Boppard

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo, nu dus de 66 perfect blijkt te rijden, meteen maar even een klein fotootje ervan geplaatst. Hij heeft zeker 2 jaar niet op mijn baan gereden. Even de draaistellen en asjes aanpassen en hoppa: rijden met dat kadaver!

Afbeelding

Helemaal top.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3691
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Boppard

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Dus het kadaver is officieel weer uit de mottenballen. ;)


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Jeroen schreef:Nouja, de 139 rijdt niet met de 6-assige ertswagons. Dat doet alleen de 151, en tegenwoordig ook de 189 (in dubbeltractie). De 4 assige wagons worden getrokken door praktisch van alles.......of ze in die wagons ook enkel alleen maar erts gooien weet ik eigenlijk niet. Zou natuurlijk geen reet uit moeten maken.
Nou dat is niet waar. :o :o :o

Het heeft alles met aslast te maken. of je een wagon met 6 assen of 4 assen belaad maakt een aanmerkelijk verschil. Aangezien Erts over het algemeen 4 tot 6 keer zo zwaar is als kolen kan je dus bij een zelfde trein lengte met 6 assen meer Erts vervoeren als met 4 assen. Een kolen wagon is tot de nok gevuld met 4 assen en procentueel dus beter beladen als Erts wagon waar maar een beetje meer ingaat als een kolen wagon. Omgedraaid is het evenredig dat het volume in een ertswagon beter wordt benut als in een kolenwagon.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

Dank voor de uitleg professor Rob!! :lol:



Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Boppard

Bericht door Vincent »

iemand moet er verstand van hebben waarom niet onze goede oude schipper.

mvg vincent


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Kijk! Daar hebben we wat aan. :ugeek: Mysterie opgelost dus.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Zo, vandaag maar een beetje zitten rijden. En plannen zitten maken. Bij wijze van test toch maar eens de rondvaartboot bij het dorpje gelegd als proef. Immers, sinds tijden begint het dorpje nu een klein beetje vorm aan te nemen. En bij de kleinere dorpjes in het Rijndal komt vaak zat zo'n rondvaartboot. Misschien toch maar wél doen....zal er morgen eens een fotootje van posten. In ieder geval ga ik dat -typische Rijndalding- wel weer eens afbouwen, want dat heb ik nog lang niet voor elkaar! :)

Paar fotootjes van het rijden dan maar. De BR 185.2 heb ik maar eens vanaf een nieuwe fotospot weten te platen. Mijn camera staat dan echt ongeveer in de 'struiken'. :)

Afbeelding

En natuurlijk mijn Class 66. Die is ook zo lang weggeweest.

Afbeelding

Nog maar een fotootje dan. Met een lange containertrein onderweg langs de Rijn. Blijft toch wel een bijzonder ding!

Afbeelding

Zo. Nu nog beetje schilderen enzo.....

J


Afbeelding

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Boppard

Bericht door Jerome »

En ja hoor, je hebt weer aan het kwijlen gekregen :lol:

Mooi hoor Jeroni

Greetz, Jeromi 8-)


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Affen Gijl man :mrgreen: :mrgreen:

Jij hebt je basic op de scenery ik meer op het rijden. Maar kortom het maakt niet uit we hebben allebei (we zijn er maar 2 van velen) ons plezier ;) ;) Maar toch hebben Ron en mij weer in nw dimensies getrokken


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Prachtige platen weer hoor Jeroen!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Dankjewel, boys! Altijd leuk om te lezen dat de foto's gewaardeerd worden.

Gisteren weer eens naar de W'tjes geweest te Arnheim. Ik moest weer wat supplies hebben voor dit deel van de baan. En waar kom ik weer mee thuis?

Afbeelding

Ik leer het ook nooit. Maar nice zijn ze wel! Passen uitstekend in een gemengde goederentrein. Ze zijn nog wel een beetje plastickig......snel eens veranderen.

Afbeelding

Ook heb ik wat dingen gekocht voor het pleintje en de biertuin: poppetjes, lantaarns, partytenten en dat soort spul. Nu staat het er nog niet, maar ik ben er -as we speak- al mee bezig.

Afbeelding

Uiteindelijk heb ik besloten om toch nog een dikke eyecatcher te bouwen bij Boppard: de rondvaartboot gaat er toch komen. Aan een aanlegsteiger in het dorpje. Uiteindelijk is dit ding natuurlijk wel typisch Rijndal. Maar hier in het dorp gaat ie ook wel passen, letterlijk en figuurlijk. Eerst wilde ik hem aan de rechterkant hebben, maar dat was geen gezicht. Nu afbouwen (kut-bouwpakket werkelijk! :evil: Niks past!) en lampjes erin. Preisertjes.

Preisertjes?

Afbeelding

:? ....pfff...

Ohja, ook de scene maar even mét boot...althans, even voor het idee.

Afbeelding

Nou, dan ga ik maar vast beginnen. Lekker klieren. Heerlijke hobby ook!

J


Afbeelding

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Boppard

Bericht door Quintin »

Hey Hey

Ben online ;) ziet er goed uit kerel ben trouwens druk bezig voor je ik heb goede hoop.

