Vuursche Hoek
Re: Vuursche Hoek
Alfred,
Late reactie, de sneeuwvangers zitten niet op een 16/1800. Eraf, als je dat al niet gedaan had.
Late reactie, de sneeuwvangers zitten niet op een 16/1800. Eraf, als je dat al niet gedaan had.
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Re: Vuursche Hoek
Nou Robert, bij deze. En dankzij het boek van Jos Burgemeester ook weer veel geleerd over deze lok. Je moet wel weten waar je mee rijdt, nietwaar?

Vandaag de aftrap van het nieuwe modelspoorseizoen! Met een een schoonmaakbeurt ligt alles er weer redelijk maagdelijk bij.

Verder gaan waar ik bij de eerste lentezonnestralen gebleven was; de eerste klimspiraal. Ik heb een spiraal ontworpen die in mijn baan past en deze gelasercut in een onderlaag van 6mm mdf en een 'spalklaag' van 4 mm mdf. Door de spalklaag op de onderlaag te lijmen wordt het geheel stijver en stabieler en ontstaat er een mal waar het spoor in komt te liggen. Aangezien de laag waar het spoor op ligt maar 6mm dik is kan ik een minder steile klim maken om toch 50mm hoogteverschil tussen spoorstaaf en 'plafond' te krijgen. Nog een voordeel van de 'spalklaag' is dat er geen verbindingsstukken nodig zijn waardoor het plafond glad blijft. Pantografen kunnen zo nergens achter blijven haken. In ieder geval, zo is de theorie. De eerste windel is gelegd en de komende tijd zal ik besteden aan het verder bouwen en testen van de eerste spiraal.

De delen uit één stuk beslaan een halve wending. Door de spalklaag een kwart wending verder te laten starten overlappen ze elkaar perfect.


Vandaag de aftrap van het nieuwe modelspoorseizoen! Met een een schoonmaakbeurt ligt alles er weer redelijk maagdelijk bij.

Verder gaan waar ik bij de eerste lentezonnestralen gebleven was; de eerste klimspiraal. Ik heb een spiraal ontworpen die in mijn baan past en deze gelasercut in een onderlaag van 6mm mdf en een 'spalklaag' van 4 mm mdf. Door de spalklaag op de onderlaag te lijmen wordt het geheel stijver en stabieler en ontstaat er een mal waar het spoor in komt te liggen. Aangezien de laag waar het spoor op ligt maar 6mm dik is kan ik een minder steile klim maken om toch 50mm hoogteverschil tussen spoorstaaf en 'plafond' te krijgen. Nog een voordeel van de 'spalklaag' is dat er geen verbindingsstukken nodig zijn waardoor het plafond glad blijft. Pantografen kunnen zo nergens achter blijven haken. In ieder geval, zo is de theorie. De eerste windel is gelegd en de komende tijd zal ik besteden aan het verder bouwen en testen van de eerste spiraal.

De delen uit één stuk beslaan een halve wending. Door de spalklaag een kwart wending verder te laten starten overlappen ze elkaar perfect.

Laatst gewijzigd door Alfred op 05 nov 2018 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Vuursche Hoek
Dat is een mooie oplossing. Komt de rails strak in de mal te liggen of heb je enkele mm speling. Het zal het leggen van de flexrails wel vereenvoudigen neem ik aan.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Vuursche Hoek
Vandaag kwam een bij Conrad bestelde digitale hoekmeter binnen. Handig leek me de hellingshoek na te meten. Het lijkt perfect te werken maar legt wel dingen bloot die je met het blote oog niet zo gauw ziet... een keurig op 2,5% afgestemde helling fluctueert tussen de 1,7% en 3,4% afhankelijk van de plek waar je meet...

