Dank voor de reacties !
Ik zat er duidelijk ver naast
Ik kan nu wel wat meer over de baan zelf vertellen,
Ik was zoekende op marktplaats naar een bestaande baan omdat ik erg graag van rijden met treinen hou maar het geduld niet bepaald heb om vanaf het nulpunt te beginnen.
Ook de tijd heb ik er straks niet meer voor omdat ik in januari papa wordt.
Ik vrees dat ik dan niet meer aan bouwen toe kom.
Misschien later, samen met mijn zoontje.
Goed,
De baan en zijn naam.
Ik kwam deze baan dus op marktplaats tegen.
Eigenaar gebeld en die wist van de baan zelf, en de gehele hobby niets af.
De baan is van zijn overleden vader geweest en dat raakte mij op de èèn of andere manier.
Zijn vader heeft de baan helemaal zelf gebouwd, de bovenleiding is handgemaakt van koperdraad.
Onder de baan enorm veel elektronica gezien de vele technische tekeningen die ik erbij heb gekregen.
Toen ik de man aan de telefoon had heb ik hem èèn ding beloofd,
de baan blijft zoals hij is, volledig intact.
Bod gedaan en na overleg met de familie werd m de baan gegund puur op het feit dat ik met het hand op mijn hart hem dit beloofd hebt.
Hij was enorm blij dat zijn vader zijn baan intact zou blijven voor een volgende generatie.
Daarom HonorVille, Eredorp.
Verder een trafo en een doosje met 2 lokjes en wagonnen.
1 treintje heb ik, ook weer na overleg met de hele familie, gekregen van ze omdat dat zijn favoriete lok was,
Dit is een Zwitserse berglok en die moest en zou bij de baan blijven.
Een mooie lok, niet geheel mijn smaak, die zijn rondjes zal gaan maken straks.
Eerst de baan maar boven zien te krijgen want hij staat nu nog in de woonkamer.
Hij en de trap zijn geen vriendjes.... Zal door het bovenraam moeten..
Voor zover even het verhaal achter deze baan.
Wablo,
De baan is 240x122
Chris79,
Ga ik nog bekijken.
Alles zit volledig vast omdat hij opklapbaar was.
Eerst straks maar eens kijken hoe en wat met al die schakelingen op het bord,
Rangeerwissels en wissels op de baan werken niet echt.
De wissels rond de baan lijken volgens de documenten te resetten..
We zien het wel met proefrijden.