Tot snel grt

Quintin



FidOo
Berichten: 5719
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Boppard

Bericht door FidOo »

Hey J.

Mooi bootje indeed! Beetje groot wel. Zou hem niet vast zetten. voor t geval dat ie nog keertje afvaart!

Had nog ff vraagje. Jij gebruikt ook die woodlands-ballast. Is dat ook die grijze kleur zoals bij Denfeld? Of toevallig een ander kleurtje?


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Hee Jeroen,

Vind dat die ketels wel een scheven smoel trekkuhh :lol: :lol: :lol:

Maar als ik zo kijk moet die Goethe wel kunnen en van het pleintje kwijl ik :oops: :oops:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3022
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Boppard

Bericht door Ron »

Oefff, daar gaat je werkruimte :o
Het is in geen geval een raar gezicht die boot daar.
Complimenten voor je stenen plein, wat een prachtgezicht. Zeker dadelijk met alle bierdrinkende preisertjes erop.

gr. ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

FidOo schreef:Hey J.

Mooi bootje indeed! Beetje groot wel. Zou hem niet vast zetten. voor t geval dat ie nog keertje afvaart!

Had nog ff vraagje. Jij gebruikt ook die woodlands-ballast. Is dat ook die grijze kleur zoals bij Denfeld? Of toevallig een ander kleurtje?
Als ik er nu zo een paar keer naar kijk vind ik die boot wel kunnen, zeker van een wat verder perspectief.

Woodlands-ballast......nee, ik geloof niet dat ik dat ooit heb gebruikt. De grijze ballast die ik heb kan best van Woodlands zijn, dat weet ik niet. Maar verder heb ik Deko-Sand gebruikt, 2 kleuren, van Heki. Dat hoef je dan ook niet meer te verouderen.....

@Quentin,

kerel, mooi man! Top dat je online bent hiero.

@Ron, Rob, (het illustere klusduo :lol: :lol: )

dankjewel! Het pleintje was wel een klotewerk, maar ik vind het resultaat ook mooi. Zeker omdat het zelfbouw is. Nu nog beetje levendig maken met poppetjes en weet ik veel.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Boppard

Bericht door Jos »

Die wagons waren wel goedkoop zeker? Ze zijn helemaal doorgezakt :mrgreen:
Preisertjes zelf verven........... pfffffffffffff......... waar begin je aan ;)

Mooi pleintje geworden trouwens.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Boppard

Bericht door Rob Fongers »

Jos,

Dat zie je verkeerd :lol: :lol: Dit zijn geen betalende passagiers en worden vertroetelt door de stewardessen in Cancun :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3680
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Boppard

Bericht door maarten »

Wauw, dat pleintje is wel erg mooi geworden zeg!

De boot (schip?) oogt wel wat groot/massaal op de foto, maar wellicht dat dat in het echt anders is. Daarnaast moet ie natuurlijk nog gewaterlijnd worden.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Boppard

Bericht door Hookies »

Misschien geeft een overzichtsfoto van de hele baan een beter beeld van de grootte van de rondvaartboot?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

rene_k
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 jun 2010 20:08

Re: Boppard

Bericht door rene_k »

Wat is dat plein mooi geworden.

Die boot past wel bij het geheel. De Rijn is ten slotte ook geen beekje ;)


Groet,

René
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Langzaam maar zeker groeit het dorpje in de details. Daar ga ik niet de hele tijd foto's van maken, want ik vind het leuker de boel te presenteren als het ware op het moment dat het +- klaar is. Het kost in ieder geval veel tijd met die bierbankjes....

Roberto is afgelopen tijd ook weer eens langsgeweest. Na de nodige digitale perikelen had Boppard weer een paar nieuwe kostgangers! Alsof er gebouwd wordt.......

Afbeelding

Afbeelding

Gaaf dingetje, eigenlijk....niet mijn epoche, maar dat geeft niks. Gewoon lollig modelletje.

Afbeelding

Ook werd er vanuit de spoorwegen bekeken of het nog loonde de Hunsrückbahn van bovenleiding te voorzien.....

Afbeelding

Afbeelding

Helaas vertikte ook Robert het om voor mij 'even' die 120 Preiserleute te schilderen.....de hond.... :lol:
Nog maar even een mooie foto van een van de -naar mijn idee- stoerste loks in zijn collectie :lol: op mijn baan!

Afbeelding

Weiter so.

J


Afbeelding

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Boppard

Bericht door Quintin »

Nice Kerel , ziet er weer goed uit !

Heb net de soldeerbout neergelegd het wordt wat ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Boppard

Bericht door Jeroen »

Aha! Braaf :geek: :geek:

Ben erg benieuwd, Quentin! Ik ben nu nog even bezig met de eerste poppetjes.....ook de boot, daar wil ik morgen eens aandacht aan gaan besteden!

J


Afbeelding

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Boppard

Bericht door Quintin »

Ja het gaat lekker is een klusje maar dan heb je ook wat 8-)

Succes met schilderen kerel, ben ook nog beetje aan het schilderen huisje nummer zoveel :? hahaha

De boot dat wordt hem , was wel een draak om te bouwen of niet?


Plaats reactie