De bouw van Stadt Schellenbach: Depot Stadt Schellenbach
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Zijn we weer met een update, er zit een lange tijd tussen de updates door het drukke werk. Maar ik probeer elke week een avondje te knutselen. En ik ben zeker wel weer een eind opgeschoten.
Inmiddels heb ik de linker aansluitsporen van het Schellenbach Haubtbahnhof gelegd en ben ik druk bezig met het aansluiten van de blokken hiervan:
20191208_220554 by Martin Domburg, on Flickr
De bochten zijn direct al verkant, waar ik precies straks het tunnelportaal ga plaatsen is nog even sterk afhankelijk hoe het depot eruit komt te zien.
20191201_165654 by Martin Domburg, on Flickr
20191201_165709 by Martin Domburg, on Flickr
De kabels hier hebben nu nog een bindrug om ze bij elkaar te houden, maar inmiddels is de spiroband binnen en zal ik de bundels straks omwikkelen hiermee.
Het gaat voorspoedig en als de blokken zijn aangesloten en ingeregeld kan de bovenplaat er definitief op. Dan kan ik beginnen met het leggen van de stationssporen en de wisselstraten. Daar heb ik al veel zin in. Het doel is dat ik zomer 2020 dit gereed ga hebben. Dan kan ik me gaan focussen op het stoomdepot. Daar heb ik een leuke uitdaging want er is nog geen draaischijfbesturing naar mijn smaak. De besturing van DinaSys is buiten spel door het faillisement van PicommiT, en het huidige Ferrotronics is naar de info die ik heb ook uitgespeelt momenteel. Dan is er nog de DigiKeijs DR5052 maar deze kan weer niet met Dinamo gecombineerd worden.
Ik speel nu met de gedachten om zelf een draaischijfbesturing te ontwikkelen, voorwaarden zijn dat die compatibel met Dinamo en DCC moet zijn. Maar vooral positieterugmelding, traploos draaien en een digitale brug met geluid en licht. Het is niet onmogelijk en dan ben ik al verkocht. Nu hopen dat het financieel haalbaar zal zijn om dit te ontwikkelen. Ik hoop hier de komende maanden duidelijkheid over te krijgen.
Ook komt er binnenkort een nieuwe centrale van Dinamo met een dubbele bus, dus een verdubbeling van de capaciteit. Ik krijg binnenkort de eerste test exemplaar van VPEB om te testen. Ik ga dit hard nodig hebben want als het station klaar is dan zit er al 1 bus helemaal vol. En ik heb nog een depot, industrie en klein dalstation te maken
Er is ook wel weer wat toegevoegd aan het treinbestand:
20191208_220146 by Martin Domburg, on Flickr
Brawa Twindexx set met BR 147.5 van Arnold
20191208_220152 by Martin Domburg, on Flickr
20191208_220157 by Martin Domburg, on Flickr
20191127_133733 by Martin Domburg, on Flickr
Piko V221 met geluid
De Twindexx ziet er erg gaaf uit, heeft veel functies digitaal en alle wagens zijn Next18 voorbereid. Zo kan je de verlichting schakelen, koersborden, cabinelicht, groot licht en rangeerlicht gebruiken. Wel zijn de wagen wat gevoelig in de bochten, maar dat zijn we gewend van Brawa.
De Piko heeft me goed verrast, mooi geluid en goede rijeigenschappen.
ZO dat was het wel weer even voor nu, zodra de bovenplaat erop kan meld ik me weer
Groetjes Martin
Inmiddels heb ik de linker aansluitsporen van het Schellenbach Haubtbahnhof gelegd en ben ik druk bezig met het aansluiten van de blokken hiervan:
20191208_220554 by Martin Domburg, on Flickr
De bochten zijn direct al verkant, waar ik precies straks het tunnelportaal ga plaatsen is nog even sterk afhankelijk hoe het depot eruit komt te zien.
20191201_165654 by Martin Domburg, on Flickr
20191201_165709 by Martin Domburg, on Flickr
De kabels hier hebben nu nog een bindrug om ze bij elkaar te houden, maar inmiddels is de spiroband binnen en zal ik de bundels straks omwikkelen hiermee.
Het gaat voorspoedig en als de blokken zijn aangesloten en ingeregeld kan de bovenplaat er definitief op. Dan kan ik beginnen met het leggen van de stationssporen en de wisselstraten. Daar heb ik al veel zin in. Het doel is dat ik zomer 2020 dit gereed ga hebben. Dan kan ik me gaan focussen op het stoomdepot. Daar heb ik een leuke uitdaging want er is nog geen draaischijfbesturing naar mijn smaak. De besturing van DinaSys is buiten spel door het faillisement van PicommiT, en het huidige Ferrotronics is naar de info die ik heb ook uitgespeelt momenteel. Dan is er nog de DigiKeijs DR5052 maar deze kan weer niet met Dinamo gecombineerd worden.
