Pagina 4 van 5
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 18 mei 2011 22:08
door The Railroader
Mooie foto's weer Rob. En ik sta er nu ook eens op
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 18 mei 2011 23:14
door Cybertinus
Mooi man. Ook wel eens tof om de moerdijk spoorbruggen van deze kant te zien
. Ik woon in Breda, dus die dingen zijn erg dichtbij. Maarja, vanaf de A16 gezien zit de HSL brug in de weg voor de normale brug. Mooi hoor
Die eerste foto (met die opstapbrug naar een boot) is ook erg mooi. Ik zag eerst de trein niet
.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 18 mei 2011 23:33
door shoven
Nice. Mooie plaatjes man.
Voor de niet-ingewijden: TEU =
Twenty-foot Equivalent Unit. 1 kleine container dus.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 19 mei 2011 00:00
door Chris83
Allemaal mooie plaatjes! Dat ga ik ook allemaal zien, zaterdag ga ik naar boppard! (niet de treinenbaan, maar in het echt)
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 19 mei 2011 07:58
door Glaskast189
Ik vind de eerste plaat erg mooi!
Groet Bruce
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 19 mei 2011 08:21
door Rob Fongers
Tx Boys
@Steven en de niet ingewijden
Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij. Dit is een reken eenheid om te bepalen hoeveel containers een schip kan laden.
Het gaat niet alleen om hoeveel er op c.q. in gaan maar het schip moet ook nog stabiel blijven
Teveel gewicht in de hoogte betekent kapseizen
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 19 mei 2011 09:56
door shoven
R Fongers schreef:Bij TEU hoort ook nog 14 ton bij.
Ehm... en hoe reken je daar dan mee? Ik snap je zinnetje niet zo goed. Ik snap wel dat-ie kapseist als-ie topzwaar is.
Diepgang speelt ook nog mee zeker?
Het is wel een mega-bak op de foto trouwens. Dat zijn aardig wat treintjes met containers.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 19 mei 2011 10:37
door Rob Fongers
Steven,
Een schip is gebonden aan een maximale diepgang. De diepgang is weer afhankelijk van de hoeveelheid lading.
1 Teu weegt doorgaans ca 2 ton daar kan je er dus 7 voor plaatsen i.p.v. een een 14 tons Teu. Dus theoretisch trek je dan de gehele verhouding scheef door te zeggen ik kan 7 teu vervoeren terwijl je maar 14 ton kan hebben.
[Edit]
Stabiliteit speelt dus de grootste rol. Dit is o.a. afhankelijk van diepgang, hoogte en gewicht van de lading.... De intake wordt berekend door te bereken hoeveel TEU a 14 ton geladen kunnen worden en het schip binnen de criteria van maximale diepgang en minimale stabiliteit blijft. Stabiliteit is over het algemeen de hoofdfactor.
[/Edit]
Het wegverkeer is aan gewichten gebonden, praktisch betekend het dat je in Europa maar ca 28 ton payload mag vervoeren over de weg. Dus 2 Teu is 28 ton....
Daar is dus wereldwijd de reken eenheid van TEU intake van gekomen. Dat wil niet zeggen dat er niet meer in kan maar het gaat erom wat de mogelijkheden zijn van een schip. Ik heb zelfs 20 ft tanks vervoerd met een gewicht van 32 ton maar ook 45ft met maar 8 ton Payload. E.e.a. is afhankelijk van de massa van het product wat erin zit. Pallets met suiker wegen veel meer als pallets met treintjes want daar is meer dan de helft gevuld met lucht
In het Europese verkeer heeft de 20ft container weinig tot geen functie. Hier is het gebruik van 45ft dus common vanwege het volume wat juist voor die treintjes benodigd is en zoveel mogelijk van het product te kunnen transporteren. Het volume is 12,5% meer dan een 40ft container
Bovendien wordt in een schip elk hoekje gebruikt om containers neer te zetten wat resulteert in extra plaatsen met 20 ft waardoor de intake groter wordt en daardoor ook de opbrengst.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 19 mei 2011 10:42
door daan 1946
Ja kapitein , dit is duidelijke taal
groetjes
Daan
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 25 mei 2011 14:38
door Jeroen
Zo, ik heb nog even wat foto's gevonden op de computer, die hier wel zouden passen. Hoppa!
Deze heb ik ook nog in model, en ligt klaar om verder gebouwd te worden.
