Pagina 25 van 38
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 18 aug 2019 22:10
door Merijn
Pfoe, mooi man! Wat een enorme baan en een hoop mooie treinen. Leuk thema, dat ondergrondse station!
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 19 aug 2019 09:06
door Robert_N-Nm
Zeg Martin, ik zie een kiosk/wachtruimte, bankjes om op te zitten en vele preisertjes.
Maar ik mis eigenlijk spuuglelijke vuilnisbakken met recycling optie, vertrekstaten, rolstoellift, gratis krantenbakken (en bijbehorend zwerfvuil), een paar idioten met een fiets en misschien nog wel belangrijker bordjes zoals spoor1 a/b/c.
Verder een zeer indrukwekkend stukje kartonbouw.
MvG
Robert
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 22 aug 2019 16:49
door martindomburg
Je hebt helemaal gelijk Robert, dat staat zeker op de verlanglijst om nog te doen
Maar wil eerst met de bovenbouw An de slag, iets met handen jeuken en tijdgebrek
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 22 aug 2019 23:28
door martindomburg
Vanavond maar een beetje aan het rijden geweest. Was ok wel weet eens lekker! Uiteraard het en een ander gefilmd.
Als eerste heb ik mijn beide ICM stellen ingeregelt en toegevoegd aan de modelbaan.
Vervolgens mijn langste sleep in ere hersteld. 4 Class 66 locs in multitractie met een sleep tankcontainer wagens van ruim 2,5 meter.
Heerlijk gezicht al zeg ik het zelf. Nog 3 stammen en dan heb ik 80% rijden. De rest blijft voorlopig in de kast. Dat komt wel als het scenerydeel rijdend is.
Zo en nu weer focus op het werk, zaterdag weer Houten. Nu al zin in!!!
Groetjes
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 23 aug 2019 07:42
door Ron
Volgens mij is het rijdend materiaal op de baan zetten al een dagtaak
Maar het ziet er wel ontzettend stoer uit.
Spreek je zaterdag.
gr. Ron
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 23 aug 2019 09:46
door Michiel
Inderdaad heerlijk stoer! Leuk filmpje.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 23 aug 2019 11:14
door Ad_M
Gaaf Martin
Echt een Wauw factor zo'n sleep!!!
Het eerste filmpje (ICM) geeft bij mij een fout op meerdere machines / computers
Hebben anderen hier ook last van?
Mvg,
Ad
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 23 aug 2019 11:15
door Sandopie
Ja. Ik ook.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 23 aug 2019 11:29
door Ad_M
Hier een werkende link, vriendelijk dank naar ander forum
Toch het mooiste materiaal om voorbij te zien gaan
Mvg,
Ad
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 23 aug 2019 12:17
door martindomburg
Vreemd, hier doen ze het gewoon.
Tnxs voor het delen!!!
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 30 aug 2019 07:38
door enderscw
Mooi gezicht hoor zo’n lange sleep. (Kunnen de preisertjes nu langs de eerste hulp nadat er 4x een zware diesel door de tunnel zijn gereden
Wouter
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: De doorbraak
Geplaatst: 30 aug 2019 09:05
door martindomburg
Mogen ze best proberen, ze zitten vastgelijmd door het fijnstof
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 08 sep 2019 19:13
door martindomburg
We hebben een nieuwe mijlpaal bereikt!!! Schellenbach Schaduw is nu defnitief gereed. Dat was hij toch al? Ja in feite wel maar nu staan ook de puntjes op de spreekwoordelijke "i".
Wat hebben we bereikt:
1. De laatste tijd ben ik veel betrokken geweest bij de ontwikkeling van iTrain 5. Door een nieuwe feature is het mogelijk om bij de in- en uitgangen van stations aan te geven welke blokken voorkeur hebben. Hierdoor heb ik de "trechterfunctie" kunnen realiseren waarbij treinen nu niet meer tussen de schaduwlagen pendelen, maar op volgorde van laag naar hoog zich naar de scenery bewegen. Treinen die vanuit de scenery komen zullen naar de onderste laag gaan.
2. Er word vollop getest met een nieuw concept, de iTrainPC. Dit is gebaseerd op de nieuwe Raspberry Pi4 welke krachtig genoeg is om een baan zoals Schellenbach te bedienen. En dat werkt uitstekend!!! Maar we zijn er nog niet, ondanks dat de aansturing perfect gaat en de pc maar 30% word belast zijn we aan het zoeken naar een oplossing om de grafische processor te verlichten. Die draait, maar op 1 van de 4 kernen waardoor muisbewegingen niet vloeiend verlopen als de baan draait. Maar als dat lukt dan breng ik met DTS een low budget computer voor iTrain op de markt. Zo klein dat hij gewoon onder de baan kan of achter je monitor, geen gedoe meer met laptops, desktops en überhaupt windows. Dus geen last van traag wordende computers, virusscanners etc. Gewoon starten, iTrain draaien en weer afsluiten. We gaan nog even door met testen, als Schellenbach goed draait, zal hij overal goed werken
20190828_151416 by
Martin Domburg, on Flickr
3. Alle nare overgangen, hobbels en andere probleemgevallen zijn opgelost. Uiteraard zullen er vanzelf wel weer nieuwe problemen komen. Maar voor nu rijd alles perfect!
