Duisburg-Beksheim
Re: Duisburg-Beksheim
Ja, jij zei styreen, niet? Dat is weliswaar mooier (profieltjes etc.) maar dit is absoluut steviger. Messing zou ook nog wel een optie zijn, maar nogmaals: dit is hardstikke stevig, en absoluut niet breekbaar.
We zullen zien!
J.
We zullen zien!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Stevigheid voor alles,
bedankt voor je info eens kijken of ik voor mijn baan er iets kan vinden, ook nog een aantal bruggen gepland.
Groeten,
Patrick
bedankt voor je info eens kijken of ik voor mijn baan er iets kan vinden, ook nog een aantal bruggen gepland.
Groeten,
Patrick
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Duisburg-Beksheim
Hoi Jeroen,
Schiet al lekker op zoi.
Volgens mij heeft Vollmer speciale bovenleiding voor dit soort bruggen. Die hang je dan denk ik aan de dwarsbalken van de brug.
Groeten,
Wim
Schiet al lekker op zoi.
Volgens mij heeft Vollmer speciale bovenleiding voor dit soort bruggen. Die hang je dan denk ik aan de dwarsbalken van de brug.
Groeten,
Wim
Re: Duisburg-Beksheim
Wow, wat een wereld van verschil die gespoten brug.
gr. Ron.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen schreef:Hi boys,
Zondag kan ik dan, als het goed is, van de Schwarzwaldbahnbuilder (hoppa! 3 keer woordwaarde!) wat ondervloer ophalen om daar eens mee te experimenteren. Dus volgende week wordt het rails bouwen met mijn kadaver.
J.
Blijf je man, je bier word koud whaha, ze liggen klaar, moet je me wel even vertellen waarvan je de contra rails hebt gemaakt. Kan het niet terug vinden in de tekst, (of het is mijn zondagbrakheid)
Re: Duisburg-Beksheim
Het is je zondagbrakheid. Ik heb de kleinste genomen die ik kon vinden, helaas heb ik de verpakking alweer weggegooid, anders kon ik je precies vertellen hoe en wat. Het zijn in ieder geval I-profieltjes, die vond ik het meest op rails lijken, en volgens mij 1,5mm hoog. Het probleem met code 55 rail is dat je geen echte rails ertussen kan leggen, of je zou uitgebreid in de dwarsliggers moeten gaan zitten frezen. Deze profieltjes zijn weliswaar ietsje dik, maar als je het verft valt dat al niet meer op. Bovendien 'verstop' je de rail nog half in een brug....Jeroen schreef: Ik hou mij bezig met de 2 brugsporen. Hier komen contrarails in, feitelijk Evergreen styreen profieltjes. Als dat klaar is, dan ga ik die rails ook alvast verven. De bruggen krijgen straks ook een andere kleur, want dat blauw vind ik te 'mooi' en te 'Faller&Vollmer'.
Martin, alvast onwijs bedankt voor je attentie. Wij spreken elkaar vanmiddag!
Grtz,
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Hoi Jeroen,
Je bent weer helemaal goed bezig.
Voor de contrarails kun je trouwens ook "echte" rails gebruiken zonder dat je hoeft te frezen in de bielzen. Peco verkoopt nl losse rail, bv. IL-1 die is maar 1.6mm hoog
<EDIT>Om e.e.a. leesbaar te houden had ik een wat grotere scan gemaakt, die dus niet in dit bericht kon. Ik dacht dus slim te zijn en je een PB te sturen met die jpg erin, en wat ik ook deed, het forum bleef piepen dat de extensie jpg (of zip, of wat dan ook) niet toegestaan was. Uitendelijk heb ik het maar op fotoemmer gezet, hier is de link:
http://i1088.photobucket.com/albums/i33 ... e/Peco.jpg
</EDIT>
Je bent weer helemaal goed bezig.
