Pagina 30 van 40
Re: Lemland
Geplaatst: 15 dec 2012 21:24
door Lemland
Re: Lemland
Geplaatst: 15 dec 2012 22:00
door Lemland
De staaltrein onderweg, doorkomst in het nog te bouwen Lemstad.
De rode achterlichten schijnen op de kopwand van de eerste wagen.
In Davydorp moet de trein naar het tweede spoor, op het eerste staat namelijk een reizigerstrein richting Lemstad klaar.
De loc is een oudje, een 212 met behoorlijk wat tekenen van gebruik. Goed genoeg voor het dagelijkse boemeltje naar de hoofdstad.
De antieke personenwagens (een paar ex-Martinb) staan naast de op een veilig sein wachtende staaltrein.
De V200 wacht op een veilig sein.
Wachtende reizigers kijken tegen een niet alledaagse trein aan, doorgaand goederenvervoer komt hier niet zo vaak voor.
(dat kan ook liggen aan het feit dat het spoor in werkelijkheid in de tunnel eindigt )
Op het eerste perron stappen de laatste reizigers in, bepakt en bezakt.
De loc ontsteekt zijn lichten, het sein gaat op veilig. Het dieseltje zet zich met veel misbaar in beweging.
Langzaam verdwijnt het personentreintje uit het station.
Op het tweede spoor zwellen de twee V12 dieselmotoren aan, ruim 2100 paardenkrachten zullen de zware sleep zonder veel moeite de tunnel in slepen zodra sein 22 op groen gaat,
Sein op veilig.
De trein duikt de tunnel in.
Op naar onbekende verten.
Misschien wat veel plaatjes, maar ja, dan halen we wat achterstand in.
Bart
Re: Lemland
Geplaatst: 15 dec 2012 22:03
door bob vermeulen
Hallo Bart,
dat is een avond vullende update geworden
daar zijn mooie foto's bij en een mooi sfeertje laten zien op jullie baan.
Echter de V200 is echt geen duikboot hoor een andere lok had die bij naam!
mvrg Bob
Re: Lemland
Geplaatst: 15 dec 2012 22:15
door Lemland
Re: Lemland
Geplaatst: 15 dec 2012 22:29
door Lemland
Tijd om wat te drinken te halen voor wie wat dorstig is geworden van alle foto's van vanavond.
Het is nog rustig in de locloods, een vogel zit heerlijk in het zonnetje op één van de luchtkokers.
Dan zal het vogeltje wel opvliegen want we horen een luid gebrom en zien we door de ramen drie lampen aangaan van de loc.
Het is één van de 212's.
Terwijl de deuren langzaam met veel lawaai open gaan, wordt de rijrichting gewisseld en schijnen de lichten naar buiten terwijl de loc boven de smeerkuil staat.
Rechts nog de forse oliekan waarmee het één en ander is aangevuld.
Op spoor 2 van Lemstad, klaar om in het buitenland twee wagens op te gaan halen voor de dorstige lezers van ons draadje.
De sleep op Lemstad-goederen.
Proost!
Bart
Re: Lemland
Geplaatst: 15 dec 2012 22:48
door Wim
Mooi verslag en fotoos weer Bart.
Zit gewoon te genieten van de verhalen........
Re: Lemland
Geplaatst: 16 dec 2012 08:40
door Lemland
Bedankt Wim!
Bart
Re: Lemland
Geplaatst: 16 dec 2012 09:01
door michel
Zalige update's.
Leuke verhaaltjes erbij mooie foto's je waant je gewoon op de baan heerlijk.
Een genot om naar te kijken.
Re: Lemland
Geplaatst: 16 dec 2012 14:12
door william
michel schreef:Zalige update's.
Leuke verhaaltjes erbij mooie foto's je waant je gewoon op de baan heerlijk.
Een genot om naar te kijken.
En ik sluit me hier bij aan: leuke verhalen en een genot om naar te kijken.
Groeten,
William
Re: Lemland
Geplaatst: 16 dec 2012 19:17
door Lemland
Dank heren. We hebben nog maar een heel klein deel dusdanig af dat we wat scenes kunnen maken, maar met vier nieuwe wagens van de sint moesten we wel wat kunnen verzinnen.
Bart
Re: Lemland
Geplaatst: 16 dec 2012 19:42
door D-Mon
Zag ik daar nu een pizzadoos ongeveer 160 keer vergroot?
