Mijn baan: Sankt Georgen.
Re: Mijn baan: Sankt Georgen.
Hi William.
Strak werk weer allemaal. Ik ben zeer benieuwd hoe de baan er uit gaat zien als je met groenzooi aan de gang gaat. Dan gaat de boel pas echt leven!
J.
Strak werk weer allemaal. Ik ben zeer benieuwd hoe de baan er uit gaat zien als je met groenzooi aan de gang gaat. Dan gaat de boel pas echt leven!
J.
Je bent niet de enige die benieuwd is als we aan het 'groenen' gaan
Dat het dan nog meer gaat leven geloof ik graag.
Moet eerst nog een paar kleine puntjes oplossen/afmaken voordat we aan het volgende hoofdstuk kunnen beginnen.
Groeten,
William
Dat het dan nog meer gaat leven geloof ik graag.
Moet eerst nog een paar kleine puntjes oplossen/afmaken voordat we aan het volgende hoofdstuk kunnen beginnen.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Zoals aangegeven er moeten nog een paar dingen gedaan worden voor we ook kunnen gaan 'groenen'.
Een van die dingen is dat er nog wat gaten gedicht moeten worden. Helaas was het gaas dat ik had te weinig en dus hebben we nieuwe gekocht en een stuk op de baan gemaakt.
Verder moest er nog wat verlichting geplaatst worden en dus moest alles weer los gemaakt worden, om deze aan te kunnen sluiten.
Enige tijd geleden vond iemand dat ik zo netjes werkte, maar dat is dus niet altijd zo Onderstaand zegt genoeg lijkt mij.
En iets later zie je er niets meer van
Nu alles weer aansluiten en wederom rijden/testen.
Groeten,
William
Een van die dingen is dat er nog wat gaten gedicht moeten worden. Helaas was het gaas dat ik had te weinig en dus hebben we nieuwe gekocht en een stuk op de baan gemaakt.
Verder moest er nog wat verlichting geplaatst worden en dus moest alles weer los gemaakt worden, om deze aan te kunnen sluiten.
Enige tijd geleden vond iemand dat ik zo netjes werkte, maar dat is dus niet altijd zo Onderstaand zegt genoeg lijkt mij.
En iets later zie je er niets meer van
Nu alles weer aansluiten en wederom rijden/testen.
Groeten,
William
Eerst even testen of de verlichting het nog doet. We hebben de laatste straatverlichting geplaatst, de perronverlichting en nog een lichtmast tegenover de goederenloods:
En daarna weer rijden dus
Na de diesel- en stoomlocs zijn nu dus de elektriche locs aan de beurt. Wel wat vreemd: locs die rijden zonder bovenleiding
It's magic, of beter: Gewoon omdat het kan!
En omdat het rijden goed gaat/testen is goed gegaan en de verlichting goed is hebben we de bovenste plaat - eindelijk - vast gezet. En daarna dus een eerste begin gemaakt met het vastzetten van het gaas aan de voorkant.
Groeten,
William
En daarna weer rijden dus
Na de diesel- en stoomlocs zijn nu dus de elektriche locs aan de beurt. Wel wat vreemd: locs die rijden zonder bovenleiding
It's magic, of beter: Gewoon omdat het kan!
En omdat het rijden goed gaat/testen is goed gegaan en de verlichting goed is hebben we de bovenste plaat - eindelijk - vast gezet. En daarna dus een eerste begin gemaakt met het vastzetten van het gaas aan de voorkant.
Groeten,
William
En in eens gaat het hard
Begint "af" te raken William
Mvg,
Ad
Begint "af" te raken William
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
nette baan William
en wat ook wel even gezegd mag worden
de afwerking van de voorkant van je baan is ook heel netjes
Gr Andy
en wat ook wel even gezegd mag worden
de afwerking van de voorkant van je baan is ook heel netjes
Gr Andy
Voorkant van de baan netjes?
Welnee, fantastisch!
Een verademing om dat te zien.
Allemaal een mooie week toegewenst.
Welnee, fantastisch!
Een verademing om dat te zien.
Allemaal een mooie week toegewenst.
