goeie ouwe tijd, toen gingen we nog met deze trein mee getrokken door de 1254... https://www.youtube.com/watch?v=xONtZAKJXjY&app=desktop
hier een raadplaatje van maken? welke auto is van mij?? (of toch maar liever een echt raadplaatje)
Check! Ik ben daar lang geleden een keer met mijn ouders geweest. Leuke spoorlijn maar ook wel een bizar ding met alles in schaal 1:3. Alles spic en span, het materieel keurig verzorgd en strak in de lak waardoor je helemaal het gevoel hebt naar een te grote modelspoorbaan aan het kijken bent.
Het was overigens ook dat vervreemdende schaalgevoel wat me op het spoor bracht: de te grote olievaten op de achtergrond en idem de bielsen op de voorgrond.
Ik probeer zo snel mogelijk een leuke raadplaat te plaatsen. Gaat vanavond niet meer lukken.
Groet, Merijn
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
Dat is helemaal juist! Uit nieuwsgierigheid, met welke zoektermen heb je gegoogled? De as-indeling van de loc misschien? Die is vrij zeldzaam... ben benieuwd.
Enniehoe, ik was iets meer dan een jaar geleden in Vancouver en omstreken en hebben toen ook dit aardige museum in Squamish bezocht. De 2860 is hun pronkstuk. Machtige machine om naast te staan!
Aan Henk de schone taak weer een leuke raadplaat te plaatsen.
Groet, Merijn
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
Merijn schreef: ↑26 sep 2019 07:28
De as-indeling van de loc misschien? Die is vrij zeldzaam...
Groet, Merijn
Dat is toch een Pacific asindeling, 2-C-2 Merijn? Lijkt me niet zeldzaam..
De tender met 2 x 3 assen (of zijn dat 2C-draaistellen??) lijkt me wel appart
Dat is helemaal juist! Uit nieuwsgierigheid, met welke zoektermen heb je gegoogled? De as-indeling van de loc misschien? Die is vrij zeldzaam... ben benieuwd.
Enniehoe, ik was iets meer dan een jaar geleden in Vancouver en omstreken en hebben toen ook dit aardige museum in Squamish bezocht. De 2860 is hun pronkstuk. Machtige machine om naast te staan!
Aan Henk de schone taak weer een leuke raadplaat te plaatsen.
Groet, Merijn
Merijn; in google chrome, rechtermuisknop op plaatje, afbeelding zoeken op google. Binnen 1 minuut het juiste plaatje gevonden.