Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Of een streepje, een landingsbaan zal Jeroen het wel noemen :| whaha foute humor. gaat weer de goede kant op.

Heb de tips ter harte genomen en ben druk creabea geweest met shuimpjes en vlokjes. En ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat me echt bevalt. Heb tevens het nevenspoortje verder afgemaakt. Hier heb ik inmiddels de seinen geplaatst en de gresbo aan het werk gezet. Je ziet nog wel wat dik op het servicepaadje. Die heb ik net gestrooid. ;)

De houtlijm is handig voor de mos, maar je moet wel oppassen met de hoeveelheid. Het druipt snel naar beneden en dan krijg je groene druipers op de rotsen. Dat was wel even prutsen maar het is me gelukt. Uiteindelijk is de lijmspray i.c.m. de houtlijm het beste bevallen.

Volgende stap van het nevenspoor is afballasten van de rails, verweren van de rails en de borden plaatsen. Er moeten bakens komen voor het voorsein en een schaakbord omdat de seinen aan de verkeerde kant staan.

Het resultaat met mijn telefoon geschoten. Ik moet eerst nog even oefenen met de spiegel reflex. Krijg de boel slecht gefocust. Dus excuus voor de kwaliteit. Er komen nog wel eens betere foto's ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag naar de beurs. Er ligt een partij bovenleiding klaar en wissels en rails voor het extra perronspoor. Ook de engelse wissel die ik moet vervangen en een wel heel speciaal beestje: De SSN 65 018 van Fleischmann :D :D Daar gaat zeker een keer een decoder in komen :twisted:

Groetjes Martin

P.s.: Het is inderdaad verslavend zo'n modelbaan. Volgens Ellen althans :oops: haha

WimC

Bericht door WimC »

Lekker tempo heb je! Ziet er goed uit.

Groeten, Wim

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

marco

Bericht door marco »

Ziet er goed uit martin :o
Door het extra groen word de steile rotswand alleen maar mooier vind ik.
We blijven je volgen ;)

Groetjes marco

Groetjes marco

Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

evo

Bericht door evo »

Hoi Martin, dat ziet er inderdaad een stuk beter uit. Ik denk dat je nog verder kunt gaan met meer begroeiing en verschillende kleuren/vlokken.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Ron

Bericht door Ron »

Martin,

Kijk morgen eens op de beurs eens voor een "vezelspuitflesje" (3 x woordwaarde bij scrabbel) van NOCH.
Dit werkt heel lekker voor dit soort klusjes.

Misschien tot morgen.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Dank jullie voor de tips :)

Ik zal morgen op de beurs zeker even gaan struinen. Wil wat meer materiaal hebben 8-)

Kumt helemaal goed :D

mark

Bericht door mark »

Hee Martin,

Ziet er al erg goed uit!!
Maarrr, volgens mij staat je sein bij het enkelspoor wel aan de verkeerde kant..
Of ik ben ff het spoor bijster.. :roll:
Was Houten leuk?

Groet,
Mark

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Je bent niet in de wolken, ze staan inderdaad aan de verkeerde kant. Wellicht heb je er overheen gelezen. Heb al verteld dat er een schaakbord komt te staan. 8-)

Houten was erg gezellig, leuke dingen gekocht (Zie nieuwe aanwinst topic)

groetjes

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Vandaag heb ik een "operatie uitgevoerd". De slecht lopende engelse wissel heb ik met succes vervangen voor een nieuwe. Alles rijd er nu als een zonnetje overheen. Ik heb meteen het extra perronspoor aangelegd.

Afbeelding

Het effect is meteen merkbaar, de doorstroming is een stuk beter. 8-) Er rijden nu 10 treinen tegelijk rond over mijn baan 8-)
Tijd voor wat foto's:

De nieuwe SSN 65 018 met sleep voor het station. De keuze om de loc gelijk met decoder te kopen was een goede keuze. Hij loopt als een zonnetje
Afbeelding

De nieuwe BR103 met IC sleep voor het station. Hierin zit een Trix decoder. Ook deze rijd erg mooi
Afbeelding

De analoge BR232 van Brawa, toch rijd hij bijna net zo mooi als een dcc loc. Brawa is sterk vooruit gegaan
Afbeelding

Of hier ooit een decoder in komt weet ik niet, mijn boemeltreintje getrokken door de BR64 komt het station binnen
Afbeelding

Groetjes

evo

Bericht door evo »

martindomburg schreef:Vandaag heb ik een "operatie uitgevoerd". De slecht lopende engelse wissel heb ik met succes vervangen voor een nieuwe.
Was dit een Peco 55? Wat was het probleem daarmee bij jou?
Ik heb ook 1 zo'n ding en dat is de enige plek in mijn baan waar het regelmatig mis gaat. Alles lijkt te werken, alles staat onder spanning, etc. maar toch blijft er regelmatig wat stil staan (kleinere loks en de Flm 7175) en ontspoort er regelmatig wat (vooral als de wielafstand niet exact 100% is).
Ik heb een tijd geleden mijn baanplan al gewijzigd, zodat ik die Kwalitatief Uitermate Teleurstellende dingen niet meer hoef te gebruiken.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Hoi Edwin,

De peco double slip is uiterst gevoelig. De korte pootjes zijn niet zo sterk als de normale wissels van peco. Dit niet wetende heb ik de eerste naar de fiesta geholpen met ballasten en houtlijm.