Voor de contrarails kun je trouwens ook "echte" rails gebruiken zonder dat je hoeft te frezen in de bielzen. Peco verkoopt nl losse rail, bv. IL-1 die is maar 1.6mm hoog
<EDIT>Om e.e.a. leesbaar te houden had ik een wat grotere scan gemaakt, die dus niet in dit bericht kon. Ik dacht dus slim te zijn en je een PB te sturen met die jpg erin, en wat ik ook deed, het forum bleef piepen dat de extensie jpg (of zip, of wat dan ook) niet toegestaan was. Uitendelijk heb ik het maar op fotoemmer gezet, hier is de link:
http://i1088.photobucket.com/albums/i33 ... e/Peco.jpg
</EDIT>
Laatst gewijzigd door evo op 22 aug 2011 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Als je rails wil gebruiken zou ik gaan voor code 40 spoorstaven, geen code 60 van Peco. Overigens zijn die vrij gemakkelijk in Duitsland te verkrijgen (anders gezegd, ik weet waar je ze moet zoeken).
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Okido, mocht ik nou nog een brug gaan bouwen, dan zal ik absoluut die rail gebruiken als contrarail. Inmiddels heb ik dus die styreen profieltjes gebruikt, en dat is eigenlijk ook wel mooi.
Nu zo maar verder met ondervloer, solderen, lijmen, rails, etc. etc. etc.
Nu zo maar verder met ondervloer, solderen, lijmen, rails, etc. etc. etc.
Re: Duisburg-Beksheim
Vandaag zijn we weer druk bezig geweest met de bouw. Ook heb ik wat voortgangsfoto's gemaakt van wat we zoals aan het doen waren. Die moet ik nog even converteren en dan zijn ook hier weer zichtbaar. Daar heb ik nu nog even geen zin in, maar misschien vanavond later of anders morgen wel. Dat wordt overigens ook weer een bouwdag!
De linkerbak was vandaag aan de beurt. Mijn sexy mede-bouwer heeft de achtergrond zitten kleuren als eerste poging (which is very nice!) en ik heb me bezig gehouden met de eerste rails leggen en de modedulebak-overgangen. Nogal een gedoe, maar vooral een gedoe omdat ik het deze keer echt grondig wilde aanpakken en zo mooi mogelijk.
De foto's laten jullie vast beslissen of dat gelukt is....en die komen ASAP online!
Grtz,
J.
De linkerbak was vandaag aan de beurt. Mijn sexy mede-bouwer heeft de achtergrond zitten kleuren als eerste poging (which is very nice!) en ik heb me bezig gehouden met de eerste rails leggen en de modedulebak-overgangen. Nogal een gedoe, maar vooral een gedoe omdat ik het deze keer echt grondig wilde aanpakken en zo mooi mogelijk.
De foto's laten jullie vast beslissen of dat gelukt is....en die komen ASAP online!
Grtz,
J.
-
- Berichten: 3820
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Duisburg-Beksheim
Hey J,
Wachten duurt toch zoooo lang.
Je maakt ons wel nieuwsgierig.
Gr Chris
Wachten duurt toch zoooo lang.
Je maakt ons wel nieuwsgierig.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Duisburg-Beksheim
je weet het he, Jeroen,Jeroen schreef: Mijn sexy mede-bouwer
Grtz,
J.
We zien natuurlijk, zoals altijd, graag foto`s.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Duisburg-Beksheim
hehe. "pics, or it didn't happen" is een bekende uitspraak tussen de (ict-)nerds . Best toepasselijk hier .
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Duisburg-Beksheim
Nerds hier? Nee joh, hoe kóm je erbij!
Neuh, bepaalde dingen doe ik in overloeg cq. met toestemming. Bovendien is een beetje anoniem blijven altijd wel handig. Anders heb je in Houten/Lochem niks meer om je over te verbazen, niet?
Good'n, vandaag dus weer een bouwdag. Bouwmiddag moet ik zeggen. Maarrrr, ik zou nog even de voortgang posten van wat er gisteren zoal is gebeurd.
Miss Flevoland was gisteren weer goed bezig met de achtergrond....zoals te zien is op onderstaande foto (die ze overigens zelf heeft gemaakt. Like I said: ze snapt 'm al!)
En...ondertussen was ik bezig met de eerste rails. Mijn tempo is be-droe-vend laag. Maar ja, nu denk ik eerst veel meer na voordat ik een handeling doe. Dat klinkt simpel, maar mijn overpeinzing is vrij complex. Tekenen, ondergrond op maat snijden, op ondergrond tekenen, rails passen, rails nog eens passen, rails voor de derde keer passen, waar komen de blokken?, secties tekenen op rails, doorzagen, nog drie keer controleren, draden aan onderkant van rail solderen, waar gaat de draad door de plaat heen?, precies daar gat boren, passen, ja? goed?, mooi dan vastlijmen.
