Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Vandaag ben ik ook weer bezig geweest met kleine bouwwerkjes. Wat groenen hier en daar, de bovenleiding gecompleteerd enzo. In ieder geval staan alle seinen en bovenleidingsmasten op de modules.

Ook wordt er wat gedetailleerd al hier en daar......

Afbeelding

Nog even een sfeerplaatje.....

Afbeelding

Hop!


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Ik weet niet of ik feliciteren moet met dat alles maar in ieder geval is de laatste foto van hoge klasse.en ik ben blij dat die baan blijft bestaan want krijgen we waarschijnlijk nog meer van dat moois te zien.

Mvrg

Bob Vermeulen


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door rien »

heb je draadtje gezlezen drie avonden bezig
maar een woordt voor super
ga het zeker volgen
de is wel niet mijn ding
maar de manier van bouwen is geweldig

gr rien /mazarron


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3750
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Hallo Jeroen,

Dat zijn weer lekkere ultra scherpe foto's die je ons voorschotelt,TOP!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Heerlijke foto,s weer jeroen :D


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Netjes hor die foto's. Maar wat staat er (bahalve de H) precies op het bordje?

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Jeroen schreef:Nou, misschien wel, ja...in ieder geval zit ik tijdelijk, maar dan waarschijnlijk ook zeer tijdelijk op het oude nest. Al vrij snel, en dat weet ik volgende week zeker verhuis ik binnen Ede naar een plek 'waar je ook wel wat ruimte hebt voor wat-dan-ook'. De grote vraag dan wordt wat er met Boppard gaat gebeuren. De-assemblage? Sloop? Verkoop? Schenking? Meenemen? Ik heb geen idee! Maar hier gaat het over DU-Beksheim, en die gaat uiteraard gewoon mee.....

De eerste grote vraag is dan natuurlijk, of Boppard verhuisbaar is, in mocht dat mogelijk zijn, dan is de volgende vraag, heb je voldoende ruimte
voor zowel Boppard als Duisburg-beksheim.

Mocht dat het geval zijn, dan zou je er misschien nog wel een leuke koppeling tussen kunnen bedenken, zodat beide projecten in elkaar kunnen doorlopen. Dan maak je van 2 Top projecten een prachtig geheel.

Het zou echt zonde zijn als Boppard gesloopt zou moeten worden, het is voor mij zeker de grootste inspiratie geweest voor mijn ommezwaai naar
Less is More en ook zeker naar het idee om ook in tijdperk V/heden te willen gaan rijden.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

Ik zeg, de beurs op met boppard of Duisburg, iedereen op Rail enzo inspireren en op je nieuwe nest een nieuw project starten :D



one1
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2011 15:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door one1 »

Helemaal eens met Martin Domburg.

Groet Arjan


http://www.bronx-terminal.com (voor wie zelf de rails en wissels wil maken, zowel in N als in HO)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

@Freddy
De eerste grote vraag is dan natuurlijk, of Boppard verhuisbaar is, in mocht dat mogelijk zijn, dan is de volgende vraag, heb je voldoende ruimte
voor zowel Boppard als Duisburg-beksheim.
Boppard verhuisbaar? Nee, dat niet. Maar je zou er nog wat van kunnen maken door hem tactisch te demonteren. Ik wilde hem eerst aan mijn vader schenken, maar die voorziet niet dat hij daar plezier aan gaat beleven qua tijd. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken, overigens....
Anyhow heb ik (meer dan) voldoende ruimte voor beide projecten. Een en ander natuurlijk afhankelijk van of de koop definitief doorgaat. Als het aan mij ligt wel, maar de bank heeft er ook nog wat over te zeggen :evil:
Mocht dat het geval zijn, dan zou je er misschien nog wel een leuke koppeling tussen kunnen bedenken, zodat beide projecten in elkaar kunnen doorlopen. Dan maak je van 2 Top projecten een prachtig geheel.
Met dat idee heb ik ook zitten spelen. Is niet onmogelijk, maar het is nog even de vraag of Boppard überhaupt redelijk schadevrij uit elkaar kan. Qua rollend materieel zou het natuurlijk pryma kunnen!
Het zou echt zonde zijn als Boppard gesloopt zou moeten worden, het is voor mij zeker de grootste inspiratie geweest voor mijn ommezwaai naar
Less is More en ook zeker naar het idee om ook in tijdperk V/heden te willen gaan rijden.
Ten eerste bedankt voor je riante compliment. Dat het een inspiratie voor jou is geweest is mooi! Dat soort dingen hoor ik graag natuurlijk. Ik zou het ook met pijn in mijn hart afbreken, want ik vind het zelf ook nog altijd leuk om naar te kijken.

