Het eindresultaat was ik jullie nog schuldig:
Het resultaat van mijn inspanningen. Op het aller-allerlaatste moment besloten toch maar een achtergrond en lichtbak met fries in elkaar te rausen.
De verlichting moest redelijk egaal zijn en niet warm worden. Bij de Karwei deze zelfklevende led-strip gekocht. Eigenlijk te duur en naar mijn zin te geel, maar wel snel en effectief.
Hierom is het smalspoor aangelegd. Grote zware ketels komen per smalspoor uit de fabriekshal en worden middels de bovenloopkraan over geladen op het normale spoor.
Uit de loods wordt de brug op gereden die de log met wagon naar het spoortje parallel aan het normaalspoor draait.
De slagboom en officiële toegang tot het terrein. Hier kun je ook goed het effect zien van de goot uit het gips steken. Het midden van de weg is exact even hoog als de 2 stoepen. Het was één vlakke plaat met gips, enkel de goot is er uitgestoken.
De paar auto's op het parkeerterreintje bevestigen het tijdsbeeld, half jaren '60.
Het kantoorgebouw waar de adminstratie, verkoop en tekenkamer in zit. In plaats van wat aan het onderhoud van de gebouwen te doen is er wel geïnvesteerd in een telex-machine voor juffrouw Jannie. (niet zichtbaar) Er wordt gefluisterd dat ze bepaalde diensten verleent aan de directeur.
De portiersloge waar de bezoekers zich dienen te melden. Wat betreft verhoudingen (natte vingerwerk) wel geslaagd. Wat opvalt is dat de baksteenplaat (eigenlijk TT) toch wat groot uitvalt met macro-opnamen. Ook een van de redenen dat ik geen rollagen boven de vensters heb gemaakt, gewoon net iets te grof voor de juiste verhoudingen.
Overzicht gezien vanaf de andere kant van de portiersloge. Hier is de kuil van de draaibrug goed te zien. Ook goed te zien is dat de 0,5 mm dikke polystyreenplaat waar de poort van gemaakt is nog flink doorschijnt. Kwestie van slecht dekkende rode verf en het niet gebruikt hebben van grondverf.
Sjaak en d'n Dré sjouwen een zware kist naar Sjaak z'n pickup, alleen zijn ze vergeten eerst de laadklep open te doen.
Twee olie-opslagtanks liggen aan de zijkant klaar. Met het Fuchskraantje zijn ze nog net te verplaatsen. Het Köffje heeft net een platte wagen gebracht voor de grote ketel die al klaar staat. De machinist is even naar kantoor voor het afwerken van de papieren.
Maurice is het gebazel van Adriaan helemaal zat en gaat even een sjekkie draaien. De muur rechts heb ik op het laatste moment nog toegevoegd, anders was het zo'n kaal gat.
De betonplaten zijn lastig op maat te maken, vandaar dat op sommige plekken klinkers zijn gebruikt. Sommige platen zijn gebarsten.
Nog een overzicht en een blik op de hoge afscheidingsmuur. De stootblokken zijn 100% eigenbouw. Moet ook wel want voor smalspoor N bestaat zo goed als niets. Daarnaast is het leuk om te doen.
De bovenloopkraan is ook weer 100% eigenbouw en uit de losse pols gedimensioneerd (wat ik eigenlijk nog het lastigste vind van zelf-bouw). Eigenlijk had ik besloten geen kraan te maken ivm de resterende tijd maar zonder vond ik het niet af en het verhaal ook niet kloppen.
De loopkat kan schuiven aan de rail, een aardig klusje om dat voor elkaar te krijgen.
De ruimte tussen de balk waar de tekst op staat is slechts 3 mm hoog!
Het hijsblok is slechts 1,5 mm hoog, reden waarom ik er nog geen haak aan had geknutseld.
In plaats van een stukje garen oid als kabel heb ik een stukje koperdraad gebruikt. Eigenlijk (omdat het zo 'strak' staat) ziet dat er natuurlijker uit dan garen. En het is ook nog eens makkelijker te verwerken.
Overzicht van de kraan.
Sjaak en d'n Dré voor de romneyloods. Een lamp op de loods boven de deur had niet misstaan.
Het stukje Z-spoor (!) zit netjes verwerkt in de brug. De ombouwkit van Peco voor een diesel smalspoorlokje past zo dermate slecht dat ik dat heb op moeten geven. Een volledig gedemonteerd Z-locje ligt nu zielig in een doosje.
En als laatste nog een blik op de toegang. De slagboom kan trouwens gewoon bewegen.