Donderdag komt Xander (iTrain) een dagje spelen met de baan om verbeterpunten te vinden voor het gebruik van Dinamo op grote banen via iTrain. Komt me ook wel goed uit want de Dinamo modules worden op zijn vroegst pas zaterdag of begin volgende week geleverd. Maar als die binnen zijn kan ik de bedrading aan gaan sluiten op de modules en in gaan regelen en dan eindelijk rijden.
Groetjes
De draadjes netjes afgewerkt in bundels met spiroband en de kabels met tyraps.
IMG_20180603_235348 by Martin Domburg, on Flickr
Rechts komt een plaatje te liggen met twee blokkaarten TM44
IMG_20180603_235342 by Martin Domburg, on Flickr
DZe kabels liggen klaar op de plank waar de TM44 blokkaarten komen te zitte van het scenery gedeelte. Daarkomt ook de 15V distributie voor de rijspanning.
IMG_20180603_235324 by Martin Domburg, on Flickr
Ik vond in de spullen van Marelburg nog een DIR, een kastje waarmee je met een afstandbedieining handmatig een loc kan besturen. Direct maar even geplaatst onder de baan. Valt straks weg in de plaat die ervoor komt.
IMG_20180603_235311 by Martin Domburg, on Flickr
Van de week ga ik hier alvast de seinen plaatsen, er komen twee vertrekseinen met voorsein van Viessmann
IMG_20180603_235316 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180603_235319 by Martin Domburg, on Flickr
Het station krijgt ook beeld en geluid. Voor beeld heb ik een 0.96" full color oled scherm besteld op tinyshield.com. Op tip van Bas Stuy via Facebook is dit ideaal om een verlichte reclame-uiting te maken op het perron. Hier op de foto zie je de AVT 200 soundmodule. Met een geheugen van 128MB kan je 8 geluidsprogramma's aansturen. Ik stuur hem rechtstreeks aan via de OC32 en daarmee kan ik zelfs 96 geluidsprogramma's maken als ik dat zou willen. Om hem te voeden heb ik een eigen VSP-5 stabilisatieprint geplaatst voor een stabiele 5V op de module.
Deze week weer druk met ombouwen en support geven. Donderdag komt Xander (iTrain) een dagje spelen met de baan om verbeterpunten te vinden voor het gebruik van Dinamo op grote banen via iTrain. Komt me ook wel goed uit want de Dinamo modules worden op zijn vroegst pas zaterdag of begin volgende week geleverd. Maar als die binnen zijn kan ik de bedrading aan gaan sluiten op de modules en in gaan regelen en dan eindelijk rijden.
Groetjes
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
@Martin; de link van AVT naar jouw site, werkt niet.
https://www.avtproducts.com/en_GB/c-385 ... therlands/
https://www.avtproducts.com/en_GB/c-385 ... therlands/
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Ziet er mooi uit, knap en strak staaltje werk.
Mvg
Arnold
Mvg
Arnold
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
En rijd het al Martin of ben je nog bezig met opbouwwerk voor N spoor leden ?
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Ja het ombouwwerk loopt gewoon door, maar met twee dagen en 3 avonden in de week druk met DTS zijn ben ik ook nog wel druk met de baan hoor. Ergens tussendoor ook nog een tuinhuisje en wat straatwerk aan het doen.....
ALs het goed is komt morgen het spul van Dinamo binnen en als de blokkaarten zijn aangesloten kan er gereden worden. De afgelopen dagen heb ik tussen neus en lippen door:
- Seinen geplaatst
- beide OC32's aangesloten en alle wissels en seinen ingeregeld
- AVT200 module voorzien van geporsonaliseerde omroepen
- Constructie van het perron geplaatst.
- Betonnen zijwanden ontworpen en worden nu geprint.
- iTrain helemaal voorbereid.