Ik heb er ook een filmpje van gemaakt:
Ook heb ik de laatste dagen weer wat nieuws toegevoegd aan de collectie:
De RB Munchen rijtuigen van Arnold:
20190828_222045 by
Martin Domburg, on Flickr
20190828_222036 by
Martin Domburg, on Flickr
We kunnen nu eindelijk het schaduwstation loslaten en verder gaan bouwen aan de scenery. Hier gaan we als eerste verder met een omwenteling van 1,5 laag
Word vervolgd, hopelijk met bouwupdates dit keer.
Groetjes
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 08 sep 2019 19:50
door piksov
hmm, 't is nog niet eens 1 april, maar Domburg Trein Support toont al de nieuwe 3 rails van minitrix met puntkontakten ...
Ik moest even nadenken, maar ik denk dat je een stukje Marklin testspoor hebt liggen ....
Anyway ....
Dat van die raspi4 klinkt wel heel erg leuk... ik wil graag weten of jullie dit gaat lukken, succes in ieder geval!
Guus
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 08 sep 2019 19:58
door martindomburg
Whahaha, Ja zelfs TT en Z ligt er
Via ons FB kanaal en nieuwsbrief volgens trouwens updates omtrent de pi4 ontwikkelingen
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 08 sep 2019 21:03
door Nico Essers
Ziet er goed uit Martin. De RaspBerry vindt ik zeer interessant, mijn MacMini heeft kuren en valt steeds uit.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 09 sep 2019 08:21
door Michiel
Gefeliciteerd met de afwerking van je schaduwstation. Om het allemaal goed te krijgen is geen sinecure en machtig om te zien dat het nu allemaal goed rijdt. Kan je je nu helemaal toewijden aan de bovenbaan. Laat je maar eens goed gaan!
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 09 sep 2019 16:04
door geertvt
WoW, kan er geen genoeg van krijgen. Bedankt voor de update. Lekker bezig!
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 10 sep 2019 09:15
door Hans
Martin
Wat een enorme baan. En wat rijdt alles mooi.
Geweldig.
m.vr.gr.
Hans
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 10 sep 2019 15:49
door Folkert van Wijk
Indrukwekkend allemaal.
en, ja kom nu maar op met de XPS, (kippen)gaas, gips, huisjes boompjes en beestjes...
Trouwens, wat wij opvalt naast dat het een enorme baan is, is het geluid dat al die helix klimmende en dalende treinen maken.
Is dat alleen op de video, of in het echt ook zo?
En ga je de boel nog een beetje isoleren voor het geluid?
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 10 sep 2019 15:54
door martindomburg
Bedankt allemaal, ja heb er al veel zin in. Als alles nog goed gaat met mijn schoonvader (die ligt momenteel op zijn sterfbed) hoop ik woensdagavond wat te kunnen doen. De helixdelen liggen al klaar
Folkert van Wijk schreef: ↑10 sep 2019 15:49
Indrukwekkend allemaal.
en, ja kom nu maar op met de XPS, (kippen)gaas, gips, huisjes boompjes en beestjes...
Trouwens, wat wij opvalt naast dat het een enorme baan is, is het geluid dat al die helix klimmende en dalende treinen maken.
Is dat alleen op de video, of in het echt ook zo?
En ga je de boel nog een beetje isoleren voor het geluid?
Ja is achteraf best wel wat herrie. Maar ik ga hier nu niets meer aan doen. Een ontwerpfout welke acceptabel is. Scheelt wel, als er zoveel rijd maakt het geheel al een beste herrie. En je hoort tenminste dat er wat rijd
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 10 sep 2019 16:02
door sjoef
Martin, sterkte voor jullie......
Jos
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 10 sep 2019 16:34
door Sandopie
Martin,
Ook namens mij heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke periode.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 10 sep 2019 18:22
door Maurits71
martindomburg schreef: ↑08 sep 2019 19:13
.
`
2. Er word vollop getest met een nieuw concept, de iTrainPC. Dit is gebaseerd op de nieuwe Raspberry Pi4 welke krachtig genoeg is om een baan zoals Schellenbach te bedienen. En dat werkt uitstekend!!! Maar we zijn er nog niet, ondanks dat de aansturing perfect gaat en de pc maar 30% word belast zijn we aan het zoeken naar een oplossing om de grafische processor te verlichten. Die draait, maar op 1 van de 4 kernen waardoor muisbewegingen niet vloeiend verlopen als de baan draait. Maar als dat lukt dan breng ik met DTS een low budget computer voor iTrain op de markt. Zo klein dat hij gewoon onder de baan kan of achter je monitor, geen gedoe meer met laptops, desktops en überhaupt windows. Dus geen last van traag wordende computers, virusscanners etc. Gewoon starten, iTrain draaien en weer afsluiten. We gaan nog even door met testen, als Schellenbach goed draait, zal hij overal goed werken
Groetjes
zullen we de uitdaging aangaan
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Tijd voor de Scenery
Geplaatst: 10 sep 2019 18:34
door martindomburg
Challenge accepteer Maurits
@De rest, bedankt. Hij is nog maar 53, veel te vroeg.