Pfff.....
En natuurlijk de modulebak-overgangen.
Dit zijn allemaal ideëen gejat van hier, van het forum! Uiteindelijk ligt de rails goed vast, en lekker strak compleet met verkanting etc. Ik was uiteindelijk wel vergeten om de ondergrond te verven voordat ik de rails vast lijmde. Naja, bij de andere module heb ik dan dan alweer geleerd. Dat denkproces an sich is al een hobby!
Verkanting
Die achtergrond zag er na een uurtje of 4 driftig door schilderen zó uit. Hoppa!
En even poseren op de modulebak....
Jawel, zij mag blijven! Vandaag gaat zij de achtergrond nog wat verfijnen met schattige details á la Ruhrgebiet. Kerncentrales enzo...
En ik? Zie boven....nog véél rail te gaan. Wordt vervolgd!
Grtz,
J.
Neuh, bepaalde dingen doe ik in overloeg cq. met toestemming. Bovendien is een beetje anoniem blijven altijd wel handig. Anders heb je in Houten/Lochem niks meer om je over te verbazen, niet?
Good'n, vandaag dus weer een bouwdag. Bouwmiddag moet ik zeggen. Maarrrr, ik zou nog even de voortgang posten van wat er gisteren zoal is gebeurd.
Miss Flevoland was gisteren weer goed bezig met de achtergrond....zoals te zien is op onderstaande foto (die ze overigens zelf heeft gemaakt. Like I said: ze snapt 'm al!)
En...ondertussen was ik bezig met de eerste rails. Mijn tempo is be-droe-vend laag. Maar ja, nu denk ik eerst veel meer na voordat ik een handeling doe. Dat klinkt simpel, maar mijn overpeinzing is vrij complex. Tekenen, ondergrond op maat snijden, op ondergrond tekenen, rails passen, rails nog eens passen, rails voor de derde keer passen, waar komen de blokken?, secties tekenen op rails, doorzagen, nog drie keer controleren, draden aan onderkant van rail solderen, waar gaat de draad door de plaat heen?, precies daar gat boren, passen, ja? goed?, mooi dan vastlijmen.
Pfff.....
En natuurlijk de modulebak-overgangen.
Dit zijn allemaal ideëen gejat van hier, van het forum! Uiteindelijk ligt de rails goed vast, en lekker strak compleet met verkanting etc. Ik was uiteindelijk wel vergeten om de ondergrond te verven voordat ik de rails vast lijmde. Naja, bij de andere module heb ik dan dan alweer geleerd. Dat denkproces an sich is al een hobby!
Verkanting
Die achtergrond zag er na een uurtje of 4 driftig door schilderen zó uit. Hoppa!
En even poseren op de modulebak....
Jawel, zij mag blijven! Vandaag gaat zij de achtergrond nog wat verfijnen met schattige details á la Ruhrgebiet. Kerncentrales enzo...
En ik? Zie boven....nog véél rail te gaan. Wordt vervolgd!
Grtz,
J.
-
- Berichten: 3820
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Duisburg-Beksheim
Hey J,
Dat ziet goed en veel belovend uit.
Ik zie ook nog een paar kittige teentjes van Miss Flevoland,maar die horen zeker niet bij de scenery?
Gr Chris
Dat ziet goed en veel belovend uit.
Ik zie ook nog een paar kittige teentjes van Miss Flevoland,maar die horen zeker niet bij de scenery?
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: Duisburg-Beksheim
Dus goed in Houten/lochem op de tenen letten en het is gebeurd met de anonimiteit
Maar jullie vormen een goed duo, ziet er weer goed uit.
gr. Ron.
Maar jullie vormen een goed duo, ziet er weer goed uit.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Duisburg-Beksheim
Mooi schilderwerk hoor Jeroen en Miss Flevo
Het plaatje komt alleen een beetje vlak over.
Een tip die ik me nog herinner uit mijn schildercursus: Als je een diepte-effect wilt creëren, maak dan wat ver weg is lichter en vager.
