Feliz Navidad
Marelburg leeft nog maar de bouwer is na deze feestdagen wel wat aangekomen

hiks.
Na een drukke maand met feestdagen en verjaardagen is er weinig tijd geweest voor de modelbaan maar daar komt nu verandering in met een goede 2 weken vakantie!!!!! heerlijk.
Het word hoog tijd dat ik de baan weer eens laat rijden en daar ga ik morgenavond dan ook mee beginnen. Allereerst ga ik de ruimte uitmesten en opruimen en daarna de baan weer installeren. Voordat er gereden kan worden heb ik nog wel wat aan te passen, zo komt er een serviceluik aan de rechterzijde en heb ik twee wissels en twee gebouwen electrisch aan te sluiten. Ook moet er een voorsein en een paar relais gerepareerd worden en moet ik wat aanpassingen maken aan de SP4 stabelisatieprints om inschakelstoringen te voorkomen.
Er si dus nog wel wat werk te verrichten maar dan kan ik wel eindelijk weer gaan rijden. Ik wil de baan graag gereed hebben voor het geval Marelburg word opgeroepen voor de beursgang. Er staat al weer eea op de planning voor 2013
Niet geheel onbelangrijk is dat Marelburg volgende week word uitgebreid met een Piko G1206 loc in Husa uitvoering. Deze erg mooie loc gaat rangeerwerk verrichten in het station en mag hij de reinigingstrein gaan trekken bestaande uit een tomix en een reinigingswagen.
Nu denk je wat heb ik eraan, nou de aanpassingen en vooral het rijden zal weer live te zien zijn via de chatsite webcam van MC de Spoorstaaf. Ik hoor je al zeggen, leuk maar met die flut webcam zie ik helemaal niks. Nou daar is nu lekker verandering in gekomen. Ik heb vanaf vrijdag de beschikking over een stabiele wifi verbinding en nog beter: Een HD 1080p webcam met motioncapture. Hopelijk zal het beeld op de cam nu scherp en helder zijn zonder schokkerige beelden.
Er gaat dus weer eea gebeuren, hoe het verder gaat met de scenery, wees niet gevreesd. Dat gaat gewoon door. Zodra alles weer rijd pak ik dat wederom op. Er is al een bestelling geplaatst bij ledbaron voor een lading Led's zodat ik verder kan gaan met o.a. lantaarnpalen en verkeerslichten
Zat te doen dus..... word vervolgt
Groetjes Martin