En voor de liefhebber een eagleview overzichtsfoto van de bouwput:







En voor de liefhebber een eagleview overzichtsfoto van de bouwput:

Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Re: Vuursche Hoek
Hallo Alfred,
Een verschil tussen 1,7 en 3,4 is nogal wat. Heb je enig idee hoe dat komt?
Gave overzichtsfoto trouwens.
m.vr.gr.
Hans
Een verschil tussen 1,7 en 3,4 is nogal wat. Heb je enig idee hoe dat komt?
Gave overzichtsfoto trouwens.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Vuursche Hoek
Naamgenoot,
Ik vind een verschil van 1,7 graden (gemeten door een kort apparaatje op een stukje rails dat op kurk op een niet heel dikke houten ondergrond ligt) eigenlijk best een heel aardige prestatie. En ik verwacht dat de impact wel meevalt: de verschillende krachtsinspanningen die de lok hiervoor zou moeten leveren worden immers 'gemiddeld over de lengte van de trein'.
Of ben ik nu te optimistisch?
Groets, Hans
Ik vind een verschil van 1,7 graden (gemeten door een kort apparaatje op een stukje rails dat op kurk op een niet heel dikke houten ondergrond ligt) eigenlijk best een heel aardige prestatie. En ik verwacht dat de impact wel meevalt: de verschillende krachtsinspanningen die de lok hiervoor zou moeten leveren worden immers 'gemiddeld over de lengte van de trein'.
Of ben ik nu te optimistisch?
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Re: Vuursche Hoek
Ik heb het een tijdje zitten bestuderen en nameten en ik ben er achter gekomen dat de variërende hellingshoek door een vrij simpele denkfout is ontstaan. En die zal ik dan hier maar delen...
Ik heb berekend dat er op elke zekere afstand een ondersteuning van een bepaalde hoogte moest komen als ik de helling op 2,5% wilde hebben. Ik heb er echter geen rekening mee gehouden dat de helling niet direct met 2,5% start maar dat er een geleidelijke overgang is. Die is er ook met het effect dat de baan op een gegeven moment iets steiler moet gaan om over de eerste ondersteuning heen te gaan. Daarna vlakt het weer af, enzovoort. Ik heb het in dit plaatje uitgewerkt:

De rode lijn geeft in extremis aan wat er met de baan gebeurt. In werkelijkheid valt het nauwelijks op totdat je het gaat nameten. Dat is het antwoord op 1e Hans. 2e Hans heeft gelijk want gemiddeld blijft de helling 2,5%. Je ziet zelfs nauwelijks dat een rijdende trein 'golft'. Ik pas het dus ook niet aan. Ik voel me wel een beetje een Hansworst..

Ik heb berekend dat er op elke zekere afstand een ondersteuning van een bepaalde hoogte moest komen als ik de helling op 2,5% wilde hebben. Ik heb er echter geen rekening mee gehouden dat de helling niet direct met 2,5% start maar dat er een geleidelijke overgang is. Die is er ook met het effect dat de baan op een gegeven moment iets steiler moet gaan om over de eerste ondersteuning heen te gaan. Daarna vlakt het weer af, enzovoort. Ik heb het in dit plaatje uitgewerkt:

De rode lijn geeft in extremis aan wat er met de baan gebeurt. In werkelijkheid valt het nauwelijks op totdat je het gaat nameten. Dat is het antwoord op 1e Hans. 2e Hans heeft gelijk want gemiddeld blijft de helling 2,5%. Je ziet zelfs nauwelijks dat een rijdende trein 'golft'. Ik pas het dus ook niet aan. Ik voel me wel een beetje een Hansworst..

Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: Vuursche Hoek
Bij een lange helling gebruik ik meestal een lange (rechte!!) lat die ik de juiste hoe geef, daar schroef ik dan de plaat op waar de rails op komt te liggen. Afhankelijk van de lengte plaats ik wel een of meerdere extra ondersteuningen, puur om te voorkomen dat de lat en het hele spul gaat doorhangen 