Kijk overdag maar eens naar de lucht, boven je is de lucht blauwer dan aan de horizon, daar is hij lichter en meer grijzig.
Hier is het juist andersom, tussen de sneeuw- of ijsbergen is het donkergrijs en scherp.
Groetjes,
Jos
Het plaatje komt alleen een beetje vlak over.
Een tip die ik me nog herinner uit mijn schildercursus: Als je een diepte-effect wilt creëren, maak dan wat ver weg is lichter en vager.
Kijk overdag maar eens naar de lucht, boven je is de lucht blauwer dan aan de horizon, daar is hij lichter en meer grijzig.
Hier is het juist andersom, tussen de sneeuw- of ijsbergen is het donkergrijs en scherp.
Groetjes,
Jos
Re: Duisburg-Beksheim
Mooi schilderwerk, Jos! Eigen werk, neem ik aan? (ik zag je naam daar rechtsonder staan).
De tips die je geeft waren eigenlijk al 'te laat'. Vandaag heeft ze de achtergrond inderdaad wat aangepakt en aangepast op wat punten. Het was wat te donker hier en daar. Eens kijken of ik van de vernieuwde versie nog een fotootje kan schieten.
Grtz,
J.
De tips die je geeft waren eigenlijk al 'te laat'. Vandaag heeft ze de achtergrond inderdaad wat aangepakt en aangepast op wat punten. Het was wat te donker hier en daar. Eens kijken of ik van de vernieuwde versie nog een fotootje kan schieten.
Grtz,
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Klopt Jeroen, uit eigen collectie
Zo te zien heeft ze acrylverf gebruikt, daar kun je nog een lichtere laag mee aanbrengen.
Tevens kun je met een fijne tamponeerkwast de randen van de verre ijsbergen nog wat "waziger" maken. Eigenlijk hetzelfde als drybrushen, maar dan niet vegen maar tamponeren.
Groetjes,
Jos
Zo te zien heeft ze acrylverf gebruikt, daar kun je nog een lichtere laag mee aanbrengen.
Tevens kun je met een fijne tamponeerkwast de randen van de verre ijsbergen nog wat "waziger" maken. Eigenlijk hetzelfde als drybrushen, maar dan niet vegen maar tamponeren.
Groetjes,
Jos
Re: Duisburg-Beksheim
Hi Jos,
bedankt voor de tip. De ondergrond is van hardboard, en het blijkt dat alles vrij donker opdroogt daarop. Gisteravond heeft ze de boel nog wat lichter gemaakt, en dan met name de heuvels.....simultaan met het lezen van jouw berichtje was ze al begonnen. Dat van die wolken is nog wel een idee trouwens! Eens kijken of dat gaat werken. In ieder geval is het een mooie drukke wolkenlucht geworden (voor de liefhebbers: het doet me denken aan een post-koufrontpassage lucht, dus diepblauw met veel Cumulus-wolken). Überhaupt is het een leuke achtergrond geworden, en het brengt op het moment gelukkig wat kleur in die saaie bakken.
Die saaie bakken, tja. Het is een half zuur appeltje natuurlijk. Half omdat ik het wel leuk vind om te solderen, zagen, snijden en noem maar op (tussen het nadenken door ) maar het is natuurlijk minder leuk voor de schilderende helft van ons duo!
Daar komt vandaag ook verandering in! De eerste scenery-dingen staan alweer op het progamma. Je moet natuurlijk wel eerst een rivier hebben voordat je er een brug overheen bouwt, niet?
De bak met de rivier....althans, waar die nog moet komen. Er zit trouwens al veel werk in de achtergrond. En dat terwijl ik nogal lichtzinnig dacht over dat 'klusje'. Nee, het wordt opgevat als een kunstwerk op zich. En dat is maar goed ook, want dit hele project moet één groot kunstwerk worden!
Dan de Peco-rails. Prachtig spul! Maar wat gaat daar een werk in zitten, zeg. Niet normaal. En dan heb ik nog maar een simpel baantje wat dat betreft. Het is ook constant nadenken over blokken, isolaties, verbindingen, draden solderen, wisselaandrijvingen en noem maar op. En probeer dan maar eens om flexrail recht te leggen. Dat valt nog niet mee. In ieder geval zijn de modulebak overgangen nu goed droog, en ik ben erg benieuwd of het allemaal zo strak ligt als ik het gister heb vastgelegd. Daar zal ik dan ook even een fotootje van schieten.....
