Pagina 30 van 66

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 12 jan 2012 23:45
door bob vermeulen
Jeroen,

Erg mooi.
De gebouwen zijn goed gevonden voor dit project en ze zijn dan ook daar goed op hun plaats.
Nu nog een beetje afwerken, denk ik

mvrg Bob Vermeulen

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 08:57
door Schachbrett
Hallo Jeroen,

Bedankt,dan komt het goed goed!
Die Turmmasten moeten wel een beetje van formaat zijn,anders lijkt het nergens op. ;)


Gr Chris

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 09:25
door Robert_N-Nm
@Schachbrett,
Er zijn drie maten van de mast. De grote en kleine buisuitlegger/quertragewerke hebben een hoogte van respectievelijk 85 en 96 mm en daarmee kan je tot vier sporen overspannen. Groter kan wel, maar dan mag je zelf gaan klussen. Hiervoor kan je gebruik maken van art.nr 4317 (2x), 4276 (1x) en 4377 (1-2x). Hiermee kan je een Quertragewerk met een masthoogte van 111mm maken die tenminste 5 sporen kan overspannen (eigenlijk is het een mastafstand van 25 cm, dus alles wat tussen deze afstand past (22 cm ruimte voor sporen, uitgaande van 3 cm hart op hart betekent dat ca 7 sporen max.) Dan moet je zelfs Mallnitz zowat in een enkele Quertagewerk moeten kunnen afdekken.

Bon, jeroen klus-se.

Robert

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 10:26
door Jeroen
Ik moet er alleen niet aan denken om zo'n ding zelf te maken. Dat is echt een K-klus. Bovendien hadden die Quertragwerke van Viessmann wel wat minder 'flexibel' gemogen qua ophanging. Dan zouden ze de boel iets meer spannen. Nu is de rijdraad af en toe nogal los, zeker op het midden van de rijdraad. Een beetje sterke panto duwt dan als het ware de rijdraad omhoog. Dat is nog niet zo'n ramp, maar naar de zijkant gebeurt dat ook wel eens....en dan loopt je panto van de draad af. Maar met een beetje oefening is het allemaal prima te doen.

Ik zal zo even wat betere foto's maken.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 11:34
door Richard1978
Ha Jeroen,

werkelijk een genot om naar je werk te kijken.
Zijn alle CNL wagons zo gevoelig, heb er namelijk ook een paar op mijn wishlist staan.
Ik zal er waarschijnlijk overheen gelezen hebben,
maar welke wissels van peco heb jij gebruikt medium of large ?

mvg,

Richard

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 11:34
door Jeroen
Zo.

De bovenleidingswerkzaamheden zijn weer gestaakt, aangezien ik nog wat buisuitleggers nodig heb. Op zich prima, want dan kan ik ondertussen eens nadenken over de perrons. Ik ga zo van het bouwschuim maar eens een proefdingetje maken. Dat is overigens één van de kanshebbers voor de perrons. Anders wordt het styreen, maar het lastige is dat er masten op komen te staan. Met styreen wordt het lastiger om die er tussen te frommelen, alhoewel het niet onmogelijk is. Zie hier het nadeel van de Viessmann montage, want je moet de masten op voetjes schuiven. Een schroef die je door een geboord gat vastdraait was hier makkelijker geweest. Alleen nu heb ik daar trouwens last van, anders werkt het Viessmann-systeem voor mij perfect!

Ook denk ik dat ik straks nog even wat huisjes in elkaar ga draaien en wil ik mijn viaductje nog even aanpakken met veiligheidsschermen voor de bovenleiding.

Maar goed, foto's dus. Toen ik net wat foto's maakte voor mijn reeds geschreven materieeltest heb ik er ook wat voor de lol geschoten.

de ET425 duikt hier net het tunneltje uit op weg naar het station van Duisburg-Beksheim....

Afbeelding

Ik ben een beetje in de regioshit-modus, want niet lang nadat de ET425 hier over de sporen zoemde kreeg ie al gezelschap van een Flirt. Ook al zo'n lightrail-apparaat, maar wel met een gave paintscheme!

Afbeelding

S-bahn over de wissels....

Afbeelding

Afbeelding

En de RRX (Rhein-Ruhr Express) voorbij het halfvergane seinhuis van DU-Beksheim....

Afbeelding

Gave dingen! Doen het vast leuk straks tussen alle cargo's en wat niet al.....

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 11:39
door Jeroen
Hoi Richard
Zijn alle CNL wagons zo gevoelig, heb er namelijk ook een paar op mijn wishlist staan.
Ik heb er nu 6, waarvan dubbeldekkers en normale slaapwagons. Mijn ervaring is dat de normale wagons eigenlijk nog gevoeliger zijn dan de dubbeldekkers. Waak voor krappe bogen en boog-tegenboog (eigenlijk 2 doodzondes! Check www.n-project.org maar eens). Op mijn andere baan Boppard heb ik beide dingen. Mijn ervaring is dat af en toe de CNL-wagons er problemen mee hadden. En omdat de andere (alle andere!) treinen er geen enkele last van hebben bestempel ik de CNL-wagons als gevoelig. Maar als je je baan netjes legt, is er niks aan de hand. Ze zijn dus wel ideaal om je baanverloop te testen!
Ik zal er waarschijnlijk overheen gelezen hebben,
maar welke wissels van peco heb jij gebruikt medium of large ?
Ik gebruik code 55 en de radius van de wissels zo groot mogelijk. Op de verborgen sporen zal ik dat trouwens niet doen, verwacht ik, al heb ik geen last van ruimtegebrek dankzij de modules.

