Goedenavond,
ben ik weer met mijn onwetendheid. Recentelijk na veel (nou ja, toch enige) moeite een Fleischmann treinstel voorzien van een ESU 54685 LokPilot micro decoder. Vandaag in het bezit gekomen van de Fleischmann 725005, een BR 221 van RTS. aangezien de ESU goed beviel deze ook aangekocht. Echter past deze niet in de RTS lok. De vraag is dus of er iemand weet welke decoder er wel in past. Ik heb vorige week een andere BR 221/V200, ook van Fleischmann gekocht waar de ESU 54685 overigens zonder problemen in ging. Ik snap het dus niet zo goed .
groeten Martin
Welke NEM 651 decoder past in de Fleischmann 725005
-
Re: Welke NEM 651 decoder past in de Fleischmann 725005
Zit de stekker aan de zijkant? En de decoder plek aan de andere kant? Zo ja dan past de Esu 54684, de Nem651 met draad.
Persoonlijk ken ik deze lok niet, heb wel even op infoblad, alleen Ian ik daar niet de Nem651 stekker zien zitten.
Persoonlijk ken ik deze lok niet, heb wel even op infoblad, alleen Ian ik daar niet de Nem651 stekker zien zitten.
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
-
- Elektronica/Commercieel
Fleischmann heeft er een decoder voor, hans heeft hem op voorraad. Anders inderdaad een ESU of gewoon een Kuehn draad decoder op een dummy stekker solderen.
Hallo Mark en Martin,
bedankt voor jullie reacties. De NEM stekker zit onder de printplaat en dan horizontaal. Dat is gelijk het probleem want de kap kan dus niet op de lok teruggeplaatst worden omdat de decoder uitsteekt. Ik het het idee, maar ben daar heeeel voorzichtig in, dat de nem stekker ook verticaal gedraaid kan worden. Maar als ik dan de decoder meet vs. de ruimte die dan beschikbaar komt past het geheel nog steeds niet. Dus dat wil ik ook maar niet proberen.
Solderen durf ik (nog) niet dus ik ga de ESU 54684 maar eens bekijken en eventueel bestellen ofwel die Fleischmann decoder. Nu weet ik even niet wie Hans is maar ik ga ervan uit dat hij een winkel heeft?
groeten Martin
bedankt voor jullie reacties. De NEM stekker zit onder de printplaat en dan horizontaal. Dat is gelijk het probleem want de kap kan dus niet op de lok teruggeplaatst worden omdat de decoder uitsteekt. Ik het het idee, maar ben daar heeeel voorzichtig in, dat de nem stekker ook verticaal gedraaid kan worden. Maar als ik dan de decoder meet vs. de ruimte die dan beschikbaar komt past het geheel nog steeds niet. Dus dat wil ik ook maar niet proberen.
Solderen durf ik (nog) niet dus ik ga de ESU 54684 maar eens bekijken en eventueel bestellen ofwel die Fleischmann decoder. Nu weet ik even niet wie Hans is maar ik ga ervan uit dat hij een winkel heeft?
groeten Martin
H@ns is onze vriendelijke gastheer van dit forum. En ja, hij heeft een winkel.
Rechts bovenaan de pagina kan je klikken op N-SpoorStore.
En hij heeft hele goede service!!
Rechts bovenaan de pagina kan je klikken op N-SpoorStore.
En hij heeft hele goede service!!
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Aha kijk dat maakt het een en ander weer wat duidelijker . Heb laatst al eens gekeken op die site. Mooi aanbod. Bedankt voor de verduidelijking.
groeten Martin
groeten Martin