Ik speel nu met de gedachten om zelf een draaischijfbesturing te ontwikkelen, voorwaarden zijn dat die compatibel met Dinamo en DCC moet zijn. Maar vooral positieterugmelding, traploos draaien en een digitale brug met geluid en licht. Het is niet onmogelijk en dan ben ik al verkocht. Nu hopen dat het financieel haalbaar zal zijn om dit te ontwikkelen. Ik hoop hier de komende maanden duidelijkheid over te krijgen.
Ook komt er binnenkort een nieuwe centrale van Dinamo met een dubbele bus, dus een verdubbeling van de capaciteit. Ik krijg binnenkort de eerste test exemplaar van VPEB om te testen. Ik ga dit hard nodig hebben want als het station klaar is dan zit er al 1 bus helemaal vol. En ik heb nog een depot, industrie en klein dalstation te maken
Er is ook wel weer wat toegevoegd aan het treinbestand:
20191208_220146 by Martin Domburg, on Flickr
Brawa Twindexx set met BR 147.5 van Arnold
20191208_220152 by Martin Domburg, on Flickr
20191208_220157 by Martin Domburg, on Flickr
20191127_133733 by Martin Domburg, on Flickr
Piko V221 met geluid
De Twindexx ziet er erg gaaf uit, heeft veel functies digitaal en alle wagens zijn Next18 voorbereid. Zo kan je de verlichting schakelen, koersborden, cabinelicht, groot licht en rangeerlicht gebruiken. Wel zijn de wagen wat gevoelig in de bochten, maar dat zijn we gewend van Brawa.
De Piko heeft me goed verrast, mooi geluid en goede rijeigenschappen.
ZO dat was het wel weer even voor nu, zodra de bovenplaat erop kan meld ik me weer
Groetjes Martin
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Dat ziet er weer allemaal profi uit, Martin, top!
Hoe kom je eigenlijk straks bij je rails die langs de muur liggen?
Hoe kom je eigenlijk straks bij je rails die langs de muur liggen?
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Ook daar word aan gedacht Alto, op verschillende pagina's in dit draadje leg ik uit dat ik ervoor zorg dat ik straks overal goed bij kan
Ik kan overal met mijn handen straks gewoon bij en de risicovolle plekken worden uitneembaar.
Ik kan overal met mijn handen straks gewoon bij en de risicovolle plekken worden uitneembaar.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Mooi die Twindexx en de vorderingen op je baan!
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Martin,
Vraagje over die Twindexx, geeft een bak licht zo te zien, wat verbruikt die nou aan stroom?
Groet
Ronald Meijer
Vraagje over die Twindexx, geeft een bak licht zo te zien, wat verbruikt die nou aan stroom?
Groet
Ronald Meijer
N-scale / Fleischmann Piccolo en Peco 55 rails / Thema grensstreek Nederland/Duitsland / Intellibox/ HSI-s88-USB / WinDigiPet 2021
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
MIjn baan Arnhegen: viewtopic.php?f=14&t=7120
Filmpjes van de baan
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Die twindex ziet erg gaaf uit! Misschien dat ik dan toch nog voor de regio DB versie ga.
Ik zie de kopbak, maar is de kap niet goed aangedrukt of die kier standaard.
Gr,
Wouter
Ik zie de kopbak, maar is de kap niet goed aangedrukt of die kier standaard.
Gr,
Wouter
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Die kier is standaard (en mist bij het voorbeeld uiteraard wel)
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Mooi ding hoor. Maar begrijp ik nu goed dat in elke wagon een eigen decoder moet?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Moet niet, mag wel. Zonder decoder brand alles gewoon constant. De stuurwagen is wel slim om te doen wanr dan heb je schakelende koersborden en cabinlichten enzovoort.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Eehh Martin,
Er wordt door Brawa gewaarschuwd dit niet te doen deze analoge rijtuigen te plaatsen op digitale baan.... brandt door namelijk
Gr Bjorn
Er wordt door Brawa gewaarschuwd dit niet te doen deze analoge rijtuigen te plaatsen op digitale baan.... brandt door namelijk
Gr Bjorn
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Ok, dat wist ik niet.
Maar ik vind dat ook weer vreemd. Klinkt mij meer als een verkooppraatje namelijk.
Als hij wel geschikt is voor een analoge trafo die ondanks een effectieve voltage van 16V, gewoon een piek kan leveren van 24V (De led's gebruiken die piek spanning) lijkt het mij sterk dat een digitale spanning dit kan veroorzaken. Ook zie ik geen vreemde techniek op de printplaten die de spanning niet aan zou kunnen.