Re: Vuursche Hoek
Het is me duidelijk.
Mijn baan ligt op XPS en dat golft ook, ook al heb ik heel veel ondersteuningspunten en heb ik de ondersteuningen afgeschuind volgens de hellinghoek.
Gelukkig is het inderdaad met het blote oog niet zichtbaar en inderdaad: gemiddeld zit het goed en heb ook ik er geen last van.
m.vr.gr.
Hans
Mijn baan ligt op XPS en dat golft ook, ook al heb ik heel veel ondersteuningspunten en heb ik de ondersteuningen afgeschuind volgens de hellinghoek.
Gelukkig is het inderdaad met het blote oog niet zichtbaar en inderdaad: gemiddeld zit het goed en heb ook ik er geen last van.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Re: Vuursche Hoek
Na twee weken is de eerste klimspiraal volledig in elkaar gelijmd en afgesteld. Elke dag een klein stukje board of rails lijmen, vastklemmen en laten drogen.


Ook al zijn het maar 3 wendingen, het was lastig het geduld op te brengen om de eerste tests te kunnen doen.

En de pantografentest..

Maar uiteindelijk kon er getest worden. En als uiteindelijk een sleep van 8 rijtuigen via de binnenbocht omhoog kruipt!! Tijd voor een filmpje!!


Ook al zijn het maar 3 wendingen, het was lastig het geduld op te brengen om de eerste tests te kunnen doen.

En de pantografentest..

Maar uiteindelijk kon er getest worden. En als uiteindelijk een sleep van 8 rijtuigen via de binnenbocht omhoog kruipt!! Tijd voor een filmpje!!
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Vuursche Hoek
Wauw, Alfred.
Dat ziet er echt goed uit. Jammer dat hij uiteindelijk verdwijnt onder de scenerie.
Dat ziet er echt goed uit. Jammer dat hij uiteindelijk verdwijnt onder de scenerie.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vuursche Hoek
Gaaf om te zien.
Ook mooi die randjes waar je de rails inlegt.
Is dit een helix die je zelf hebt gemaakt? of ergens besteld?
Ook mooi die randjes waar je de rails inlegt.
Is dit een helix die je zelf hebt gemaakt? of ergens besteld?
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Vuursche Hoek
Deze klimspiraal heb ik zelf 'ontworpen' en uitgetekend met behulp van Inkscape. Daarna heb ik het laten lasercutten op mdf van 6mm en 4mm dik.
Dit plaatje is van de onderlaag welke 6 mm dik is:

Dit plaatje is van de bovenlagen die dan ook de mallen vormen voor de sporen:

De werkwijze bevalt me wel. Je kan tot op de millimeter nauwkeurig werken en het maken zoals je wil. De onderdelen passen altijd (mits goed getekend uiteraard).
Ik ga een tweede helix maken en die zal wat uitdagender zijn omdat de binnenbochten moeten klimmen. Ik ga een kleiner hellingspercentage proberen. De bodemplaat (nu 6 mm) kan wel dunner. En de bovenplaat ga ik met 3 mm maken. Ik twijfel nog over MDF of multiplex. Ik ben bang dat dun multiplex sneller krom trekt. MDF moet je alleen maar willen lijmen en niet hoeven schroeven.
Een ander leermoment is het aantal steunen. Ik heb hier nu 6 draadstangen voor gebuikt. Ik ga dat uitbreiden naar 8. En om het mezelf makkelijker te maken ga ik proberen de draadstangen op dezelfde hoogte te laten beginnen. Bij deze klimspiraal beginnen de schroefdraden op verschillende hoogtes waardoor het juist uitlijnen van de hellingshoek een flinke klus is.
Dit plaatje is van de onderlaag welke 6 mm dik is:

Dit plaatje is van de bovenlagen die dan ook de mallen vormen voor de sporen:

De werkwijze bevalt me wel. Je kan tot op de millimeter nauwkeurig werken en het maken zoals je wil. De onderdelen passen altijd (mits goed getekend uiteraard).
Ik ga een tweede helix maken en die zal wat uitdagender zijn omdat de binnenbochten moeten klimmen. Ik ga een kleiner hellingspercentage proberen. De bodemplaat (nu 6 mm) kan wel dunner. En de bovenplaat ga ik met 3 mm maken. Ik twijfel nog over MDF of multiplex. Ik ben bang dat dun multiplex sneller krom trekt. MDF moet je alleen maar willen lijmen en niet hoeven schroeven.
Een ander leermoment is het aantal steunen. Ik heb hier nu 6 draadstangen voor gebuikt. Ik ga dat uitbreiden naar 8. En om het mezelf makkelijker te maken ga ik proberen de draadstangen op dezelfde hoogte te laten beginnen. Bij deze klimspiraal beginnen de schroefdraden op verschillende hoogtes waardoor het juist uitlijnen van de hellingshoek een flinke klus is.
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
- Locatie: Leiden
Re: Vuursche Hoek
Het is precies andersom, Alfred: MDF heeft meer te lijden van wisselingen in temperatuur en/of vochtigheidsgraad dan multiplex. Reden waarom Richard Warren (van Everard Junction) zijn baan opnieuw is gaan opbouwen, ditmaal met gebruikmaking van multiplex; het voorheen gebruikte MDF was na 10 jaar gaan golven als de Noordzee bij windkracht 8.Alfred schreef:Ik twijfel nog over MDF of multiplex. Ik ben bang dat dun multiplex sneller krom trekt. MDF moet je alleen maar willen lijmen en niet hoeven schroeven.
Groet, en succes ermee,
Robert Jan
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
- Locatie: Hart van Overijssel
Re: Vuursche Hoek
Alfred,
Praktische vraag: waar laat jij jouw spullen "lasercutten"?
Groeten,
Barry
Praktische vraag: waar laat jij jouw spullen "lasercutten"?
Groeten,
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Re: Vuursche Hoek
Aiiii, laten we dit niet hopen...rjvanhouten schreef: ... het voorheen gebruikte MDF was na 10 jaar gaan golven als de Noordzee bij windkracht 8.

@Barry: ik heb het laten doen bij Snijlab. Daarvoor heb ik geen bijzondere reden; gewoon via internet uitgekozen.
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
- Locatie: Hart van Overijssel
Re: Vuursche Hoek
Alfred,
Dank je wel.
Barry
Dank je wel.
Barry
N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Vuursche Hoek
Ik denk dat Richard Warren toch ergens een heel groot probleem gehad heeft met vocht. Ik heb op de zolder van de onverwarmde garage stroken onbehandeld MDF van 12 mm staan waar ik in 2004 mijn eerste baan mee wilde bouwen. Daar is in al die jaren niets mee gebeurd zolang het maar niet nat wordt. MDF kan daar zeer slecht tegen als het water ook nog de tijd krijgt om in de vezels te trekken en dan gaat het wel golven. Schilderen van de MDF kan deze problemen met vocht voorkomen.MDF was na 10 jaar gaan golven als de Noordzee bij windkracht 8
Multiplex heeft daarom altijd de voorkeur als bouwmateriaal van een modelbaan. Ook vanwege voordeel van gewicht en minder hard oppervlak. Probeer maar eens een heel klein schroefje in MDF te draaien.

Alfred, de door jouw gekozen methode om twee lagen op elkaar te lijmen geeft mijns inziens meer dan voldoende sterkte met multiplex. Je kunt altijd een proefstukje maken om te vergelijken. Zelf gebruik ik 9 mm multiplex als tracé en heb nergens problemen met doorzakken.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Vuursche Hoek
We gaan het proberen. Ik heb een bestelling geplaatst met 2 lagen berken multiplex van ieder 3 mm dik.
Ondertussen begonnen met de bovenbouw. Althans, de op één na bovenste laag. De afgelopen 2 zondagen weer ouderwets aan het houtbewerken geslagen; meten, nog eens meten, zagen, meten, bijschuren, passen, meten, lijmen, schroeven, klemmen, enzovoort.
De helix verdwijnt nu onderlands maar is nog steeds goed bereikbaar. De sporen in de bocht zijn al verlijmd met behulp van een mal.

