Lemland, 250 x 150 cm
Re: Lemland
Vandaag binnen gekregen van Shapeways: 121 duiven...
Gaan we tzt gebruiken in onder andere Lemstad. Heel klein (een duifje is 1x2 mm schat ik) maar mooi gedetaileerd, weer heel anders dan onze wat logge grote vogels van een paar weken terug.
Bart
Gaan we tzt gebruiken in onder andere Lemstad. Heel klein (een duifje is 1x2 mm schat ik) maar mooi gedetaileerd, weer heel anders dan onze wat logge grote vogels van een paar weken terug.
Bart
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 12 jun 2009 10:06
Re: Lemland
Hmmmm
moet gelijk aan een horrorfilm denken Birds, waren alleen andere vogels.
Maar zonder gein, leuke baan zijn jullie aan het maken. Het zal wat zijn om ze op hun plaats te krijgen.
Mvg
Richard
moet gelijk aan een horrorfilm denken Birds, waren alleen andere vogels.
Maar zonder gein, leuke baan zijn jullie aan het maken. Het zal wat zijn om ze op hun plaats te krijgen.
Mvg
Richard
-
- Berichten: 3215
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Lemland
Hallo,
Dat zijn er nog al wat, komen die allemaal op de markt plaats te zitten?
Bob
Dat zijn er nog al wat, komen die allemaal op de markt plaats te zitten?
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Lemland
Dat hebben we vanavond aangepakt. En de kabel vonden we te dik, dat is nu een dunne draad geworden. Daarom zijn er vanavond een nieuwe generator gemaakt. En gelijk ook een (echte N-schaal) compressor. Dit is het bouwpakket: twee kasten, vier wielen, een staafje en twee onderstellen.maarten schreef: Die generator is een erg leuke vondst, maar in mijn ogen lijkt ie wel wat op een compressor.
De onderstellen zijn lasercut karton, het is alleen een kwestie van los snijden. De chassisbalken zijn ongeveer 2 mm breed.
Die plakken we onder de kasten: links de generator, rechts de compressor.
De uiteinden van het staafje omgebogen,
Losgeknipt en voorzichtig door het karton van het onderstel gedrukt.
Dan de kasten geverfd. De generator wordt mooi rood.
En de compressor donkerblauw.
De machineonderdelen krijgen een metaalkleur.
Dan worden de wielen op een stukje plakband geplakt en geverfd. Zo kan je makkelijker verven en raak je ze niet kwijt.
Wielen gemonteerd:
Daana met een naald onderdelen van de generator (en compressor) roestbruin gemaakt. Daarna krijgen ze allebei een uitlaatje op de huif.
De compressor kreeg ook een gedeukt kenteken (wit want een aanhanger).
De generator staat achter de huizen te wachten tot hij aan gaat.
Een nieuwe stroomdraad voert naar de bouwlamp.
Overzicht van de plaatsing van de twee nieuwe apparaten:
En als de avond valt en de generator aan gaat, zien we de compressor beschenen door de bouwlamp.
Bart
Re: Lemland
Wat lache zeg! Mooi details. De tijd heeft qua ontwikkeling niet stilgestaan bij N-spoor rommel.
BTW, goeie tip van die plakband. Ga ik direct toepassen.
J.
BTW, goeie tip van die plakband. Ga ik direct toepassen.
J.
Re: Lemland
Helemaal super!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Lemland
Vanavond maakte ik een avondwandeling door het bos en ik hoorde een trein naderen in de tunnel onder Davyberg. Tussen de bomen door zag ik deze tevreden reiziger.
Bleek dat de BR628 een grote beurt had gehad waardoor hij weer prima rijdt en juist voor het eerst een bezoek bracht aan het voltooide Davydorp.
Een bewonertje begroet de reizigers.
Blijft toch een leuk gezicht, een trein mét binnenverlichting.
Bart
Bleek dat de BR628 een grote beurt had gehad waardoor hij weer prima rijdt en juist voor het eerst een bezoek bracht aan het voltooide Davydorp.
Een bewonertje begroet de reizigers.
Blijft toch een leuk gezicht, een trein mét binnenverlichting.
