hoi hoi
de drukte voorbij, en tijd voor de treinen dus.
zoals gezegd vervormen de platen hier en daar:
de problemen vallen nog op te lossen, maar de lay out van de baan blijft me wat achtervolgen. allereerst is ze even breed als de kamer dus de bereikbaarheid van de zijkanten is niet alles. tevens had ik graag iets met berg en dal, waarbij er rails op verschillende niveau's liggen en er treinen van alle richtingen kunnen komen (gatenkaas). natuurlijk zijn dit eerder fantasie ontwerpen dan realistische banen, toch ben ik ervan overtuigd dat ik hier meer geniet zou van kunnen hebben...
daarom eens terug wat aan het tekenen gegaan:
het station van de huidige baan is behouden (staat nu toch al in elkaar). Het grijze stuk is het hoogste niveau en het hoofdstation ligt in het dal. er moet nog logica inkomen op gebied van onderlinge bereikbaarheid van de trajecten (wisselstraten dus)
er zijn 4 niveau's: 0 cm, 7 cm, 10 - 15 cm, 15 - 25 cm en 25 cm zijnde de plateau's bovenaan met goederenstations. alles zou dan netjes in een berg landschap komen met loofwouden en rotspartijen... toch iets om over na te denken
dan wil ik jullie graag nog enkele foto's van wat rollend spul meegeven:
eerst natuurlijk de twee metrostellen, ze hebben nog niet gereden, maar toch al even een foto:
![Afbeelding](http://i809.photobucket.com/albums/zz14/stannyz750/DSCF0158.jpg)
keurig spul, netjes verpakt in koffer en goede details.
![Afbeelding](http://i809.photobucket.com/albums/zz14/stannyz750/DSCF0160.jpg)
een mooie loc van hobbytrain
na lang wachten nog eens iets wat je vaak in BE ziet bollen:
en deze had hans voor me gevonden op een beurs:
![Afbeelding](http://i809.photobucket.com/albums/zz14/stannyz750/DSCF0163.jpg)
geweldig toch...
verschillende nederlandse wagons:
sommerfeldt bestelling:
ik heb gekozen voor volgende portalen uit de sommerfeldt catalogus:
![Afbeelding](http://i809.photobucket.com/albums/zz14/stannyz750/DSCF0166.jpg)
het zijn geen portalen van BE of NL, maar ik vond ze super mooi, en het oog wil ook wat natuurlijk.
nu rest dus de vraag, huidige baan afbreken of herstellen?
ik ben alvast begonnen met opruimen om ruimte te maken... dus ik dank dat het de eerste optie zal worden...
99% van de rails kan ik recupereren, de beddingen zijn vuilbak. De hellingen in piepschuim van woodland ook denk ik.
ik ga eens op zoek naar een goede schrijnwerker in de omgeving om rasters te maken. vroeger (ho baan) deed ik dat zelf, maar tijd, ruimte en het juiste materiaal belemmeren eigenlijk momenteel om dit nog zelf te doen.
groeten aus laakdal