Hoi Robert, ziet er goed uit allemaal. Je zei dat die stomert tp III is, maar is dat geen DRG lok?Robert_N-Nm schreef:Alvorens we verder gaan, eerst een paar foto's uit de oude doos van Wieneshafen. Heel erg tijdperk III om in modelspoortermen te blijven.
Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Nope, het betreft de 45 010 (art 12408) van minitrix. Wel eens waar van oorsprong voor de DRG gebouwd maar er staat op deze lok keurig Deutsche Bundesbahn gespeld. De wagens (ErzIId) zijn ook tpIII wagens ergo het kan. Al hoewel ik niet weet in hoeverre er 45's beheimat waren in het Ruhrgebiet begin jaren 60.
Verder gewoon genieten van de foto's...
Robert
Verder gewoon genieten van de foto's...
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Dat spreekt voor zich!Robert_N-Nm schreef:Verder gewoon genieten van de foto's...
Mijn vraag was vanwege de vorm van de windbleche (nl woord?). Ik wist niet dat er DB loks waren die deze hoge nog hadden. Die 45 is een fraaie lok, ben ik ook voor aan het sparen
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Mooie foto's hoor. Alleen die gele diesel die moet je echt weatheren. Dit kan zo niet. De volgende keer dat je daar foto's van maakt moet je eerst zonnebrillen uitdelen ofzo... .
Verder erg mooi gemaakt. Echt mooie foto's. Van die 45-er kan ik ook echt wel genieten.
Verder erg mooi gemaakt. Echt mooie foto's. Van die 45-er kan ik ook echt wel genieten.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Ja precies, daar moet echt even wat poeder tegenaan. Verder bevalt me dat ultiem ranzige sfeertje wat jij creëert erg goed! Leuk om weer eens een nieuw project hier te zien!
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Ja ranzig maar schone treinen
Maar wel een hel mooie scenery om briljante kiekies te maken
Maar wel een hel mooie scenery om briljante kiekies te maken
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 27 sep 2011 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Hallo Robert.Robert_N-Nm schreef:
Verder gewoon genieten van de foto's...
Robert
Daar heb je volkomen gelijk in, ziet er nu al toppie uit
Sucses met verder bouwen van al het mooie.
Prachtig sfeertje trouwens op die module
Geslaagt, ja
Martin de Deugd
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Mooi gezicht robert. Ziet er heel cool uit zo overwoekerd. Was zelf ook met een proefstukje bezig en heb een v60 verweerd die daar zo maar eens achter gelaten zou kunnen zijn. Zou niet misstaan.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
mooie Joost !!!
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Mijn gedachte was deze:
(Bron: Finescale und mehr)
Niet op de spoordijk, die zit straks al voldoende onder de rotzooi, maar eerder aan een verhoogde kopzijlading of iets dergelijks. Uiteraard volledig verroest met zwartgeblakerde houtresten. (en een hoop groenzooi rond de wielbasis). Staat daar al een jaar of tig, nooit afgevoerd, en nu overgenomen als hangplek voor zwervers of de opgeschoten jeugd.
De schade van een middagje Lochem (die grijs-oranje lok), zal morgen bij daglicht even zorgen voor betere foto's. H@ns het was weer gezellig.
Robert
(Bron: Finescale und mehr)
Niet op de spoordijk, die zit straks al voldoende onder de rotzooi, maar eerder aan een verhoogde kopzijlading of iets dergelijks. Uiteraard volledig verroest met zwartgeblakerde houtresten. (en een hoop groenzooi rond de wielbasis). Staat daar al een jaar of tig, nooit afgevoerd, en nu overgenomen als hangplek voor zwervers of de opgeschoten jeugd.
De schade van een middagje Lochem (die grijs-oranje lok), zal morgen bij daglicht even zorgen voor betere foto's. H@ns het was weer gezellig.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Leuk idee, zo'n oude wagon.
Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.
gr. Ron
Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
@ rob Thx.. deze is motorloos en dus afgeschreven, dus mooi testobject...
@ robert. Dat is idd een mooi idee. Wagon is zeer netjes. Maar dat hebben die jongens van finescale und mehr zowiezo wel goed voor elkaar.
Was een mooie foto reportage btw.
@ robert. Dat is idd een mooi idee. Wagon is zeer netjes. Maar dat hebben die jongens van finescale und mehr zowiezo wel goed voor elkaar.