@martin,
Ik zeg, de beurs op met boppard of Duisburg, iedereen op Rail enzo inspireren en op je nieuwe nest een nieuw project starten
Geen sprake van! Ten eerste houd ik niet zo van op beurzen staan. Dat is me veel te veel gezeik, gesleep en gedoe met alle risico's van dien. Daarbij is Boppard absoluut geen beursbaan, dat gaat echt niet werken. Duisburg-Beksheim is modulair, dus daar zou het überhaupt kunnen. Maar ik heb toch geen zin om een heel weekend op Rail te gaan staan......of Eurospoor of weet ik veel. Het lijkt me voor een keertje best prima te doen, maar goed.....als mensen enthousiast willen worden van mijn creatieve uitspattingen, verwijs ze dan maar door naar het N-spoorforum! 8-) Is ook een stuk veiliger, want mijn met veel moeite opgebouwde details enzo zijn vast niet veilig voor kindervingertjes enzo. Neen, dat risico is me wat te groot en de moeite niet waard. Echter, een uitzondering kan altijd nog wel eens gemaakt worden....
En op mijn nieuwe nest een nieuw project starten?! Daar heb ik bij lange na het geld en de tijd niet voor en daarbij: Duisburg-Beksheim is nog lang niet af! Er moeten nog wat modules komen, en die moeten ook allemaal bovenleiding, seinen en aankleding hebben enzo....pfff..... Uiteindelijk zou mijn (onze) nieuwe crib wel mogelijkheden om Duisburg-Beksheim fors uit te breiden, en dat is goed te doen natuurlijk met alle modules. Maar voorlopig eerst dit maar eens operationeel krijgen.

Jojo!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Daarom doen zoals een oud spreekwoord zegt :geek:

"Rustig aan, dan breekt het lijntje niet"

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door [Patrick] »

Boppard afbreken zou echt zonde zijn en ook voor mij is het nog steeds een grote inspiratie voor mijn eerste project waarmee ik eind dit jaar mee ga beginnen, eerst trouwen :lol:)
Snel nog even fotos downloaden voordat ze van internet weg zijn.

Als ik bovenstaande zo lees zou verkopen de beste optie zijn?!?
Misschien dat iemand Boppard kan toevoegen aan zijn baan.

Geen haastige beslissing nemen voor zoiets moois.


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf

Arend

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Arend »

Beste Jeroen,

Ik heb in een paar dagen je draadje doorgenomen,het ziet er puik uit.

Gegroet Arend


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Snel nog even fotos downloaden voordat ze van internet weg zijn.
Eerst rustig lezen allemaal :) . Er is nog niks zeker, nog helemaal niks. De enige zekerheid die er is, is dat ik/we 'm peer uit het Flevolandsche. That's for sure, de rest is nog niet zeker. En afbreken is zeker niet de eerste mogelijkheid die ik overweeg.

En de foto's....ik breek mijn Photobucket niet af ofzo?!



Over foto's gesproken, zojuist kwam ik weer terug van een dagje simmen en ontdekte dat de moduultjes weer vrolijk in de zon stonden met hun armetierige achterbuurt erop. Toch maar even gauw wat foto's geschoten.

De RE 482 even in de zon gezet met een graantrein aan de haak.....

Afbeelding

Afbeelding

...en eventjes tussen de struiken door op de plaat vastgelegd....

Afbeelding

Ook alle graanwagons zijn (stevig) vervuild geraakt door hun werk in weer en wind. Met de zon zo op de wagon zorgt dat voor een leuk aangezicht....

Afbeelding

Afbeelding

Al snel kwam de tegentrein. Ook een TRAXX-familielid, maar nu van de 2e generatie. Compleet met gemengde goederentrein.

Afbeelding

Vanuit het gras......helaas is het bovenleidingmastje een beetje vervormd bij ooit eens opbergen. Zie je eigenlijk alleen op foto's. Ik zal het straks eens rechtbuigen, voorzover dat nog lukt.

