beginnersvraag over decoders
beginnersvraag over decoders
Als ik een decoder van bijv. Kuehn in een loc steek. Wat is dan het locadres?
z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Re: beginnersvraag over decoders
Heiko. Wat staat er in de handleiding? Daar vind je namelijk namelijk alle standaard instellingen van een Decoder af fabriek.
Ik moet de loc (piko NS 1225) die ik bij hans gekocht heb en laten voorzien van een Kuehn decoder nog binnenkrijgen. Vandaar dat ik het mij afvroeg.
Bij een nieuwe decoder staat het adres altijd op 3
Hansman
Hansman
z21, iPad, multimouse, sprog 3, iTrain, Fleischmann rails en wissels
Inderdaad hans, 3 is het goeie antwoord.
Heiko, ik weet niet wat voor centrale je gebruikt, maar waarschijnlijk kun je het ook gewoon uitlezen.
Heiko, ik weet niet wat voor centrale je gebruikt, maar waarschijnlijk kun je het ook gewoon uitlezen.
Ik gebruik de z21 van Fleischmann. En inderdaad kan je locs makkelijk uitlezen en het locadres wijzigen. Ik vroeg me alleen af of nieuwe decoders die naderhand in een loc zijn ingebouwd wat betreft locadres nog apart geprogrammeerd moesten worden.
Maar mijn vraag is beantwoord. Bedankt voor de reacties
Maar mijn vraag is beantwoord. Bedankt voor de reacties
Heiko,
Maar mijn punt is een beetje dat ik niet begrijp wat het uit maakt. Als ie op 100 binnenkomt en je wilt 101, dan is dat toch 10 sec werk?
Dat hangt er vanaf, als jij gezegd heb: Geef die lok van mijn adres 100. Dan ga ik er vanuit dat ie op 100 staat. Zeg je niks dan zal die waarschijnlijk op 3 staan.Ik vroeg me alleen af of nieuwe decoders die naderhand in een loc zijn ingebouwd wat betreft locadres nog apart geprogrammeerd moesten worden.
Maar mijn punt is een beetje dat ik niet begrijp wat het uit maakt. Als ie op 100 binnenkomt en je wilt 101, dan is dat toch 10 sec werk?