Gooi baan
Re: Gooi baan
Ik heb de eerste stappen gezet met scenery en het begroenen en beballasten van de baan. Grappig om te zien dat ik begon met stukken grasmat te plakken maar nu ik met strooigras ben begonnen de grasmat er al meteen af wil scheuren.
Stukje gras met boompjes voor het ballasten van de rails.
Tussen de kurkstroken bruin strooisel. De rails zelf met hele fijne steenslag.
En eerste stukje proefballast van de rails. Eigenlijk is het best leuk werk...
Stukje gras met boompjes voor het ballasten van de rails.
Tussen de kurkstroken bruin strooisel. De rails zelf met hele fijne steenslag.
En eerste stukje proefballast van de rails. Eigenlijk is het best leuk werk...
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Hi Richie,
Ik neem aan dat de onderste foto van de laatste posting het eindresultaat is? Dan zou ik het "knikje/randje" van de kurkrand nog iets meer onzichtbaar proberen te maken als ik jou was, zodat het wat minder hoekig afloopt.
Henk
Ik neem aan dat de onderste foto van de laatste posting het eindresultaat is? Dan zou ik het "knikje/randje" van de kurkrand nog iets meer onzichtbaar proberen te maken als ik jou was, zodat het wat minder hoekig afloopt.
Henk
@Henk: ik ben gisteravond verder gegaan om inderdaad het randje meer weg te werken. Ik had verwacht dat ballasten lastiger zou zijn maar het valt me reuze mee. Ik moet alleen nog even een pipetje scoren want tot nu toe gebruik ik een soort mini plantenspuit. Vanavond nog een keer de randjes nalopen.
De 2 paradesporen met inhaalspoor. Nu op internet speuren naar accessoires voor naast de baan zoals schakelkasten etc. Vanavond een hek langs het spoor plaatsen en als het goed is ontvang ik morgen een pakketje met bovenleiding. Lag niet in de planning om bovenleiding te maken maar vond op MP een mooi setje.
De 2 paradesporen met inhaalspoor. Nu op internet speuren naar accessoires voor naast de baan zoals schakelkasten etc. Vanavond een hek langs het spoor plaatsen en als het goed is ontvang ik morgen een pakketje met bovenleiding. Lag niet in de planning om bovenleiding te maken maar vond op MP een mooi setje.
Pipetjes kan je voor weinig bij een apotheek kopen. (mocht je dat nog niet weten)
Je gras en strooiwerk ziet er mooi uit, overigens!
Bart
Bart
Hoi Bart,Lemland schreef:Pipetjes kan je voor weinig bij een apotheek kopen. (mocht je dat nog niet weten)
Bart
Hoop dat ik vanmiddag op tijd weg kan want ik werk meestal tot een uur of 6 dus dan is hier alles al dicht

PB anders je adres maar, dan stuur ik een paar pipetten op.
Ben zeer benieuwd naar de bovenleiding.
gr. Ron.
Ben zeer benieuwd naar de bovenleiding.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Hallo Richie,
Dit ziet er ook al zo voortreffelijk uit.
En bovendien, ook net als ik, heb jij ook een heel fraai matrieelpark.
Hoeveel loc,s heb jij nu in jou verzameling.?
Martin de Deugd
Martin de Deugd
mdedeugd schreef:Hallo Richie,
Martin de Deugd
Hoi Martin,
Ik heb net even geteld en in mijn verzamelwoede heb ik inmiddels 57 loc's / treinstellen gescoord. Hierbij heb ik overigens van bepaalde loc's verschillende uitvoeringen / nummers. Zo heb ik 5 verschillende class 66's, 5 Minitrix MAK's, 3 stuks 1200 serie, 3 koplopers, meerdere traxx'en en ES64's en 7 verschillende uitvoeringen van 1600/1700/1800's.
Voor dit jaar wil ik nog de Railpro V100 (Brawa) en de Stadlers van Veolia en Arriva dus dan zou de 60 gehaald moeten kunnen worden dit jaar.
Hoeveel loc's heb jij inmiddels?
Groet,
Richard
Dat is op zich ook wel een foto waard om hier te plaatsen.Richie schreef:Ik heb net even geteld en in mijn verzamelwoede heb ik inmiddels 57 loc's / treinstellen gescoord. Hierbij heb ik overigens van bepaalde loc's verschillende uitvoeringen / nummers. Zo heb ik 5 verschillende class 66's, 5 Minitrix MAK's, 3 stuks 1200 serie, 3 koplopers, meerdere traxx'en en ES64's en 7 verschillende uitvoeringen van 1600/1700/1800's.
Henk
Ik zal vanavond een paar foto's maken van het opgestelde spul. Alleen de 1200 van Vos logistics en de Plan V ligt bij de digitaliseeerder.jeepney schreef:Dat is op zich ook wel een foto waard om hier te plaatsen.Richie schreef:Ik heb net even geteld en in mijn verzamelwoede heb ik inmiddels 57 loc's / treinstellen gescoord. Hierbij heb ik overigens van bepaalde loc's verschillende uitvoeringen / nummers. Zo heb ik 5 verschillende class 66's, 5 Minitrix MAK's, 3 stuks 1200 serie, 3 koplopers, meerdere traxx'en en ES64's en 7 verschillende uitvoeringen van 1600/1700/1800's.
Henk
Zojuist een paar foto's gemaakt van de locs die ik nu heb. De treinstellen (plan v, 3 koplopers, DE-2, flirt, thalys, ICE3, wadloper en DDm2) heb ik niet op de foto gezet.
En de foto's met het elektrische materieel.
Allereerst de 1600/1700/1800's.
Dan de traxx-en en de ES64's
En de overige elektrische loc's (met 1 stomertje). Overigens ligt bij de digitaliseerder de 1200 van VOS en een traxx van MRCE.
Allereerst de 1600/1700/1800's.
Dan de traxx-en en de ES64's
En de overige elektrische loc's (met 1 stomertje). Overigens ligt bij de digitaliseerder de 1200 van VOS en een traxx van MRCE.
-
Beste Richie,
Mooie baan heb je en een prachtige collectie!
Groet,
Arjan
Mooie baan heb je en een prachtige collectie!

Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
-
Richie,
Mooie verzameling loks.
Vooral die "stomer" die doet het
mvrg Bob
Mooie verzameling loks.
Vooral die "stomer" die doet het

mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
Museumlocje voor de afwisseling...bob vermeulen schreef:Richie,
Mooie verzameling loks.
Vooral die "stomer" die doet het![]()
![]()
mvrg Bob

Ik heb overigens de Thomas Trein van Tomytec niet op de foto gezet waarover mijn zoontje ernstig verontwaardigd was.

En terecht!Richie schreef: Ik heb overigens de Thomas Trein van Tomytec niet op de foto gezet waarover mijn zoontje ernstig verontwaardigd was.

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Bij deze dan..maarten schreef:En terecht!Richie schreef: Ik heb overigens de Thomas Trein van Tomytec niet op de foto gezet waarover mijn zoontje ernstig verontwaardigd was.![]()

- Bijlagen
-
- Picture 031.jpg (37.69 KiB) 2873 keer bekeken
Vrijdag via de post een pakketje ontvangen met Nederlandse bovenleiding portalen (van Phildie waarvan ik niet eens wist dat deze ooit zijn gemaakt. Helaas niet voldoende voor de hele baan maar het paradestuk kan ik waarschijnlijk helemaal voorzien van bovenleiding. Hierbij alvast 2 foto's van alleen een dubbele portaal. Voordat ik de portalen echt kan plaatsen eerst rijdraad bestellen voor de juist afstanden. Volgens de bijsluiter kan er Sommerfeld en Faller voor worden gebruikt.
Laatst gewijzigd door Richie op 02 jul 2012 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteravond (heb het toch niet zo op het Spaanse elftal) ook maar weer een paar uur in mijn hok doorgebracht en verder met stukje ballasten en scenery. Onder andere een stukje geplakte grasmat waar ik niet tevreden over was, verbeterd door er strooisel overheen te verlijmen. Ik vind het zef wel grappig om te zien dat mijn standaard steeds meer omhoog gaat. Was ik eerst snel tevreden met een stukje grasmat, daar irriteerde ik me nu mateloos aan een zichtbaar naadje of de te egale kleur. Ook met ballasten betrap ik mezelf er steeds op om stukjes die niet helemaal mooi zijn met enkele korrels erbij aan te passen.
Nog wel hier en daar wat houtlijm die nog niet helemaal is opgedroogd maar denk dat dit vanavond wel mooi opgedroogd is. De "boomwortels" wil ik ook nog wat beter wegwerken met wat grasstrooisel. Ziet er nu te plastic uit.
Nog wel hier en daar wat houtlijm die nog niet helemaal is opgedroogd maar denk dat dit vanavond wel mooi opgedroogd is. De "boomwortels" wil ik ook nog wat beter wegwerken met wat grasstrooisel. Ziet er nu te plastic uit.
Frappant he? Daar lijden velen bouwers onder ons aan, mezelf incluis.Richie schreef:Ik vind het zef wel grappig om te zien dat mijn standaard steeds meer omhoog gaat. Was ik eerst snel tevreden met een stukje grasmat, daar irriteerde ik me nu mateloos aan een zichtbaar naadje of de te egale kleur. Ook met ballasten betrap ik mezelf er steeds op om stukjes die niet helemaal mooi zijn met enkele korrels erbij aan te passen.

Groeten,
Maarten
Maarten
Bekend fenomeen.
De wisselaandrijvingen zijn ook zo'n ding waar je je tzt aan gaat ergeren...(hint)

De wisselaandrijvingen zijn ook zo'n ding waar je je tzt aan gaat ergeren...(hint)

Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
shoven schreef:Bekend fenomeen.![]()
Ai... Je hebt me beet....

Maar ik heb hier zeker over nagedacht.. Ik heb ervoor gekozen om de loc's digitaal aan te sturen en de wissels te bedienen via analoge schakelaars maar ook gewoon met de hand te kunnen bedienen. Enerzijds praktisch omdat ik veel wissels heb die voorlopig nog lang niet allemaal aangesloten worden maar ook omdat mijn zoontje (van 4 jaar) het leuk vindt om af en toe mee te spelen en wissels om te zetten.
-
Hallo,
Dat begint er serieus op te lijken
Dat je je zelf elke keer weer probeert te overtreffen is niets verkeerd mee.
Door gaan zou ik zeggen.
mvrg Bob
Dat begint er serieus op te lijken

Dat je je zelf elke keer weer probeert te overtreffen is niets verkeerd mee.
Door gaan zou ik zeggen.
mvrg Bob
Feldberg spoor N