Bart
Re: Lemland
mooi treinstel, die wil ik zelf ooit ook nog eens hebben. Mag ik vragen wat voor lampjes en evt slepers je hebt gebruikt? ziet er erg netjes uit.
groeten,
Jeroen
Jeroen
Re: Lemland
Slepers zijn standaard, verlichting en decoders zijn door Meijer & Blessing ingebouwd. Passagiers heb ik later zelf toegevoegd.
Bart
Bart
Re: Lemland
Inderdaad mooi treinstel.
Echter ik heb er een met een tussenrijtuig en die heeft zelfs moeite met m'n 2% helix.
Dus erg strek is ie niet.
Misschien eens kijken of er wel slipbandjes onder zitten en zo ja die vervangen.
Dus ik gebruik hem liever alleen op het vlakke.
Groet
Jos
Echter ik heb er een met een tussenrijtuig en die heeft zelfs moeite met m'n 2% helix.
Dus erg strek is ie niet.
Misschien eens kijken of er wel slipbandjes onder zitten en zo ja die vervangen.
Dus ik gebruik hem liever alleen op het vlakke.
Groet
Jos
Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V
Re: Lemland
Ik denk dat je dan een BR 614 hebt ipv de bovenstaande BR 628. De BR 614 is zowiezo wat zwaarder en met tussenrijtuigen erbij kan het wat teveel worden.ouwerling schreef:Inderdaad mooi treinstel.
Echter ik heb er een met een tussenrijtuig en die heeft zelfs moeite met m'n 2% helix.
Dus erg strek is ie niet.
Misschien eens kijken of er wel slipbandjes onder zitten en zo ja die vervangen.
Dus ik gebruik hem liever alleen op het vlakke.
Groet
Jos
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Lemland
Deze is ook niet zo sterk hoor, we hebben behoorlijke hellingen en dat gaat net. Vanuit stilstand in de helix is een hele klus. Het is het zwakste gemotoriseerde materieel wat we hebben. En stroomopname is ook matig, hij heeft ook het meeste last van bijv. vuil. Waardoor het stel al een poos terzijde stond. Maar wel een geinig ding voor het lokale verkeer.
Bart
Bart
Re: Lemland
Dit is dat kantelding toch? Ik heb er een thuis liggen. Hier heb ik 2 draadjes tussen de bakken gemaakt zodat de stroomafname gedeeld wordt. Dit helpt al echt al heel wat.
Ik heb de draden lang genoeg gehouden zodat de trein gewoon in zn doosje terug kan.
Ik heb de draden lang genoeg gehouden zodat de trein gewoon in zn doosje terug kan.
Re: Lemland
Nee, dat is weer de BR 610.FidOo schreef:Dit is dat kantelding toch? Ik heb er een thuis liggen. Hier heb ik 2 draadjes tussen de bakken gemaakt zodat de stroomafname gedeeld wordt. Dit helpt al echt al heel wat.
Ik heb de draden lang genoeg gehouden zodat de trein gewoon in zn doosje terug kan.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Lemland
nou ja... kantelen of niet, de tip werkt ook voor niet kantelende treinstellen..
Dus misschien (voor zover je dat nog niet gedaan had) de stroomafname delen van de treinstellen.
8 assen is meer als 4..
Dus misschien (voor zover je dat nog niet gedaan had) de stroomafname delen van de treinstellen.
8 assen is meer als 4..
Re: Lemland
Het idee is idd goed, hoewel het nu in onderhoud wel makkelijk is dat de bakken los kunnen. Toch eens kijken naar lakdraad en een visueel aantrekkelijke manier van doorverbinden.
Bart
Bart
Re: Lemland
Nu het drukker wordt met verkeer in Davydorp, wordt het nodig gevonden om de boel met borden te regelen. De zijstraat van de Stationsstraat (bij het afvalparkje) is nu verboden voor auto's. Maar met de fiets mag je er gelukkig nog in.
Bij het station geldt nu een stopverbod.
En bij de dorpspomp is nu duidelijk aangegeven dat de Stationsstraat dood loopt.
Bart
Bij het station geldt nu een stopverbod.
En bij de dorpspomp is nu duidelijk aangegeven dat de Stationsstraat dood loopt.
Bart
Re: Lemland
Vanaf vanmiddag gaan we zagen en hameren aan de houten constructie om het nieuwe tracé van de tunnel mogelijk te maken. Daarom: afdekken maar weer...