Rijden op accu net zoals ze in Arnhem proberen om de trolley op accu's te laten rijden over 10 km.William schreef:Na de diesel- en stoomlocs zijn nu dus de elektrische locs aan de beurt. Wel wat vreemd: locs die rijden zonder bovenleiding
Vooral Michiel is hier laaiend enthousiast over.
Vind dat je best redelijk netjes bouwt, mijn vrouw vindt het bij mij ook altijd een zooitje.
Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Dank weer voor de lovende woorden.
Heb wel gemerkt dat het grote nadeel van netjes werken is dat je er wel twee keer zo lang over doet (opzoeken, wat doen, daarna weer opruimen en dat iedere keer weer). Maar het einde komt inderdaad in zicht. Strak moet ik nog een ander hobby gaan zoeken
We gaan ondertussen dus maar rustig verder. Heb net de laatste stukken rails vastgezet, dus binnenkort kunnen we ook weer rijden.
Groeten,
William
Heb wel gemerkt dat het grote nadeel van netjes werken is dat je er wel twee keer zo lang over doet (opzoeken, wat doen, daarna weer opruimen en dat iedere keer weer). Maar het einde komt inderdaad in zicht. Strak moet ik nog een ander hobby gaan zoeken
We gaan ondertussen dus maar rustig verder. Heb net de laatste stukken rails vastgezet, dus binnenkort kunnen we ook weer rijden.
Groeten,
William
Hoi William,
Jouw werk begint een mooi resultaat op te leveren. Rustig aan, anders komt de baan nog af ook.
Groet Bren
Jouw werk begint een mooi resultaat op te leveren. Rustig aan, anders komt de baan nog af ook.
Groet Bren
Het duurt even, maar dan heb - beter: krijg - je ook wat
De rails ligt inmiddels ook vast en de laatste aansluitingen m.b.t. de 'ringleiding' ook.
Alles rijdt/doet het goed en momenteel zijn we weer het gaas aan het 'vlechten'.
Ik mag wel op gaan passen, straks moet ik een andere hobby gaan zoeken
Groeten,
William
De rails ligt inmiddels ook vast en de laatste aansluitingen m.b.t. de 'ringleiding' ook.
Alles rijdt/doet het goed en momenteel zijn we weer het gaas aan het 'vlechten'.
Ik mag wel op gaan passen, straks moet ik een andere hobby gaan zoeken
Groeten,
William
Gelukkig gaat het toch niet zo hard en hoef ik dus nog geen andere hobby te zoeken
Het gaas zit, aan de voorkant, helemaal vast en daarna zijn we bezig geweest met allemaal kleine dingen waar je later niet zo heel veel meer van ziet: bedrading vast zetten, labellen en wat hout plaatsen aan de achterkant. Dit om e.e.a. vast te zetten maar ook om straks de plaat op te bevestigen (door afstand creëer je meer diepte).
Hier een foto van de voorkant:
En eentje van de achterkant:
En zo zie je er helemaal niks meer van. Waar doen we het eigenlijk voor?
En tot slot nog een tweetal rij-foto's. En ja daar moet nog e.e.a. vastgezet worden!:
groeten,
William
Het gaas zit, aan de voorkant, helemaal vast en daarna zijn we bezig geweest met allemaal kleine dingen waar je later niet zo heel veel meer van ziet: bedrading vast zetten, labellen en wat hout plaatsen aan de achterkant. Dit om e.e.a. vast te zetten maar ook om straks de plaat op te bevestigen (door afstand creëer je meer diepte).
Hier een foto van de voorkant:
En eentje van de achterkant:
En zo zie je er helemaal niks meer van. Waar doen we het eigenlijk voor?
En tot slot nog een tweetal rij-foto's. En ja daar moet nog e.e.a. vastgezet worden!:
groeten,
William
Mooi William,
Binnenkort het gaas dicht maken?
Binnenkort het gaas dicht maken?
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Dat is wel de bedoeling, maar voordat dat gaat gebeuren moet er eerst nog wat anders gebeuren (we doen dus echt ons best om er maar zo lang mogelijk over te doen ):
De nietjes en spijkertjes voorzien van een laagje verf. Dit om te voorkomen dat ze gaan roesten en dat dit later zichtbaar is.