Vorige week donderdag was Xander van iTrain de hele dag op bezoek, we hebben het analoge rijgedrag ge-analiseerd voor verbeteringen. Ook wat nieuwe verbeteringen gevonden voor iTrain 5
Ondertussen ook druk met Mark aan het mailen voor detailering van het station.
ADHD is soms echt een zege, ondertussen gaat ook het gezin namelijk gewoon door. Ik doe vaak tussen de middag ff knutselen als mijn zoontje slaapt, of na 22 uur als ik geen email of soldeerbout meer kan zien Op woensdagavonden rijden we de hele avond met de baan. Chris komt dan langs en gaan we treintjes kijken
Groetjes
ALs het goed is komt morgen het spul van Dinamo binnen en als de blokkaarten zijn aangesloten kan er gereden worden. De afgelopen dagen heb ik tussen neus en lippen door:
- Seinen geplaatst
- beide OC32's aangesloten en alle wissels en seinen ingeregeld
- AVT200 module voorzien van geporsonaliseerde omroepen
- Constructie van het perron geplaatst.
- Betonnen zijwanden ontworpen en worden nu geprint.
- iTrain helemaal voorbereid.
Vorige week donderdag was Xander van iTrain de hele dag op bezoek, we hebben het analoge rijgedrag ge-analiseerd voor verbeteringen. Ook wat nieuwe verbeteringen gevonden voor iTrain 5
Ondertussen ook druk met Mark aan het mailen voor detailering van het station.
ADHD is soms echt een zege, ondertussen gaat ook het gezin namelijk gewoon door. Ik doe vaak tussen de middag ff knutselen als mijn zoontje slaapt, of na 22 uur als ik geen email of soldeerbout meer kan zien Op woensdagavonden rijden we de hele avond met de baan. Chris komt dan langs en gaan we treintjes kijken
Groetjes
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Weer lekker bezig, we zien de foto's wel...
mvg
Arnold
mvg
Arnold
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Volgens mij heb je dagen van 48 uur ipv 24 zoals de rest van ons
Ziet er zoals altijd weer super uit.
Ziet er zoals altijd weer super uit.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Jaaaaa weer een update, en een flinke want het rijd!!
Er is flink wat gedaan de afgelopen dagen. De OC32 modules zijn geplaatst, de TM44 blokkaarten zijn geplaatst, seinen, constructie van het perron en andere items. Nadat alles was ingeregeld kon er gereden worden. Wat een genot zeg
Even speciaal dankwoord aan AVT products: De AVT 200 module kreeg ik niet geprogrammeerd door een software issue, Ted heeft zonder pardon direct een module opgestuurd voorzien van mijn eigen soundfiles. Dat is service waar je vrolijk van word. De module heeft 8 zelf gemaakte stationsomroepen in het Duits met de naam van het station en dergelijken erin. Deze stuur ik via de OC32 aan door middel van acties in iTrain. Werkt echt heel gaaf!!!
IMG_20180613_232654 by Martin Domburg, on Flickr
De OC32 en spanningsdistributie (rechts) van de 7,5vdc gelijkspanning voor de accesoires. De 15vdc distributie zit op het andere paneel voor de blokkaarten.
IMG_20180613_232613 by Martin Domburg, on Flickr
Constructie van het perron, hier komt bekleding op van Markenburg
Ik had ook een uitdaging, in tunnels heb je betonronden langs de kant, de 3D printer brengt uitkomst.
IMG_20180613_232723 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232743 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232753 by Martin Domburg, on Flickr
Als de printer klaar is (doet 19,5 uur over 7 strips) ga ik ze grijs schilderen en plaatsen. Dan kan ik langs het perron de ballast aanbrengen.
IMG_20180613_232618 by Martin Domburg, on Flickr
één van de twee vertrekseinen met voorsein van Viessmann
IMG_20180613_232623 by Martin Domburg, on Flickr
Eerste proef met de voorwand. De DIR remote control zit weggewerkt en ook is er een Loconet aansluiting voor de Daisy. We gaan dit ontwikkelen in iTrain zodat je straks met een handregelaar een loc kan bedienen rechtstreeks vanuit iTrain. Erg handig voor Dinamo gebruikers om analoge en digitale locs met de hand te bedienen.
