Daar zijn we weer met een update.
Vanavond door omstandigheden niet zo heel veel kunnen doen maar toch weer wat vordering.
Zoals ik gisteren al aangaf ben ik begonnen met het aansluiten van mijn ringleiding op de aders die vanuit de centrale en trafo lopen.
Ook de Diode van Rosoft is geplaatst onder de tafel en aangesloten op de ringleiding tbv de ongedetecteerde secties.
Hier de foto:
Hebben jullie nog tips hoe de soldeerpunten te isoleren anders dan simpelweg wat isolatie tape er omheen draaien?
Ik heb wel krimpkous maarjah dat kan je niet om een reeds geplaatste ringleiding schuiven haha
Of laten jullie de gesoldeerde punten gewoon zo open bij de ringleiding?
Daarna ben ik doorgegaan met het aansolderen van de bekabeling aan de wisselspoelen zodat deze ook de centrale locatie van de wisseldecoder kunnen bereiken. Deze ga ik morgen waarschijnlijk monteren onder tafel en dan de voeding vanaf de ringleiding aanleggen en de wissels aanluiten op hun poorten.
Hier hangen de draden van de eerste wissel klaar om naar de decoder geleid te worden.
Als ik door kan gaan in dit tempo wordt er vermoedelijk ergens dit weekend/begin volgende week gereden op de testbaan.
En kan ik gaan leren werken met koploper.
De dikke bijbel van paul haagsma staat hier in een ordner naast me dus dat moet helemaal goed komen.
1 ding kan ik in iedergeval wel zeggen, het solderen gaat steeds makkelijker nu ik zo een week bezig ben.
Tot nu toe nog geen blaren! (gelijk even afgeklopt op de houten tafel)