Ik ben met dit project ook zo netjes mogelijk gaan werken, althans dat tracht ik. Vooral het 'onzichtbaar' solderen is wel een aardig klusje. Ik merk absoluut dat ik een paar jaar ervaring met solderen heb, m.n. van decoders in loks enzo. Met dank aan het forum en zijn bouwers weet ik nu wel hoe het moet.....en dat kan ik dan nu weer mooi proberen met dit bouwsel!
Ik zal ook vanmiddag nog eens een paar foto's schieten van de wisselstraat. Daar zitten al aardig wat draden onder, maar gelukkig zie je die praktisch niet.
En mijn werkplek? Daar mag gewoon gerookt en gedronken worden! Hoppa!
Nou, later vandaag meer nieuws.
Grtz,
J.
bedankt voor de tip. De ondergrond is van hardboard, en het blijkt dat alles vrij donker opdroogt daarop. Gisteravond heeft ze de boel nog wat lichter gemaakt, en dan met name de heuvels.....simultaan met het lezen van jouw berichtje was ze al begonnen. Dat van die wolken is nog wel een idee trouwens! Eens kijken of dat gaat werken. In ieder geval is het een mooie drukke wolkenlucht geworden (voor de liefhebbers: het doet me denken aan een post-koufrontpassage lucht, dus diepblauw met veel Cumulus-wolken). Überhaupt is het een leuke achtergrond geworden, en het brengt op het moment gelukkig wat kleur in die saaie bakken.
Die saaie bakken, tja. Het is een half zuur appeltje natuurlijk. Half omdat ik het wel leuk vind om te solderen, zagen, snijden en noem maar op (tussen het nadenken door ) maar het is natuurlijk minder leuk voor de schilderende helft van ons duo!
Daar komt vandaag ook verandering in! De eerste scenery-dingen staan alweer op het progamma. Je moet natuurlijk wel eerst een rivier hebben voordat je er een brug overheen bouwt, niet?
De bak met de rivier....althans, waar die nog moet komen. Er zit trouwens al veel werk in de achtergrond. En dat terwijl ik nogal lichtzinnig dacht over dat 'klusje'. Nee, het wordt opgevat als een kunstwerk op zich. En dat is maar goed ook, want dit hele project moet één groot kunstwerk worden!
Dan de Peco-rails. Prachtig spul! Maar wat gaat daar een werk in zitten, zeg. Niet normaal. En dan heb ik nog maar een simpel baantje wat dat betreft. Het is ook constant nadenken over blokken, isolaties, verbindingen, draden solderen, wisselaandrijvingen en noem maar op. En probeer dan maar eens om flexrail recht te leggen. Dat valt nog niet mee. In ieder geval zijn de modulebak overgangen nu goed droog, en ik ben erg benieuwd of het allemaal zo strak ligt als ik het gister heb vastgelegd. Daar zal ik dan ook even een fotootje van schieten.....
Ik ben met dit project ook zo netjes mogelijk gaan werken, althans dat tracht ik. Vooral het 'onzichtbaar' solderen is wel een aardig klusje. Ik merk absoluut dat ik een paar jaar ervaring met solderen heb, m.n. van decoders in loks enzo. Met dank aan het forum en zijn bouwers weet ik nu wel hoe het moet.....en dat kan ik dan nu weer mooi proberen met dit bouwsel!
Ik zal ook vanmiddag nog eens een paar foto's schieten van de wisselstraat. Daar zitten al aardig wat draden onder, maar gelukkig zie je die praktisch niet.
En mijn werkplek? Daar mag gewoon gerookt en gedronken worden! Hoppa!
Nou, later vandaag meer nieuws.
Grtz,
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Zo dat gaat goed zeg. Schilderwerk ziet er heel netjes uit zo.
Btw voor het recht leggen van de flexrails kun je best een aluminium profiel bij de G* halen van een meter. Daar kun je de rail strak langs leggen.
Groeten,
Patrick
Btw voor het recht leggen van de flexrails kun je best een aluminium profiel bij de G* halen van een meter. Daar kun je de rail strak langs leggen.
Groeten,
Patrick