Gisteren de knoop doorgehakt i.v.m. de virtuele melders op de baan. Kan er nog steeds niet aan wennen dat alles door elkaar gegooid wordt door treinen met K*T decoders waarvan de memory niet is uit te schakelen en dan weer spontaan gaan rijden als de spanning weer op de baan komt.
Buiten dat was er teveel niet gedetecteerd naar mijn zin zodat het af en toe ook gebeurde dat een trein op de stopmelder stond en zijn contact verloren had deze al in het volgende blok werd weergegeven. E.e.a. is op te lossen om het blok vrij te geven op de volgende stopmelder. Echter na dit geprobeerd te hebben werd het trein verkeer voor mij nogal negatief beïnvloed wat een mooi geregelde treinenloop in de weg stond.
Dus ik heb me weer het nodige werk op de hals gehaald om alle diode secties, dus niet gedetecteerd
, nu van stroomdetectie te voorzien. Zodat eigenlijk de gehele baan gedetecteerd is als het achter de rug is. Tevens worden de wissels ook meegenomen in de detectie zodat deze eerder vrij gegeven kunnen worden als eerst. De Servo decoders uit de test serie van Karst Drenth moeten echter nog wat gemodificeerd worden omdat ze een klein verbruik hebben wat de bezetmelder laat reageren. Bij de nw serie van Wim Ros is dit probleem inmiddels opgelost
Voorlopig denk ik met 32 punten, 2 S88SD16, uit te kunnen komen en heb er nog ca 12 in reserve. dus totaal 48.