Winterbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Ron,

Dit op speciaal verzoek en pak in het wordt winter! ;)
:mrgreen: Er rijden wat minder stoomloc's in deze tijd. Bovendien is de dienstregeling voor de winter ingegaan zodat er over het geheel gezien minder treinen rijden.
Zal ik de winterbanden vast bestellen? Of toch even wachten.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3022
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Winterbaan

Bericht door Ron »

Frans,

Wacht nog maar even.

dat blauwe autootje met pech. Heb je dat zelf gedaan?
En van welk merk is ie?

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Ron

Heb ik inderdaad zelf gedaan in navolging van jou. Ging redelijk eenvoudig. Ik wilde eerst een deurtje doen maar er achter zit een blok kunststof als ramen. Dus de open deuren blijft nog even een droom.
Het is een setje van vier Japanse auto's van de firma Tomytec. Verkrijgbaar bij de hofleverancier in Hilversum.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

selectrixfreak
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:46

Re: Winterbaan

Bericht door selectrixfreak »

Ik vind dit echt geweldig!! Zooooveeeel details! Super!!


Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Mini Update.

Gisteravond (of was het vanmorgen vroeg?) chauffeurs aangebracht in de sneeuwveger, een vrachtwagen en de bus. In deze laatste ook nog wat passagiers geplaatst.
Verder nog wat gebrainstormd over het diorama van m'n vrouw. Steekwoorden bos, wilde dieren, riviertje/beek, zandbank, brug, weggetje, zwembeesten, schaapskudde, spiegel, heuvelachtig, boerderijtje, illegale whiskey stokerij en geen treintje.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Winterbaan

Bericht door marco »

Schitterende foto,s frans.
Ik blijf volgen.

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Winterbaan

Bericht door Mctrain »

Volg al een tijdje dit draadje, en ik moet echt zeggen: WOW!!! prachtig hoe je alles zo tot in de puntjes maakt! Ben zelf ook bezig met een winterbaantje, en ik haal dan ook veel inspiratie uit jou foto's. Echt schitterend hoe je die details hebt gemaakt!

Groeten,

Arno


Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Winterbaan

Bericht door Marcel »

Ik heb dit in Lochem van dichtbij mogen zien,echt prachtig.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Hallo NSpoorders.

Iedereen heel veel dank voor de complimenten. Dankzij de reacties krijg ik weer inspiratie om nieuwe (voor mij dan) ideeën uit te werken en en vorm te geven. Misschien dan niet op deze baan maar wellicht op een andere baan. Ik ben al heel blij als andere mijn ideeën kunnen gebruiken op hun eigen baan.
Nog even wat closeup foto's behorende bij de Mini Update.

Afbeelding
De sneeuwschuiver (Kato) met chauffeur terug van de koffiepauze.

Afbeelding
Een rode Mercedes Benz (Minis) inclusief chauffeur.

Afbeelding
De geel/zwart Mercedes Benz bus met chauffeur, passagiers en bagage op het dak.

Afbeelding
De blauwe Japaner (Tomytec) met pech.

Tot zover.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

vantongeren
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
Locatie: Maartensdijk

Re: Winterbaan

Bericht door vantongeren »

Ziet er goed uit Frans.
Echter lijkt me die blauwe Japaner eerder een geval van gestolen motor :mrgreen:


Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Volgens mij is dit een gevalletje fraude en heeft het blauwe wrak al een hele tijd geen motor gehad! :evil:


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Winterbaan

Bericht door Rob Fongers »

Geweldig Frans


TOP!!


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

PaulF.
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jan 2010 00:31
Locatie: Dordrecht

Re: Winterbaan

Bericht door PaulF. »

Erg leuk gedaan Frans, die figuurtjes in de voertuigen! Echt een heel mooi baantje!


Vriendelijke groet,
Paul Franje.
Gebruikersavatar

selectrixfreak
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:46

Re: Winterbaan

Bericht door selectrixfreak »

FaCo schreef:Verder nog wat gebrainstormd over het diorama van m'n vrouw. Steekwoorden bos, wilde dieren, riviertje/beek, zandbank, brug, weggetje, zwembeesten, schaapskudde, spiegel, heuvelachtig, boerderijtje, illegale whiskey stokerij en geen treintje.
Dukes of Hazzard?? ;) :D


Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard

bob
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2010 11:21

Re: Winterbaan

Bericht door bob »

Je hebt echt een hele mooie en inspirerende baan gemaakt!!

ik ben zelf een beginner en wil voor ik aan mijn "grote baan" begin ook voor de kerst zo'n klein baantje maken.
Nu vraag ik me alleen af hoe je de sneeuw hebt gedaan? welk materiaal/merk is het, en heb je het vastgelijmd of ligt het er los op?

ben benieuwd!

groetjes bob


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Hallo NSpoorders.

Iedereen bedankt voor de lovende woorden, dit geeft de burger weer moed.

"Duke of Hazards"? Niet echt. ik zat meer te denken aan "Ranoch Moor" in de Schotse hooglanden met echte Schotse Whisky.