Groeten,
William
De nietjes en spijkertjes voorzien van een laagje verf. Dit om te voorkomen dat ze gaan roesten en dat dit later zichtbaar is.
Groeten,
William
je denkt ook overal aan. Ik gebruik trouwens nietjes om het gaas vast te zetten en daaroverheen tegellijm: vooralsnog geen roestplekjes.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
Hi William,
Oog voor detail, en je denkt overal aan. Ehm, als je geen sneeuwlandschap voor ogen hebt lijkt het mij niet nodig te doen hoor. Heb punaises, spijkers, nietjes, alles onder gips zitten en dit is alweer modelbaan #3 en nergens last van roestplekjes. Roest het wel? Je ging je gips toch wel verven.....
J.
Oog voor detail, en je denkt overal aan. Ehm, als je geen sneeuwlandschap voor ogen hebt lijkt het mij niet nodig te doen hoor. Heb punaises, spijkers, nietjes, alles onder gips zitten en dit is alweer modelbaan #3 en nergens last van roestplekjes. Roest het wel? Je ging je gips toch wel verven.....
J.
Hoi William ,
ziet er al goed uit op de foto's .
Maar op foto 4 zie ik een knik na de wissel of is dat vertekening van de foto ??
En net wat Jeroen zegt was hier ook hoor ,je schildert de ondergrond toch eerst voor gras dat je er maakt '
m.v.g. Sjaak
ziet er al goed uit op de foto's .
Maar op foto 4 zie ik een knik na de wissel of is dat vertekening van de foto ??
En net wat Jeroen zegt was hier ook hoor ,je schildert de ondergrond toch eerst voor gras dat je er maakt '
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
De afgelopen week even nergens aan gedacht (lees: treinbaan), was druk met het sneeuwlandschap in Italië.
De ondergrond verf ik inderdaad, maar de nietjes en spijkertjes zitten op deze ondergrond waar weer een volgende laag over gaat. We nemen geen enkel risico: de spijkertjes en nietjes inmiddels geverfd en dus binnenkort de volgende laag.
De knik is waarschijnlijk een vertekening. En ik moet misschien iets minder nadenken
Groeten,
William
De ondergrond verf ik inderdaad, maar de nietjes en spijkertjes zitten op deze ondergrond waar weer een volgende laag over gaat. We nemen geen enkel risico: de spijkertjes en nietjes inmiddels geverfd en dus binnenkort de volgende laag.
De knik is waarschijnlijk een vertekening. En ik moet misschien iets minder nadenken
Groeten,
William
En weer een stukje verder. Of beter: we smeren steeds meer dicht
Het stukje tussen de goederenloods en het hotel/restaurant is dicht en links vooraan is ook een eerste stuk dicht gemaakt.
En omdat het mooi weer hebben we de grond achter de brandweerkazerne omgeploegd en is er wat grond gestort bij het baanwachtershuisje.
Plaatjes zeggen meestal meer dan woorden dus bij deze.
Eerst nog even een plaatje van een tunnelportaal. Deze was nog niet gereed,omdat de bovenplaat nog los was. Nu deze vast zit kan deze afgemaakt worden.
Maar eerst moet de klei nog even drogen voor we kunnen schilderen.
Hier de 'omgeploegde' grond achter de brandweerkazerne. Hier komen waarschijnlijk enkele schapen. Koeien is niet handig want het ligt iets te ver voor de boer om twee keer per dag te gaan melken (ja ik weer het ik denk te veel na )
Het stukje tussen de goederenloods en hotel/restaurant:
En hier een overzichtsfoto van de baan, waarop te zien is dat links vooraan ook een eerste stuk is dicht gemaakt:
Groeten,
William
Het stukje tussen de goederenloods en het hotel/restaurant is dicht en links vooraan is ook een eerste stuk dicht gemaakt.
En omdat het mooi weer hebben we de grond achter de brandweerkazerne omgeploegd en is er wat grond gestort bij het baanwachtershuisje.
Plaatjes zeggen meestal meer dan woorden dus bij deze.