Maar het zou kunnen dat de rijtuigen ook een analoge spanning niet volhouden, dan is het wel plausibel wat Brawa zegt.
Maar bij mij zitten er overal functiedecoders in, ga het ook niet testen hoor.
Groetjes
Maar ik vind dat ook weer vreemd. Klinkt mij meer als een verkooppraatje namelijk.
Als hij wel geschikt is voor een analoge trafo die ondanks een effectieve voltage van 16V, gewoon een piek kan leveren van 24V (De led's gebruiken die piek spanning) lijkt het mij sterk dat een digitale spanning dit kan veroorzaken. Ook zie ik geen vreemde techniek op de printplaten die de spanning niet aan zou kunnen.
Maar het zou kunnen dat de rijtuigen ook een analoge spanning niet volhouden, dan is het wel plausibel wat Brawa zegt.
Maar bij mij zitten er overal functiedecoders in, ga het ook niet testen hoor.
Groetjes
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Nee,
Dit keer geen verkooppraatje we hadden ff 1 op de digitale baan staan en ging kort daarna uit en gaf kortsluiting....Opengemaakt en ja toch een brandluchtje er bij ....gelukkig met de next 18 deed ie het weer had het ff heeeel erg warm.
Groetjes Bjorn
Dit keer geen verkooppraatje we hadden ff 1 op de digitale baan staan en ging kort daarna uit en gaf kortsluiting....Opengemaakt en ja toch een brandluchtje er bij ....gelukkig met de next 18 deed ie het weer had het ff heeeel erg warm.
Groetjes Bjorn
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Gelukkig hebben Martin en Steven een digitale baan.
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Dan moet je er wel dus de next 18 in plaatsen !!!
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
waarom? op een analoog aangestuurde baan ligt de spanning gewoon hoger dan op een digitale baan, omdat je nu toevallig geen decoder in de rijtuig drukt, word de baan echt niet analoog van, en komt er dus ook niet te veel sap naar de lampjes. of heeft dit misschien te maken met de oudere centrales, die nog hogere spanning af gaven dan de tegenwoordig nieuwere centrales?
want dat vraag ik mij dan af, aangezien dat meer problemen kan geven idd.
mvg
Freddy.
want dat vraag ik mij dan af, aangezien dat meer problemen kan geven idd.
mvg
Freddy.
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Zou kunnen zijn dat de voorbereide print niet tegen de blokgolf gelijkspanning kan.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Freddy, miscchien begrijp ik je verkeerd.spoor65 schreef: ↑14 dec 2019 16:52 waarom? op een analoog aangestuurde baan ligt de spanning gewoon hoger dan op een digitale baan, omdat je nu toevallig geen decoder in de rijtuig drukt, word de baan echt niet analoog van, en komt er dus ook niet te veel sap naar de lampjes. of heeft dit misschien te maken met de oudere centrales, die nog hogere spanning af gaven dan de tegenwoordig nieuwere centrales?
want dat vraag ik mij dan af, aangezien dat meer problemen kan geven idd.
mvg
Freddy.
Maar het gaat hier om een analoge rijtuig (zo worden ze geleverd!) die je op een digitale baan zet met een eigen interne print die alleen bedoelt is voor analoog.
Als je deze op een digitale baan gaat zetten gaat ie koken cq in vlammen op. Daarom dus mijn opmerking als je hem op een digitale baan zet next 18 erin !!!
Heb het niet verder over analoge baan ....
Gr Bjorn
Laatst gewijzigd door Debvd op 14 dec 2019 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Denk het ook Martin, na 5 sec was het al klaarmartindomburg schreef: ↑14 dec 2019 17:03 Zou kunnen zijn dat de voorbereide print niet tegen de blokgolf gelijkspanning kan.
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Komt omdat er op de analoge dummu stekker een condensator zit die parallel over de stroomafname zit die als buffer functioneerd. Als je deze condensator er af soldeerd dan kan je hem wel analoog op een digitale baan zetten. Is uitgebreid op 1zu160 over gediscussieerd.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Dat verklaard een boel. Tnxs voor de bijdrage Joost!!!
Hier heeft zojuist de eerste trein naar het nog te bouwen Haubtbahnhof gereden!!!! Binnenkort verslag.
Hier heeft zojuist de eerste trein naar het nog te bouwen Haubtbahnhof gereden!!!! Binnenkort verslag.
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Bjorn, ok, duidelijk, ik zat wat te hersenspinnen waardoor het zou komen.
Niet dat ik deze toch wel erg mooie rijtuigen en/of treinstel zal aanschaffen, past niet in mijn tijdperk, maar meer met het idee, stel dat ze eens met voor mij relevant materiaal komen, met ook dit systeem.