Bob, nadat de ondergrond, in mijn geval diverse soorten groen en bruin strooisel, is aangebracht en gedroogd is kan de sneeuw aangebracht worden met een penseel. Vooral niet vegen maar deppen en vooral niet te dik anders krijg je een korst die wanneer het opgedroogd scheurt. Op de bergen kan natuurlijk wel geveegd worden.
De sneeuw is "gemaakt" van echte latex muurverf vermengd met verdunde houtlijm, in de kleur wit, te koop bij een van de lokale DHZ winkels. Ik had toevallig nog een half emmeltje staan van de laatste opknapbeurt dus lekker goedkoop.
Wanneer dit nog nat is (kleine stukken tegelijk) bestrooien met zilverzand of wit zand ook hier niet teveel. Voor sneeuwhopen gebruik ik dit ook. Hoopje maken en met een penseel in de juiste vorm en hoogte vegen daarna heel voorzichtig met verdunde houtlijm bedruppelen (zoals met ballasten van rails).
Als het geheel goed gedroogd is kan met de bekende stofzuiger methode de losse resten verwijderd worden.
In mijn geval de baan op z'n kant gezet en flink schudden daarna de stofzuiger gebruikt.
Ik besef dat bovenstaande uitleg niet erg gedetailleerd is en hoop dat je hier mee uit de voeten kan. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Winterbaan

Bericht door shoven »

FaCo schreef: "Duke of Hazards"? Niet echt. ik zat meer te denken aan "Ranoch Moor" in de Schotse hooglanden met echte Schotse Whisky.
Rannoch Moor lijkt me een fantastisch thema. Ga je dan een stukje van de lijn Glasgow-Mallaig nabouwen? (een van de mooiste treinritten die je kunt maken vind ik, enkelspoors diesellijn de Schotse Hooglanden in.)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

bob
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2010 11:21

Re: Winterbaan

Bericht door bob »

oh het is gewoon verf! dat had ik niet verwacht!
Duidelijke uitleg, in principe is het gewoon een ruwe drybrush methode op het landschap
en op de berg en daken van de huisjes heb je dan nog wat zand erdoorheen gemixt zodat het wat dikkere sneeuw wordt!

Nu eerst maar eens maar trein bestellen zodat ik kan gaan beginnen.. :D

bedankt voor de info!

groetjes bob


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

N Spoorders.

Gisteren de laatste hand gelegd aan de baan in de vorm van andreaskruisen bij de overwegen en het gedeelte van de onderbaan dichtgemaakt. De rechter tunnel is nu echt donker. Aan de voorzijde een stukje plexiglas geplaatst zodat er nog een klein stukje van de onderbaan te zien blijft. Nogal laat geworden dus foto's volgen nog.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!

irvin
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 mei 2010 07:34
Locatie: Udenhout

Re: Winterbaan

Bericht door irvin »

Hey frans,

Ik volg je voortgang al vanaf het begin.
Mooi gemaakt,met erg veel leuke details.
Hoe staat het er nu voor met de baan?
Dankzij jou winterbaan was het niet veel moeite (helemaal geen ;) ) om mijn vriendin te overtuigen hoe leuk een winterbaantje in huis zeker nu met de kerst kan zijn.
En voor mij meteen een goed excuus om binnenkort eindelijk eens met mijn eerste echte baan te beginnen.
Ik ben benieuwd naar de laatste update.

Gr, irvin



Mctrain
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16
Locatie: Kruisland

Re: Winterbaan

Bericht door Mctrain »

irvin schreef:Hey frans,

Ik volg je voortgang al vanaf het begin.
Mooi gemaakt,met erg veel leuke details.
Hoe staat het er nu voor met de baan?
Ik ben benieuwd naar de laatste update.

Gr, irvin
Precies Irvin,

Hier zat ik dus ook al een tijdje op te wachten, Wanneer komt er een update Frans!!
Ik (en meerdere zo lijkt me) zitten met smacht te wachten op een (foto)update van je.

Groeten,

Dun Arno



nico42
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:43
Locatie: ERMELO

Re: Winterbaan

Bericht door nico42 »

Je hebt een mooie baan gemaakt Frans en prachtig met die sneeuw dat lijkt mij ook wel wat om dat te maken en dan wat hoger in de bergen prachtig ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Heren, allereerst bedankt voor de complimenten.

@Irvin, leuk dat ook jij je vriendin hebt kunnen overtuigen om een baan te maken mij is precies hetzelde overkomen. :D

Voor de rest was ik druk, druk, druk.
Ben bezig met een tweetal kleine projectjes, plannen van een diorama voor volgend jaar en met het bedenken van een nieuwe (kerst)baan misschien ook voor volgend jaar.

Mocht Rob F. dit verhaal lezen hier nog een tip van de sluier, het ene projectje komt misschien op het diorama, het andere misschien niet :mrgreen: :twisted: :roll:

De baan staat inmiddels onder de (glazen) salontafel en werkt naar tevredenheid. Nieuw op de baan is een kerstboom met verlichting (ben ikzelf niet helemaal tevreden mee). Ik wil ook nog wat led verlichting op de kerstmarkt hebben maar ik ben bang dat dat volgend jaar wordt.

De al eerder beloofde update met foto's volgt later in de week, eerst nog een aantal nachten werken omdat m'n baas daar prijs op stelt.


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Winterbaan

Bericht door Rob Fongers »

Frans,

Je maakt me aan het twijfelen :shock: :shock: :shock: wat mot ik nou doen................

Ben druk met Lochem bezig althans de gedachten....................

Heb ideeën maar weet nog niet of ik dik in de praktijk kan waarmaken.


Maare eerlijk is eerlijk je hebt iets geweldig moois gemaakt, Dit doet helemaal niets af aan de andere deelnemers maar het oog voor detail is wel heel belangrijk. We hebben allemaal ons ding en het is niet voor een ieder weggelegd om dit te maken.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
FaCo
Berichten: 293
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:10
Locatie: Almere

Re: Winterbaan

Bericht door FaCo »

Rob,

Ik zou zeggen, gewoon doen. :)

En als je hulp nodig hebt, je zegt het maar! ;) ;)


Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Plaats reactie