Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

evo

Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet

Bericht door evo »

Robert_N-Nm schreef:Alvorens we verder gaan, eerst een paar foto's uit de oude doos van Wieneshafen. Heel erg tijdperk III om in modelspoortermen te blijven.
Hoi Robert, ziet er goed uit allemaal. Je zei dat die stomert tp III is, maar is dat geen DRG lok?

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Nope, het betreft de 45 010 (art 12408) van minitrix. Wel eens waar van oorsprong voor de DRG gebouwd maar er staat op deze lok keurig Deutsche Bundesbahn gespeld. De wagens (ErzIId) zijn ook tpIII wagens ergo het kan. Al hoewel ik niet weet in hoeverre er 45's beheimat waren in het Ruhrgebiet begin jaren 60.

Verder gewoon genieten van de foto's...

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

evo

Bericht door evo »

Robert_N-Nm schreef:Verder gewoon genieten van de foto's...
Dat spreekt voor zich!

Mijn vraag was vanwege de vorm van de windbleche (nl woord?). Ik wist niet dat er DB loks waren die deze hoge nog hadden. Die 45 is een fraaie lok, ben ik ook voor aan het sparen :D

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Mooie foto's hoor. Alleen die gele diesel die moet je echt weatheren. Dit kan zo niet. De volgende keer dat je daar foto's van maakt moet je eerst zonnebrillen uitdelen ofzo... :P.

Verder erg mooi gemaakt. Echt mooie foto's. Van die 45-er kan ik ook echt wel genieten.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ja precies, daar moet echt even wat poeder tegenaan. Verder bevalt me dat ultiem ranzige sfeertje wat jij creëert erg goed! Leuk om weer eens een nieuw project hier te zien!

Afbeelding

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Ja ranzig maar schone treinen :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar wel een hel mooie scenery om briljante kiekies te maken
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 27 sep 2011 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Robert_N-Nm schreef:
Verder gewoon genieten van de foto's...

Robert
Hallo Robert.

Daar heb je volkomen gelijk in, ziet er nu al toppie uit ;)
Sucses met verder bouwen van al het mooie.
Prachtig sfeertje trouwens op die module :o
Geslaagt, ja :D

Martin de Deugd

FidOo

Bericht door FidOo »

Mooi gezicht robert. Ziet er heel cool uit zo overwoekerd. Was zelf ook met een proefstukje bezig en heb een v60 verweerd die daar zo maar eens achter gelaten zou kunnen zijn. Zou niet misstaan.
1317153941-picsay.jpg
1317153941-picsay.jpg (64.11 KiB) 3681 keer bekeken

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Rob Fongers

mooie Joost !!!

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Mijn gedachte was deze:
Afbeelding
(Bron: Finescale und mehr)

Niet op de spoordijk, die zit straks al voldoende onder de rotzooi, maar eerder aan een verhoogde kopzijlading of iets dergelijks. Uiteraard volledig verroest met zwartgeblakerde houtresten. (en een hoop groenzooi rond de wielbasis). Staat daar al een jaar of tig, nooit afgevoerd, en nu overgenomen als hangplek voor zwervers of de opgeschoten jeugd.

Afbeelding
De schade van een middagje Lochem (die grijs-oranje lok), zal morgen bij daglicht even zorgen voor betere foto's. H@ns het was weer gezellig.

Robert

Ron

Bericht door Ron »

Leuk idee, zo'n oude wagon.
Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.

gr. Ron

Ik rommel maar wat aan!

FidOo

Bericht door FidOo »

@ rob Thx.. deze is motorloos en dus afgeschreven, dus mooi testobject...

@ robert. Dat is idd een mooi idee. Wagon is zeer netjes. Maar dat hebben die jongens van finescale und mehr zowiezo wel goed voor elkaar.

Was een mooie foto reportage btw.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Ik ben zelf ook benieuwd, het is volgens mij nog best lastig om iets een uitgebrand uiterlijk te geven. Nou ja een verdere uitdaging.