Eerst nog even een plaatje van een tunnelportaal. Deze was nog niet gereed,omdat de bovenplaat nog los was. Nu deze vast zit kan deze afgemaakt worden.
Maar eerst moet de klei nog even drogen voor we kunnen schilderen.
Hier de 'omgeploegde' grond achter de brandweerkazerne. Hier komen waarschijnlijk enkele schapen. Koeien is niet handig want het ligt iets te ver voor de boer om twee keer per dag te gaan melken (ja ik weer het ik denk te veel na )
Het stukje tussen de goederenloods en hotel/restaurant:
En hier een overzichtsfoto van de baan, waarop te zien is dat links vooraan ook een eerste stuk is dicht gemaakt:
Groeten,
William
-
William,
Dat kleine tunnel portaaltje is wel weer goed gelukt. Het heeft de indruk dat er alleen erg kleine loks doorheen kunnen maar dat zal wel goed getest zijn
De overzicht foto geeft ook de omvang van de baan weer, mooie compacte baan .
mvrgr Bob
Dat kleine tunnel portaaltje is wel weer goed gelukt. Het heeft de indruk dat er alleen erg kleine loks doorheen kunnen maar dat zal wel goed getest zijn
De overzicht foto geeft ook de omvang van de baan weer, mooie compacte baan .
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Roestende nietjes en spijkertjes heb je alleen bij gips en niet bij cement houdende producten zoals tegellijm.
Lekker bezig en gaat mooi worden!
Inderdaad lijkt het tunnelportaal aan de kleine kant, of is dit optisch bedrog?
Groeten bren
Inderdaad lijkt het tunnelportaal aan de kleine kant, of is dit optisch bedrog?
Groeten bren
Wordt je echt niet knettergek van dat blijven krassen? Anders moet je die ondervloer-platen van de Gamma kopen. Dat krast een heel stuk makkelijker!
J.
J.
Dank voor de reacties.
Er is inderdaad over de tunnel nagedacht, maar niet goed genoeg. Zo is de tunnel te laag voor bovenleiding. Al heb ik hem ooit wel iets verhoogd (tunnel was namelijk nog lager). Maar de huidige treinen kunnen er prima door:
En of ik niet knettergek wordt van al dat krassen?
Ja, maar gekker dan dat we nu zijn kunnen we bijna niet worden
En we willen natuurlijk wel alles een beetje in dezelfde stijl hebben/houden en dus ...
Tada: Weer een stukje muur
Maar we hebben meer gedaan. Zo zijn de rails geschilderd en is er in het 'tussenstuk' grind gestort.
En we hebben weer een stuk dichtgesmeerd met zagemeel. De kleur is deze keer lichter dan de andere stukken. Vermoed dat dit komt omdat ik deze keer iets meer gips bijgevoegd heb. Maar daar zie je straks/later niets meer van.
En omdat het zonnetje er zo mooi op stond, er even een trein bijgezet (laatste foto).
Groeten,
William
Er is inderdaad over de tunnel nagedacht, maar niet goed genoeg. Zo is de tunnel te laag voor bovenleiding. Al heb ik hem ooit wel iets verhoogd (tunnel was namelijk nog lager). Maar de huidige treinen kunnen er prima door:
En of ik niet knettergek wordt van al dat krassen?
Ja, maar gekker dan dat we nu zijn kunnen we bijna niet worden
En we willen natuurlijk wel alles een beetje in dezelfde stijl hebben/houden en dus ...
Tada: Weer een stukje muur
Maar we hebben meer gedaan. Zo zijn de rails geschilderd en is er in het 'tussenstuk' grind gestort.
En we hebben weer een stuk dichtgesmeerd met zagemeel. De kleur is deze keer lichter dan de andere stukken. Vermoed dat dit komt omdat ik deze keer iets meer gips bijgevoegd heb. Maar daar zie je straks/later niets meer van.
En omdat het zonnetje er zo mooi op stond, er even een trein bijgezet (laatste foto).
Groeten,
William
Ziet er perfect uit.
Baan begint steeds dichter te worden, nog even en je kan met groenzooi beginnen.
gr. Ron.
Baan begint steeds dichter te worden, nog even en je kan met groenzooi beginnen.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!