Was een mooie foto reportage btw.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Ik ben zelf ook benieuwd, het is volgens mij nog best lastig om iets een uitgebrand uiterlijk te geven. Nou ja een verdere uitdaging.
Verders nog een paar foto's van het spotten.
LaMotta met trein wordt richting Beksheim gesleept, alwaar ze onder eigen kracht verder zal moeten. En op de terugweg mag de 216...
...nog even een RE helpen vanaf Beksheim naar Dusseldorf HBf. Zo heeft deze oude dame (of minder eerbiedig, ouwe taart) een stevige werkdag achter de kiezen want normaal is ze vooral in het gebied rond Neuss HBf te vinden om daar te rangeren met goederenwagens.
Na al die foto's gaan we binnenkort maar weer aan de bouw verder, maar dit was even een mooi intermezzo. De plannen voor de volgende module beginnen zich ook al wat uit te kristalliseren.
Module 1: Inrit zijde Beksheim --> Ter hoogte van de vrachtwagen nog een paar kleine silo's en een kantoorgebouwtje, een paar hekken erom. Tja, een beetje industrie. Heel misschien nog een restant van de spooraansluiting die dit ooit bediend heeft. Deze is nu onderbroken want de moderniseringen rond het station hebben dit 4e spoor geofferd tbv een parkeerplaats.
Module 2: Stationsgebouwen en perron. Even de sporen langslopen.
Spoor 1: Stationsgebouw (Tannau, Noch) aan dit spoor. Niet meer in gebruik, beetje vervallen en schmutzig, graffiti erop. Omgeven door een weelderig tierende natuur en de nodige rommel. Spoor 1 zelf wordt nog maar sporadisch gebruikt.
Spoor 2: doorgaand verkeer. Tussen 1-2 geen bijzondere uitdossingen, tussen 2-3 het oude perron voor de treinen. Uiteraard met bijpassende rommel (bramenstruiken, papier/krantjes).
Spoor 3: stoppertjes. Modern perron, breed en hoog met zo'n rode kubus met een kaartjesautomaat. Strak daartegen een getrimde haag en dan gelijk een vers geasfalteerde parkeerplaats. Ah, zo heerlijk die moderne stations. Koud, guur en compleet sfeerloos.
Module 3: Samenkomen van spoor 1,2 en 3 in een driewegwissel (nieuwe ding van Peco). Spoor 1 loopt via een wissel wel door naar een verhoogde zijlading (en daarbij de oude parkeerplaats van het station zelf). Daar komt de uitgebrande wagen te staan. Ik denk persoonlijk nog aan een kleine overweg met spoorbomen (oud type) en de bekende andreaskruizen. Daarna een boog richting schaduwstation.
Verders nog een paar foto's van het spotten.
LaMotta met trein wordt richting Beksheim gesleept, alwaar ze onder eigen kracht verder zal moeten. En op de terugweg mag de 216...
...nog even een RE helpen vanaf Beksheim naar Dusseldorf HBf. Zo heeft deze oude dame (of minder eerbiedig, ouwe taart) een stevige werkdag achter de kiezen want normaal is ze vooral in het gebied rond Neuss HBf te vinden om daar te rangeren met goederenwagens.
Na al die foto's gaan we binnenkort maar weer aan de bouw verder, maar dit was even een mooi intermezzo. De plannen voor de volgende module beginnen zich ook al wat uit te kristalliseren.
Module 1: Inrit zijde Beksheim --> Ter hoogte van de vrachtwagen nog een paar kleine silo's en een kantoorgebouwtje, een paar hekken erom. Tja, een beetje industrie. Heel misschien nog een restant van de spooraansluiting die dit ooit bediend heeft. Deze is nu onderbroken want de moderniseringen rond het station hebben dit 4e spoor geofferd tbv een parkeerplaats.
Module 2: Stationsgebouwen en perron. Even de sporen langslopen.
Spoor 1: Stationsgebouw (Tannau, Noch) aan dit spoor. Niet meer in gebruik, beetje vervallen en schmutzig, graffiti erop. Omgeven door een weelderig tierende natuur en de nodige rommel. Spoor 1 zelf wordt nog maar sporadisch gebruikt.
Spoor 2: doorgaand verkeer. Tussen 1-2 geen bijzondere uitdossingen, tussen 2-3 het oude perron voor de treinen. Uiteraard met bijpassende rommel (bramenstruiken, papier/krantjes).