Verders nog een paar foto's van het spotten.

Afbeelding
Afbeelding
LaMotta met trein wordt richting Beksheim gesleept, alwaar ze onder eigen kracht verder zal moeten. En op de terugweg mag de 216...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
...nog even een RE helpen vanaf Beksheim naar Dusseldorf HBf. Zo heeft deze oude dame (of minder eerbiedig, ouwe taart) een stevige werkdag achter de kiezen want normaal is ze vooral in het gebied rond Neuss HBf te vinden om daar te rangeren met goederenwagens.

Na al die foto's gaan we binnenkort maar weer aan de bouw verder, maar dit was even een mooi intermezzo. De plannen voor de volgende module beginnen zich ook al wat uit te kristalliseren.

Module 1: Inrit zijde Beksheim --> Ter hoogte van de vrachtwagen nog een paar kleine silo's en een kantoorgebouwtje, een paar hekken erom. Tja, een beetje industrie. Heel misschien nog een restant van de spooraansluiting die dit ooit bediend heeft. Deze is nu onderbroken want de moderniseringen rond het station hebben dit 4e spoor geofferd tbv een parkeerplaats.

Module 2: Stationsgebouwen en perron. Even de sporen langslopen.
Spoor 1: Stationsgebouw (Tannau, Noch) aan dit spoor. Niet meer in gebruik, beetje vervallen en schmutzig, graffiti erop. Omgeven door een weelderig tierende natuur en de nodige rommel. Spoor 1 zelf wordt nog maar sporadisch gebruikt.
Spoor 2: doorgaand verkeer. Tussen 1-2 geen bijzondere uitdossingen, tussen 2-3 het oude perron voor de treinen. Uiteraard met bijpassende rommel (bramenstruiken, papier/krantjes).
Spoor 3: stoppertjes. Modern perron, breed en hoog met zo'n rode kubus met een kaartjesautomaat. Strak daartegen een getrimde haag en dan gelijk een vers geasfalteerde parkeerplaats. Ah, zo heerlijk die moderne stations. Koud, guur en compleet sfeerloos.

Module 3: Samenkomen van spoor 1,2 en 3 in een driewegwissel (nieuwe ding van Peco). Spoor 1 loopt via een wissel wel door naar een verhoogde zijlading (en daarbij de oude parkeerplaats van het station zelf). Daar komt de uitgebrande wagen te staan. Ik denk persoonlijk nog aan een kleine overweg met spoorbomen (oud type) en de bekende andreaskruizen. Daarna een boog richting schaduwstation.

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Daad bij het woord (en ja, ook deze zijn nog ietwat aan de schone kant :? , komt goed ;) we gaan verder met de silo's (faller-setje 222207)

Afbeelding
Klik en das deel 1, het gaat snel. Even netjes uit de gietramen knippen met de zijkniptang en hoppa. Druppie secondelijm tussen de onderdelen en klaar is Robert

Afbeelding
En zoals te zien, twee maatjes. Leuk voor de variatie.

Afbeelding
De onderdelen van de silo zelf. Heel simpel en goed pas. Is iets wat we vooral bij Kibri zagen, maar klaarblijkelijk heeft men het trucje nu ook door bij Faller.

Afbeelding
Even hekjes maken voor bovenop de silo. En dat gaat vrij simpel met een bijgevoegd rond plastic onderdeel. Ok de hekjes blijven iets aan de ruime kant, maar dat laat zich in een later stadium wel aanpassen. En met secondelijm zitten ook de pootjes van deze hekjes straks muurvast op het dak van de silo.

Afbeelding
Kijk die zitten al. Wel voorzichtig zijn want er verbuigt zomaar iets.

Afbeelding
Bijna klaar, nog een klein onderdeel onder de toren plaatsen. Ook goed pas en dan de trapjes buigen met een speciaal hulpstukje. Beetje kracht en prima. Daarna een druppie secondelijm om alles aan elkaar te bevestigen (de trapjes bestaan feitelijk uit twee delen, de trap en de beveiligingskoker/schacht) en daarna aan de silo.

