Advies aanschaf goede Stoomlocomotief

Vraag maar raak!

spoor65

Re: Advies aanschaf goede Stoomlocomotief

Bericht door spoor65 »

Leuke rijtuigjes,
maar persoonlijk zou ik voor achter een BR50 of 52 eerder kiezen voor grotere 4 assen rijtuigen.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

In het merkbuch van '53 komen deze wagons niet meer voor. Ik kan in het beeldenarchief ook geen foto vinden van een BR50 of BR52 met dergelijke wagons.

Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm

evo

Bericht door evo »

Ik denk dat het de vraagsteller niet zozeer om te doen is om een realistische treinsamenstelling te maken. De genoemde 50 is nl. tp III en de rijtuigjes zijn II.
Overigens zijn er in tp III wel voorbeelden te vinden van BR50's in lokale treinen met 3 assige ombouwers en/of 2 assige rijtuigen.
Laatst gewijzigd door evo op 22 apr 2014 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
ouwerling

Bericht door ouwerling »

Hi,

Inderdaad Edwin, de spijker op z'n kop.
Gewoon omdat ik het leuk vind en op een bepaald traject op mijn baantje (zeg maar een ouderwetse trein op een toeristische route)

Wil eigenlijk dus een lok met tender, maar bij Flm zit dan de motor in de tender en daar hoor ik veel verschillende verhalen over, vooral tav rij eigenschappen en trekkracht.
Nu moet mijn stoomloc niet zo veel trekken (5 wagonnetjes), maar toch; het moet wel lekker rijden.

Dus overweeg ik ook deze:

Afbeelding
Iets minder imposant, maar motor in de ketel, af fabriek digitaal en ik lees goede verhalen over de rij eigenschappen (1:160 site).

Ideeën?

Groet

Jos

Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

FidOo

Bericht door FidOo »

Een waanzinnig mooi model, rijdt geweldig (ook de oude analoge versie). Trekkracht is gemiddeld, en R1 is af te raden!!!
Ik verwacht dat als je geen gekke stijging in je baan hebt, dat 5 van die wagons geen probleem vormt.
(overigens passen deze wagons meer bij de oudere tp2 loks maar laat je daardoor niet tegen houden, dit past wel beter als die br50/52)

En uit ervaring kan ik zeggen dat het analoge model zeer goed rijdt en zeer eenvoudig digitaal te maken is.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

joep-N

Bericht door joep-N »

Aaaah de BR62 (ook wel eens de kleine BR01 genoemd). Heb hem zelf onlangs nog in Gouda gekocht en hij is echt de moeite waard !
Mooie stoere Einheitslok .

Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails

JanCK

Bericht door JanCK »

Ja, deze past zeker beter bij je personenwagonnetjes dan een BR50 of 52. De BR62 was een tenderloc voor personentreinen. Dat de tijdperken niet helemaal overeen komen, het gaat om een museumlijntje en daar mag je in principe doen wat je wilt. Lijkt me een goede keus. En hij is weliswaar kleiner dan die BR50 en 52, maar met ruim 17 m nog altijd behoorlijk imposant.
Groet,
Jan

Plaats reactie