IMG_20180613_232630 by Martin Domburg, on Flickr
De twee TM44 blokkaarten voor het rechterdeel
IMG_20180613_232640 by Martin Domburg, on Flickr
De twee TM44 blokkaarten voor het linker deel
En dan wat treintjes, je zou ze bijna gaan vergeten:
IMG_20180613_232613 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232811 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232633 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_220457 by Martin Domburg, on Flickr
De komende weken lekker veel rijden, storingen verhelpen door vuil en lijmresten.
Word vervolgt
Er is flink wat gedaan de afgelopen dagen. De OC32 modules zijn geplaatst, de TM44 blokkaarten zijn geplaatst, seinen, constructie van het perron en andere items. Nadat alles was ingeregeld kon er gereden worden. Wat een genot zeg
Even speciaal dankwoord aan AVT products: De AVT 200 module kreeg ik niet geprogrammeerd door een software issue, Ted heeft zonder pardon direct een module opgestuurd voorzien van mijn eigen soundfiles. Dat is service waar je vrolijk van word. De module heeft 8 zelf gemaakte stationsomroepen in het Duits met de naam van het station en dergelijken erin. Deze stuur ik via de OC32 aan door middel van acties in iTrain. Werkt echt heel gaaf!!!
IMG_20180613_232654 by Martin Domburg, on Flickr
De OC32 en spanningsdistributie (rechts) van de 7,5vdc gelijkspanning voor de accesoires. De 15vdc distributie zit op het andere paneel voor de blokkaarten.
IMG_20180613_232613 by Martin Domburg, on Flickr
Constructie van het perron, hier komt bekleding op van Markenburg
Ik had ook een uitdaging, in tunnels heb je betonronden langs de kant, de 3D printer brengt uitkomst.
IMG_20180613_232723 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232743 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232753 by Martin Domburg, on Flickr
Als de printer klaar is (doet 19,5 uur over 7 strips) ga ik ze grijs schilderen en plaatsen. Dan kan ik langs het perron de ballast aanbrengen.
IMG_20180613_232618 by Martin Domburg, on Flickr
één van de twee vertrekseinen met voorsein van Viessmann
IMG_20180613_232623 by Martin Domburg, on Flickr
Eerste proef met de voorwand. De DIR remote control zit weggewerkt en ook is er een Loconet aansluiting voor de Daisy. We gaan dit ontwikkelen in iTrain zodat je straks met een handregelaar een loc kan bedienen rechtstreeks vanuit iTrain. Erg handig voor Dinamo gebruikers om analoge en digitale locs met de hand te bedienen.
IMG_20180613_232630 by Martin Domburg, on Flickr
De twee TM44 blokkaarten voor het rechterdeel
IMG_20180613_232640 by Martin Domburg, on Flickr
De twee TM44 blokkaarten voor het linker deel
En dan wat treintjes, je zou ze bijna gaan vergeten:
IMG_20180613_232613 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232811 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_232633 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180613_220457 by Martin Domburg, on Flickr
De komende weken lekker veel rijden, storingen verhelpen door vuil en lijmresten.
Word vervolgt
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Superrr. Wordt langzaam tijd voor een filmpje inclusief stationsomroepen
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Lekker bezig geweest de laatste dagen.
Mvg
Arnold
Mvg
Arnold
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Nou! Wow! Filmpje inderdaad! Helemaal met Nico eens. En ik ben wel jaloers op de ruimte voor al die technologie! Keep it up Martin!
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Ik zal vanavond eens proberen wat te filmen, ben daar nog niet echt aan toe gekomen En met een goede reden, want gisteren kwam een lang gekoesterde wens in vervulling. Ik ben gisterochtend bij Markenburg langs geweest om het station op te halen.