Afbeelding

En nog een laatste foto....

Afbeelding



Joo! Bis bald,


J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Overdijk »

Dat uitgefikte Golfje blijft het toch goed doen 8-)


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3750
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Waar heb je die mooie warme bouwlamp vandaan. ;) :lol: :lol:
Dit is niet te overtreffen kwa licht,absoluut Top!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de foto van de lok met graantrein super vindt.
Die is echt mooi, helder, scherp en de compositie is goed.
Is dat met normaal zonlicht genomen of heb je bijgeflits?
Neemt niet weg dat de andere foto ook goed zijn maar ja er kan er maar 1 de beste zijn.
Overigens was er op een van de foto' s wat aan de hand met een sein denk ik, moet je even op de baan na kijken

mvrg Bob Vermeulen


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hi Bob,

Thanks! De seinpaal staat scheef, I know. Een tijdje geleden schreef ik al dat alle seinen nog los staan, want er is er nog geen één aangesloten. Pas als dat is gebeurd dan gaan de seinen vast met een drupje secondenlijm.

En voor jouw (en Chris z'n) informatie, deze foto's zijn gewoon gemaakt met behulp van zonlicht. Niks geflitst of wat dan ook, dat gebruik ik eigenlijk nooit. Ik experimenteer er wel mee, en soms heeft het wel zin. Maar gisteren dus even niet :D .

Vanaf vandaag worden de meeste treinen die af en toe wel eens testrijden weer ingepakt voor het komende transport binnenkort. Als ik vandaag nog een momentje heb wil ik nog wel even iets prutsen aan de modules. Zo wil ik de 2e achtergrond gaan schilderen, hoewel dat eigenlijk een klusje wordt voor vrouwlief (die vindt dat altijd leuk om te doen). Nog maar een beetje onkruid gooien rond de perrons ofzo......morgen is de laatste dag dat dat kan, want maandag weer Arbeitmachen....en daarna gaan de modules zelf op transport!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Zo, vandaag de achtergrond verder geschilderd. Terong, dat valt echt niet mee. Het viel me heel erg tegen zelfs! :evil: Lijkt me toch maar iets wat Frau Beks maar moet gaan doen voor de verder te construeren achtergronden.

Morgen dus arbeitmachen, en dan.....gaat Duisburg-Beksheim op transport naar zijn grote broer Boppard. De komende tijd moet er nog heel veel gebeuren aan de modulebaan, wil ik 'm rijvaardig krijgen vóór Lochem. Maar dat gaat lukken!

Grtz,

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door René »

Super dat ie naar Lochem komt! Dat zullen veel mensen geweldig vinden. Ik ga kijken of ik kan, want het lijkt me leuk om in het echt te zien. Tot dan wellicht!


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

Hobbytrain
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:34

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Hobbytrain »

Dat is alweer een reden te meer om naar Lochem te gaan.

Groetjes Stijn


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hola,

Gisteren maar weer eens wat modelspoor-acitiviteiten ontplooid. De laatste dagen en weken waren nogal chaotisch met verhuizingen en alles regelen voor mijn nieuwe crib in Ede. In een rommelige kamer in mijn ouderlijk huis staan nu 3 kamers vol met treinenrommel. Op zolder Boppard, de kamer naast mij 2 modules en naast mij de rechter (stations)module waar ik bezig met kleine karweitjes als detailleren en het schilderen van de bovenleiding. Wat een fukwerk is dat ook, trouwens, maar goed: het resultaat maakt een hoop goed. Ook wat verdere plannen gemaakt om de hele zaak rijdend en wel te krijgen in Lochem. Dat is dus een deadline, en me no like deadline bitches 8-) :lol:

Foto's? Wellicht, maar nog niet nu. Eerst even verder schilderen.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

schilderse captain.

kan niet naar lochem komen, ze hebben nog geen lijndienst van luton naar Lochem airport dus ik wacht wel op de foto's


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Maar wel naar Shithole! :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

Jeroen schreef:Maar wel naar Shithole! :mrgreen:
das nog nie lochem he :), van 020 met de trein, en dan de bus, dat wordt me nog wel een wereldreis, auto, vliegtuig, trein, bus en vieze versa


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats reactie