Pagina 3 van 3
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 06 jun 2012 18:44
door mdedeugd
Hallo Thieske.
Zo maar das echt mooi
Gaat er meer op lijken dat je er klaar voor bent.
Naam voor jou baan.
Das ThEb {Thieske Eisenbahn.}
Martin de Deugd
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 06 jun 2012 18:50
door Lemland
Prima zo, bouwen maar!
Bart
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 06 jun 2012 18:52
door FidOo
Goed plan met voor mij maar 1 opmerking. je rails ligt zoals je ziet ontzettend dicht op de randen.
1.1 dit is tricky als je net je duurste lok voorbij ziet komen en daarna 1 meter ziet snoekduiken omdat je blijft hangen met je trui o.i.d.
1.2 je kan er 0 scenery naast bouwen wat dan weer niet zo mooi oogt.
O der valt me nog iets op. die lokloods links daar eindigt het spoor in een wissel met geen mogelijkheid om de lok voorbij die wissel te laten rijden..
Ik vind persoonlijk die 3 losse spoortjes rechts van het station en die lokloods en die 2 industriespoortjes beetje te gek...
Ik zou die lokloods links laten schieten en daar die industrie dan wat verder door laten lopen. ziet er veel rustiger uit. en je hebt nog ruimte voor wat huizen enzo... is ook belangrijk..
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 06 jun 2012 20:35
door Thieske
ja dat was ik al van plan bij de loods en die 3 sporen heb ik ook al wat aangepast en gaan misschien nog weg, morgen heb ik te weinig tijd voor aanpassingen maar overmorgen genoeg, dan zet de afmetingen erbij en de locloods verplaatst naar rechts en iets uitgebreider industrie.
toch heel erg bedankt voor alle reacties. ik ga voor de tafel type 3 gebruiken maar het hout weet ik nog niet, iemand nog tips voor hout of onderbouw?
hij komt wel op de grond te staan.
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 08 jun 2012 14:22
door thijs07
Hier is de nieuwe update van mijn baanplan, ik heb alleen geen idee wat ik met het industriegebied links moet doen. iemand nog een idee?
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 08 jun 2012 17:24
door Thieske
ooh sorry nu lijkt het net alsof iemand anders dit voor mij heeft getypet, maar thijs07 de volgende keer wel even uitloggen als je bij mij bent geweest
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 09 jun 2012 08:54
door mdedeugd
Thieske schreef:
ik ga voor de tafel type 3 gebruiken maar het hout weet ik nog niet, iemand nog tips voor hout of onderbouw?
Hallo Thieske.
Type 3, wat bedoel je daarmee
Welke houtsoort er gebruikt wordt, dat is weer een keuze die je zelf maakt.
En hout en plaat is bij elke DHZ wel te koop.
Thieske schreef:
hij komt wel op de grond te staan.
Op wat voor soort ondergrond.?
Martin de Deugd
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 09 jun 2012 11:13
door Thieske
type 3 stond in het boek en is gewoon een tafel met latjes ertussen zonder plaat erop en het komt op een houten vloer te staan en er moeten iets van wieltjes omder zodat je het even weg kan schuiven om erachter bij te kunnen.
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 09 jun 2012 13:28
door mdedeugd
Hallo Thieske.
Ben boven aan het treinrijden, effe pauzetje ertussen.
En of er nog nieuws is op het forum.
Dank je wel voor jou uitleg.
Complimenten, collega.
Martin de Deugd
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 10 jun 2012 16:24
door Thieske
oke maar weet nog iemand een leuk industrie gebiedje links bij het station.
ik heb er al 2 wissels staan.
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 12 jun 2012 16:08
door Thieske
ik heb ergens gelezen dat in de helix de treinen beter rechts omhoog kunnen en links omlaag, maakt dat bij mijn baan veel uit? bijvoorbeeld dat er treinen niet door kunnen of bepaalde lengtes?
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 12 jun 2012 17:43
door Lemland
Het maakt wel uit maar een beetje. Bogen geven extra weerstand en bij hellingen is dat dus een tweede nadelige factor. Een krappere boog geeft meer weerstand dus als dubbelspoor omhoog gaat, is de binnenbocht (iets) lastiger.
Bart
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 12 jun 2012 18:14
door shoven
Meestal is het in de binnenbocht dalen omdat de buitenbocht meer meters per rondje is, en je daar dus een lager stijgingspercentage hebt, dus makkelijker klimmen. Bij het dalen is dat percentage een stuk minder boeiend.
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 12 jun 2012 18:48
door Thieske
dat wist ik al maar met hoeveel wagons zou je er dan bij mij op kunnen of moet ik daar de baan iets aanpassen?
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 17 jun 2012 21:08
door Thieske
ben inmiddels al bezig met de bouw van de baan, maar ik heb nog steeds geen idee voor het industriegebied. in het ontwerp heb ik de wissels al waar de industrie wil hebben.
het is wel fijn als ik het snel weet, misschien een rangeerterreintje met een paar fabrieks railsjes ernaast, maar ik heb geen idee hoe ik dat erin krijg.
iemand mog een idee?
Re: L-vormig plan van een amateur
Geplaatst: 20 jun 2012 12:55
door mdedeugd
Thieske schreef:ben inmiddels al bezig met de bouw van de baan, maar ik heb nog steeds geen idee voor het industriegebied. in het ontwerp heb ik de wissels al waar de industrie wil hebben.
het is wel fijn als ik het snel weet, misschien een rangeerterreintje met een paar fabrieks railsjes ernaast, maar ik heb geen idee hoe ik dat erin krijg.
iemand mog een idee?
Hallo Thieske.
Met alle plezier van de wereld.
.
Ik hou het simpel, en zou zo zeggen, wat jij wil, ga dat bouwen.
Leg op die plek eens wat spoor, gebouwtjes erbij.
Bekijk het eens op je gemak.
Vindt je het niks probeer dan eens wat ande variaties.
Zo ben ik met mijn baan ook steets bezig.
Niets is definitief, maar zo variabel als je zelf wil.
Martin de Deugd