Spoor 3: stoppertjes. Modern perron, breed en hoog met zo'n rode kubus met een kaartjesautomaat. Strak daartegen een getrimde haag en dan gelijk een vers geasfalteerde parkeerplaats. Ah, zo heerlijk die moderne stations. Koud, guur en compleet sfeerloos.
Module 3: Samenkomen van spoor 1,2 en 3 in een driewegwissel (nieuwe ding van Peco). Spoor 1 loopt via een wissel wel door naar een verhoogde zijlading (en daarbij de oude parkeerplaats van het station zelf). Daar komt de uitgebrande wagen te staan. Ik denk persoonlijk nog aan een kleine overweg met spoorbomen (oud type) en de bekende andreaskruizen. Daarna een boog richting schaduwstation.
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Daad bij het woord (en ja, ook deze zijn nog ietwat aan de schone kant , komt goed we gaan verder met de silo's (faller-setje 222207)
Klik en das deel 1, het gaat snel. Even netjes uit de gietramen knippen met de zijkniptang en hoppa. Druppie secondelijm tussen de onderdelen en klaar is Robert
En zoals te zien, twee maatjes. Leuk voor de variatie.
De onderdelen van de silo zelf. Heel simpel en goed pas. Is iets wat we vooral bij Kibri zagen, maar klaarblijkelijk heeft men het trucje nu ook door bij Faller.
Even hekjes maken voor bovenop de silo. En dat gaat vrij simpel met een bijgevoegd rond plastic onderdeel. Ok de hekjes blijven iets aan de ruime kant, maar dat laat zich in een later stadium wel aanpassen. En met secondelijm zitten ook de pootjes van deze hekjes straks muurvast op het dak van de silo.
Kijk die zitten al. Wel voorzichtig zijn want er verbuigt zomaar iets.
Bijna klaar, nog een klein onderdeel onder de toren plaatsen. Ook goed pas en dan de trapjes buigen met een speciaal hulpstukje. Beetje kracht en prima. Daarna een druppie secondelijm om alles aan elkaar te bevestigen (de trapjes bestaan feitelijk uit twee delen, de trap en de beveiligingskoker/schacht) en daarna aan de silo.
Conclusie: Faller heeft een leuk simpel kitte gemaakt en ook geleerd van de kritiek die de afgelopen jaren is gegeven. Zo zitten in dit kitte bijvoorbeeld geëtste trappen en handrails (ipv de gebruikelijke plastic meuk die meteen afbreekt) en is alles mooi pas. Scheelt een hoop gedoe. Ik geef het een 8.
En zo zien de onbehandelde silo's er uit op Wieneshafen. In afwachting van enige betriebsverschmutzung.
Robert
Klik en das deel 1, het gaat snel. Even netjes uit de gietramen knippen met de zijkniptang en hoppa. Druppie secondelijm tussen de onderdelen en klaar is Robert
En zoals te zien, twee maatjes. Leuk voor de variatie.
De onderdelen van de silo zelf. Heel simpel en goed pas. Is iets wat we vooral bij Kibri zagen, maar klaarblijkelijk heeft men het trucje nu ook door bij Faller.
Even hekjes maken voor bovenop de silo. En dat gaat vrij simpel met een bijgevoegd rond plastic onderdeel. Ok de hekjes blijven iets aan de ruime kant, maar dat laat zich in een later stadium wel aanpassen. En met secondelijm zitten ook de pootjes van deze hekjes straks muurvast op het dak van de silo.
Kijk die zitten al. Wel voorzichtig zijn want er verbuigt zomaar iets.
Bijna klaar, nog een klein onderdeel onder de toren plaatsen. Ook goed pas en dan de trapjes buigen met een speciaal hulpstukje. Beetje kracht en prima. Daarna een druppie secondelijm om alles aan elkaar te bevestigen (de trapjes bestaan feitelijk uit twee delen, de trap en de beveiligingskoker/schacht) en daarna aan de silo.
Conclusie: Faller heeft een leuk simpel kitte gemaakt en ook geleerd van de kritiek die de afgelopen jaren is gegeven. Zo zitten in dit kitte bijvoorbeeld geëtste trappen en handrails (ipv de gebruikelijke plastic meuk die meteen afbreekt) en is alles mooi pas. Scheelt een hoop gedoe. Ik geef het een 8.