In Houten begin mei gaf ik Mark de opdracht om een modern ondergronds station te ontwerpen. Zoals hij mij kent had ik geen tekening, ontwerp of voorbeeld van wat ik wilde. Alleen een hersenspinsel en wat aanwijzingen. Hier is hij mee aan de slag gegaan en na enig telefoon en mail verkeer zag ik gisteren het eindresultaat.
Mark heeft de kracht van karton en 3D lasertechniek meer dan bewezen met dit project, wat een treinenporno is het geworden! Ver boven al mijn verwachtingen!!!! Mark (Markenburg) onwijs bedankt voor het realiseren van dit werk!
IMG_20180620_081808 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_081838 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233104 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233049 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233038 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233055 by Martin Domburg, on Flickr
Er moet nog wel veel gebeuren, zo zijn de roltrappen, trappen, kiosk en reclamezuil nog in ontwerp en worden nageleverd.
In het plafond zie je diverse spotgaten, daarboven zitten een drietal gleuven waar ik een ledstrip direct of difuus kan plaatsen. Hier ga ik mee expirimenteren om een mooie verlichting te krijgen. Uiteraard moet er eerst zwart karton bovenlangs gespannen worden. Ook bij de lift en nooduitgangen komt vluchtwegverlichting en op het perron zelf komen bankjes en reizigers. De rails moet nog verweerd en ook de masten en portalen moeten nog draad en een smerige laag meuk en ellende.
De keuze voor deze masten en seinen zijn niet traditioneel voor ondergrondse stations. Maar het is een bewuste keuze omdat ik aan de voorkant geen uithangers kan plaatsen omdat de luchtankers op zijn bij de bouwmarkt De voorkant is geheel open. De afstand naar het plafond is te groot om ze daaraan te hangen.
Er is nog veel te doen dus.
Nog een paar foto's van de bouw zelf:
IMG_20180619_001702 by Martin Domburg, on Flickr
Betondranden op zijn plek en voorzien van een kleurtje
IMG_20180619_001712 by Martin Domburg, on Flickr
Ook de ballast aangebracht tussen de rails
IMG_20180619_225005 by Martin Domburg, on Flickr
De tunnelingangen zijn door de TBM uitgegraven
IMG_20180619_225000 by Martin Domburg, on Flickr
De perrons bestaan uit diverse delen. Op de kop zite een strook met daarop de boogmotief. Op het perrons twee dune randen, twee witte tegel strookjes en een brede middenstrook. Gewoon met onverdunde houtlijm aanbrengen.
IMG_20180619_230519 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_225013 by Martin Domburg, on Flickr
Het middendeel bestaat uit heeeeeel veel lose spanten en delen. Gelukkig had Mark dat zelf al in elkaar gezet voor me Ik hoefde enkel de tegelwand en de plafond aan te brengen.
IMG_20180619_233115 by Martin Domburg, on Flickr
Echt wel struk zo, maar er komt wel een beschermplaat voor
Vanavond gaan Chris en ik weer rijden om voor te bereiden voor de open dag 7 juli. Zal wel even wat filmpjes maken als alles meewerkt
Dit kleine jongentje gaat er echt wel even van genieten.
Groetjes
In Houten begin mei gaf ik Mark de opdracht om een modern ondergronds station te ontwerpen. Zoals hij mij kent had ik geen tekening, ontwerp of voorbeeld van wat ik wilde. Alleen een hersenspinsel en wat aanwijzingen. Hier is hij mee aan de slag gegaan en na enig telefoon en mail verkeer zag ik gisteren het eindresultaat.
Mark heeft de kracht van karton en 3D lasertechniek meer dan bewezen met dit project, wat een treinenporno is het geworden! Ver boven al mijn verwachtingen!!!! Mark (Markenburg) onwijs bedankt voor het realiseren van dit werk!