Ik heb hem nu vervangen en ben wat voorzichtiger te werk gegaan met de ballast en houtlijm. Nu rijd alles erover heen zoals het hoort. Zonder ontsporen en zonder stil te staan.

Hij is wel goed, maar erg delicaat :D

Misschien eens een nieuwe proberen?

Groetjes

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Mooi spulletje Martin. ;)
Een van mijn vele favoriete treinen is ook in Schwarzwald aangekomen.
De verkeersrode 103 van minitrix heb ik namelijk ook, gaat bij mij trouwens ook nog wel een decodertje in.
Hij rijdt erg mooi.
Even als de 103 in TEE kleurstelling van Fleischmann daar zit bij mij al een decoder in.

Martin de Deugd

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Die 103 met IC sleep is mooi inderdaad ja. M'n broer heeft een keer een Fleischmann startset gekocht en daar exact dat stammetje in. Ziet er goed uit.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Hij is inderdaad erg gaaf. De TEE uitvoering heb ik ook nog op e verlanglijst net als VT11 8-)

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Ik heb de TEE uitvoering, het mooie is dat hij inderdaad over de baan zoeft.
Heb ook de voorgangers met de E10 en die rijden ook erg mooi
De VT11.5 rijdt stijlvol en elke keer als die weer over de paradebaan bij mij rij ben je gedwongen om te kijken

Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Dat heb ik nu al bij de TEE-Ram, wat een mooi ding als hij langs komt. Een van de treinen waar ik geen spijt van heb zoveel geld aan uit te hebben gegeven :lol: :mrgreen:

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Ik heb nooit spijt alleen een rot gevoel

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

mark

Bericht door mark »

Nooit spijt van dat rotgevoel? :roll:

Van de VT11.5 heb ik noooit een rot gevoel gekregen!

Groet,
Mark

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Zo'n rot gevoel heb ik elke morgen standaard om 7.30 uur na de koffie :D

Ben er ook zo weer vanaf hoor

Jos

Bericht door Jos »

Luxe probleem hoor, als je om 7:30 uur al koffie kunt drinken ;)

Groetjes,
Jos

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Ik draai me om 07:30 uur nog lekker een keer om hoor :). Voor 08:00 uur hoef ik er niet uit :).

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Jos

Bericht door Jos »

Het enige dat ik achter mijn kiezen heb om 7:30 is ongeveer 75 kilometer asfalt 8-)

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Mijn eerste bak koffie is altijd pas op het werk 8-)

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Afgelopen dagen veel gereden. En met succes, alles rijd lekker en met gemak 10 treinen tegelijk :D Alles netjes op snelheid en met steeds minder oponthoud. Omdat ik een van de beta testers ben voor Itrain in combinatie met Dinamo doe ik een boel rijden zo op zijn tijd om problemen en bugs te vinden in de nieuwe versie van Itrain. Ik laat dan zoveel mogelijk treinen tegelijk rijden en geef ze verschillende routes. Het is nu zover dat ik zowel analoog en digitaal bijna niet meer uit elkaar kan houden. Alleen als je goed kijkt kan je merken dat een loc analoog is. Die stopt niet elke keer op dezelfde plek ;) Binnenkort kunnen we hopelijk gaan testen met de nieuwe routeringen. Kijk er nu al naar uit :D

Van de winter ga ik langzaam aan de rest van de locs voorzien van decoders. De locs rijden echt veel mooier met decoder. Maar gelukkig hoeft het niet dus ik heb alle tijd hiervoor. Wat me vooral het meeste opviel tussen analoge locs en decoder locs is dat je de decoder locs maar 1 keer hoeft te ijken. Analoge locs moet je zeker wel 3 a 4x ijken om de snelheid goed te krijgen. Maar dan krijg je het wel bijna zover dat de analoge loc net zo mooi rijd als de digitale locs.

Maar het werd wel weer tijd voor wat modelleren :) Morgen vertrek ik weer naar het buitenland voor een raceweekend dus maakte ik vandaag van de gelegenheid gebruik om een groot deel van de berg in te gipsen. Dit kan dan mooi uitharden terwijl ik weg ben. Dan kan volgende week de beitel weer tevoorschijn worden gehaald. Het enige wat ik nog wel moet gaan doen zijn de portalen van de twee afneembare bergen. Dit word een leuk klusje als ik terug ben, kleien.

De top van de afneembare berg is kaal omdat deze word bestrooid en vol gepland met bomen. Even een kleine noot: Er is nu al een hele zak rotband doorheen 8-) Met plezier overigens :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het startschot voor de laatste fase van de baan is gegeven:

Afbeelding

Vanaf nu word er stevig gespaard voor de laatste meters rail en de laatste onderdelen van Dinamo. Het depot en rangeergedeelte zal bestaan uit twee blokkaarten en detectie, de draaischijfmodule van Dinasys. Met het stationsseinen erbij heb ik nog 3 OC32 printen nodig en ook de MDDec's voor de ontkoppelrails en armseinen worden aangeschaft. Als laatste komt er een afstandbediening om alles van afstand te kunnen besturen :)

Tot ik het geld voor elkaar heb zal ik gestaag verder bouwen en vooral veel testen :lol: met plezier :twisted:

Groetjes Martin

marco

Bericht door marco »

Ziet er top uit martin.
Ik vraag het maar weer eens tijd voor een filmpje?
Van de gehele baan :D

Groetjes marco

Groetjes marco

Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Plaats reactie