En zo zien de onbehandelde silo's er uit op Wieneshafen. In afwachting van enige betriebsverschmutzung.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Zo, die zweedse Hector Rail is ver van huis
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
De LaMotta is een beetje een aparte lok, maar wordt in principe ingezet in Duitsland. De verbinding tussen Wanne-Eickel (D) naar Norrköping (SE) is de gebruikelijke route, en die eerste plaats ligt gewoon in het Ruhrgebiet. Hiermee is de lok dus eigenlijk niet misplaatst, sterker ze is ook al meermaals in Linz (AT) gesignaleerd, waar ze gewoon op eigen kracht is gekomen.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Mooi Die silo's. Heb ik ook net gekregen.
Nu lekker afwachten hoe jij ze viesmaakt, dan kan ik dat mooi afkijken.
gr. Ron.
Nu lekker afwachten hoe jij ze viesmaakt, dan kan ik dat mooi afkijken.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
De silo's zijn niet verouderd vandaag (misschien iets voor komende zaterdag). Ik heb wel even de laatste servo aangesloten (alleen de harstukpolarisatie nog) en ingesteld en ik heb de bovenleiding terug geplaatst op de module met een kleine aanpassing in de masten. Om meer exact te zijn is de Quertragewerk eraf gehaald en vervangen door een Rohrausleger in combinatie met een afspanmast aan spoor 1. Deze combinatie past beter. Enige werkje dat nog overblijft om de bovenleiding af te maken op de module is een bogenabzug in een van de bochten (heel misschien heb ik er twee nodig).
Nou hierbij dus een combinatie van het landschap met de sporen en de bovenleiding van de demo. Ziet er toch wel netjes uit, oké ook hier geldt dat de verouderingskwast er wel langs moet want het is te schoon. Overigens Hector LaMotta staat nu onder de draad, sweet
Robert
Nou hierbij dus een combinatie van het landschap met de sporen en de bovenleiding van de demo. Ziet er toch wel netjes uit, oké ook hier geldt dat de verouderingskwast er wel langs moet want het is te schoon. Overigens Hector LaMotta staat nu onder de draad, sweet
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Hoi Robert,
Ziet er gaaf uit allemaal. Ga zo door.
Ziet er gaaf uit allemaal. Ga zo door.
Groetjes, Johan
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Woowwwwwwwwww
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Ziet er erg mooi uit, ook leuke foto's met het bovenleidingstestrijtuig.
Fred The Railroader
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Die bovenleiding wil ik ook!
Welk merk gebruik je precies? Viesmann?
In benader je binnenkort voor een onsite consult .....
Guus
Welk merk gebruik je precies? Viesmann?
In benader je binnenkort voor een onsite consult .....
Guus
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
Ja, koel, die silo's. Inderdaad even hard ander kleurtje geven en verouderen enzo, maar is een gaaf industrieel detail, zo bij je stationnetje.
Je plannen klinken ook goed. In wat voor omgeving ligt het geheel eigenlijk? (rand v/d stad, los dorpje etc...).
Puik werk, die bovenleiding. Ziet er solide uit.
Je plannen klinken ook goed. In wat voor omgeving ligt het geheel eigenlijk? (rand v/d stad, los dorpje etc...).
Puik werk, die bovenleiding. Ziet er solide uit.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet
@Piksov
Bovenleiding is inderdaad Viessmann. Je bent welkom een keertje te komen kijken.
@Jeroen
Ik heb er eigenlijk maar weinig aandacht aan gegeven. Ik was niet echt van plan om veel bebouwing neer te zetten. Hiermee denk ik dat ik eigenlijk automatisch aan de rand van het dorpje zit. Verder wil ik graag een stevig oud-nieuw contrast erin dus er komt een modern perron met zo'n P&R parkeerplaats. Teveel plannen...
Robert
Bovenleiding is inderdaad Viessmann. Je bent welkom een keertje te komen kijken.
@Jeroen
Ik heb er eigenlijk maar weinig aandacht aan gegeven. Ik was niet echt van plan om veel bebouwing neer te zetten. Hiermee denk ik dat ik eigenlijk automatisch aan de rand van het dorpje zit. Verder wil ik graag een stevig oud-nieuw contrast erin dus er komt een modern perron met zo'n P&R parkeerplaats. Teveel plannen...
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)