Pagina 4 van 4
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 14 feb 2012 20:43
door martindomburg
Dat zeg ik..... peco

Mooi speelgoed he, ben ze nu aan het reinigen en ga van het weekend ook leggen. Heelrijk werk is dat.
Maar ziete r strak uit man die wisselstraat. vergeet niet voor het lijmen de losse bielzen te leggen
Tipje voor het perron, kijk even op mijn schwarzwald draadje, daar had ik hetzelfde probleem. UIteindelijk toch alles maar wat wijder gemaakt want de ene IC past wel, een ander merk weer niet en heb je tydperk II materiaal wil het helemaal niet. pagina 95-97, ik kom op 9mm uit vanaf de binnenzijde vand e spoorstaaf voor een goede doorgang van al het materiaal.
Groetjes
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 14 feb 2012 21:10
door Peter
Hey Martin,
Uiteraard ben ik meteen gaan meten, de tussentuimte is nu zo'n 5 mm.
9 mm vind ik erg veel In het verleden heb ik eigenlijk ook nooit een probleem met de perrons gehad.Misschien heeft het ook te maken met de hoogte van de perrons.
Nog maar eens goed voor gaan zitten en het geheel goed bekijken.
Grtz. Peter
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 14 feb 2012 22:27
door P Bender
Zie dat als ik nog op- of aanmerkingen wil maken op je sporenplan ik haast moet maken.
De schaarse vrije tijd die ik had heb ik gebruikt om zelf wissels te maken in code 40 en de eerlijkheid gebied om te zeggen dat die mooi zijn voor op een display bordje maar dat er voor het gebruik op de baan nog wat meer routine in moet komen
In ieder geval leuk om de voortgang te zien!
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 14 feb 2012 23:37
door bob vermeulen
Peter,
Zo dat is een mooie wisselstraat. Daar kan je alle kanten mee op.
Met z'n wisselstraat kunnen er diverse treinen tegelijk in en uit rijden.
mvrg Bob Vermeulen
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 15 feb 2012 08:59
door Peter
@Paul,
Het geheel ligt nog niet definitief hoor, zal ook nog even duren. Ik heb e.e.a. neergelegd en op maat gemaakt om te bekijken hoe wat en waar. Ook om te bekijken welke bedrading ik precies moet aansluiten. Het zal dus nog wel even duren alvorens ik het geheel definitief ga neerleggen en daadwerkelijk ga aansluiten.
Op- / aanmerking op het baanplan zijn nog steeds meer dan welkom, kan ik alleen maar van leren natuurlijk!
@Bob,
Inderdaad, rijmogelijkheden ten over. Redelijk druk verkeer zou mogelijk moeten zijn. De wisselstraat aan de andere zijde wordt nog iets spannender.
Grtz.
Peter
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 15 feb 2012 20:35
door P Bender
Peter schreef:
Peter,
Controleer in ieder geval even of je twee treinen naast elkaar tegelijkertijd aftakkende over de engelsmannen krijgt. Daar bij controleren met bakken op gelijke hoogte tov elkaar EN met de bakken half verstoken (bakeinde ene trein thv midden andere bak). Op die manier kan je zien of de PVR's nergens conflicten. Neem daar bij de langste bakken die je kunt vinden / gaat gebruiken.
Zo'n dubbelsporige aftakking is leuk, maar wanneer je de sporen niet tegelijkertijd kan gebruiken omdat de PVR's elkaar in de weg zitten kan je de configuratie toch maar enkelsporig gebruiken. Dan leg je een boel wissels neer, maar heb je in feite de mogelijkheden van een enkelsporige wisselsstraat, kortom zonde van geld en ruimte
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 16 feb 2012 17:08
door Peter
Hoi Paul, gisteren meteen even gekeken (geen tijd meer gehad om het even op het forum te melden

).
Ik houd een ruimte van een 5 mm tussen de wagons over. E.e.a. zou dus moeten passen.
Ik verblijf op dit moment in Zwitserland, na het weekeinde ben ik weer terug en ga dan nogmaals het geheel met een aantal wagons bekijken.
Grtz.
Peter
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 16 feb 2012 20:42
door P Bender
Peter schreef:Ik houd een ruimte van een 5 mm tussen de wagons over.
5 mm in N = 800 mm in werkelijkheid, weet uit m'n hoofd niet wat er normaal tussen PVR moet zitten maak klinkt niet verkeerd.
Wel dus ook even met lange rijtuigen/loc's proberen.
- met name versprongen
- lange loc's (bij voorbeeld DB Br 05 en Br52) en niet met NS 1100 testen. Een 1100 heeft nauwelijks overhang, de eerder genoemde stoomloc's hebben een ruime overhang
In ieder geval veel (spoor) plezier in Zwitserland
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 12 apr 2012 11:26
door Peter
Tijd voor een korte update!
Ik heb inmiddels de eerste wisselstraat gebouwd en gedeeltelijk bedraad. Ben aan het wachten op de servo houders. Vervolgens kan ik de servo's monteren en het geheel gaan afstellen. Foto's volgen t.z.t.
Tevens heb ik een vitrine aangeschaft. Vond het doodzonde dat al dat moois in dozen lag. De meeste loks staan nu in de vitrine.
Wagons ging er helaas niet meer bij...... Tevens heb ik de TGV en Thalys maar uit de vitrine gelaten....
Vind het er super uitzien, een genot om naar te kijken, kijk zelf maar
Grtz.
Peter
P.s. foto's maken is echt een vak apart..... pffff....
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 12 apr 2012 11:45
door richard7877
mooie collectie peter!
en ook een mooie vitrine.
groeten richard
Re: PS N-spoor baan
Geplaatst: 12 apr 2012 12:08
door Peter
Dankje Richard. Heb er ook een paar jaar over gedaan om deze verzameling op te bouwen.
Maar zoals aangegeven, er zit nog meer in dozen, heel veel wagons... maar daar is helaas geen plaats meer voor.
Toch maar snel de baan verder opbouwen, kan het mooi rondrijden
Grtz.
Peter
Re: PS baan
Geplaatst: 23 feb 2013 18:32
door olaf04
Re: PS baan
Geplaatst: 23 feb 2013 18:39
door Peter
Dankje Olaf, heeft vele jaren geduurd!
Hopelijk kunnen ze binnen kort weer hun rondjes gaan rijden, er wordt druk aan een nieuwe baan gebouwd.
Zie de volgende link:
http://n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5611
Grtz.
Peter