Even inhakend om mijn meest recente modelbouw-activiteiten......zoals je ziet is ook niet alles in het grootbedrijf te goor om aan te raken, getuige deze knaloranje bak.....
Rechtsrheinisch is dit praktisch het enige personenvervoer tussen alle goederentreinen door. Een BR 143 met wat Rotlinge....
Dubbele 185 met kolentrein langs Bacharach....
Nog meer dubbeltractie.....
Bij St. Goarshausen. Een trein duikt de Loreley-tunnel in. Waanzinnig mooie omgeving!
Divers...
Close-up van de RE 482.
....en een 185.....
Zal straks nog wat posten......
J.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 25 mei 2011 15:07
door Krab
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 25 mei 2011 17:06
door Jos
Mooi man! En wat zijn die loks schoon op de laatste foto's
Groetjes,
Jos
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 25 mei 2011 21:39
door FidOo
Mooie plaatjes. Ik ga thuis nog eens op gemak kijken aangezien ik nu in kiel duitsland ben voor een weekje cursus.
En aangezien dat toch wel het mekka is voor de meeste liefhebbers hier wil ik alvast verklappen dat ik wat mooie plaatjes in petto heb..
De precieze treinen laten toch nog ff op zich wachten omdat ik ze hier niet op een pc kan zetten en dergelijke.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 26 mei 2011 18:31
door Chris83
leuk die foto's ik heb zaterdag daar op de boot gezeten ook een paar treinen op de plaat gezet, zal ze een ander keertje posten, waren er weinig, maar er zit een hele apparte tussen.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 27 mei 2011 20:10
door Rob Fongers
Jeroen,
Genieten heh!!. Hele mooie zitten er tussen. Ennuh ook hele schone zowel wagons als locs.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 28 mei 2011 12:02
door Jeroen
Ja, gaaf he? Ik ga er dit jaar ook vast weer heen om even stevig bier te drinken en genieten van de omgeving met de drukte van het treinverkeer en de scheepvaart.
Uit de verzameling nog maar een paar fotootjes dan....
RE 421 met containers.....
Gave omgeving, saaie trein....
Natuurlijk is het niet alleen maar treinen daar.....om de paar kilometer staat er wel weer een of ander dik kasteel op de heuvels....
....of in de rivier....
Zoals ik al zei, niet alleen op de sporen is het een drukte van belang, getuige de foto hieronder. Info bij kapitein Rob F.
http://i977.photobucket.com/albums/ae25 ... ijn107.jpg
145 met (denk ik) Ambrogio-shuttle op de Rechter Rheinstrecke. Normaal rijdt deze trouwens Linksrheinisch. Lekker belangrijk.
.....en voor die burcht mocht mijn auto ook even poseren.....
St. Goarshausen....
....en wat verder naar het zuiden.....
En als laatste nog een keertje St. Goarshausen, met Burg Katz op de achtergrond. Alsof het voor de modelbouwers is gebouwd, dat echte Rijndal.....
Hoppa!
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 28 mei 2011 20:07
door spoor65
heyoo Jeroen,
prachtige foto`s weer die je laat zien. en idd hele mooie voorbeelden.
mvg
Freddy
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 25 jun 2011 21:57
door westeind
Vandaag geladen uit trein ,als je nog wat wagons wil toetakelen heb je hier een voorbeeldje
Is Bottrop ,wel geen rijn , maar rhein herne kanaal ,in de buurt dus...
grt Bram
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 21 jul 2011 19:23
door Chris83
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 21 jul 2011 19:54
door Rob Fongers
Heee Chris.....
Je had hem zelfs op de plaat
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 21 jul 2011 20:44
door Chris83
ja idd! maar van mijn foto had ik dat niet geweten
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 22 jul 2011 00:00
door FidOo
De Br 212 Staat er ook supermooi op. Roddel foto's hoor.
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 22 jul 2011 01:39
door evo
Mooie platen Jeroen! Daar kan ik wat mee als inspiratie voor mijn landschap. Aleen jammer dat die treinen in de weg staan/rijden
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 22 jul 2011 07:59
door Rob Fongers
Edwin,
Fotoshoppen leren misschien
Re: Langs de Rijn
Geplaatst: 22 jul 2011 09:37
door evo
R Fongers schreef:Edwin,
Fotoshoppen leren misschien
Zoiets?