Conclusie: Faller heeft een leuk simpel kitte gemaakt en ook geleerd van de kritiek die de afgelopen jaren is gegeven. Zo zitten in dit kitte bijvoorbeeld geëtste trappen en handrails (ipv de gebruikelijke plastic meuk die meteen afbreekt) en is alles mooi pas. Scheelt een hoop gedoe. Ik geef het een 8.

Afbeelding
En zo zien de onbehandelde silo's er uit op Wieneshafen. In afwachting van enige betriebsverschmutzung.

Robert

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Zo, die zweedse Hector Rail is ver van huis :D

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

De LaMotta is een beetje een aparte lok, maar wordt in principe ingezet in Duitsland. De verbinding tussen Wanne-Eickel (D) naar Norrköping (SE) is de gebruikelijke route, en die eerste plaats ligt gewoon in het Ruhrgebiet. Hiermee is de lok dus eigenlijk niet misplaatst, sterker ze is ook al meermaals in Linz (AT) gesignaleerd, waar ze gewoon op eigen kracht is gekomen.

Robert

Ron

Bericht door Ron »

Mooi Die silo's. Heb ik ook net gekregen.

Nu lekker afwachten hoe jij ze viesmaakt, dan kan ik dat mooi afkijken. :D

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

De silo's zijn niet verouderd vandaag (misschien iets voor komende zaterdag). Ik heb wel even de laatste servo aangesloten (alleen de harstukpolarisatie nog) en ingesteld en ik heb de bovenleiding terug geplaatst op de module met een kleine aanpassing in de masten. Om meer exact te zijn is de Quertragewerk eraf gehaald en vervangen door een Rohrausleger in combinatie met een afspanmast aan spoor 1. Deze combinatie past beter. Enige werkje dat nog overblijft om de bovenleiding af te maken op de module is een bogenabzug in een van de bochten (heel misschien heb ik er twee nodig).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou hierbij dus een combinatie van het landschap met de sporen en de bovenleiding van de demo. Ziet er toch wel netjes uit, oké ook hier geldt dat de verouderingskwast er wel langs moet want het is te schoon. Overigens Hector LaMotta staat nu onder de draad, sweet 8-)

Robert

Spoor 9 mm

Bericht door Spoor 9 mm »

Hoi Robert,

Ziet er gaaf uit allemaal. Ga zo door.

Rob Fongers

Woowwwwwwwwww

Grtzz Rob

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Erg mooi zeg, leuk om te volgen

The Railroader

Bericht door The Railroader »

Ziet er erg mooi uit, ook leuke foto's met het bovenleidingstestrijtuig.

Fred The Railroader

piksov

Bericht door piksov »

Die bovenleiding wil ik ook!

Welk merk gebruik je precies? Viesmann?

In benader je binnenkort voor een onsite consult .....

Guus

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ja, koel, die silo's. Inderdaad even hard ander kleurtje geven en verouderen enzo, maar is een gaaf industrieel detail, zo bij je stationnetje.

Je plannen klinken ook goed. In wat voor omgeving ligt het geheel eigenlijk? (rand v/d stad, los dorpje etc...).

Puik werk, die bovenleiding. Ziet er solide uit.

Afbeelding

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

@Piksov
Bovenleiding is inderdaad Viessmann. Je bent welkom een keertje te komen kijken.

@Jeroen
Ik heb er eigenlijk maar weinig aandacht aan gegeven. Ik was niet echt van plan om veel bebouwing neer te zetten. Hiermee denk ik dat ik eigenlijk automatisch aan de rand van het dorpje zit. Verder wil ik graag een stevig oud-nieuw contrast erin dus er komt een modern perron met zo'n P&R parkeerplaats. Teveel plannen...

Robert

Gesloten