Pagina 1 van 1
ModelEisenbahn Bergstrasse
Geplaatst: 07 jan 2017 21:03
door schmm
Ooit hier begonnen met een simpel plan voor te stellen.
Nu we ongeveer een jaar verder zijn is er veer veranderd.
Dit is mijn tafel geworden:
* Op -1 komt het rangeerstation
* aan de linkerkant (staat niet op de tekening staat een helix van 66x110 maar is wel al gemaakt (
https://www.maarten-schmeitz.nl/tag/helix/)
Het plan wat ik nu heb is om op de tafel het volgende plan te maken:
Onderin komt een stukje industrie en achterdoor het station met dorpje.. (komt wat hoger te liggen dan de industrie)
vanuit het station gaat er ook nog een pendelpbaan (tandrad) naar een berghutje welke op de helix komt.
Re: ModelEisenbahn Bergstrasse
Geplaatst: 07 jan 2017 22:06
door shoven
Hoe ga je ooit achterin het hoekje komen als het daar mis gaat?
Re: ModelEisenbahn Bergstrasse
Geplaatst: 07 jan 2017 22:09
door Stanley
Same question... Of ga je daar een kijkgat zagen? Lijkt me niet... Tenzij je baan op wielen staat??
Re: ModelEisenbahn Bergstrasse
Geplaatst: 07 jan 2017 22:10
door Zolderspoor
Servus.
Aangezien de linker aansluiting van het “grote” station enkelsporig is, vraag ik me af waarom je de aansluitende wisselstraat dubbelsporig hebt gepland? Simultane treinbewegingen zijn sowieso niet mogelijk. Aan de rechterzijde kan ik mij er nog iets (in de betekenis van “een beetje”) bij voorstellen, tenminste als je digitaal gaat rijden.
Verder zou ik je willen raden nog eens kritisch te kijken naar je rangeerbewegingen. Wat meer uithaalspoor lijkt me geen overbodige luxe.
Kijk je ook nog even naar de benodigde ruimte tussen de sporen voor de aanleg van perrons?
Re: ModelEisenbahn Bergstrasse
Geplaatst: 07 jan 2017 22:12
door schmm
shoven schreef:Hoe ga je ooit achterin het hoekje komen als het daar mis gaat?
Achter in is geen probleem. De baan staat inderdaad op wielen
. (Had ik er wel bij mogen zetten)
Re: ModelEisenbahn Bergstrasse
Geplaatst: 08 jan 2017 08:59
door schmm
Zolderspoor schreef:Servus.
Aangezien de linker aansluiting van het “grote” station enkelsporig is, vraag ik me af waarom je de aansluitende wisselstraat dubbelsporig hebt gepland? Simultane treinbewegingen zijn sowieso niet mogelijk. Aan de rechterzijde kan ik mij er nog iets (in de betekenis van “een beetje”) bij voorstellen, tenminste als je digitaal gaat rijden.
Verder zou ik je willen raden nog eens kritisch te kijken naar je rangeerbewegingen. Wat meer uithaalspoor lijkt me geen overbodige luxe.
Kijk je ook nog even naar de benodigde ruimte tussen de sporen voor de aanleg van perrons?
Het enkelspoor bij het grote station is sowieso van de tafel af. en ja, het is (nog) niet optimaal. maar ik ben beperkt met mijn helix en de ruimte die ik nu heb.
De treinen komen via het industrie stuk de tafel op en gaan dan via het "hoofdstation" weer de tafel af.