Re: Lemland
Geplaatst: 16 dec 2012 21:51
door Lemland
Re: Lemland
Geplaatst: 19 dec 2012 00:33
door Lemland
Re: Lemland
Geplaatst: 19 dec 2012 01:19
door j-eroen
Mooi hoor. Leuk filmpje, geeft een goed beeld van de loc!
Re: Lemland
Geplaatst: 19 dec 2012 11:57
door Marcel
Wow,mooi hoor,er heerst een levendige sfeer op Lemland,ga zo door.
Re: Lemland
Geplaatst: 19 dec 2012 21:16
door Krab
Hoi Bart en Lem ,
leuke lok is hij al digitaal ?
Heb hem zelf ook rijd heerlijk met wat wagons erachter .
De loods gaat wel mooi langzaam open
mvg Sjaak
Re: Lemland
Geplaatst: 20 dec 2012 10:59
door Lemland
Ja, die is digitaal. Ik zag 'm inderdaad bij jou met een sleep ketelwagens, zag er ook mooi uit!
Bart
Re: Lemland
Geplaatst: 20 dec 2012 12:31
door Jeroen
Prima foto's, boys! Lekker Preiser perspectief, altijd stoer!
Re: Lemland
Geplaatst: 20 dec 2012 12:42
door Lemland
Dank Jeroen (en anderen). Ja, Preiserperspectief is altijd leuk. Zeker ook voor niet-ingewijden, die staan dan, als ze de interieurfoto's van de locloods gezien hebben, versteld over de daadwerkelijke omvang, te weten een broodtrommeltje. Of Rob Geus (zo groot als een vingernagel). Of het locje zelf (korter dan (mijn) duim).
Altijd leuk als shock & awe.
Bart
Re: Lemland
Geplaatst: 23 dec 2012 17:04
door Lemland
Ondertussen zijn we vandaag verder gegaan met het grotere werk: de tunnel onder Davyberg. Een flink stijgend deel van het traject en we hebben veel werk gehad aan het zo precies mogelijk monteren van de plank waarop de rails rust. Heel belangrijk was daarin dat we niet te laag uitkomen bij het bruggehoofd, om aan de andere zijde in Davydorp-West niet te laag over het bestaande spoor te gaan.
Een waterpasje om na te meten op het oostelijke bruggehoofd.
Richting het oosten gezien:
Inmiddels drie niveaus aan spoor, straks allemaal in de berg verborgen.
Blik vanaf het bruggehoofd richting Davydorp-West. Waar in de verte de donkerrode locomotief staat, eindigt later de brug en gaat het spoor de andere berg (Florienberg) in.
Nu is het wachten op het drogen van de houtlijm tot we verder kunnen met het monteren van het laatste stukje rails (tot de brug) en het afmaken van de tunnel. Steentjes, verlichting, enzovoorts.
Lem en Bart
Re: Lemland
Geplaatst: 23 dec 2012 18:05
door Wim
Mooie update en (Klinknagel)-brug ligt al klaar.
Vergeet, 2e foto, de schroevendraaier met Pins niet op te ruimen.
Anders zien we die weer liggen met een filmpje
Gr Wim
Re: Lemland
Geplaatst: 23 dec 2012 20:29
door Lemland
Het hoekje waar het spoor vanaf de brug de tunnel in duikt is erg lastig te bouwen, ook al omdat er onder nog het spoor naar Lemstad Goederen gaat. Bovendien is het in een bocht. En gaat het over van Fleischmann rails op Minitrix. En moet er ook nog een sein op. Kortom: hoe gaan we dit maken? Tijd om wat dingen uit te proberen. Dat doen we met een mockup van karton. Een eerste opzetje.
Hoe laten we het (gehalveerde) brugdeel rusten op het bruggenhoofd? Hoe hoog moet dat worden (hoger dan we dachten) en hoe diep in het bouwsel (minder diep)?
En hoe moet het goederenspoor, waar ook nog een wissel in zit, er onderdoor?
En wat is de impact van het bouwwerk op de compositie? (behoorlijk, daarom is het maar goed dat de brug zelf niet van steen maar relatief transparant van staal is)
Hier zijn we voorlopig nog niet klaar...
Overmorgen weer verder!
Bart en Lem
Re: Lemland
Geplaatst: 23 dec 2012 20:32
door Krab
Ziet er mooi uit Bart met die brug
mvg Sjaak
Re: Lemland
Geplaatst: 23 dec 2012 20:36
door michel
Bart en Lem een genot om naar jullie foto's te kijken.
En wat een mooie baan prachtig mijn complimenten.
Re: Lemland
Geplaatst: 23 dec 2012 21:01
door Marcel
Ik sluit mij hierbij aan,een plaatje.