Kroket voor koffie

Zelfbouw, wie doet het en hoe.

Onderwerp starter
Mispoes

Re: Kroket voor koffie

Bericht door Mispoes »

En dan zijn we zomaar ineens 7 maanden verder als ik de overige twee rijtuigen weer op de werktafel heb liggen. Zowel de ICR-BKD als het restauratierijtuig zijn voorbereid op geel spuiten. Omdat de modellen verschillende tinten geel moeten krijgen, wijkt het procedé voor de ICR af van dat van het restauratierijtuig. Witte resp. lichtgrijze ondergrond.
Afbeelding

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Mooi dat het weer verder gaat, groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Mispoes

Bericht door Mispoes »

Inmiddels blauw, geel en grijs. In feite is het voor mij nu klaar. Desgevraagd liet de toekomstige eigenaar weten zelf de transfers te willen aanbrengen. Groot gelijk, want ik heb slechts vignetten en de tekst Restaurant. Vernis na het aanbrengen van de transfers, dus dat laat ik ook achterwege.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het wel een aardig restauratierijtuig geworden. Toch laat ook dit model mij zien dat dit soort verbouwingen in N eigenlijk niets voor mij is. Een afwijking van nog geen 0,1 mm (foto boven) bij het aanbrengen van de gele bies boven wordt direct afgestraft in deze schaal. Dit is dan ook mijn laatste verbouwing in N, van eerder bedachte verbouwprojecten zoals de Hondekopvier gaat niets meer komen.
De ICR-BKD is al geel, de overige kleuren (blauw en grijs) moeten nog worden aangebracht.

Riem

Bericht door Riem »

Erg jammer om te horen dat je stopt met verbouwprojecten. Vind dit soort topics altijd leuk om te volgen en van ervaren bouwers tips en trucs te leren. En vind de projecten die je maakt er mooi uit zien. Zoals je aan geeft merk ik het ook, de kleinste details en fouten zie je. Dat is soms idd erg irritant, maar als het goed gaat heb je ook echt iets aparts om trots op te zijn. Las in je eerste bericht dat je al een geel-blauwe BKD had. Misschien nog een leuk idee, dat is wat ik ooit nog zou willen doen, is de BKD in Benelux kleuren spuiten.

Onderwerp starter
Mispoes

Bericht door Mispoes »

Ik was sowieso aan het afbouwen, ook in H0. Maar elke keer als ik in N iets heb gemaakt/gewijzigd/verbouwd, valt het mij tegen om die H0-bril af te zetten. Is ook niet zo gek na tientallen jaren ver- en ombouwen in H0. Zoals ik al eerder schreef, komt een fout/afwijking in N 2x groter in een N-model terecht. Een Hondekopvier (eigenlijk twee stuks) stond nog op een lijstje, maar daar begin ik niet meer aan, er zijn meerdere redenen om er (toch weer) van af te zien en dit is er één van... Ik los deze materieelbehoefte op met twee combi's van twee tweetjes.

Afbeelding

Ja, die ICR-BKD. Op zich wel een leuk idee, die Benelux, maar ik kan geen ICR-3 gebruiken, te modern. Ik heb totaal drie ICR-BKD's nodig: twee stuks om de twee vierdelige stammen (A+B+B+BKD) te completeren en een derde om de Preisers in de Noordzee Expres en Scandex op het Nederlandse traject te kunnen voorzien van koffie. De enige aanleiding om deze BKD in rood-geel te spuiten i.p.v. blauw-geel, zou kunnen zijn als hier iemand zijn vinger opsteekt om een standaard blauw-geel exemplaar van Minitrix te ruilen met het rijtuig dat ik nu in behandeling heb omdat Minitrix de BKD nooit in rood-geel heeft uitgebracht.

Plaats reactie