Thanks voor de reacties.
@ Quintin:
Bedankt voor link met de normen. Ga ik me in verdiepen. Heb elders in dit forum gelezen dat verkanting van 1 mm altijd goed is. Ik heb nu 0,7-0,8 mm geprobeerd, maar dat is nog vrij summier heb ik gemerkt. Over het solderen, de bedrading is nog niet overal klaar en ga dan ook op de zichtbare gedeeltes de bedrading onder de spoorstaaf of raillas solderen. Kleine moeite voor het fraaiste resultaat.
@ Jeroen:
Met de ballast ben ik inderdaad ook wel tevreden, het formaat vind ik prima zo, heb nog wat andere kleurtjes liggen, ga nog wat mengsels proberen, maar dat zal niet veel gaan verschillen met de huidige kleur.
Ja de roestverf, die fel oranje is een bloedbad
op de foto. Op het etiket staat roodbruin overigens. Gewoon mat bruin ja die wil ik dus. Naar gezocht! Nog niet gevonden.
Heb bijna alles van Air Brush Almere maar voor gebruik met penseel plus mat is de collectie niet heel groot. Ik wil geen terpentineverf dus bij veel modelspoorwinkels weinig keus. De beste kleur vond ik nog het mengsel roodbruin met zwart. Ben er nog niet klaar mee.
VRAAG: Jeroen verf jij de bielzen onverdund in de kleur van de spoorstaaf. Of gebruik je een andere kleur en/of verdunning?