Hierboven komt nog 1 laag en dan dus met scenery.
De uitloop van de spiraal gaat langs de achterwand zijn weg verder omhoog vinden.

Voor de sporen van de rechterbocht, die naar de paradebaan leiden, liggen de mallen al klaar om volgend weekeinde verder spoor te leggen.

Ondertussen begonnen met de bovenbouw. Althans, de op één na bovenste laag. De afgelopen 2 zondagen weer ouderwets aan het houtbewerken geslagen; meten, nog eens meten, zagen, meten, bijschuren, passen, meten, lijmen, schroeven, klemmen, enzovoort.
De helix verdwijnt nu onderlands maar is nog steeds goed bereikbaar. De sporen in de bocht zijn al verlijmd met behulp van een mal.

Hierboven komt nog 1 laag en dan dus met scenery.
De uitloop van de spiraal gaat langs de achterwand zijn weg verder omhoog vinden.

Voor de sporen van de rechterbocht, die naar de paradebaan leiden, liggen de mallen al klaar om volgend weekeinde verder spoor te leggen.

Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Vuursche Hoek
Mooi timmerwerk Alfred. Ziet er strak uit. Ben benieuwd naar je bevindingen met de multipex.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 3243
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Vuursche Hoek
Dat is veel en nauwkeurig werk om al die latten netje op de plaats te krijgen
De baan zal daardoor wel erg mooi gaan worden.
Ik heb ook op mijn baan alleen maar berken multitripel gebruikt en dat is prima spul voor de modelbouwer.
mvrgr Bob

De baan zal daardoor wel erg mooi gaan worden.
Ik heb ook op mijn baan alleen maar berken multitripel gebruikt en dat is prima spul voor de modelbouwer.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Vuursche Hoek
Elke weekeinde is er wel een dagje te vinden om te klussen. Mallen leggen, kurk verlijmen, spoor leggen, lijmen, afstellen, enzovoort. Leuk om te doen maar ik kijk uit naar een volgende ronde testritten.

In ieder geval zijn we op een punt aangekomen dat we bovengronds komen! En daarom krijgt de onderlaag een aardse kleur mee. Hoewel de scenery er nog overheen komt en het schilderwerk niet zo nauw komt, werk ik het toch tot de randjes af. Beschouw het maar als een tic...

Ik ben de kurk overigens gaan verlijmen met boekbinderslijm, waarmee ik ook het spoor vastlijm. Het bevalt me eigenlijk beter dan de waterkit die ik eerst gebruikte.
Enfin, nu we bovengronds zijn komt Ben van Den maar weer eens kijken met Coco en Bobo. Het is wel opvallend dat nu we bovengronds komen, de railstaven ineens gaan roesten.. "Hoe kan nou toch?" vraagt Bobo zich af...



In ieder geval zijn we op een punt aangekomen dat we bovengronds komen! En daarom krijgt de onderlaag een aardse kleur mee. Hoewel de scenery er nog overheen komt en het schilderwerk niet zo nauw komt, werk ik het toch tot de randjes af. Beschouw het maar als een tic...


Ik ben de kurk overigens gaan verlijmen met boekbinderslijm, waarmee ik ook het spoor vastlijm. Het bevalt me eigenlijk beter dan de waterkit die ik eerst gebruikte.
Enfin, nu we bovengronds zijn komt Ben van Den maar weer eens kijken met Coco en Bobo. Het is wel opvallend dat nu we bovengronds komen, de railstaven ineens gaan roesten.. "Hoe kan nou toch?" vraagt Bobo zich af...

Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Re: Vuursche Hoek
2mm. Dat is precies goed.StevedeM schreef:mooi werk !
vraagje, hoe dik is jouw kurk wat je eronder legt ?
Baanplan op dit forum
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55
Project op dit forum
Website Vuursche Hoek
Configuratie: DR5000 centrale, DR4018, DR5088rc, DR4088LN, LDT Keerlusmodules (2x), iTrain
Spoor: Fleischmann piccolo, Peco code80 en code55