Merijn schreef: ↑26 sep 2019 07:28
De as-indeling van de loc misschien? Die is vrij zeldzaam...
Groet, Merijn
Dat is toch een Pacific asindeling, 2-C-2 Merijn? Lijkt me niet zeldzaam..
De tender met 2 x 3 assen (of zijn dat 2C-draaistellen??) lijkt me wel appart
Ha Frank, een Pacific heeft asindeling 2-C-1 en werd erg veel gebruikt inderdaad. Een 2-C-2 asindeling heet Baltic of Hudson en die zijn een stuk zeldzamer als ik mij niet vergis...
Groet, Merijn
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
Dat is helemaal juist! Uit nieuwsgierigheid, met welke zoektermen heb je gegoogled? De as-indeling van de loc misschien? Die is vrij zeldzaam... ben benieuwd.
Enniehoe, ik was iets meer dan een jaar geleden in Vancouver en omstreken en hebben toen ook dit aardige museum in Squamish bezocht. De 2860 is hun pronkstuk. Machtige machine om naast te staan!
Aan Henk de schone taak weer een leuke raadplaat te plaatsen.
Groet, Merijn
Merijn; in google chrome, rechtermuisknop op plaatje, afbeelding zoeken op google. Binnen 1 minuut het juiste plaatje gevonden.
WTF? Dat vind ik best eng! Die foto heb ik zelf gemaakt en staat nergens online of zo. Maar dan zal google hem wel vergelijken met vergelijkbare foto’s in hun database. Bizar eigenlijk dat dat kan. Maar eh, zo is een raadplaatje ook geen uitdaging meer toch
(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V
Hij lijkt heel toevallig ook op een andere foto die online staat. Daarom herkent Google hem. En ja dat is best bizar. Beter nog Google herkent dit zelfs waar het is genomen en wat het is.
Niet alle raadplaatjes zijn overigens zo makkelijk. En het is ook wel een beetje vals spelen. Maar goed. Aan Henk de eer
Geen idee of je hem al eerder had geplaatst, ik vondt het er nogal Duits/Moezelachtig uitzien en kom vrijwel jaarlijks met de motor onder die brug door
Om de gang er in te houden een makkelijke, bij welk dorp staan we hier?
Laatst gewijzigd door Harri op 30 sep 2019 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Harri schreef: ↑28 sep 2019 09:39
Geen idee of je hem al eerder had geplaatst, ik vondt het er nogal Duits/Moezelachtig uitzien en kom vrijwel jaarlijks met de motor onder die brug door
Wij gaan daar 3 oktober weer naar Ediger Eller toe. Mooie omgeving komen er graag.
Nog niemand? Als een stukje van de mast van een mobiele kraan, een fiets draisine, en een stukje rails met een stukje locomotief geraden wordt dan lijkt me dit grote rode gebouw dat vanaf de straat is te zien toch vrij makkelijk.
Eerste hint dan maar: het is niet in Nederland of België
Harri schreef: ↑01 okt 2019 09:30
Als een stukje van de mast van een mobiele kraan, een fiets draisine, en een stukje rails met een stukje locomotief geraden wordt dan lijkt me dit grote rode gebouw dat vanaf de straat is te zien toch vrij makkelijk.
Je noemd dingen die iets met treinen te maken hebben....
Zo op het eerste gezicht heeft dat rode gebouw niets met treinen oid te maken?
En dat is geheel juist. Zoals in de tekst vd link te lezen is, is dit dus Erstfeld.
Het is het InfoCenter (ook te zien geweest op bv Discovery Channel) voor de nieuwe Gotthard Basistunnel, van hieruit kon men tevens een excursie maken binnen de in aanbouw zijnde tunnelbuizen.
Blijkbaar is het toch een vrij onbekend gebied/project, dus nog even wat achtergrond informatie.
Erstfeld (Duitse wiki biedt meer info): https://de.m.wikipedia.org/wiki/Erstfeld