Bart & Lem
Bart & Lem
Re: Lemland
Kurk & rails leggen.
De helling is helaas net iets te steil voor ons dieselstel, dus daar moeten we mee aan slag.
Lem & Bart
De helling is helaas net iets te steil voor ons dieselstel, dus daar moeten we mee aan slag.
Lem & Bart
Re: Lemland
Vandaag post uit de VS:
Met daarin héél veel héle kleine klinknagels voor onze brug.
Bart
Met daarin héél veel héle kleine klinknagels voor onze brug.
Bart
Re: Lemland
wel lastig klinken zo klein ??
gr rien
ps bouw ze
gr rien
ps bouw ze
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Re: Lemland
Dankzij info van Jeroen heb ik vanavond de juiste verf voor de Lemstadbrug gevonden (camouflageverf groengrijs van 't Stilleven) dus komend weekeinde kan ik los met de brugdelen.
Eerste taak morgen wordt het voorzichtig doorzagen van 1 deel in het midden, zodat ik twee volledige boogbruggen heb en twee halve. Daarna moet ik iets verzinnen om 1 van de doorgezaagde kanten (die dan dwarsspanten en zo mist) weer te fatsoeneren.
Vanavond heb ik op basis van veel plaatjes van internet en mijn favoriete (Struyk en vd Veen) bruggenboek een klinknagel plan gemaakt. Ik heb ook een telling gemaakt, om te zien wat ik kan gebruiken. Het zijn er veel meer dan ik had geschat: ik heb op dit moment een voorraadje van 18360 nagels... In de planning heb ik gekeken naar waar komen de connecties? Hoe zit het aan elkaar, wat is een beetje logisch? En hoe zet dat er uit vanuit de verschillende hoeken (waaronder preiser perspectief).
Op basis van het plan ga ik komend weekeinde alle klinknageltjes aanbrengen. Dat wordt spannend, heb niet zo veel ervaring nog met dit soort oppervlakte decals. En de bruggen zijn gesoldeerd en dat zie je wel, de verbindingen zijn soms wat dikker en daarop plakken, dat kan wel lastig worden. Als dat allemaal klaar is, wordt de boel gespoten in genoemde kleur. Ik hoop dat dat genoeg dekt om de donkere kleur van de nagels te laten verdwijnen zonder dat het relief te verliezen. En daarna volgt het roesten, misschien nog hier en daar een vogel met goede stoelgang etc.
Genoeg te doen dus!
Tot over achtienduizend nagels,
Bart
Eerste taak morgen wordt het voorzichtig doorzagen van 1 deel in het midden, zodat ik twee volledige boogbruggen heb en twee halve. Daarna moet ik iets verzinnen om 1 van de doorgezaagde kanten (die dan dwarsspanten en zo mist) weer te fatsoeneren.
Vanavond heb ik op basis van veel plaatjes van internet en mijn favoriete (Struyk en vd Veen) bruggenboek een klinknagel plan gemaakt. Ik heb ook een telling gemaakt, om te zien wat ik kan gebruiken. Het zijn er veel meer dan ik had geschat: ik heb op dit moment een voorraadje van 18360 nagels... In de planning heb ik gekeken naar waar komen de connecties? Hoe zit het aan elkaar, wat is een beetje logisch? En hoe zet dat er uit vanuit de verschillende hoeken (waaronder preiser perspectief).
Op basis van het plan ga ik komend weekeinde alle klinknageltjes aanbrengen. Dat wordt spannend, heb niet zo veel ervaring nog met dit soort oppervlakte decals. En de bruggen zijn gesoldeerd en dat zie je wel, de verbindingen zijn soms wat dikker en daarop plakken, dat kan wel lastig worden. Als dat allemaal klaar is, wordt de boel gespoten in genoemde kleur. Ik hoop dat dat genoeg dekt om de donkere kleur van de nagels te laten verdwijnen zonder dat het relief te verliezen. En daarna volgt het roesten, misschien nog hier en daar een vogel met goede stoelgang etc.
Genoeg te doen dus!
Tot over achtienduizend nagels,
Bart
Re: Lemland
Achtienduizend klinknagels... Je bent een held!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.