IMG_20180620_081808 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_081838 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233104 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233049 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233038 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_233055 by Martin Domburg, on Flickr
Er moet nog wel veel gebeuren, zo zijn de roltrappen, trappen, kiosk en reclamezuil nog in ontwerp en worden nageleverd.
In het plafond zie je diverse spotgaten, daarboven zitten een drietal gleuven waar ik een ledstrip direct of difuus kan plaatsen. Hier ga ik mee expirimenteren om een mooie verlichting te krijgen. Uiteraard moet er eerst zwart karton bovenlangs gespannen worden. Ook bij de lift en nooduitgangen komt vluchtwegverlichting en op het perron zelf komen bankjes en reizigers. De rails moet nog verweerd en ook de masten en portalen moeten nog draad en een smerige laag meuk en ellende.
De keuze voor deze masten en seinen zijn niet traditioneel voor ondergrondse stations. Maar het is een bewuste keuze omdat ik aan de voorkant geen uithangers kan plaatsen omdat de luchtankers op zijn bij de bouwmarkt De voorkant is geheel open. De afstand naar het plafond is te groot om ze daaraan te hangen.
Er is nog veel te doen dus.
Nog een paar foto's van de bouw zelf:
IMG_20180619_001702 by Martin Domburg, on Flickr
Betondranden op zijn plek en voorzien van een kleurtje
IMG_20180619_001712 by Martin Domburg, on Flickr
Ook de ballast aangebracht tussen de rails
IMG_20180619_225005 by Martin Domburg, on Flickr
De tunnelingangen zijn door de TBM uitgegraven
IMG_20180619_225000 by Martin Domburg, on Flickr
De perrons bestaan uit diverse delen. Op de kop zite een strook met daarop de boogmotief. Op het perrons twee dune randen, twee witte tegel strookjes en een brede middenstrook. Gewoon met onverdunde houtlijm aanbrengen.
IMG_20180619_230519 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180619_225013 by Martin Domburg, on Flickr
Het middendeel bestaat uit heeeeeel veel lose spanten en delen. Gelukkig had Mark dat zelf al in elkaar gezet voor me Ik hoefde enkel de tegelwand en de plafond aan te brengen.
IMG_20180619_233115 by Martin Domburg, on Flickr
Echt wel struk zo, maar er komt wel een beschermplaat voor
Vanavond gaan Chris en ik weer rijden om voor te bereiden voor de open dag 7 juli. Zal wel even wat filmpjes maken als alles meewerkt
Dit kleine jongentje gaat er echt wel even van genieten.
Groetjes
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Wauw zeg, dat heeft Markenburg mooi gemaakt.
Wat ik vooral ook erg kicke vind is dat betonpanelen motief in de tunnels, is het nog een idee om die te verlengen zodat je een stuk de tunnel in kan kijken of is de lengte nu genoeg om dat reeds te doen.
Iig ziet het totaal er helemaal gaaf uit, inderdaad een super gezicht wat je wel niet kan met deze technieken
Wat ik vooral ook erg kicke vind is dat betonpanelen motief in de tunnels, is het nog een idee om die te verlengen zodat je een stuk de tunnel in kan kijken of is de lengte nu genoeg om dat reeds te doen.
Iig ziet het totaal er helemaal gaaf uit, inderdaad een super gezicht wat je wel niet kan met deze technieken
Groetjes, Rembrand
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor
iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
- Locatie: Leiden
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Bijzonder fraai hoor, maar kom je nog wel aan je eigen opdrachten toe? Zoals bijvoorbeeld de Hondekop die ik vorige maand bij je heb ingeleverd...martindomburg schreef:Ik zal vanavond eens proberen wat te filmen, ben daar nog niet echt aan toe gekomen
Groet,
Robert Jan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Vorige maand.... Ohhh dan heb je nog even, die is nog niet aan de beurt.
Tuurlijk gaat dat gewoon door. Twee dagen in de week druk met de soldeerbout. Daarbuiten echter ook tijd voor gezin en hobby.