Maar blijft het idd wel vreemd, dar brawa dit materiaal zo verkoopt.
mvg
Freddy
Niet dat ik deze toch wel erg mooie rijtuigen en/of treinstel zal aanschaffen, past niet in mijn tijdperk, maar meer met het idee, stel dat ze eens met voor mij relevant materiaal komen, met ook dit systeem.
Maar blijft het idd wel vreemd, dar brawa dit materiaal zo verkoopt.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Het is inderdaad vreemd dat een fabrikant hier geen rekening mee houd, aan de andere kant zo zorg je er wel voor dat men decoders koopt.
Hier vanavond lekker bezig geweest. Ik heb de toeritsporen naar het hoofdstation in gebruik genomen en eindelijk reed de eerste trein naar boven toe:
Toen dat klaar was en getest kon de bovenplaat even tijdelijk gelegd worden. Ik moet eerst de wisselstraat en het baanplan tekenen. Ik kan zo al het overtollige hout wegzagen. De open stukken worden afgedekte met XPS hardschuim, dat is mooi ligt en zo kan ik makkelijk bij de onderliggende sporen in de rechterhoek.
20191214_225658 by Martin Domburg, on Flickr
De wisselstraat paste redelijk met wat ik in anyrail had getekend, alleen de onderste sporen voor goederentreinen kreeg toch andere vorm. De gebogen wissel klopt dus niet met de geometrie van AnyRail. Het voordeel is nu wel dat ik een derde spoor kan leggen voor de goederentreinen. Nu zijn er twee parkeersporen en een doorrijdspoor.
20191214_225709 by Martin Domburg, on Flickr
De blauwe lijntjes zijn de sporen. Perronlengtes zijn 150 cm lang
De perrons vielen me in eerste instantie wat tegen, ik heb de Faller ICE perrons maar die zijn een stuk lager dan ik had verwacht. Ik denk dat ik die wat ga verhogen.
Maar zover ben ik nog niet, ik mis voor de rechter wisselstraat en het depot nog wat wissels. Die ga ik bestellen. In de tussentijd kan ik de bochten en de rechter wisselstraat aftekenen en dan het hout op maat zagen. Vervolgens kurk erop en defenitief monteren.
En dan weer heeel veeeeeel draadjes......
Groetjes Martin
Hier vanavond lekker bezig geweest. Ik heb de toeritsporen naar het hoofdstation in gebruik genomen en eindelijk reed de eerste trein naar boven toe:
Toen dat klaar was en getest kon de bovenplaat even tijdelijk gelegd worden. Ik moet eerst de wisselstraat en het baanplan tekenen. Ik kan zo al het overtollige hout wegzagen. De open stukken worden afgedekte met XPS hardschuim, dat is mooi ligt en zo kan ik makkelijk bij de onderliggende sporen in de rechterhoek.
20191214_225658 by Martin Domburg, on Flickr
De wisselstraat paste redelijk met wat ik in anyrail had getekend, alleen de onderste sporen voor goederentreinen kreeg toch andere vorm. De gebogen wissel klopt dus niet met de geometrie van AnyRail. Het voordeel is nu wel dat ik een derde spoor kan leggen voor de goederentreinen. Nu zijn er twee parkeersporen en een doorrijdspoor.
20191214_225709 by Martin Domburg, on Flickr
De blauwe lijntjes zijn de sporen. Perronlengtes zijn 150 cm lang
De perrons vielen me in eerste instantie wat tegen, ik heb de Faller ICE perrons maar die zijn een stuk lager dan ik had verwacht. Ik denk dat ik die wat ga verhogen.
Maar zover ben ik nog niet, ik mis voor de rechter wisselstraat en het depot nog wat wissels. Die ga ik bestellen. In de tussentijd kan ik de bochten en de rechter wisselstraat aftekenen en dan het hout op maat zagen. Vervolgens kurk erop en defenitief monteren.
En dan weer heeel veeeeeel draadjes......
Groetjes Martin
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Een hele hoop draadjes
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Martin, nog even voor mijn begrip: je hebt dus in alledrie de rijtuigen een Next18 decoder zitten? Dat zijn functiedecoders neem ik aan?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: De bouw van Stadt Schellenbach: Haubtbahnhof in de maak
Hoi Shoven,
Je gebruikt de normale next 18 per rijtuig en je gebruikt ze als functiedecoder...heb ze alledrie dezelfde nummer gegeven.
Gr. Bjorn
N-Spoor,DCC,OC32.
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892
Noord-Zuidbaan in opbouw
viewtopic.php?f=14&t=12616
Testbaan:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10590
Ontwerp Baanplan
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=10892