Pagina 37 van 139

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 00:36
door René
Hele mooie trein inderdaad. Niks mis met tp4 :-)

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 10:34
door FidOo
Oo das ook een charmant ding! Mooie details op het treinstel, zoals die wielen bv.
En en dat je niet mag vreemdgaan geldt voor vrouwlief maar niet voor tijdperken!

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 16:09
door bob vermeulen
Hallo Joost,

Maar mijn vrouw is Tp3 :mrgreen:

Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 20:16
door michel
Mooi treinstel mooie details ziet er goed uit Bob.
Veel plezier ermee. ;)

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 21:02
door FidOo
bob vermeulen schreef:Hallo Joost,

Maar mijn vrouw is Tp3 :mrgreen:

Bob
Geen TP4 inruilen dus.... :mrgreen: Just kidding.

Maar je hebt een flinke verzameling V200' las ik.. dat leent zich inderdaad voor een mooie verzamelfotootje! :mrgreen:

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 22:59
door Krab
Mooi treinstel Bob :o
Ook een tp3 Ner :mrgreen:



mvg Sjaak

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 23:08
door Marcel
Dit treinstel oogt als tpIII,zal waarschijnlijk begin tp IV zijn.mooi hoor.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 23:19
door shoven
Krab schreef:Mooi treinstel Bob :o
Ook een tp3 Ner :mrgreen:



mvg Sjaak
tp3 (1945-1970) is wel heel lang, zelfs ik ben van tp3...

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 23:24
door Krab
Periode IIIa: 1949 - 1956

Deze periode bedoelde ik :mrgreen:
De andere periode is Periode IIIb: 1956 - 1968 zoals steven al zei


mvg Sjaak

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 23:25
door FidOo
Bob ik was wel nieuwsgierig naar dit treinstel, en ben ff op wikipedia gaan zoeken.
Daar blijkt dat dit treinstel in deze kleuren zoals die van Piko origineel zijn uitgeleverd in het echt.
Alle treinstellen zijn tussen 1961 en 1968 gebouwd en geleverd. En aangezien volgens wiki TP3 tot 1970 loopt
lijkt mij dat dit gewoon TP3 is (ondanks de logo's), desondanks loopt TP4 ook vanaf 1965 dus dat is dan weer vreemd..
Ook wordt daar gemeld dat de logo's zogenaamde "Keks" sinds 1956 geplaatst werden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Epoche_(Modelleisenbahn)
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... n=Weblinks

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 20 dec 2012 23:41
door shoven
Krab schreef:Periode IIIa: 1949 - 1956

Deze periode bedoelde ik :mrgreen:
De andere periode is Periode IIIb: 1956 - 1968 zoals steven al zei


mvg Sjaak
O, dan ben ik van IIIb. Dat valt weer mee... :mrgreen:

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 21 dec 2012 01:22
door evo
De keks worden volgens mij gezien als de scheiding tussen IIIa en b en de scheiding tussen III en IV is de invoering van de nieuwe nummering (UIC of zoiets). M.a.w. het treinstel is IV, ze zijn dan wel in III gebouwd, maar de Piko uitvoering is als hij in IV rondreed.
Natuurlijk zijn er overlappingen tussen de periodes, want zowel de invoering van de keks als de nieuwe nummering gebeurde natuurlijk niet in een dag.
Verder zet je natuurlijk op je baan wat je leuk vind. De periodepolitie is geloof ik alleen actief op BNLS en hier niet, dus het mag :)
Ik vind het gewoon een mooi treinstel.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 21 dec 2012 13:16
door bob vermeulen
Hallo,

@ Edwin, je schreef "Verder zet je natuurlijk op je baan wat je leuk vind". Daar ben ik het geheel mee eens. Rijden wat je leuk vind. Al blijf ik wel Tp3 fan met soms een knip oog naar Tp4

@ Joost De verzameling V200 machines groeid gestaag door. Zodra ik mijn SBhf Barth gereed heb dan zal ik daar een V200 parade maken met alle V200 die ik heb compleet met wagens er achter. zal nog wel enkele maanden duren maar het komt :mrgreen:

@ alle andere, bedankt voor de reacties :D :D en dit treinstel (624) past kwa kleur prima prima op een eind Tp3 begin Tp 4 baan. Zelf ga ik hem tussen al mijn andere treinstellen laten rijden.

mvrg Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 23 dec 2012 19:43
door Arend
Lijkt me een prachtige gewaarwording Bob!
Ich bin gespannt !

Gegroet Arend

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 23 dec 2012 23:29
door bob vermeulen
Hallo N(ers),

Ik heb in de afgelopen dagen nog al intensief gewerkt met Windigipet :D .
Ik wilde namelijk het eerste deel van mijn grote schaduwstation project getest hebben voordat ik verder ga afbouwen.
Dus heb ik het eerste spoor naar de draaischijf aangelegd.
Op dat spoor moet dan de trein binnen komen en automatische ontkoppelen en verder rijden en stoppen voor de draaischijf.
Dat is dan ook goed gelukt ald ben ik er toch wel even mee aan het stoeien geweest ;)
Uiteindelijk is het prima gelukt en werkt het naar tevredenheid (wie zij ook al weer dat het in N niet kan al die automatisering :o

Zie de video (met nieuwe tune)

http://www.youtube.com/watch?v=hVBrHb2INa4

Prettige Kerst toe gewenst en maak er wat moois van:

Mvrg Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 06:35
door michel
Wat een mooi filmpje Bob.
En wat een mooi gezicht dat automatisch ontkoppelen echt gaaf. ;)
Ik blijf je vorderingen volgen want het is een genot voor het oog. ;)

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 12:29
door pp4trains
Ziet er leuk uit Bob.
Maar wat gebeurt er met de verlichting van de lok op het moment van ontkoppelen?

Heeft de decoder een kortstondige sluiting of gaat er iets in de functiemapping niet helemaal goed?

Groeten,

Patrick

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 12:36
door shoven
Het lijkt alsof hij heel even van rijrichting wisselt.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 15:03
door Overdijk
Is dat niet het ontspannen van de koppeling wat hij omschrijft.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 17:06
door shoven
Overdijk schreef:Is dat niet het ontspannen van de koppeling wat hij omschrijft.
Maar dan zou je geen effect op de lichten van de loc zien, en dat zie je nu wel. Ze branden normaal, dan heel even sluitlicht en dan weer normaal.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 17:10
door bob vermeulen
Hallo Steven,

Ik laat de trein 400mSec terug rijden vandaar dat de lichten omwisselen. Zo ontspan ik de last op de koppeling.

Mvrgr Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 18:47
door Marcel
Wat een mooi gezicht zeg,het is zeker heel wat werk geweest tot de lok precies op het goede moment/plaats stond om te kunnen ontkoppelen?,ik neem aan dat alle loks een eigen instelling in Windigipet krijgen om op de juiste plaats te stoppen?

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 21:13
door shoven
bob vermeulen schreef:Hallo Steven,

Ik laat de trein 400mSec terug rijden vandaar dat de lichten omwisselen. Zo ontspan ik de last op de koppeling.

Mvrgr Bob
Aha! Raadsel opgehelderd... hij doet het mooi Bob.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 24 dec 2012 22:37
door pp4trains
Duidelijk,
Mooi werk

Groeten,
Patrick

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 25 dec 2012 20:19
door Arend
Prachtig werk,Bob!!
Wat een genot om dit te zien!

Gegroet Arend