Grtz,

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 12:03
door evo
Dat ziet er weer erg strak uit Jeroen! Ik ben niet zo van het moderne materieel, maar die foto's is echt genieten.
Die boompjes op de achtergrond, is dat eigen fabrikaat?

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 12:33
door Robert_N-Nm
:o Toppie, zo'n RRX-flirt maakt het helemaal af. Als je kans ziet, doe dan nog even een foto van de nieuwe bak met twee treinstellen langs het toekomstige perron. Lijkt mij wel grappig (en je ziet niet dat er geen perron is).

Robert

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 13:57
door Richard1978
Bedankt voor de antwoorden.
De nieuwe foto's zijn weer prachtig.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 15:52
door shoven
Ah, dus toch een Flirt gekocht!
Mooie aanwinst, zeker op jouw baan.
(en met slechts 1 decoder ben je het mannetje :mrgreen: )

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 16:09
door mdedeugd
Hallo Jeroen. ;)

Die Flirt RRX gaat er bij mij ook zeker weten aan komen.
De knoop is nu inmiddels definitief door. ;)
Wat voor decoder zit er bij jou in de RRX flirt :?:

Martin de Deugd

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 16:23
door Ron
Kijk een dag niet op het forum, moet ik meteen 3 pagina's doornemen.

Als die fly-boys ook op gang komen...............

Maar het ziet er fantastisch uit.

gr. Ron.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 16:25
door Doolemeister
Beste Jeroen,

Wat een prachtige foto's! :shock: :shock:
Ben weer erg onder de indruk! :mrgreen:

Groet,

Arjan

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 17:14
door gek op stoom
mooi gezicht al die bovenleiding

Gr andy

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 18:28
door shoven
mdedeugd schreef:Hallo Jeroen. ;)

Die Flirt RRX gaat er bij mij ook zeker weten aan komen.
De knoop is nu inmiddels definitief door. ;)
Wat voor decoder zit er bij jou in de RRX flirt :?:

Martin de Deugd
Martin,

Ik heb 2 Flirts, een met een Kuehn N025p en een met een Tran DCX75. Beide doen het prima, lichte voorkeur voor de Kuehn.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 18:48
door Jeroen
Hier ook de Kühn. Prima decoder voor dito prijs.

Vanavond al bezig geweest om mijn viaduct van wat schmuck te voorzien. Foto's volgen.....

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 21:24
door bob vermeulen
Jeroen,

Erg mooi materiaal, zelf geen modern materiaal maar dit is toch ook wel gaaf.
vind de eerste foto de mooiste voor al het uitlichtende bord waar de trein naar toe gaat

Bob

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 13 jan 2012 21:47
door Overlord
Hoi Jeroen,

Het was even zoeken maar ik ben je weer op het spoor :D
Leuk idee dat je nu gestart bent, had op Bnlx forum natuurlijk vernomen dat je weer wT ging bouwen maar niks gelezen erover. Totdat ik ook N spoor ben gaan kopen en hier actief werd

Ik blijf je volgen,
Paul

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 jan 2012 13:17
door Jeroen
Ha Paul,

Maar je leest hier toch alweer even mee op het forum? Ik meen dat superherospiderwoman plaatje van je te herkennen van hier (en ook van het 'grotere' forum).

Naja, lees lekker mee zou ik zeggen.....

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 jan 2012 17:00
door Jeroen
Zo. Gisteren voorbereidingen getroffen, en vandaag de brug over de sporen wat opgeleukt. Hiervoor heb ik hekjes en roosters gebruikt van Ndetail. Niet goedkoop, maar mooi geëtste spullen. Het ziet er meteen een stuk beter uit. Ook heb ik het wegdek aangepakt, door er van die reparatieplekken in te maken. Ziet er niet meer als zo'n Noch-Fertiggelände uit :)

Let niet op de streep, want de brug ligt nog niet vast, dus 'verspringt' ie aan het eind een beetje.....

Afbeelding

En profil. Je ziet dat het nu niet meer zo'n tamelijk vormloos stuk schuim is....

Afbeelding

De roosters vanonder gefotografeerd.

Afbeelding

De Flirt rijdt onder de brug door het station uit, op weg richting Düsseldorf. Vanaf de helikopter die boven de Ruhr-bruggen hoverde werd een foto genomen....

Afbeelding

De 2 regio-treinstelletjes onmoeten elkaar op deze nieuwe potentiële hangplek....

Afbeelding

Vanuit het gras....

Afbeelding

En oja, er rijden natuurlijk ook nog cargo's rond hierzo. De 482 met een keteltrein kiest noodgedwongen de opstelsporen bij station DU-Beksheim.

Afbeelding

Yo!

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 jan 2012 17:37
door mark
Leuk!
Puntje: hekjes en rooster hangen/staan wel wat erg scheef en uit het verband..
Denk dat als je die strakker plaatst, wat zelfs in het Ruhrgebied kan :), dat het nog mooier is!
Reparatieplekken zien er top uit!
Weer genoten van je pics.

Groet,
Mark

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 14 jan 2012 18:45
door Jeroen
Mark,

Juist gezien. Had het al aangepast. De boel was alweer wat aan het kromtrekken voordat ik de foto nam. Inmiddels weer aangepast. Gelukkig werkt (na testen uiteraard) de secondenlijm prima op het gebruikte materiaal.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 15 jan 2012 00:34
door pp4trains
Dit wordt steeds mooier.
Prachtige platen komen er steeds weer voorbij.

Groeten,
Patrick

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 16 jan 2012 12:28
door Doolemeister
Beste Jeroen,

Erg mooi, zit weer met veel bewondering naar foto's te kijken en je tekst te lezen.
Prachtig! :mrgreen:

Groet,

Arjan