Nee mijn week zit vrij structureel in elkaar. Dinsdag en donderdag doe ik overdag support en ombouwen. De andere dagen ben ik huisvader. In de avonden werk ik bestellingen en emails weg. En woensdagavonden zijn hobbyavonden voor de modelbaan, maar soms ook even als mijn huiselijke taken klaar zijn en de Kids slapen of spelen.
Groetjes
Tuurlijk gaat dat gewoon door. Twee dagen in de week druk met de soldeerbout. Daarbuiten echter ook tijd voor gezin en hobby.
Nee mijn week zit vrij structureel in elkaar. Dinsdag en donderdag doe ik overdag support en ombouwen. De andere dagen ben ik huisvader. In de avonden werk ik bestellingen en emails weg. En woensdagavonden zijn hobbyavonden voor de modelbaan, maar soms ook even als mijn huiselijke taken klaar zijn en de Kids slapen of spelen.
Groetjes
Laatst gewijzigd door martindomburg op 20 jun 2018 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
- Locatie: Leiden
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Het was maar een plaagstootje, zij het met een lichte mate van ongeduld.martindomburg schreef:Vorige maand.... Ohhh dan heb je nog even, die is nog niet aan de beurt.
Ik hoor het wel als je zover bent...
Groet,
Robert Jan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Whahaha snap ik per week werk ik gemiddeld 5 ombouwen weg. Heb 3 maanden verwerkingstijd, reken maar uit
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Wow, dat is mooi gemaakt door Markenburg, ziet er superstrak uit. Ook de tekst op de achterwand ziet er schitterend uit.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Hoi Martin,
Zag het gisteravond al op Facebook..je gaat hard nu ennnnnn.....hoge kwijlfactor ....gaaf en ook weer complimenten voor markenburg...Sprak hem op de N-spoor beurs in Hilversum....bracht me wel nieuwe ideeen....
Dus weer naar de ontwerptafel....Hoop het allemaal live te zien op 7 juli
Gr Bjorn
Zag het gisteravond al op Facebook..je gaat hard nu ennnnnn.....hoge kwijlfactor ....gaaf en ook weer complimenten voor markenburg...Sprak hem op de N-spoor beurs in Hilversum....bracht me wel nieuwe ideeen....
Dus weer naar de ontwerptafel....Hoop het allemaal live te zien op 7 juli
Gr Bjorn
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Het gaat lekker hierzo! Gisteren even een uurtje kunnen besteden aan de scenery van het station. Met de airbrush alle lekker verweerd. Ook is de bovenleiding (ja ik weet dat het niet zo hoort, net als een hoog plafond en normale seinen. Hier kan het dus wel) geplaatst en voorzien van rijdraad.
Ondertussen teken ik ook aan wat nieuwe ontwerpen voor de scenery gedeelte. Het huidige design geeft me niet de gewenste effect die ik wil, ik wil meer less zeg maar. Zodra ik wat goeds heb zal ik het hier posten.
IMG_20180620_132736 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132745 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132802 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132756 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132749 by Martin Domburg, on Flickr
Lekker smutzig bah vies smerig. I like it
Volgende stap is de verlichting in orde maken en de verduistering aanbrengen rondom.
Zal de update afsluiten met een filmpje:
Ondertussen teken ik ook aan wat nieuwe ontwerpen voor de scenery gedeelte. Het huidige design geeft me niet de gewenste effect die ik wil, ik wil meer less zeg maar. Zodra ik wat goeds heb zal ik het hier posten.
IMG_20180620_132736 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132745 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132802 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132756 by Martin Domburg, on Flickr
IMG_20180620_132749 by Martin Domburg, on Flickr
Lekker smutzig bah vies smerig. I like it
Volgende stap is de verlichting in orde maken en de verduistering aanbrengen rondom.
Zal de update afsluiten met een filmpje:
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Schellenbach Underground
Had het filmpje al op youtube gezien, prachtige baan. Het station van Markenburg is ook heel mooi geworden. Superrrr.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2